سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)
مسیحیان در کلیسای آبادان تجمع کردند

خبرگزاری فارس: مسیحیان در آبادان به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) در کلیسای این شهرستان تجمع کردند.

خبرگزاری فارس: مسیحیان در کلیسای آبادان تجمع کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، ظهر امروز جمعی از دانشجویان دانشکده نفت آبادان، جوانان فرهنگی و تعدادی از مسیحیان شهرستان آبادان به‌مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) در کلیسای این شهرستان تجمع کرده و مراسمی را اجرا کردند.
در این مراسم خودجوش، جوانان و دانشجویان آبادانی با دعوت کردن از اقلیت‌های مذهبی شهرستان در کلیسای آبادان واقع در بلوار معلم گردهم آمده و با روشن کردن شمع و اجرای برنامه انجیل‌خوانی به مقام حضرت مسیح (ع) ادای احترام کرده و صمیمیت ادیان را به پاس داشتند.
در این تجمع همچنین به مسیحیانی که به نمایندگی از سوی اقلیت‌های مذهبی شهرستان آبادان در کلیسا حاضر شده بودند به رسم یادبود و به عنوان تبریک سال نو میلادی، هدایایی اهدا شد.
دانشجویان آبادانی هر ساله در چنین مناسبتی با دعوت از مسیحیان شهرستان در کلیسا تجمع کرده و این روز را گرامی می‌دارند.
شهرستان آبادان از شهرهای با قدمت کشور است که زمانی مسیحیان بسیاری در آن زندگی می‌کردند و به خصوص به دلیل وجود انگلیسی‌هایی که تا پیش از انقلاب در پالایشگاه این شهر مشغول به کار بودند، احترام به مسیحیت و سایر ادیان در این شهر به عنوان یک فرهنگ در میان مردم شناخته شده‌است.
کلیسای آبادان با قرار گرفتن در کنار مسجد امام موسی‌بن جعفر (ع) در بلوار معلم همواره از جاذبه‌ها و شگفتی‌های توریستی این شهر به شمار می‌رفته که نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب می‌کند.
بیست و پنجم دسامبر سالروز ولادت حضرت عیسی(ع) است که مسیحیان در سراسر جهان هر سال با برگزاری جشن و مراسم آن را گرامی می‌دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد