سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

گفت و گوی اختصاصی شوشان با معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان

تکذیب اظهارات مدیرکل نوسازی خوزستان / تمام نیروهای حق التدریسی ما رسمی شده اندافزایش حقوق 25 درصدی معلمان مناطق مرزی ابلاغ نشده / کارخانه های شیر خوزستان توان تامین شیر مدارس استان را ندارند

شوشان / رویا محمودی : مهرماه سال 1386 استاندار خوزستان در مراسمی به منظور آغاز سال تحصیلی در مدرسه شهید مهشاد شیرازی اهواز مطلبی در رابطه با رتبه آموزش و پرورش استان بیان کرد که در نوع خود تکان دهنده بود و حاکی از عقبگرد نظام آموزشی خوزستان داشت.

چهار سال پیش دکتر حجازی ضمن اظهار نارضایتی از وضعیت کنونی آموزش و پرورش گفت : وضعیت کنونی وضعیت مطلوب ما و هم اکنون آموزش و پرورش خوزستان در بین سایر استان های کشور رتبه 28 قرار دارد ؛ یعنی از آخر چهارم !

بلاتکلیفی معلمان حق التدریسی و نهضتی ، حقوق های معوقه ، مدارس کپری ، میل به مهاجرت معلمان و .. از جمله مشکلاتی است که آموزش و پورش خوزستان همواره با آن روبروست و در این سال ها هر یک از این مشکلات ، معضلاتی را در سیستم آموزشی استان ایجاد نموده و در نتیجه عقب ماندگی استان را در زمینه آموزش و پرورش رقم زده است .

هر چند شرایط آموزش و پرورش استان این روزها با برنامه ریزی های بلندمدت و به کارگیری مدیران و مسئولین باتجربه از آن وضعیت بحرانی بیرون آمده و رتبه ی خوبی را در بین استان های کشور از آن خود کرده اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد که طی کردن این فاصله ها جز با همت و تلاش دست اندرکاران و توجه ویژه مسئولین ارشد به این نهاد امکان پذیر نیست.

 در همین زمینه سیروس خدادادی معاون پشتیبانی  آموزش و پرورش خوزستان درخصوص روند پیشرفت نظام آموزشی استان و چالش های پیش رو  گفت و گویی با خبرنگار شوشان انجام داده که در ذیل می آید :

خدادادی در این مصاحبه ضمن مثبت ارزیابی کردن وضعیت آموزشی استان با اشاره به مباحث مطرح شده در این چند روز اخیر در رابطه با یکی از مدارس ملاشیه و انتقاد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت : این مدرسه حتی آب و برق هم ندارد و سازمان مدارس فقط بنای ساختمانی مدرسه را تحویل داده و  هیچ تجهیزاتی جز 20 دستگاه کولرگازی ندارد. اما ان شا ا... در کمترین زمان ممکن مشکل راه اندازی آن آموزشگاه با هماهنگی ادراه کل آموزش و پرورش و نوسازی حل خواهدشد.

وی گفت : اینکه آموزش و پرورش وسایل و تجهیزات این مدرسه را به جای دیگری ارسال و مورد استفاده قرار داده است به شدت تکذیب می شود چرا که این مدرسه به غیر از بنای ساختمان و کولر گازی هیچ گونه تجهیزات دیگری ندارد.  وی افزود : مباحث صورت گرفته بین آموزش و پرورش و سزمان نوسازی مدارس جدال محسوب نمی شود چرا که سازمان نوسازی جزو خانواده آموزش و پرورش محسوب می شود.

خدادادی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به توزیع شیر در مدارس استان و واگذاری توزیع آن به یک شرکت خارج از استان گفت : متاسفانه کارخانه های تولید شیر در خوزستان از جمله شیر پگاه نمی تواندکل نیاز روزانه مدارس استان را تامین نماید.

 وی خاطر نشان کرد:  نیاز  مدارس خوزستان 50 میلیون پاکت شیر در سال است که شرکت های داخل استان قادر به تامین آن می باشند.اما شرکت پگاه خوزستان در سالهای جاری یکی از تامین کنندگان خوب شیر مدارس استان بوده است.

 خدادادی واگذاری این نوع مناقصات را به خارج از استان تنها مختص خوزستان ندانست و  گفت : در برخی از استان ها نیز مشکل مشابه ما وجود دارد. وی مبلغ شیر مصرفی روزانه مدارس استان را در کل سال 150 میلیارد ریال عنوان کرد.

معاون پشتیبانی  آموزش و پرورش خوزستان در بخش دیگری از این گفت و گو  ضمن اشاره به استخدام 140 نفر نیروی انسانی در آموزش و پرورش شادگان گفت :  با پیگیری استاندار محترم و نماینده محترم شادگان و مدیر کل آموزش و پرورش استان ، 140 نفر در /اموزش و پرورش این شهرستان استخدام خواهند شد. . وی گفت : کلیه افراد متقاضی در مقاطع فوق دیپلم و لیسانس در رشته های مورد نیاز در آزمون مورد نظر شرکت خواهند کرد.

خدادادی همچنین با اشاره به تغذیه رایگان مدارس مناطق محروم استان گفت: از اول مهر ماه تغذیه ای شامل بر کلوچه ،خرما ، کیک ، پوشاک ، لوازم تحریر و ... در  کلیه مناطق روستایی و عشایری توزیع می شود .وی عنوان کرد  هم اکنون این خدمات به 200 هزار دانش آموز ارائه می شود.

معاون پشتیبانی  آموزش و پرورش درخصوص مدارس شبانه روزی آموزش و پرورش  گفت: هم اکنون حدود 95 مدرسه شبانه روزی در استان زیر نظر آموزش و پرورش می باشد که تا پایان سال تحصیلی قرار است در تعداد آنها تجدید نظر صورت بگیرد تا در مناطقی که دیگر نیازی به این مدارس نیست با در نظر گرفتن جمیع جهات تصمیم مناسب اتخاذ شود.

خدادادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه از سال گذشته تا کنون حدود 8 هزار نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی و یا آزمون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی به نیروی انسانی استان اضافه شده و کمبود نیروی انسانی به حداقل رسیده است.

وی افزود : البته مشکل نیروی انسانی در مقاطع ابتدائی و رشته های علوم پایه مقطع راهنمایی و متوسطه وجود دارد. وی  گفت با اجرای طرح (6.3.3) یا همان 6 سال ابتدائی ،3 سال اول متوسطه و 3 سال دوم متوسطه از سال آینده نیاز به نیروی انسانی در مقطع دبستان بیشتر خواهد شد.

سیروس خدادادی به وضعیت  وضعیت معلمان حق التدریسی نیز اشاره کرد عنوان نمود: تمام نیروهای حق التدریسی ما رسمی شده اند و طبق قانون و برابر با دستور العمل اجرایی وزارت آموزش و پرورش شروع کار معلمان حق التدریسی باید در مناطق محروم باشد و از زمانی که این معلمان به استخدام آموزش و پرورش در می آیند خدمت در مناطق محروم سابقه محسوب می شود نه سالهایی که به عنوان معلمان حق التدریسی در مدارس مشغول به تدریس بودند.

وی راهکارهای اداره آموزش و پرورش را در زمینه حقوق و مطالبات نیروی انسانی مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت : هم اکنون هیچ نیروی بلاتکلیفی در استان وجود ندارد و کلیه نیروهای شرکتی  و خدماتی قراردادی شدند و تمام نیروهای پیمانی و معلمان حق التدریسی و همینطور نیروهای 5 سال به بالای نهضت رسمی شده اند.

خدادی گفت: کلیه نیروهای زیر 5 سال نهضت و نیروهای خدمات آموزشی در آزمون یک ساله تعیین تکلیف شرکت کرده اند و سازماندهی شده اند.

وی ابراز داشت:  هم اکنون یک نفر نیروی بلاتکلیف که به هرشکلی با آموزش و پرورش در ارتباط باشد وجود ندارد وکلیه مطالبات فرهنگیان تا کنون پرداخت شده است .

وی در رابطه با مصوبه افزایش حقوق 25 درصدی معلمان مناطق مرزی گفت:  تاکنون در این رابطه به ما هیچ ابلاغی نشده است.

وی با اشاره به سرانه دانش آموزی استان گفت: تاکنون این سرانه در 4 مرحله پرداخت شده و چند مرحله دیگر نیز تا پایان سال پرداخت خواهد شد .

خدادادی عنوان کرد : مشکل عمده واحد های آموزشی هزینه آب و برق و گاز و...بوده که خوشبختانه این موضوع با پیشنهادوزارت آموزش و پرورش در جلسه مورخه 24/7/90 توسط هیئت دولت تصویب شدوبا حمایت استاندار محترم موضوع  بخشودگی 50 درصدی هزینه های آب و برق و گاز واحد های آموزشی از ابتدای سال 90 صورت می گیرد و مقدار بستانکاری مدارس را ننسبت به شش ماهه ابتدای سال منظور خواهد شد.

خدادادی تعداد دانش آموزان استان را در سه مقطع تحصیلی890 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 54 هزار پرسنل در 7 هزار و 200 آموزشگاه مشغول تدریس می باشند که در این رابطه هم اکنون یک میلیون و یکصد هزار ساعت حق التدریسی در ماه پرداخت می کنیم تا کمبود نیروی انسانی جبران شود یعنی پرداخت ماهانه 5 و نیم میلیارد تومان در این رابطه صورت می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد