سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

نماینده مردم تهران : 30 سال است مشکلات کارگران خوزستان حل نشده است

شوشان : دبیر کل خانه کارگر  گفت : در سفری که سال ۵۹ به خوزستان داشتم کارگران تصفیه قند و شکر چند ماه بود حقوق نگرفته بودند، همچنین در سفری که ۱۰ سال بعد دوباره به این استان داشتم این کارگران مشکل مشابه داشتند و امروز بعد از ۳۰ سال هنوز مشکل حقوق و دستمزد کارگران حل نشده است.

دبیر کل خانه کارگر گفت: بحران اشتغال در کشور حداقل ۱۰ سال دیگر طول می‌کشد.  علیرضا محجوب در حاشیه همایش دبیران اجرایی خانه کارگر در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: مشکل اشتغال و بیکاری در کشور حداقل تا ۱۰ سال دیگر طول می‌کشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مرکز آمار ایران متولی اعلام نرخ بیکاری در کشور است، گفت: شواهد، آمارهای اعلام شده از سوی دولت مبنی بر نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال را نقض می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: آرزو می‌کنیم آمار اعلام شده از سوی مسئولان در مورد میزان اشتغال ایجاد شده صحیح باشد و هیچ بیکاری در کشور نباشد، اما برداشتمان نسبت به این آمار بدبینانه است.

وی با اشاره به اینکه مجلس به همین دلیل تصویب طرح‌های حمایتی را در دستور کار دارد، گفت: تصور ما این است که بحران بیکاری، زمان طولانی پا برجا باشد به همین دلیل طرح حمایت از متقاضیان کار به مدت ۱۰ سال در برنامه قرار گرفته است.

محجوب با تاکید بر حمایت از متقاضیان کار اظهار داشت: این طرح برای ۱۰ سال از متقاضیان کار و بیکاران حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در حال نهایی شدن در مجلس است و بخش عمده آن تصویب شده است.

دبیرکل خانه کارگر همچنین با اشاره به مخالفت عده‌ای با این طرح، تصریح کرد: با وجود ادعای مسئولان در مورد میزان اشتغال، اما برآشفتن و مخالفت تعدادی از مسئولان در دستگاه‌های اجرایی غیرمرتبط با طرح حمایت از بیکاران جای تعجب دارد، چرا که بر اساس آماری که از سوی دولت اعلام شده تعداد بیکاران بسیار کم و به اندازه‌ای نیست که نگران بار مالی این مصوبه باشند.

وی در ادامه با اظهار تاسف از مشکلات کارگری در خوزستان اظهار داشت: در سفری که سال ۵۹ به خوزستان داشتم کارگران تصفیه قند و شکر چند ماه بود حقوق نگرفته بودند، همچنین در سفری که ۱۰ سال بعد دوباره به این استان داشتم این کارگران مشکل مشابه داشتند و امروز بعد از ۳۰ سال هنوز مشکل حقوق و دستمزد کارگران حل نشده است.

محجوب مشکل کارگران نی در کشت و صنعت شوش‌تر را یادآور شد و افزود: این کارگران به دلیل مشکلاتشان و برای جلب حمایت‌های نمایندگان و مسئولان، یک هفته در هوای بارانی در مقابل مجلس تجمع کردند.

وی اظهار داشت: برای حل مشکل بازنشستگی این کارگران استفساریه ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی طرح شده و امیدواریم تامین اجتماعی به وظایفش در این راستا عمل کند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: البته هنوز مقاومت‌هایی از سوی سازمان تامین اجتماعی برای ممانعت از اجرای این قانون وجود دارد که در صورت ادامه از طریق قانون وارد عمل می‌شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد