سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

گزارش کامل فارس از متن و حاشیه جلسه علنی امروز
درگیری در پارلمان

خبرگزاری فارس: جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با ‌درگیری لفظی و فیزیکی بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها و حسینی نماینده فریمان همراه بود.

خبرگزاری فارس: درگیری در پارلمان

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ساعت 8:28 دقیقه صبح امروز (سه‌شنبه) علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ آغاز نشست علنی نمایندگان مردم در بهارستان را به صدا درآورد.

وی در همان ابتدای جلسه، رحلت برادران حسن نوروزی نماینده رباط کریم و الیاس نادران نماینده مردم تهران و همچنین والد عفت شریعتی نماینده مشهد را تسلیت گفت و برای همه آنها غفران الهی مسئلت کرد.
 
* ‌نمایندگان با یک تقاضای تحقیق و تفحص موافت کردند/ صندوق بازنشستگی فولاد زیر ذره‌بین ‌مجلس

نمایندگان مجلس در نخستین دستورکار امروز خود با 154 رای موافق، 12 رای مخالف و 16 رای ممتنع از 211 نماینده حاضر در صحن علنی با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی صنعت فولاد کشور موافقت کردند.

این تقاضا که توسط محسن کوهکن نماینده لنجان ارائه شده بود، به تصویب کمیسیون اجتماعی نیز رسیده و ‌صندوق بازنشستگی صنعت فولاد کشور هم با این تحقیق و تفحص از عملکرد خود موافق است. 

   ** محسن کوهکن نماینده لنجان در این جلسه طی سخنانی با بیان اینکه شاید تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی صنعت فولاد کشور یکی از نادرترین تقاضاهای تحقیق و تفحص باشد چرا‌که خود دستگاه مورد نظر نیز آمادگی انجام این تحقیق و تفحص را دارد، گفت: مجلس برای 80 هزار بازنشسته صنعت فولاد کشور که حداقل در 5 استان کشور هستند، دغدغه و نگرانی دارد البته در قانون بودجه 90 مجلس برای این صندوق مصوبه‌ای داشت تا دولت به این بازنشستگان کمکی کند اما لازم به ذکر است که صندوق بازنشستگی صنعت فولاد کشور حدود 25 سال پس از اولین بازنشستگی افراد شاغل در صنعت فولاد کشور تاسیس شد.

‌کوهکن گفت: در سال جاری صندوق بازنشستگی صنعت فولاد کشور به علت عدم نقدینگی در آبان ماه، تنها موفق به پرداخت 75 هزار تومان به بازنشستگان این صنعت شد، به همین دلیل موضوع بازنشستگان این صنعت و مشکلات آنها در هیئت رئیسه مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت و حتی آقای لاریجانی رئیس مجلس برای رفع مشکلات بازنشستگان این صنعت به دولت نامه‌ای نوشت و ارسال کرد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: پس از تصویب این تقاضای تحقیق و تفحص و با انتخاب اعضای این هیئت حدود 10 تا 15 روز طول می‌کشد تا گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی صنعت فولاد کشور آماده شود تا مشکل 80 هزار بازنشسته این صنعت بر طرف شود.

* تغییر دستور جلسه مجلس‌/ لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور قرار گرفت

 در ادامه جمعی از نمایندگان مجلس تقاضای تغییر دستور جلسه علنی مجلس برای رسیدگی به لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را ارائه دادند که با موافقت نمایندگان با 135 رای موافق، 23 رای مخالف و 19 رای ممتنع از 211 نماینده حاضر در صحن علنی، این تقاضا رای آورد و مقرر شد دستور جلسه علنی مجلس تغییر یابد.

* بررسی طرح فوق‌العاده جذب کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی
** لاریجانی: وزارت بهداشت بار مالی ‌فوق‌العاده جذب کارکنان غیر هیئت‌علمی را تأمین می‌کند

جمعی از نمایندگان مجلس پیش از آغاز بررسی کلیات طرح یک‌فوریتی برقراری فوق‌العاده جذب کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی حوزه ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و واحدهای وابسته، این طرح را مغایر با اصول قانون اساسی دانستند.

   ** غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی طی اخطاری در این زمینه گفت: این طرح بار مالی جدیدی برای دولت ایجاد می‌کند لذا خلاف قانون است و ما نباید کاری کنیم که بار مالی جدید به دولت وارد شود.

علی لاریجانی نیز در پاسخ به این اخطار گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده که بار مالی اجرای این طرح را در سال جاری پرداخت می‌کند و سال بعد هم در بودجه بار مالی آن لحاظ می‌شود‌ لذا بنده این اخطار را وارد نمی‌دانم.

   ** حجت‌الاسلام سلیمی و موسی‌الرضا ثروتی نیز طی اخطارهای جداگانه‌ای با استناد به اصول ۹۹ و سوم قانون اساسی این طرح را مغایر با قانون دانسته و در بیان توضیحات خود گفتند که این طرح عدالت ایجاد نمی‌کند لذا مغایر قانون است.

   ** در عین حال برخی نمایندگان از جمله اقبال محمدی و امیدوار رضایی نیز طی اخطارهایی طرح برقراری فوق‌العاده جذب کارکنان غیر هیئت علمی وزارت بهداشت را مغایر قانون دانسته و خواستار بررسی آن شدند.

* نظرات مخالفان و موافقان طرح ‌فوق‌العاده جذب کارکنان غیرهیئت علمی وزارت بهداشت

   ** رضا عبدالهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مخالفت با کلیات طرح برقراری فوق‌العاده جذب کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی حوزه ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و واحدهای وابسته طی سخنانی گفت: در حال حاضر از 35 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور حداکثر 12 هزار میلیارد تامین شده و این به معنای تامین 30 درصدی بودجه‌های عمرانی کشور است لذا بهتر است یک باره همه بودجه را برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت اختصاص داده و فعالیت‌های عمرانی را در کشور تعطیل کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن مخالفت با تصویب کلیات طرح مذکور تصریح کرد: در جریان تدوین بودجه سال آینده کل کشور می‌توانیم نگرانی‌ها در رابطه با فوق‌العاده جذب کارکنان وزارت بهداشت را رفع کنیم در نیتجه بنده به عنوان مسئول کمیسیون برنامه و بودجه کشور اعلام می‌کنم که باید با این وضع کل بودجه کشور در سال‌های 91 و 92 را برای پرداخت حقوق کارمندان اختصاص دهیم.

وی در پایان سخنان خود بار مالی ناشی از تصویب طرح یک فوریتی برقراری فوق‌العاده جذب کارکنان غیرهیئت علمی وزارت بهداشت را سنگین و رقمی معادل 700 میلیارد تومان عنوان کرد.

   ** نصر‌الله ترابی نماینده گرمسار نیز به عنوان اولین موافق کلیات طرح مذکور طی سخنانی اظهار داشت: وزارت بهداشت با سلامت مردم سر و کار دارد و کارکنان پر تلاش این وزارتخانه فعالیت شبانه‌روزی دارند و حتی در ایام تعطیل نیز مشغول فعالیت هستند لذا اگر حقوق این افراد را مشاهد و با سایر دستگاه‌ها مقایسه کنیم، متوجه پایین بودن این حقوق به ازای فعالیت شبانه‌روزی آنان می‌شویم.

این نماینده مجلس همچنین گفت: در بودجه 90 مصوبه کردیم که از اعتباراتی که این وزارتخانه در اختیار دارد، برای پرداخت استفاده کند و از سال‌های آینده در بودجه‌های سنواتی این موضوع در نظر گرفته شود همچنین انتظار این افراد از مجلس این است که با توجه به پایین بودن حقوق‌شان و بالا بودن هزینه‌های که دارند، ‌تقاضای افزایش حقوق ‌به تصویب مجلس برسد چرا‌که این موضوع واقعا عادلانه است. 

   ** بهروز جعفری نماینده مردم سمیرم در مجلس نیز به عنوان مخالف دیگر این طرح، طی سخنانی در صحن علنی گفت: کارکنان غیر هیئت علمی وزارت بهداشت زحمات زیادی می‌‌کشند اما نباید افزایش حقوق آنها به بهای ایجاد مطالبه توسط دستگاه‌های دیگر منجر شود؛ مگر معلمان و کارکنان آموزش و پرورش چه گناهی کردند که اینگونه موارد شامل آنها نمی‌شود؛ آیا در این وزارتخانه هیئت علمی و غیرهیئت علمی وجود ندارد.

نماینده سمیرم تصریح کرد:‌ با این طرح موافق هستم اما در صورتی که همه وزارتخانه‌ها هم شامل این افزایش حقوق شوند چرا که عدالت این نیست که به یک بخش کمک شده و به بخشی دیگر کمک نشود.

   ** در ادامه این جلسه انوشیروان محسنی نماینده مردم بند‌پی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان دومین موافق کلیات طرح یک‌فوریتی برقراری فوق العاده جذب کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی حوزه ستادی وزارت بهداشت و واحدهای وابسته، در سخنانی موضوع سلامت را پیش صرف توسعه تحقق پایدار دانست و تصریح کرد: ما اگر به توسعه پایدار علاقه‌مند باشیم، باید به این طرح رای مثبت دهیم، چراکه نیروهای بهداشت در محروم‌ترین و دورترین نقاط کشور مشغول ارائه خدمت هستند و الگو گرفتن از این خدمات منوط به افزایش انگیزه کار در کارکنان این وزارت‌خانه است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بخش دیگری از سخنانش رای به این طرح را بین عدالت توصیف کرد و گفت: افزایش کم‌ترین حقوق در کارکنان این وزارتخانه، بالاترین تاثیر را در امر سلامت در کشور خواهد داشت.

   ** پس از سخنان دو موافق و دو مخالف این طرح دوفوریتی، علی لاریجانی رئیس مجلس اعلام کرد که به دلیل زمان‌بر بودن این طرح و در دستور کار قراردادن یک طرح دوفوریتی دیگر، ادامه رسیدگی به طرح برقراری فوق‌العاده جذب کارکنان غیر هیئت علمی وزارت بهداشت به جلسات آینده موکول می‌شود.

* اصرار مجدد کواکبیان برای قرارگرفتن طرح ارائه صورتجلسات ‌‌آرا‌ به کاندیداها در اولویت‌

مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس در تذکری با استناد به مواد 102 و 17 آئین‌نامه داخلی مجلس‌، گفت: حدود یک سال پیش درباره انتخابات مجلس نهم طرح‌های مختلفی مطرح شد و نهایتا یک‌فوریت طرحی حدود یک ماه نیم قبل به تصویب رسید که در صورت تصویب نهایی آن مقرر می‌شود صورت جلسات شمارش آراء برای کاندیداهای نمایندگی مجلس ارسال شود لذا مراحل مختلفی برای این طرح طی شد و هیئت رئیسه قول داد که از مجلس برای در دستور قرار گرفتن طرح مذکور با اولویت نظر‌خواهی کند.

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در حال حاضر ثبت‌نام از کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم شروع شده و فرصتی تا انتخابات باقی نمانده است و هفته آینده نیز نمایندگان مجلس برای سر‌کشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و مجلس جلسه علنی نخواهد داشت.

کواکبیان خطاب به لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: اگر مصلحت می‌دانید، آن طرح یک‌فوریتی به رای مجلس گذاشته شده و بررسی شود چرا‌که ما خواستار تصویب این طرح و قانونی شدن اجرای آن در انتخابات مجلس نهم هستیم و برای مجلس دهم نمی‌خواهیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ کواکبیان با بیان اینکه موضوع مورد نظر شما را پیگیری می‌کنیم تا ببینیم چه می‌شود، از محبی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس خواست که برای این سخنان کواکبیان، پاسخی بدهد.

جهانبخش محبی‌نیا نیز در پاسخ نیز به کواکبیان گفت: قبل از درخواست شما تقاضای تغییر دستور برای بررسی چندین طرح و لایحه با اولویت در صحن علنی ارائه شده است.

* لاریجانی: مرادی را از مجلس بیرون کنید
** سیلی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها به گوش یک نماینده مجلس

   دستورکار بعدی نمایندگان مجلس بررسی استفساریه ماده ۱۲ قانون یارانه‌ها در مجلس بود اما صحن علنی مجلس شاهد درگیری لفظی و فیزیکی بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها و حسینی نماینده فریمان شد.

بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در جلسه علنی امروز برای ارائه توضیحاتی در خصوص طرح دوفوریتی استفساریه ماده ۱۲ قانون هدفمندسازی یارانه‌ها حاضر شده بود اما پس از آنکه مرادی به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت و در صندلی خود مستقر شد، ناگهان با ‌سید‌حسین حسینی نماینده فریمان درگیری لفظی و فیزیکی پیدا کرد.

   ** اما ماجرای درگیری رئیس سازمان هدفمندی ‌با یک نماینده مجلس ‌چه بود؟

به گفته برخی نمایندگان که از نزدیک شاهد این ماجرا بودند، ‌مرادی ضمن انتقاد از آمارهای ارائه شده درباره قانون هدفمندی یارانه‌ها به نماینده فریمان می‌گوید: "این آمار کوچه بازاری چیست که ارائه می‌دهید؟" که این گفته مرادی موجب برآشفتن حسینی و درگیری این دو می‌شود سپس نماینده فریمان دست خود را به قصد سیلی زدن به ‌‌صورت مرادی بلند می‌کند اما دست وی ‌به گردن مرادی می‌خورد و موجب جراحت سطحی ‌گردن وی می‌شود که پس از این اقدام نماینده فریمان، ‌بهروز مرادی هم یک سیلی به صورت حسینی می‌زند.

پس از درگیری فیزیکی و لفظی مرادی و حسینی، تعداد زیادی از نمایندگان در اطراف ‌این دو نفر جمع می‌شوند و آنها را از هم جدا می‌کنند اما این درگیری‌ها ادامه پیدا می‌کند و بهروز مرادی در صحن علنی مجلس می‌گوید: "..."

سپس علی لاریجانی رئیس مجلس، مرادی را به رعایت ادب در صحن علنی توصیه می‌کند و می گوید: آقای مرادی توهین نکنید؛ این چه رفتاری است که از خودتان نشان می‌دهید؟‌ و در ادامه خواستار اخراج مرادی از صحن علنی مجلس می‌شود و می‌گوید: آقای مرادی را از صحن مجلس بیرون کنید.

‌تعدادی از نمایندگان هم فریاد "اخراج کنید" سر می‌دهند و محسن کوهکن نماینده لنجان هم مرادی را به خارج از صحن علنی هدایت می‌کند و در پی این اقدام، سایر نمایندگان دولت حاضر در جلسه نیز از صحن علنی خارج می‌شوند.

به گفته برخی نمایندگان، بعد از اخراج مرادی از صحن علنی، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت که برای ارائه گزارشی در خصوص قاچاق و واردات کالا می‌خواستند وارد صحن مجلس شوند، ‌پشت درب صحن علنی می‌مانند و وارد صحن نمی‌شوند همچنین از سویی حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده تهران پس از اخراج مرادی، وساطت می‌کند و سید‌حسین حسینی نماینده فریمان را برای آشتی دادن با بهروز مرادی به خارج از صحن علنی می‌برد که پس از این اقدام حسینیان، خلیلیان و غضنفری به صحن علنی می‌آیند و جلسه علنی نیز ادامه پیدا می‌کند.

* تصویب استفساریه ماده ۱۲ قانون یارانه‌ها در مجلس
** فقط ما‌به‌التفاوت قیمت فروش حامل‌های انرژی به حساب هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه طرح استفساریه ماده 12 قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها را که دو‌فوریت آن در جلسه علنی روز یکشنبه 4 دی ماه 1390 به تصویب رسیده بود، مورد بحث و بررسی قرار داده و با 157 رای موافق، 3 رای مخالف و 13 رای ممتنع از 197 نماینده حاضر در جلسه، به تصویب رساندند. 

بر اساس مصوبه مجلس مقرر شد: منظور از عبارت "‌تمام منابع حاصل از اجرای قانون یارانه‌ها" در ماده 12 قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها صرفا ما‌به‌التفاوت قیمت فروش حامل‌های انرژی و سایر موارد موضوع این قانون قبل و بعد از اجرای این قانون باشد و شامل حق انشعاب‌ها و کل مبالغ حاصل از فروش آنها نمی‌شود. 

طرح مذکور که به امضای 98 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است، به دلیل اختلال در بسیاری از پروژه‌های برق و گاز پس از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها ارائه شده بود.

* مخالفت مجلس با کلیات طرح فوق‌العاده جذب کارکنان غیرهیئت‌علمی وزارت بهداشت
پس از این مصوبه مجلس بررسی طرح فوق‌العاده جذب کارکنان غیرهیئت‌علمی وزارت بهداشت ادامه پیدا کرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 117 رای موافق، 36 رای مخالف و 36 رای ممتنع از 203 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان با کلیات طرح یک‌فوریتی برقراری فوق‌العاده جذب کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی و واحدهای وابسته مخالفت کردند.

به دلیل مغایرت این طرح با قانون برنامه پنجم، تصویب کلیات آن نیازمند دو سوم آرای موافق تعداد نمایندگان حاضر در صحن علنی مجلس بود.

* نطق‌های میان دستور نمایندگان پارلمان


   ** مرادی: جریان فتنه ‌و ‌انحراف‌ بعد از شکست ‌در انتخابات ‌‌غوغاسالاری به راه می‌اندازند

عبدالرضا مرادی نماینده مردم ممسنی در مجلس در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس، نهم دی‌ماه که سالروز حضور پرشور و بی‌سابقه مردم ولایت‌مدار ایران است را گرامی داشت و گفت: همه دنیا می‌دانند که در ۹ دی ماه همه مردم ایران آمدند تا از دین، نظام و مقام معظم رهبری دفاع کنند و عاشورایی بودن خود را بر همگان اثبات کرده و نشان دادند که هیچگاه ولی‌امر خود را در مقابل دشمنان تنها نخواهند گذاشت.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: اکنون که در آستانه انتخابات مجلس نهم هستیم، باید مواظب شیطنت و مکر فتنه‌گران و جریان انحرافی باشیم و بدانیم که آنها از هر دسیسه‌ای استفاده می‌کنند تا مجلس نهم را بدست بگیرند و اگر موفق نشوند، فریاد "وا اسفا" سر داده و غوغاسالاری به راه می‌اندازند.

نماینده ممسنی در مجلس با اشاره به مسائل ملی و منطقه‌ای گفت: با عنایت به اینکه ثبت نام کاندیداهای انتخابات دوره نهم مجلس شروع شده است، همه کاندیداها و طرفداران آنها را و رعایت اخلاق اسلامی در گفتار و رفتار خود دعوت می‌کنم و از قوه قضائیه تقاضا دارم که با اقدامات پیشگیرانه مانع از برور جرائم و تخلفات انتخاباتی شود.

   ** کیخا: شاهد "مرگ تدریجی" مردم سیستان زیر ‌باران شن هستیم

احمدعلی کیخا نماینده مردم زابل و زهک در مجلس نیز طی نطقی میان‌دستور در صحن علنی مجلس گفت:‌ حیات منطقه سیستان به آب رودخانه هیرمند وابسته است اما امروز دو اتفاق افتاده است؛ نخست اینکه دولت افغانستان احتمالا به تحریک بیگانگان آب را بر روی مردم سیستان بسته است، به طوری که اکنون خشکسالی‌های طولانی مردم سیستان را آزار می‌دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای کرزای ایران را خانه دوم خود خطاب می‌کند و البته حق نیز همین است چرا‌که مردم ایران در طول سال‌های جنگ افغانستان با شوروی و شرایط سخت سال‌های پس از آن حق همسایگی را به خوبی ایفا کردند، به طوری که اکنون پس از سال‌ها هنوز همسایگان ما حاضر به بازگشت به وطن خویش نیستند.

وی گفت: حرف مردم منطقه این است که اگر دولت از انجام وظیفه خود در دفاع از مردم سیستان عاجز هستند، با شهامت این وظیفه را به مردم بسپارند و مطمئناً مرزداران غیور منطقه با شناختی که از همسایه خود دارند، خوب می‌دانند که چگونه حقوق خود را مطالبه کنند.

نماینده زابل همچنین خاطرنشان کرد: همچنان که افغانستان راه آب را بر مردم سیستان بسته است، دولت نیز مدتی است که تنها راه درآمد مردم را که مبادله کالا با مردم آن سوی مرز بوده است بسته است،‌ لذا کار اخیر دولت در بستن گذرهای مرزی و ممانعت از تجارت مردم همچون سیلی است که توسط نیروی خودی بر سر بریده سیستانیان زده می‌شود.

   ** حسینی: مصوبات سفر سوم دولت به کرمانشاه اجرایی نشده است

همچنین سیدفتح‌الله حسینی نماینده مردم پاوه در مجلس در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: رهبر انقلاب در جلسه هیئت دولت در کرمانشاه بر چند نکته اساسی تاکید زیادی داشتند که ارتقای شاخص‌های توسعه استان به سطح شاخص‌های کلی و عمران کشور یکی از این موارد است.

حسینی ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری را یکی دیگر از مواردی دانست که رهبر انقلاب به آن تاکید داشت و گفت: رهبری همچنین به حل مشکلات استان کرمانشاه در غالب مصوبات کلان تاکید داشتند که البته اخیرا در زمینه عمران نخستین گام‌های عملی برداشته شده است.

نماینده مردم پاوه توسعه راه‌های روستایی، اجرایی شدن طرح‌های عادی روستایی و همچنین تلاش برای انجام پروژه‌های روستایی را از جمله مصوباتی دانست که اکنون از امکانات بودجه‌ای لازم برخوردار شده‌اند و گفت: قرار است که با اختصاص 3 هزار میلیارد تومان بودجه در طول سه سال آینده همه شاخص‌های ذکر شده در سطح معقول قانون برنامه برسد.

   ** قاضی‌پور: قطر کوچولو! نوکری برای آمریکا و اسرائیل بس است

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه نیز در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس به تصویب قانون حمایت از بیکاران در مجلس اشاره کرد و ادامه داد: تصویب این قانون یکی از باارزش‌ترین تصمیمات مجلس در ارتباط با بیکاران یعنی آسیب‌پذیرترین بخش جامعه بود.

نماینده مردم ارومیه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نمی‌دانم چرا بعضی‌ها در انتخابات شرکت نمی‌کنند؛ آیا این افراد دید ملی ندارند؟ باید تشویق کرد که همه در انتخابات شرکت کنند؛ بنده روز شنبه ساعت 9 صبح در فرمانداری ارومیه اولین نفری بودم که ثبت‌نام کردم و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لبیک گفتم.

قاضی‌پور خطاب به حکام قطر گفت: قطر کوچولو! نوکری برای اسرائیل و آمریکا بس است؛ اگر به این روش ادامه دهی، مورد غضب مردم خود قرار خواهی گرفت.

   ** خباز: ملت ایران در برابر تحریم "فرزند رمضان" و در مقابل تهدید "فرزند عاشورا" هستند

محمدرضا خباز نماینده مردم کاشمر در مجلس در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: برای انتخابات حداکثری باید اخلاق اسلامی را رعایت کرد، در مرحله اول این مسئله متوجه کاندیدا و در مرحله بعد متوجه ستادهای انتخاباتی و طرفداران کاندیداهاست که باید از تهمت و دروغ و شایعه‌پراکنی بپرهیزند ولی متاسفانه این روزها بازار تهمت رونق پیدا کرده است.

نماینده مردم کاشمر گفت: اگر هدف از نمایندگی یک خدمت الهی است، پس چرا از روش‌های شیطانی استفاده می‌شود؛ دین ما دین تعهد است بنابر این از همه شخصیت‌هایی که می‌توانند به نحوی در سربلندی نظام و پویایی آن نقشی ایفا کنند، دعوت می‌کنیم که در این انتخابات شرکت کنید.

وی خطاب به استکبار جهانی اظهار داشت: مردم ایران در برابر تحریم فرزند رمضان و در مقابل تهدید فرزند عاشورا هستند؛ بدانید که توطئه و تحریم اثری ندارد.

* جلسه علنی مجلس برای بررسی افزایش قاچاق و واردات کالا غیر‌علنی شد

جلسه علنی امروز از ساعت 11 صبح برای بررسی موضوع افزایش قاچاق و واردات کالا غیر‌علنی شد.

سید‌شهاب‌الدین صدر نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی و باهنر ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: در جلسه غیرعلنی قرار است موضوع افزایش قاچاق و واردات کالا با حضور سعید مرتضوی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس گمرک ایران و رئیس شورای اصناف کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد