سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

استاندار خوزستان:
نرخ بیکاری در خوزستان 9.3 است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: در تابستان امسال متوسط نرخ بیکاری کشور۱۱ درصد اعلام شد این درحالی است که این رقم در خوزستان 9.3 بود.

خبرگزاری فارس: نرخ بیکاری در خوزستان 9.3 است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی شامگاه شنبه در نشست کارگروه اشتغال استان، اظهار داشت: در تابستان امسال متوسط نرخ بیکاری کشور۱۱ درصد اعلام شد این درحالی است که این رقم در خوزستان 9.3 بود.
وی با تاکید بر ضرورت ثبت آمار اشتغال در سامانه، افزود: ثبت آمار اشتغال دستگاه‌ها در سامانه، محقق کردن تعهدات اشتغال توسط دستگاه‌ها و توسعه مشاغل خانگی از جمله موضوعاتی هستند که ما را در تحقق ۱۳۷هزار شغل پیش بینی شده کمک می‌کنند.
حجازی گفت: خوزستان دارای ظرفیت بالایی از لحاظ ایجاد اشتغال است که توسعه مشاغل خانگی می‌تواند راه حلی برای استفاده از تمام این ظرفیت‌ها باشد.
وی خواستار جهش در توسعه مشاغل خانگی شد و اضافه کرد: میزان اشتغال خانگی در ایجاد اشتغال پایدار بسیار تاثیرگذار و ماندگار است و با وجود تاکیدات فراوان و اهمیت موضوع، روند فعلی ادارات استان در این زمینه مطلوب و در حد انتظار نیست.
استاندار خوزستان با اشاره به پایان سفرهای شهرستانی بیان کرد: از این پس هر هفته موضوع مشاغل خانگی طی نشست‌هایی به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی افزود: رویکرد استان در ایجاد اشتغال این است که با وجود محدودیت در منابع، افراد بیشتر با منابع خود وارد شوند و اهلیت کار را داشته باشند.
حجازی با بیان اینکه در استان توجه زیادی به مهارت نیرو‌ها نمی‌شود، گفت: سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر از دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام ‌نور و دانشگاه شهید چمران اهواز در مقاطع مختلف کاردانی، کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد فارغ‌التحصیل می‌شوند که باید برای جذب و به‌کارگیری این افراد برنامه‌ریزی شود.
رئیس شورای اشتغال استان با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز توسعه استان، اظهار داشت: بر اساس تجربه سال‌های قبل، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در گذشته جهت دار و متناسب با بازار کار و نیازهای استان تربیت نشده بودند که باعث شد جذب بازار کار نشوند.
وی با اشاره به اینکه آمار اشتغال بسیاری از پروژه‌های در حال اجرا در استان پالایش نشده و وارد سامانه نشده است، گفت: صنایع بعد از بهره‌برداری، آمار میزان اشتغال خود را به سازمان صنایع اعلام می‌کنند و در مدت اجرای پروژه آماری ارائه نمی‌دهند، به این دلیل برای مطلع شدن از آمار دقیق‌تر اشتغال، باید سازمان تامین اجتماعی آمار بیمه شدگان را در اختیار کارگروه قرار دهد.
استاندار خوزستان خواستار راستی آزمایی و ارزیابی آمار اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌ها شد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۶ درصد از اشتغال تعهد شده استان در سال ۹۰ محقق شده است.
وی با تاکید بر به روز شدن آمار اشتغال دستگاه‌ها بیان کرد: در استان ۱۶۰ دستگاه اجرایی فعالیت می‌کند که باید آمار اشتغال آن‌ها پالایش و ثبت سامانه شود.
مقام عالی دولت در خوزستان با اشاره به رونق بخشی کشاورزی، صنعت، جذب سرمایه گذار و کاهش نرخ بیکاری گفت: کالای خوزستان جایگاه خود را در جهان پیدا کرده است و بازرگانان و صنعتگران استان حرفه‌ای‌تر شده‌اند که این بیانگر قدرتمندی توان استان است.
وی اشتغال نیروهای بومی را رویکرد جدید استان عنوان و میزان استفاده از نیروهای بومی را ۱۸ درصد اعلام کرد.
حجازی خاطرنشان کرد: صندوق مهر امام رضا (ع) مکلف شد ظرف ۱۰روز آینده ۱۳پرونده مربوط به تعاونی‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری را به مرحله پرداخت برساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد