سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

در روزهای گذشته خبرهایی درباره اعمال فشار آمریکا و اتحادیه اروپا بر کشورهای بزرگ تولید کننده نفت برای افزایش تولید و با هدف زمینه سازی برای تحریم نفت ایران منتشر شده بود / معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی نیز گفت که میزان تولید نفت خام کشورش به بیشترین رقم در 20 سال گذشته رسید و توانست عدد سه میلیون بشکه در روز را ثبت کند. عراق قبل از این حدود دو و نیم میلیون بشکه در روز نفت تولید می کرد.
دو کشور مهم اوپک یعنی کویت و امارات، تولید نفت خود را افزایش دادند.

به گزارش عصر ایران، رویترز به نقل از  وزیر نفت کویت نوشت: این کشور در ماه جاری میلادی (دسامبر 2011) روزانه بیش از سه میلیون بشکه نفت خام تولید کرده است.

محمد البصیری افزود: اگر تقاضا در بازار وجود داشته باشد پیش بینی می کنیم این میزان تولید نفت ، ادامه یابد.

این در حالی است که کویت یکی از اعضای مهم اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) در چند سال اخیر همیشه حدود دو و نیم میلیون بشکه نفت خام تولید می کرد.

البصیری که پس از نشست وزیران نفت کشورهای جنوب خلیج فارس در ابوظبی با خبرنگاران صحبت می کرد ادامه داد: مرز سه میلیون بشکه در روز را رد کردیم. اگر تقاضا باشد همین میزان را ادامه می دهیم.

در همین ارتباط، وزیر نفت امارات هم گفت این کشور در ماه جاری میلادی (دسامبر 2011) روزانه دو میلیون و 600 هزار بشکه نفت خام تولید کرده است.

"محمد بن ظاعن الهاملی" نیز امروز یکشنبه در ابوظبی گفت: پایبندی های ما برای ماه دسامبر در اواخر ماه اکتبر گذشته تعیین شده بودند.
این موضوع نشان دهنده افزایش تولید نفت امارات نیز هست.
امارات مهمترین رقیب ایران برای کسب جایگاه دوم بزرگترین صادرکننده در اوپک است.

برپایه آمارهای آژانس بین المللی انرژی (آی یی ای)، میانگین تولید نفت خام امارات در ماه اکتبر 2011 با کاهش روزانه 40 هزار بشکه نسبت به ماه سپتامبر ( 1.57 درصد) به دو میلیون و 510 هزار بشکه در روز رسید.

حسین الشهرستانی معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی نیز گفت که میزان تولید نفت خام کشورش به بیشترین رقم در 20 سال گذشته رسید و توانست عدد سه میلیون بشکه در روز را ثبت کند. عراق قبل از این حدود دو و نیم میلیون بشکه در روز نفت تولید می کرد.

"عبدالرحمن بن یزه" وزیر نفت لیبی هم گفت که توافق غیررسمی در اوپک وجود دارد تا لیبی بتواند دوباره به میزان تولید قبلی خود بازگردد.
رئیس شرکت ملی نفت لیبی هم گفته است که سطح تولید نفت این کشور هم اکنون کمی بیش از یک میلیون بشکه در روز است.

لیبی قبل از انقلاب این کشور، روزانه حدود یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز نفت خام تولید می کرد.

با انقلاب لیبی، تولید نفت این کشور به صفر رسید ولی شماری از کشورها تولید کننده نفت خام، جای خالی نفت لیبی را در بازارهای جهانی جبران کردند.

پیش از این عربستان سعودی هم از ثبت رکورد جدیدی در تولید نفت این کشور و عبور از مرز 10 میلیون بشکه در روز خبر داده بود.
در یک دهه اخیر میزان تولید نفت عربستان سعودی هیچگاه از حدود 9 و نیم میلیون بشکه در روز افزایش نیافته بود.

در روزهای گذشته خبرهایی درباره اعمال فشار آمریکا و اتحادیه اروپا بر کشورهای بزرگ تولید کننده نفت برای افزایش تولید و با هدف زمینه سازی برای تحریم نفت ایران منتشر شده بود.
عراق، کویت، عربستان و امارات از جمله این کشورها هستند. لیبی نیز قصد دارد تولید خود را افزایش دهد و صادرات نفتی اش را از سربگیرد بدون اینکه اعضای اوپک، از میزان تولید خود کم کنند.

هدف از این اقدام، جلوگیری از افزایش جهشی بهای نفت در بازارهای جهانی در صورت تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپاست.

ایران روزانه حدود 500 هزار بشکه نفت خام به اروپا صادر می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد