سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

/نشست مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با روسای هیات‌ها/
گرشاسبی:
به حساب روسای غایب یک ریال هم واریز نمی‌شود
با افتتاح ورزشگاه 50 هزارنفری در بهمن‌ماه حاشیه‌سازان خجالت زده می‌شوند

ورزشی  5/10/1390  12:34:52
9010-2881-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان برای اجرایی شدن طرح آمایش ورزش استان از هیات‌های ورزشی  خواست تا ارزیابی عملکرد شهرستان‌ها را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار بخش ورزشی ایسنا از خوزستان، حمیدرضا گرشاسبی در جلسه خود با روسای هیات‌های ورزشی استان که روز گذشته در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد ابتدا با بیان این‌که به غیر از روسایی که غیبت‌شان در این جلسه موجه است، سایر روسای هیات‌هایی که در این جلسه به دلایل مختلف حضور پیدا نکردند دیگر به این جلسات دعوت نمی‌شوند و تا پایان سال نیز حتی یک ریال هم به حسابشان واریز نمی‌کنیم، اظهارکرد: آن‌هایی که برای رشته خود وقت نمی‌گذارند شایسته نیست حمایت شوند و در این سمت بمانند چون این بی‌توجهی و خیانت به ورزش استان است. حضورنیافتن این روسای هیات‌ها در جلسه، به فدراسیون مربوطه آن‌ها گزارش می‌شود. ما با روسایی که عملکرد ضعیفی دارند به نوبه خودمان برخورد می‌کنیم.

وی ادامه‌داد: ما باید بین آن‌هایی که وقت می‌گذارند و دلسوز هستند با آن‌هایی که حتی یک بار هم در جلسه‌ها حاضر نشده‌اند، فرق بگذاریم. چشم امید ورزشکاران به ما است و ما باید در طی سال در چند جلسه به بررسی اوضاع ورزش استان بپردازیم. هیات‌های استان سعی کنند در طول سال جلسه‌هایی را برای بررسی شرایط و مشکلات رشته‌های مربوطه برگزار کنند و مواردی را که لازم می‌دانند در مجمع خود تصویب کنند تا از طریق قانونی نیاز آن‌ها برطرف شود. همچنین راه‌اندازی سایت هیات کمک زیادی به اطلاع‌رسانی عملکرد رشته‌های مختلف خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه درباره مراسم تجلیل از قهرمانان استان گفت: دو سال است که این مراسم را برگزار می‌کنیم. این برنامه‌ها در حالی برگزار شد که ما از نظر مالی شرایط خوبی نداشتیم و در تاریخ ورزش استان تاکنون قهرمانان چنین مبالغی را دریافت نکرده بودند. متاسفانه برخی از اعضای هیات‌ها مصاحبه‌هایی انجام می‌دهند و بعد از آن مصاحبه‌ خود را تکذیب می‌کنند.‌ آن‌ها می‌گویند تیم‌مان در لیگ است و حمایت نمی‌شود در حالی که متوجه نیستند که هیات‌ها نباید تیم‌داری کنند. صحبت‌کردن در روزنامه‌ها چه سودی برای آن‌ها به دنبال دارد. ما خودمان نیز بعضی مواقع انتقاد می‌کنیم ولی انتقادی که بدانیم پشت سر آن حمایتی وجود دارد. از هیات‌ها خواستاریم مربیان و ورزشکاران را در این زمینه توجیه کنند.

وی به ادعای برخی ورزشکاران استان مبنی بر این‌که از مبلغ پاداش آن‌ها کم شده است، اشاره کرد و گفت: ورزشکاری مدعی است مبلغی حدود 700 هزار تومان از پاداش آن کم شده است در حالی که در کمتر از یک ماه دو بار از این ورزشکار تجلیل شده و حدود پنج میلیون تومان نیز به او پرداخت کرده‌ایم ولی او بعد از آن علیه خودمان مصاحبه می‌کند. البته آن‌ها تقصیری ندارند و باید این موضوع برای آن‌ها جا بیفتد. تجلیل از قهرمانان برون استانی وظیفه ما نیست و خیلی از استان‌ها به ما ایراد گرفتند که با کاری که شما در خوزستان انجام دادید ورزشکاران ما نیز مدعی شدند.

گرشاسبی عنوان‌کرد: دونده‌ای که تا سال 89 حدود 11 میلیون تومان به او دادیم در یکی از روزنامه‌ها انتقاد می‌کند که اداره‌کل به ما نمی‌رسد در حالی که ما تلاش زیادی کردیم تا او را به مسابقات گوانگ‌جو فرستادیم ولی این ورزشکار در روزنامه مطرح کرده که به دلیل مشکلات مالی قصد داشتم کلیه خود را بفروشم. دلسوزی برخی روزنامه‌نگاران و مطبوعات که قصد دارند به جای دیگری ضربه بزنند باعث شد این ورزشکار دچار حاشیه‌ای بشود که خود ما نیز نمی‌دانیم چه باید بکنیم. خواهشمندم با آن‌هایی که قلم می‌زنند ولی دلسوز ورزش نیستند، همکاری نشود. انتقاد کردن درباره مسایل فنی از راه صحیح ایرادی ندارد ولی نباید زحمات نادیده گرفته شود.

وی به انتقاد برخی جراید از وضعیت ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز اشاره کرد و گفت: آن‌ها در روزنامه‌ خود آورده بودند که تا کی قصد دروغ گفتن دارید؟ و این ورزشگاه دیگر کی قرار است آماده ‌شود؟ ولی این ورزشگاه 22 بهمن افتتاح می‌شود تا آن‌هایی که حاشیه‌سازی می‌کنند خودشان خجالت زده شوند. آن‌ها با کار کردن مخالفند و حتی با نمونه شدن خوزستان نیز مخالفند. ما از رده هشتم به رده دوم کشور آمده‌ایم و این ارتقا با کمک‌ تمام هیات‌های استان صورت گرفته است ولی برخی‌ها نمی‌توانند پیشرفت استان را ببینند. نباید از این غافل شد که دو ورزشکار خوزستانی در قالب تیم‌ملی اسنوکر با افتخاراتی که به دست آوردند تیم‌ملی کشورمان را به رده سوم جهان ارتقا دادند و این افتخار تنها به دست دو خوزستانی رقم خورد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان‌کرد: اگرچه آن‌جایی که قرار داریم باب دلمان نیست ولی کارهای بزرگی که در جهت پیشرفت ورزش استان صورت گرفته است و افتخاراتی که در چند سال اخیر کسب کرده‌ایم را نیز نباید نادیده بگیریم. در ایام دهه فجر 33 پروژه بزرگ، آماده افتتاح داریم که ورزشگاه 50 هزار نفری و پیست دوچرخه‌سواری اهواز از پروژه‌های بزرگ آماده افتتاح محسوب می‌شوند. خیلی از رشته‌ها نیز می‌توانند در دل ورزشگاه 50 هزار نفری فعالیت کنند. در 40 روز گذشته نیز میزبانی‌های متعددی را داشتیم و از تمام آن‌ها نیز نمره قبولی گرفته‌ایم. مسابقات قهرمانی ماراتن اسکیت به میزبانی آبادان انجام و بهترین شکل اجرا شد. برنامه‌ی دیگر در این رشته حرکت اسکت‌بازان استان به سمت کربلا است که به دنبال مجوز آن‌ هستیم. این حرکت برای اولین بار در تاریخ این رشته اتفاق می‌افتد که برای ما افتخار بزرگی است. رقابت‌های قهرمانی موتورسواری کشور نیز در خوزستان به بهترین شکل انجام شد.

وی به حضور وزیر ورزش و جوانان در خوزستان اشاره کرد و گفت:‌ در بازدیدی که وی از اهواز و خرمشهر داشت قرار شد حدود 11 میلیارد تومان در بخش عمرانی به ما کمک کند تا پروژه‌هایی نظیر ورزشگاه جهان‌آرا خرمشهر، پنج مهر آبادان و شهید مجدیان دزفول و همچنین سالن چهار هزار و 500 نفری اهواز از حالت بلاتکلیفی درآمده و آن‌ها نیز به سرعت کار ساخت‌شان به پایان برسد. همچنین پس از صحبتی که استاندار با دکتر عباسی داشت قرار شد یک سالن بین‌المللی 10 هزار نفری نیز در کنار ورزشگاه 50 هزار نفری احداث شود که 50 درصد از اعتبار آن از استان و 50 درصد دیگر از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.

گرشاسبی یادآورشد:‌ چند روز آینده همایشی در تهران برگزار می‌شود که در آن‌جا درباره پرداخت دستمزدها در هیات‌ها و پرداختی‌ها به قهرمانان صحبت و مبالغی تعیین می‌شود. ما تنها استانی هستیم که 30 درصد اعتبار فرهنگی خود را گرفته‌ایم و آن را به هیات‌ها و شهرستان‌ها تزریق کرده‌ایم. مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت جاری دریافت کردیم و حدود 850 میلیون تومان در بخش عمرانی بود که آن را به کف‌پوش‌ها و تجهیزات سالن‌های ورزشی اختصاص دادیم. سعی می‌کنیم تا 15 روز آینده مبالغی را به حساب هیات‌های استان واریز کنیم تا بتوانند کار خود را بهتر پیش ببرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد