سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

بررسی ورزش بانوان در خوزستان/
نایب‌رییس هیات کوهنوردی استان:
گرایش عمومی به این ورزش زیاد شده است

ورزشی  6/10/1390  08:52:41
9010-3681-5 کد خبر
RSS :: پرینت

نایب‌رییس هیات کوهنوردی خوزستان با بیان این‌که بانوان ما در دو بخش سنگنوردی و کوهنوردی فعالیت می‌کنند، گفت: از نظر آمار گروه‌های ثبت شده، رشد خیلی زیادی داشته‌ایم و گرایش عمومی به این ورزش زیاد شده است.

لیلا ادیبی‌فر در گفت‌وگو با بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: همایش‌ها با تعداد 1000 یا 2000 نفر مخصوصا در مناطق کوهستانی انجام شده است و آمار گروه‌های رسمی ثبت شده زیر نظر هیات، اداره ورزش و جوانان و فدراسیون کوهنوردی بالاتر رفته است.

وی ادامه‌داد: در رشته سنگنوردی و در رده نونهالان و نوجوانان استعدادیابی در ناحیه یک اهواز انجام شده و بچه‌ها در سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان محک خورند و تعدادی از افراد برتر انتخاب شدند و هم اکنون تمرین می‌کنند. هم از نظر کیفی، هم کمی سطح کار ارتقا پیدا کرده و تعداد نیز افزایش یافته است. در مجموعه تختی اهواز دیواره سنگنوردی داریم و حضور عموم در تمام رده‌های سنی آزاد است.

نایب‌رییس هیات کوهنوردی خوزستان درمورد موانع توسعه ورزش بانوان گفت: در رشته کوهنوردی، باتوجه به این‌که بیشتر یک ورزش رفاقتی است تا رقابتی، و افراد در یک منطقه خارج از شهر هستند، امکان حضور تماشاگر وجود ندارد ولی ارزش‌های والای انسانی خیلی در آن‌جا تقویت می‌شود. مشکلی که داریم این است که تمام کسانی که در این رشته کار می‌کنند، با هزینه شخصی خودشان گروه تشکیل می‌دهند. ایاب و ذهاب و شرکت در کلاس‌های آموزشی نیز بر عهده خود افراد است.

وی ادامه‌داد: ما مانند رشته‌هایی مثل والیبال یا بسکتبال نیستم که سالن در اختیار افراد بگذاریم. ابزار کار این است که به کوهستان بروند و باید وسیله ایاب و ذهاب داشته باشند و بعضا ممکن است از شهرهای کوهستانی مانند ایذه و باغملک فاصله داشته باشند و از این نظر در مضیقه هستند.

ادیبی‌فر درمورد راهکاری توسعه ورزش بانوان خوزستان گفت: ‌ما با ارگان‌ها می‌توانیم تعامل داشته باشیم و برای افراد همان ارگان برنامه‌های عمومی برگزار و افراد بیشتری را با این رشته آشنا کنیم. ارگان‌هایی مانند شهرداری و فرمانداری نیز می‌توانند با ما همکاری کنند و ما می‌توانیم از لحاظ برگزاری دوره‌های آموزشی با آن‌ها همکاری داشته باشیم.

وی اظهارکرد: متاسفانه بعضی مکان‌ها هستند که به صورت آزاد کار می‌کنند به همین دلیل در قید و بند خاصی قرار نگرفته‌‌اند ولی هیات کوهنوردی استان یک ارگان رسمی است که خانواده‌ها می‌توانند با اطمینان فرزندان خود را در برنامه‌های هیات شرکت دهند. اگر ارگان خودمان از نظر امنیت خاطر افراد، بیشتر شناسانده شود و ارگان‌های دیگر با ما همکاری داشته باشند و بتوانیم با کمک هم برنامه‌ها را اجرا کنیم، می‌توانیم این ورزش را بیشتر معرفی کنیم. وقتی دیگران ببینند این ورزش در محیطی کاملا سالم و بدون هیچ مشکل اخلاقی انجام می‌شود، نسبت به این رشته جذب می‌شوند.

نایب‌رییس هیات کوهنوردی خوزستان درمورد تاثیر پوشش تصویری مسابقات در توسعه این رشته گفت: تاثیر این عامل بسیار زیاد است. گاهی فیلم‌هایی گرفته می‌شود ولی چون کیفیت بالایی ندارد قابل استفاده در برنامه‌های تلویزیونی نیست. اگر خبرنگار با ما همراه شود و انعکاس خبری باشد خیلی تاثیر دارد. خیلی از افراد نمی‌دانند که اهواز دیواره سنگنوردی دارد و یا افرادی در اهواز کوهنوردی و سنگنوردی می‌کنند. ما ابتدا به این نیاز داریم که این ورزش شناسانده شود و بعد علاقه‌مندان با این رشته بیشتر آشنا شوند و محیطی برای شروع فعالیت آن‌ها فراهم شود.

وی یادآورشد: ‌مجموعه سنگنوردی اهواز یک محیط سرباز است و برای بانوان، فعالیت با حجاب صورت می‌گیرد که مسایل گرما و سرما در استان، یکی از موانع کار محسوب می‌شود. اگر همتی صورت بگیرد که این مجموعه که جزو بزرگترین مجموعه‌های سنگنوردی کشور است. سرپوشیده شود، کانونی برای جذب بسیاری از خانواده‌ها خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد