سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

چه کسی پاسخ خریداران خودروی غیراستاندار پیکان را می دهد؟

لابی های مرد 12 هزار میلیاردی جواب داد/ این میلیارد افسانه ای، کیست؟

شاید کمتر کسی فکر می کرد "ایران خودرو تبریز" فارغ از آنکه برند "ایران خودرو" بر پیشانی اش خودنمایی کند، متعلق به یک میلیاردر افسانه ای است، کسی که اینبار ناجا را هم وادار به عقب نشینی کرد، آنهم در مورد اتوموبیلی به نام "وانت پیکان" که جملات قصار مقامات ارشد ناجا طی هفته های اخیر در مورد آن، هنوز در خاطر مردم هست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیش بینی ها محقق شد، لابی های سیاسی جواب داد، "وانت پیکان" ها روی دست صاحب هزاران میلیاردی اش باد نکرد تا "ایران خودروی تبریز به آغوش صنعت بازگردد"!

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی "انتخاب" ؛ این تک جمله ی آخری، سخنان گوهربار نماینده مردم تبریز است که با خوشحالی تمام، از آغاز به کار مجدد ایران خودرو تبریز سخن می گوید، کارخانه ای که پیشتر به خاطر عدم شماره گذاری ماشین بی کیفیت و غیر استاندار "وانت پیکان"، توسط ناجا، تعطیل شده بود.


شاید کمتر کسی فکر می کرد "ایران خودرو تبریز" فارغ از آنکه برند "ایران خودرو" بر پیشانی اش خودنمایی کند، متعلق به یک میلیاردر افسانه ای است، کسی که اینبار ناجا را هم وادار به عقب نشینی کرد، آنهم در مورد اتوموبیلی به نام "وانت پیکان" که جملات قصار مقامات ارشد ناجا  طی هفته های اخیر در مورد آن، هنوز در خاطر مردم هست.

فرمانده ناجا چه گفت؟

سردار احمدی مقدم، در 18 آذر همین سال، در سخنانی دقیق و بسیار مهم، اعلام کرد: «وانت پیکان» اساسا فاقد استاندارد است.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان اینکه «وانت‌پیکان» اساسا فاقد استاندارد است، گفت: هر وقت استاندارد این خودرو را آوردند ما هم آن را شماره‌گذاری خواهیم کرد اما در حال حاضر مشکل با جای دیگری است و به نیروی انتظامی ربطی ندارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه قانون یکسری وظایف را برای پلیس روشن کرده است، گفت: برخورداری خودروها از استاندارد و کنترل آن از وظایف قانونی پلیس است.

حامیان آتشین / عدم نگرانی مالک ایران خودرو

نکته ی جالب در مورد برخی حامیان پیدا و پنهان ، اظهارات آتشین نماینده تبریز است. رحمانی که با "فارس" گفت و گو کرده بود، بدون اشاره به تهدید رسمی استاندار علیه وانت پیکان، گفته است: پلیس مرجع تشخیص استاندارد بودن یا نبودن خودروها نیست.

این در حالی است که پیش از این معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم های کیفیت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از توقف شماره گذاری وانت پیکان به علت کسب نکردن استانداردهای 51 گانه خبر داده بود.

زنوزی مالک ایران خودرو تبریز در واکنش به عدم شماره گذاری، وعده ی لابی با سازمان های مرتبط را داده و گفته است: تولید وانت پیکان متوقف نشده اما مشکلاتی وجود دارد که با رایزنی با مقامات مسئول استاندارد، وزارت صنعت، معدن، تجارت و راهنمایی و رانندگی، در حال رفع مشکل شماره‎گذاری وانت پیکان هستیم. هم‎زمان هم برای ایجاد زیرساخت‎ها به‎منظور تولید وانت جایگزین و دارای استاندارد روز دنیا (که از سوی گروه ایران خودرو توصیه شده) برنامه‎ریزی می‎کنیم.

بانک نگفته پول ها را پس بده!

وی با تایید بدهی کلانش به سیستم بانکی صراحتاً اعلام کرده که بانک هنوز از او نخواسته بدهی اش را پس دهد.

از سوله پانصدمتری تا سرمایه 12 هزارمیلیاردی

هفته نامه پنجره، چندی پیش طی گفت و گویی با این فرد، در مورد او توضیحات جالبی داده است.

این مجله نوشته است: محمدرضا زنوزی مطلق، یکی از بزرگ‎ترین سرمایه‌گذاران کشور محسوب شده و این‎روز‎ها بیش از پیش نامش شنیده می‎شود. نام زنوزی اخیرا در کنار نام امیرخسروی که عامل تخلف گسترده مالی است آورده شده اما نه به‎عنوان همکار بلکه به عنوان تشابه فعالیت‌های اقتصادی و ورزشی‌شان.

 هفته گذشته یک سایت خبری، خبری روی خروجی خود گذاشت مبنی بر این‎که فردی در ایران وجود دارد که امیرخسروی، انگشت کوچک او هم نمی‎شود و آن کسی نیست جز محمدرضا زنوزی مطلق.

سرمایه زنوزی مطلق بسیار بیشتر از امیر خسروی بوده و گفته می‌شود وی بیش از حدود١٢هزار میلیارد تومان سرمایه دارد. البته زنوزی مدعی است که این سرمایه  را در راه اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری به کار می‌برد و قصد افزودن به سرمایه خود را ندارد. این فرد قبلا به‎عنوان شهرام جزایری تبریز شهره شده بود.

 سایت‎‎های خبری، عکس زنوزی مطلق را کنار احمدی‎نژاد منتشر کردند و مدعی شدند که وی راحت‎تر از برخی از وزرا به رییس‎جمهوری دسترسی دارد! محمدرضا زنوزی، چهره‎ای که با فعالیت فولادی و فوتبالی شناخته می‎شود، هم‎اکنون مالک حدود 10 مجموعه بزرگ و عظیم اقتصادی است که در عرصه فوتبال نیز فعال بوده و باشگاه گسترش فولاد به وی تعلق دارد. شرکت سرمایه‎گذاری گسترش فولاد تبریز، مجتمع فولاد بناب، مجتمع فولاد عجب شیر، کارخانجات گروه صنعتی درپاد تبریز، گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز، گروه صنعتی توانگران سهند، کارخانه بنیان دیزل تبریز، گروه صنعتی الماس تبریز، مرکز آموزش سرمایه‎گذاری فولادگستر کوثر، مؤسسه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز، گروه صنعتی ایران خودرو تبریز و هواپیمایی آتا‎ایر بخشی از اموال گروه وی است.

فرد مذکور که یکی از بدهکاران سیستم بانکی است، با برقراری ارتباط ویژه با برخی از مسئولان ملی و محلی، توانسته هم به روند گسترش فعالیت‎های خود و دریافت وام‎ها ادامه دهد و هم شرکت‎های جدیدی را تصاحب کند.

البته زنوزی به‎تازگی کشف نشده و سایت مشرق در اواخر فروردین ماه سال جاری مدعی شد زنوزی در گذشته فقط یک سوله‎دار بوده که با رانت دولتی موفق شده سرمایه‎سرسام‎آوری را به هم بزند: فردی که 10 سال قبل صاحب تنها یک سوله 500 متری بود، هم‎اینک به مدد بهره بردن از رانت‎‎های دولتی تبدیل به یک کلان سرمایه‎دار شده است.

«محمدرضا زنوزی مطلق» از چند سال قبل با ‎استفاده از مشاوره و رانت‎‎های یک مجری مشهور صدا و سیما که کمک شایانی به وی برای اخذ وام‎‎های کلان بانکی کرد، وارد بازار بورس، فولاد، خودرو و معدن کشور شد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر این فرد جزو 10 کلان سرمایه‎دار کشور است که 24 و 30 درصد سهام دو بانک مطرح کشور را در اختیار دارد.

زنوزی که ارتباطات عمیق و گسترده‎ای با یک جریان منحرف سیاسی دارد، در اندک زمانی توانست مجوز تأسیس یک شرکت هواپیمایی را به‎دست آورد و سپس بدون داشتن مسئولیت مشخص دولتی به دیدار یکی از مقامات ارشد ترکیه فرستاده شد تا مجوز پرواز‎های خود به فرودگاه آتاتورک استانبول را که ارائه مجوز آن در انحصار دولت ترکیه است، دریافت کند.

«زنوزی» سپس ضمن برقراری پیوند عمیق‎تر با نزدیکان چهره جنجالی دولت و آقازاده یکی از چهره‎‎های مطرح اقتصادی، اقدام به ثبت و تأسیس شرکتی به شماره390... کرد تا با سوء‎استفاده هرچه بیشتر از رانت‎‎های دولتی بتواند سرمایه‎گذاری‎‎های مشترک بیشتری را انجام دهد.

مسأله دیگری که زنوزی را سر زبان‎‎ها انداخت، شایعه خریداری خودروی احمدی‎نژاد توسط وی بود. هفته‎نامه ۹ دی در فروردین امسال نوشته بود که خریدار خودروی محمود احمدی‎نژاد در حال حاضر ۳۰ درصد سهام بانک گردشگری و ۳۴ درصد بانک سامان و بخشی از سهام ایران خودروی تبریز و شرکت هواپیمایی «آتا» را در اختیار دارد. این هفته نامه اضافه کرده بود: این فرد در کارخانه‎‎های فولاد سهام دارد و قریب به ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شبکه‎‎های بانکی کشور بدهکار است؛ گفته می‎شود که وی جزو ۱۰ سرمایه‎دار بر‎تر کشور است.

اگر سیاسی‎‎ها و اقتصادی‎‎ها به‎تازگی زنوزی را کشف کرده‎اند اما ورزشی‎‎ها چندین سال است که او را می‎شناسند چراکه محمدرضا زنوزی مطلق یکی از چهره‎‎های جنجالی ورزشی هم محسوب می‎شود.

 زنوزی، صاحب باشگاه فوتبال گسترش فولاد تبریز هم هست و با حمایت خوب او، این تیم حتی تا پای فینال جام حذفی در سال 1389 رفت. این تیم در سال فوتبالی که گذشت در دسته اول بود و تا یک قدمی صعود به لیگ برتر هم رفت اما در گام آخر ناکام بود. البته مسئولان این تیم به‎علت استفاده تیم حریف از بازیکن غیر مجاز بسیار جنجال به پا کردند. شاید دیگر برای‎تان تعجب‎آور نباشد که بدانید زنوزی مطلق رییس هیأت بدمینتون آذربایجان شرقی هم هست. او برای بار دوم از سال 1388 برای مدت چهار سال از سوی مجمع انتخاب رییس هیأت بدمینتون آذربایجان شرقی به ریاست فخاری، مدیر کل تربیت بدنی استان و با حضور محمدرضا پوریا، دبیر فدارسیون بدمینتون کشور انتخاب شد. والیبال و دو و میدانی از رشته‎‎های دیگری است که زنوزی در آن فعالیت می‎کند.

نکته ی عجیب اینکه ، برخی گروهها در تبریز، مانع پخش هفته نامه ی پنجره در تبریز شده اند.

چه کسی پاسخ خریداران خودروی غیراستاندار پیکان را می دهد؟

با این اوصاف، وانت پیکان تولید شده در تبریز، به خیابان های کشور می آید و روی دست صاحب بانفوذش باد نمی کند! اما در این میان کسی هست که سراغ خریداران نگون بخت "وانت پیکان" را بگیرد؟ چه کسی پاسخ مشکلات بی انتها و ضعف شدید این اتوموبیل از رده خارج شده را می دهد؟ چه کسی، هم در این دنیا و هم در آخرت، پاسخ مجروحان ، خانواده هایشان و احیاناً کشته هایی را می دهد که تا چندی بعد، از زبان مسئولان پلیس جاده ای، افزایش آمار تلفات جاده ای را به سمع و نظر بینندگان و مردم شریف ایران می رسانند؟!

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی "انتخاب" ؛ آیا جناب رحمانی نماینده مردم تبریز، که با خوشحالی تمام و دلباختگی کم نظیر برای صنعت کشور، از "بازگشت ایران خودرو به آغوش صنعت کشور" خبر می دهند ، پاسخی برای "مهیاتر شدن آغوش مرگ برای هموطنان" دارند؟

آیا می توان باور کرد، فردی چون ایشان  در همان مصاحبه ، چنین اظهار کنند و شماره گذاری وانت پیکان را توجیه کنند که "خودروهای ناایمن‌تر از وانت پیکان هم داریم"

جناب هزاران میلیاردی چه؟! آیا برای این همه سئوال که در ذهن مردم نقش بسته، پاسخی دارند یا به خاطر لابی های کم نظیر خود و بازگشت " وانت پیکان" با آن درجه از کیفیت و استاندار به "صنعت کشور"، در پوست خود نمی گنجند؟!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد