پیش بینی ها محقق شد، لابی های سیاسی جواب داد، "وانت پیکان" ها روی دست صاحب هزاران میلیاردی اش باد نکرد تا "ایران خودروی تبریز به آغوش صنعت بازگردد"!
به گزارش خبرنگار
سرویس اقتصادی "انتخاب" ؛ این تک جمله ی آخری، سخنان گوهربار نماینده مردم تبریز است که با خوشحالی تمام، از آغاز به کار مجدد ایران خودرو تبریز سخن می گوید، کارخانه ای که پیشتر به خاطر عدم شماره گذاری ماشین بی کیفیت و غیر استاندار "وانت پیکان"، توسط ناجا، تعطیل شده بود.
شاید کمتر کسی فکر می کرد "ایران خودرو تبریز" فارغ از آنکه برند "ایران خودرو" بر پیشانی اش خودنمایی کند، متعلق به یک میلیاردر افسانه ای است، کسی که اینبار ناجا را هم وادار به عقب نشینی کرد، آنهم در مورد اتوموبیلی به نام "وانت پیکان" که جملات قصار مقامات ارشد ناجا طی هفته های اخیر در مورد آن، هنوز در خاطر مردم هست.
فرمانده ناجا چه گفت؟سردار احمدی مقدم، در 18 آذر همین سال، در سخنانی دقیق و بسیار مهم، ا
علام کرد: «وانت پیکان» اساسا فاقد استاندارد است.
سردار اسماعیل احمدیمقدم با بیان اینکه «وانتپیکان» اساسا فاقد استاندارد است، گفت: هر وقت استاندارد این خودرو را آوردند ما هم آن را شمارهگذاری خواهیم کرد اما در حال حاضر مشکل با جای دیگری است و به نیروی انتظامی ربطی ندارد.
فرمانده ناجا با بیان اینکه قانون یکسری وظایف را برای پلیس روشن کرده است، گفت: برخورداری خودروها از استاندارد و کنترل آن از وظایف قانونی پلیس است.
حامیان آتشین / عدم نگرانی مالک ایران خودرونکته ی جالب در مورد برخی حامیان پیدا و پنهان ، اظهارات آتشین نماینده تبریز است. رحمانی که با "فارس" گفت و گو کرده بود، بدون اشاره به تهدید رسمی استاندار علیه وانت پیکان،
گفته است: پلیس مرجع تشخیص استاندارد بودن یا نبودن خودروها نیست.
این در حالی است که پیش از این معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم های کیفیت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از توقف شماره گذاری وانت پیکان به علت کسب نکردن استانداردهای 51 گانه
خبر داده بود.زنوزی مالک ایران خودرو تبریز در واکنش به عدم شماره گذاری، وعده ی لابی با سازمان های مرتبط را داده و گفته است: تولید وانت پیکان متوقف نشده اما مشکلاتی وجود دارد که با رایزنی با مقامات مسئول استاندارد، وزارت صنعت، معدن، تجارت و راهنمایی و رانندگی، در حال رفع مشکل شمارهگذاری وانت پیکان هستیم. همزمان هم برای ایجاد زیرساختها بهمنظور تولید وانت جایگزین و دارای استاندارد روز دنیا (که از سوی گروه ایران خودرو توصیه شده) برنامهریزی میکنیم.
بانک نگفته پول ها را پس بده!وی با تایید بدهی کلانش به سیستم بانکی صراحتاً اعلام کرده که بانک هنوز از او نخواسته بدهی اش را پس دهد.
از سوله پانصدمتری تا سرمایه 12 هزارمیلیاردیهفته نامه پنجره، چندی پیش طی گفت و گویی با این فرد، در مورد او توضیحات جالبی داده است.
این مجله نوشته است: محمدرضا زنوزی مطلق، یکی از بزرگترین سرمایهگذاران کشور محسوب شده و اینروزها بیش از پیش نامش شنیده میشود. نام زنوزی اخیرا در کنار نام امیرخسروی که عامل تخلف گسترده مالی است آورده شده اما نه بهعنوان همکار بلکه به عنوان تشابه فعالیتهای اقتصادی و ورزشیشان.
هفته گذشته یک سایت خبری، خبری روی خروجی خود گذاشت مبنی بر اینکه فردی در ایران وجود دارد که امیرخسروی، انگشت کوچک او هم نمیشود و آن کسی نیست جز محمدرضا زنوزی مطلق.
سرمایه زنوزی مطلق بسیار بیشتر از امیر خسروی بوده و گفته میشود وی بیش از حدود١٢هزار میلیارد تومان سرمایه دارد. البته زنوزی مدعی است که این سرمایه را در راه اشتغالزایی و سرمایهگذاری به کار میبرد و قصد افزودن به سرمایه خود را ندارد. این فرد قبلا بهعنوان شهرام جزایری تبریز شهره شده بود.
سایتهای خبری، عکس زنوزی مطلق را کنار احمدینژاد منتشر کردند و مدعی شدند که وی راحتتر از برخی از وزرا به رییسجمهوری دسترسی دارد! محمدرضا زنوزی، چهرهای که با فعالیت فولادی و فوتبالی شناخته میشود، هماکنون مالک حدود 10 مجموعه بزرگ و عظیم اقتصادی است که در عرصه فوتبال نیز فعال بوده و باشگاه گسترش فولاد به وی تعلق دارد. شرکت سرمایهگذاری گسترش فولاد تبریز، مجتمع فولاد بناب، مجتمع فولاد عجب شیر، کارخانجات گروه صنعتی درپاد تبریز، گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز، گروه صنعتی توانگران سهند، کارخانه بنیان دیزل تبریز، گروه صنعتی الماس تبریز، مرکز آموزش سرمایهگذاری فولادگستر کوثر، مؤسسه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز، گروه صنعتی ایران خودرو تبریز و هواپیمایی آتاایر بخشی از اموال گروه وی است.
فرد مذکور که یکی از بدهکاران سیستم بانکی است، با برقراری ارتباط ویژه با برخی از مسئولان ملی و محلی، توانسته هم به روند گسترش فعالیتهای خود و دریافت وامها ادامه دهد و هم شرکتهای جدیدی را تصاحب کند.
البته زنوزی بهتازگی کشف نشده و سایت مشرق در اواخر فروردین ماه سال جاری مدعی شد زنوزی در گذشته فقط یک سولهدار بوده که با رانت دولتی موفق شده سرمایهسرسامآوری را به هم بزند: فردی که 10 سال قبل صاحب تنها یک سوله 500 متری بود، هماینک به مدد بهره بردن از رانتهای دولتی تبدیل به یک کلان سرمایهدار شده است.
«محمدرضا زنوزی مطلق» از چند سال قبل با استفاده از مشاوره و رانتهای یک مجری مشهور صدا و سیما که کمک شایانی به وی برای اخذ وامهای کلان بانکی کرد، وارد بازار بورس، فولاد، خودرو و معدن کشور شد.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر این فرد جزو 10 کلان سرمایهدار کشور است که 24 و 30 درصد سهام دو بانک مطرح کشور را در اختیار دارد.
زنوزی که ارتباطات عمیق و گستردهای با یک جریان منحرف سیاسی دارد، در اندک زمانی توانست مجوز تأسیس یک شرکت هواپیمایی را بهدست آورد و سپس بدون داشتن مسئولیت مشخص دولتی به دیدار یکی از مقامات ارشد ترکیه فرستاده شد تا مجوز پروازهای خود به فرودگاه آتاتورک استانبول را که ارائه مجوز آن در انحصار دولت ترکیه است، دریافت کند.
«زنوزی» سپس ضمن برقراری پیوند عمیقتر با نزدیکان چهره جنجالی دولت و آقازاده یکی از چهرههای مطرح اقتصادی، اقدام به ثبت و تأسیس شرکتی به شماره390... کرد تا با سوءاستفاده هرچه بیشتر از رانتهای دولتی بتواند سرمایهگذاریهای مشترک بیشتری را انجام دهد.
مسأله دیگری که زنوزی را سر زبانها انداخت، شایعه خریداری خودروی احمدینژاد توسط وی بود. هفتهنامه ۹ دی در فروردین امسال نوشته بود که خریدار خودروی محمود احمدینژاد در حال حاضر ۳۰ درصد سهام بانک گردشگری و ۳۴ درصد بانک سامان و بخشی از سهام ایران خودروی تبریز و شرکت هواپیمایی «آتا» را در اختیار دارد. این هفته نامه اضافه کرده بود: این فرد در کارخانههای فولاد سهام دارد و قریب به ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شبکههای بانکی کشور بدهکار است؛ گفته میشود که وی جزو ۱۰ سرمایهدار برتر کشور است.
اگر سیاسیها و اقتصادیها بهتازگی زنوزی را کشف کردهاند اما ورزشیها چندین سال است که او را میشناسند چراکه محمدرضا زنوزی مطلق یکی از چهرههای جنجالی ورزشی هم محسوب میشود.
زنوزی، صاحب باشگاه فوتبال گسترش فولاد تبریز هم هست و با حمایت خوب او، این تیم حتی تا پای فینال جام حذفی در سال 1389 رفت. این تیم در سال فوتبالی که گذشت در دسته اول بود و تا یک قدمی صعود به لیگ برتر هم رفت اما در گام آخر ناکام بود. البته مسئولان این تیم بهعلت استفاده تیم حریف از بازیکن غیر مجاز بسیار جنجال به پا کردند. شاید دیگر برایتان تعجبآور نباشد که بدانید زنوزی مطلق رییس هیأت بدمینتون آذربایجان شرقی هم هست. او برای بار دوم از سال 1388 برای مدت چهار سال از سوی مجمع انتخاب رییس هیأت بدمینتون آذربایجان شرقی به ریاست فخاری، مدیر کل تربیت بدنی استان و با حضور محمدرضا پوریا، دبیر فدارسیون بدمینتون کشور انتخاب شد. والیبال و دو و میدانی از رشتههای دیگری است که زنوزی در آن فعالیت میکند.
نکته ی عجیب اینکه ، برخی گروهها در تبریز، مانع پخش هفته نامه ی پنجره در تبریز شده اند.
چه کسی پاسخ خریداران خودروی غیراستاندار پیکان را می دهد؟با این اوصاف، وانت پیکان تولید شده در تبریز، به خیابان های کشور می آید و روی دست صاحب بانفوذش باد نمی کند! اما در این میان کسی هست که سراغ خریداران نگون بخت "وانت پیکان" را بگیرد؟ چه کسی پاسخ مشکلات بی انتها و ضعف شدید این اتوموبیل از رده خارج شده را می دهد؟ چه کسی، هم در این دنیا و هم در آخرت، پاسخ مجروحان ، خانواده هایشان و احیاناً کشته هایی را می دهد که تا چندی بعد، از زبان مسئولان پلیس جاده ای، افزایش آمار تلفات جاده ای را به سمع و نظر بینندگان و مردم شریف ایران می رسانند؟!
به گزارش خبرنگار
سرویس اقتصادی "انتخاب" ؛ آیا جناب رحمانی نماینده مردم تبریز، که با خوشحالی تمام و دلباختگی کم نظیر برای صنعت کشور، از "بازگشت ایران خودرو به آغوش صنعت کشور" خبر می دهند ، پاسخی برای "مهیاتر شدن آغوش مرگ برای هموطنان" دارند؟
آیا می توان باور کرد، فردی چون ایشان در همان مصاحبه ، چنین اظهار کنند و شماره گذاری وانت پیکان را
توجیه کنند که "خودروهای ناایمنتر از وانت پیکان هم داریم"
جناب هزاران میلیاردی چه؟! آیا برای این همه سئوال که در ذهن مردم نقش بسته، پاسخی دارند یا به خاطر لابی های کم نظیر خود و بازگشت " وانت پیکان" با آن درجه از کیفیت و استاندار به "صنعت کشور"، در پوست خود نمی گنجند؟!