سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

قابل توجه استاندار خوزستان و نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی؛
با شکایت سرپرستی بانک توسعه تعاون خوزستان، شرکت تعاونی سعادت سبز جنوب اهواز پلمب و 60 کارگر این کارخانه بیکار و بلا تکلیف شدند / این تعاونی که تولید کننده ی کنتورهای آب و گاز و رگلاتور های فشار شکن است در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز مشغول فعالیت بود
علی میلاسی: با شکایت سرپرستی بانک توسعه تعاون خوزستان، شرکت تعاونی سعادت سبز جنوب اهواز پلمب و 60 کارگر این کارخانه بیکار و بلا تکلیف شدند.

این تعاونی که تولید کننده ی کنتورهای آب و گاز و رگلاتور های فشار شکن است در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز مشغول فعالیت بود.

مدیرعامل شرکت تعاونی سعادت سبز جنوب می گوید: در سال 1383 ملک این کارخانه را که بلااستفاده بود، خریداری و مبلغ 900 میلیون ریال بدهی بانکی آن را ضمانت کردم که بازپرداخت کنم؛ اما از آن جا که نزدیک به 4 میلیارد ریال از دستگاه های دولتی طلب دارم که هنوز وصول نشده، توان پرداخت بدهی به بانک توسعه تعاون را که مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام شده ندارم. اما مدیرعامل بانک توسعه تعاون آمده و اقدام به شکایت و تعطیلی شرکت و بی کار شدن 60 کارگر کرده است.

البته از سوی ستاد تسهیل استان مبلغ 700 میلیون تومان برای توسعه و تداوم فعالیت های این شرکت تصویب شد اما تا کنون بانک صنعت و معدن استان از پرداخت آن سرباز زده است.

"صادق تازه نام" در پاسخ به این پرسش که آیا مصوبه و قانونی درباره استمهال بدهی شرکت های تولیدی به بانک ها از جمله بانک توسعه تعاون وجود دارد، می گوید: بانک مرکزی در 28 خرداد سال جاری خود در بخشنامه ای به بدهکاران بانکی 5 سال فرصت استمهال داده و نیز تقسیط بدهی اما در کجای دنیا دیده یا شنیده اید که هم یک شرکت تعاونی تولیدی را به دلیل بدهی بانکی تعطیل و هم از کار و تولید باز بدارند و هم 60 کارگر را در یک شهر صنعتی مثل اهواز بی کار کنند؟!

وی می افزاید: نامه ای از طرف مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در مورد درخواست استمهال 5 ساله برای پرداخت بدهی معوقه بانکی و چند نامه دیگر از مقامات ارشد نزد بانک توسعه تعاون بردم که نه تنها هیچ توجی به آنها نشد بلکه بر حرکت ضد تولیدی خود پافشاری کردند!

"تازه نام" به انگیزه ی خدمت خود در اهواز اشاره می کند و می گوید: بنده به عشق خدمت به همشهریانم و علاقه به تولید و اشتغال در اهواز، شهر تهران را با هوای خنک اش ترک کردم و به شهر غبار آلود و گرم اهواز با امید به حمایت های مسوولان ارشد خوزستان که شعار دفاع از تولید و اشتغال را سر می دادند، با آوردن سرمایه ی خود به اینجا آمدم اما نه تنها هیچ حمایتی از ما تولید کنندگان نشد، که جلوی تولید و کار را نیز گرفتند!

مدیر شرکت تعاونی سعادت سبز جنوب با این پرسش از استاندار خوزستان و نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی که گناه کارگران بی کار شده به گردن چه کسی است می گوید: رییس شعب بانک توسعه تعاون خوزستان و رییس بانک صنعت و معدن استان باید پاسخگوی بی کار شدن 60 کارگر این تعاونی و خانواده های آن ها و ضرر و زیانی که در این مدت به شرکت تحمیل می شود، باشند.

آیا اقدام بانک توسعه تعاون و بی توجهی بانک صنعت و معدن نسبت به عدم پرداخت وام به تعاونی ضربه فنی کردن امثال ما تولید کنندگانی نیست که در این شهر و استان بدون حامی مانده اند؟!

اگر بانک دولتی توسعه تعاون 900 میلیون ریال از شرکت ما طلبکار است ما هم نزدیک به 4 میلیارد ریال از ادارات و شرکت های دولتی طلبکاریم. چه گونه است که بانک ها برای وصول مطالبات خود- که با سود همراه است- با زور و قدرت عمل می کنند، اما ما تولیدکنندگان برای وصول مطالبات خود نه تنها قدرتی نداریم که زور هم می بینیم و می شنویم!

آیا معنای خدمت به مردم و ایجاد اشتغال و رسیدن به خودکفایی، پلمب تعاونی و از کار بی کار شدن 60 کارگر محروم اهوازی است؟!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد