سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

انتقاد شدید نماینده مسجدسلیمان / 5 سال پیش مگر نمی دانستید محل احداث فرهنگسرا در بستر کارون است ؟!

شوشان : دو هفته پیش استاندار خوزستان درخصوص علل تخریب فرهنگسرای علاء الدین و تبدیل آن به فضای سبز گفت که علل این اقدام ممنوعیت ساخت و ساز در حریم بستر کارون است. دکتر حجازی با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبز در حاشیه کارون مهمتر از فرهنگسرا است گفت : فرهنگسرا در مکانی دیگر ساخته خواهد شد.

در این خصوص اخیرا امیدوار رضایی نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی از این اقدام غیرکارشناسانه انتقاد نمود و ضمن تذکر به وزیر ارشاد خطاب به مسئولین خوزستانی گفت : آیا مسئولان مربوطه پنج سال پیش نمی دانستند محل احداث این فرهنگسرا پارک ساحلی است ؟!

وی گفت: اکنون با گذشت سال ها به جای تکمیل ساختمان این فرهنگسرا در حالی که ساختمان های مشابه ای در حاشیه این فرهنگسرا موجود است اقدام به تخریب نموده اند و این اقدام جای تامل دارد.

نماینده مردم شهرستانهای مسجدسلیمان از تذکر به وزیر اشاد بابت این اقدام تاسف بار و غیر مسئولانه خبرداد و گفت:در جلسه علنی روز یکشنبه آینده تذکر کتبی خطاب به وزیر ارشاد بابت این موضوع قرائت خواهدشد.

دکتر امیدوار رضایی تبدیل این فرهنگسرا را به فضای سبز اقدامی غیر مسئولانه و تاسف بار توصیف نمود که بارتاب منفی فراوانی را در بین عموم اهالی هنر به دنبال داشته است.

دکتر امیدوار گفت:این اقدام  موجب جریحه دار شدن احساسات عموم فرهنگ دوستان گردیده است. وی با اشاره به جایگاه ارزشمند هنرمند فقید مرحوم بهمن علاء الدین در پاسداشت فرهنگ بومی محلی بختیاری گفت: نامگذاری این فرهنگسرا به نام مرحوم علائدین در واقع تجلیل از مقام شامخ هنرمندانی بوده است هنرشان را وقف مردم نموده و باعث اعتلای فرهنگ جامعه شده اند و متاسفانه درحالی که کلنگ احداث ساختمان این فرهنگسرا با حضور مسئولان استانی در یک پروسه  قانونی به زمین زده شد و با توجه به هزینه کردن اعتبارات قابل توجه جهت احداث این فرهنگسرا بعد از گذشت 5 سال به جای تکمیل بنای این ساختمان  شاهد تخریب آن  به بهانه واقع شدن در حریم رودخانه کارون بوده ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد