سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان:
دمای خوزستان تا شش درجه کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دمای هوای خوزستان از فردا تا شش درجه کاهش خواهد یافت و به این دلیل اطلاعیه‌های لازم صادر شده است.

خبرگزاری فارس: دمای خوزستان تا شش درجه کاهش می‌یابد

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت:  تحلیل داده‌های پیش‌بینی عددی استان و نقشههای پیش یابی و سطوح فوقانی نشان دهنده نفوذ و استقرار زبانه‌های سیستم پرفشار شمالی است که باعث افت محسوس دما از اوایل وقت فردا تا آخر هفته می‌شود.
وی افزود: این کاهش دما در محدوده زمانی یاد شده بین سه تا شش در جه سانتیگراد خواهد بود که از نظر کشاورزی حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد:  تداوم حضور زبانه کم فشار و تاثیر خط ناپایدار ضعیفی که در امتداد دریای سرخ قرار گرفته است باعث ابرناکی در استان شده است که انتظار رگبارهای خفیفی نیز از آن وجود دارد.
دهملایی افزود: آسمان استان نیمه ابری تا ابری با احتمال رگبار پراکنده و گاهی توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و انتظار کاهش تدریجی ابرها و افت محسوس دما از اواخر وقت امروز تا حداقل آخر هفته جاری وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره وضعیت هوای استان تاکید کرد: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری و احتمال رگبار خفیف نیز وجود دارد.
وی با اشاره به شرایط باد در استان خاطر نشان کرد: جهت باد،  شرقی جنوب شرقی به تدریج شمال شرقی تا شمال غربی، سرعت باد،10 تا 15 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 25 تا 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
دهملایی افزود: در شبانه روز گذشته گتوند با 24.2 و ایذه با 8.2 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره شرایط دمایی در شهرستان اهواز تاکید کرد: حداکثر دمای اهواز به 22 و حداقل به درجه 15سانتیگراد خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد