سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

رییس پلیس راه خوزستان:
تصادفات جاده‌ای 12 درصد کاهش یافته است
34 درصد مسببان حوادث جاده‌ای دارای مدرک تحصیلی سیکل هستند

اجتماعی  5/10/1390  09:02:12
9010-2414-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس پلیس راه خوزستان گفت: میزان تصادفات و حوادث رانندگی در جاده‌های خوزستان از ابتدای سال تا آبان‌ماه، در مقایسه با مدت مشابه 12 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه خوزستان_اظهار کرد: حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح و حوادث منجر به خسارت در 8 ماهه نخست سال جاری به ترتیب 17، 21 و 11 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: بر اساس آمارگیری انجام شده، 34 درصد مسببان حوادث رانندگی در جاده‌های استان دارای مدرک تحصیلی سیکل و 39 درصد از آن‌ها هم دارای مدرک دیپلم و فوق‌دیپلم بوده‌اند.

قدرتی با بیان این‌که افزایش میزان تحصیلات رانندگان با کاهش میزان تصادفات و حوادث رانندگی ارتباطی مستقیم دارد، ‌تصریح کرد: تنها چهار درصد از رانندگانی که از ابتدای سال تا آبان‌ماه در جاده‌های خوزستان دچار سانحه شده‌اند دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بوده‌اند.

رییس پلیس راه خوزستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا آبان‌ماه، 59 درصد تصادفات جاده‌ای در خوزستان توسط خودروهای سواری و 18 درصد هم توسط کامیون‌ها و تریلرها صورت گرفته است. همچنین واژگونی خودروها 31 درصد سوانح رانندگی امسال در خوزستان را تشکیل می‌دهد؛ این نوع تصادفات ناشی از خواب‌آلودگی رانندگان و سرعت غیرمجاز وسیله نقلیه بوده است.

وی تاکید کرد: 27 درصد از تصادفات رانندگی هشت ماهه سال جاری در فاصله زمانی ساعت 14 تا 18 ثبت شده‌اند. همچنین عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه که ناشی از خستگی، خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز است، 27 درصد از تصادف‌ها و حوادث رانندگی به خود اختصاص داده است.

قدرتی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، گفت: بی‌احتیاطی یک راننده نه تنها به خود وی آسیب می‌رساند، بلکه ضرر ناشی از این بی‌احتیاطی دامن‌گیر دیگر رانندگان هم می‌شود و به این ترتیب حوادث رانندگی رقم می‌خورند، در نتیجه به رانندگان توصیه می‌شود هنگام رانندگی، به قوانین و مقررات توجه داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد