سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

دبیر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان:
اندیمشک، رامهرمز و شوش صاحب پیست موتورکراس می‌شوند

ورزشی  6/10/1390  10:54:52
9010-3881-5 کد خبر
RSS :: پرینت

دبیر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان گفت: پیگیری‌های مکرری جهت احداث پیست موتورکراس استاندارد برای برگزاری مسابقات آسیایی و کشوری در شهرستان اندیمشک انجام شده است.

حسین عباسی، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: تاکنون 30 درصد پروژه انجام شده است و طی صحبت‌هایی که با پیمانکار پروژه انجام داده‌ایم، زمین هم اکنون تسطیح شده و قرار است ظرف 20 روز تا یک ماه آینده، مهران همتیان، مدیر موتورسواری فدراسیون و بازرس ویژه آسیا را جهت احداث پیست اندیمشک دعوت کنیم.

وی افزود: کلنگ این پروژه حدود هفت ماه پیش به زمین زده شد. روند ابتدایی آن طول کشید ولی طی این چند روزه با پیگیری‌های هیات استان، سرعت بیشتری به خود گرفته است و اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز روی عملیاتی شدن این پروژه در سال جاری تاکید کرده است.

عباسی با بیان این‌که بحث فنی این پروژه در حوزه اختیار ما است، ادامه‌داد: طی یک ماه آینده که کار عملیاتی آن شروع ‌شود، طی هشت روز انجام خواهد شد. این پیست در جاده کمربندی اندیمشک و زیر رادار دز قرار دارد و مساحت آن حدود 10 هکتار است. در فاز اول، پیست موتورکراس احداث می‌شود و در فازهای بعدی نیز احداث پیست کارتینگ، پیست موتورهای باگی و پیست ماشین‌های دو محوره در برنامه ما قرار دارد.

وی بیان‌کرد:‌ در بازدید دیگری، 25 آذرماه همراه با سرپرست اداره ورزش و جوانان و سرپرست هیات موتورسواری و اتومبیلرانی رامهرمز از زمین پیست پیشنهادی موتورکراس این شهرستان دیدن کردیم. این زمین در جاده کمربندی رامهرمز به هفتکل قرار دارد. تسطیح اولیه و بیش از 30 درصد کار انجام شده است و مصوب شد که در عرض 20 روز آینده، کارشناس خود را به این شهرستان بفرستیم تا ظرف 48 ساعت پیست استاندارد را احداث کنیم.

دبیر هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان تصریح‌کرد: پس از انجام ‌مسایل فنی پیست‌ها، درصد رشد پروژه به 70 درصد می‌رسد و 30 درصد باقی‌مانده شامل مسایل ساختمانی و محصور کردن پیست است که باید توسط پیمانکار انجام شود.

عباسی عنوان‌کرد: در شهرستان‌ شوش نیز با حضور رییس هیات اتومبیلرانی و رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان، بازدیدی از عملکرد این هیات به عمل ‌آمد و مصوبات احداث پیست موتورکراس شهرستان شوش انجام شد تا بتوانیم ظرف یک ماه آینده عملیات احداث و راه‌اندازی این پیست را انجام دهیم.

وی افزود: کارهای اولیه این پیست و تسطیح آن انجام شده است و کارهای عملیاتی در حدود 10 درصد انجام شده است. این قول را به ورزشکاران شوش می‌دهیم که تا پایان سال آینده بتوانند یک پیست استاندارد موتورکراس برای برگزاری مسابقات استانی داشته باشند که نکات ایمنی و فنی در آن رعایت شده باشد.

دبیر هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان تصریح‌کرد: این پیست در اداره ورزش و جوانان شهرستان شوش قرار دارد و در زمینی به مساحت دو و نیم هکتار ایجاد می‌شود. با هماهنگی اداره‌کل و هیات استان، این زمین طی مصوبه‌ای برای احداث پیست به هیات شهرستان‌ شوش واگذار شد تا با این کار بتوانیم تعداد پیست‌های موجود و استاندارد را در سطح استان افزایش دهیم.

وی اظهارداشت: هیات استان مسوولیت اعزام کارشناس و انجام نکات فنی و مهندسی را متقبل شد. اداره ورزش و جوانان شوش نیز با همکاری هیات اتومبیلرانی این شهرستان مسوول تهیه ماشین‌آلات و ابزار شد. در طرح توسعه و فاز دوم این پیست، اداره ورزش این شهرستان نسبت به محصورکردن و احداث خوابگاه این پیست موظف شد که این فاز در سال آینده عملی خواهد شد.

عباسی تصریح‌کرد:‌ مصوب و عملیاتی‌کردن پیست‌ها در شهرستان‌های مخلتف به این منظور است که تمام شهرستان‌های استان دارای یک پست استاندارد موتورکراس باشند و هدف دوم ما این است که از تمام شهرستان‌های استان مقام داشته باشیم و سطح کیفی موتورسواری را در کل شهرستان‌ها بالا ببریم تا فقط این مساله در اهواز یا چند شهرستان خاص متمرکز نباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد