سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

اختلاف نظر رییس بهداشت و فرماندار امیدیه در رابطه با کیفیت آب !

شوشان / رویا محمودی: سال‌هاست که وضعیت آلودگی آب خوزستان از بیشترین اندازه‌ مجاز گذشته و روز به روز بدتر می‌شود، تا جایی که مردم اکثر شهرهای خوزستان بیش از ده سال است که آب آشامیدنی می‌خرند و یا در منازل خود، برای تصفیه آب دستگاه‌های تصفیه نصب می‌‌کنند.

اخبار پی‌ در پی وضعیت بد آب در خوزستان و انتشار تصاویر خرید و فروش آب آشامیدنی در سطح شهرها، اثر که نبخشید، هیچ، متأسفانه برخی از مسئولین در مصاحبه های متعدد از در انکار بر آمدند و کیفیت آب در این استان را 98 و گاهی 100 درصد بهداشتی و قابل شرب ارزیابی کردند .

از مصاحبه های متعدد مدیرعامل اسبق آبفا مبنی بر  کیفیت مطلوب آب و  درج زنجیره ای آن در نشریات متعدد که بگذریم اخیرا موضوع کیفیت آب و استفاده مردم از دستگاه های تصفیه آب مورد مناقشه دو مسئول استانی قرار گرفته است .

بر پایه این گزارش ، فرماندار امیدیه در مصاحبه ای گفته است که کیفیت آب این شهرستان خوب است و نیازی به استفاده از دستگاه های تصفیه آب نیست .

 این اظهارات در حالی مطرح می شود که رییس بهداشت این شهرستان معتقد است که شوری آب این شهرستان توسط دستگاه های خانگی قابل رفع است .

وی با بیان اینکه مردم علاوه بر دستگاه های تصفیه می توانند آب شیرین خریدار ی کنند گفت : تمامی شرکت های تولید کننده آب شیرین را از لحاظ کیفیت و EC   کنترل می کنیم.

واقعیت این است که آب خوزستان بخصوص در برخی از شهرستان ها، از نظر بو، طعم و مزه در وضعیت نرمال نیست و حتی بنا به گفته مسئولان مرکز بهداشت استان، کلر، به تنهایی برای از بین بردن برخی انگل های موجود در آب کافی نبوده و تا اندازه¬¬ای می¬توان به آب کلر زد.

 این امر به سادگی قابل بررسی و اثبات است. اما در حالی که موضوع آلودگی و کیفیت نامطلوب آب از سوی کارشناسان بهداشت داخلی و خارجی مطرح می¬شود و کارشناسان آب این شهر را تهدید کننده سلامت مردم می-دانند، این امر مرتبا از سوی برخی مسئولان مربوطه تکذیب می¬شود.

به هر روی، آب شرب مردم خوزستان از کارون تهیه می شود. همان کارونی که پساب های کارخانجات صنعتی در آن ریخته می شود. حال در نظر داشته باشید که ریختن 200 میلیون متر مربع فاضلاب اعم از شهری، صنعتی و کشاورزی به کارون این رودخانه را به چه وضعی انداخته است.

مسئولان، در جایی عنوان می کنند که آب ، مطلوبیتی بالای 98 درصد دارد و در جایی دیگر حق را به مردم می دهند. اعلام صریح  آمار واقعی معضلات از سوی مسئولین، نه تنها موجب وهن دولت نیست، بلکه اعتماد و اطمینان مردم را برمی انگیزد و آنان را متوجه حساسیت موضوع و وظایف خود می کند و با یک آگاهی رسانی دقیق، می توان تعاملی میان مردم و مسئولین برای حل معضلات ایجاد کرد. 

و صد البته صحیح نیست همه تقصیرها نیز به گردن مسئولین انداخته شود. چرا که خشکسالی و قلت بارش باران در سالهای اخیر، خود، علتی بر پیدایش و رشد این معضل است. بنابراین مقصود ما، تضییع حق و حقوق و نادیده گرفتن زحمات بی شائبه دست اندرکاران امر نیست بلکه تبیین مشکلات استان برای توجه بیشتر به آنها و انتقاد سازنده به منظور کمک به دولت برای شناختن کاستی ها و نارسایی هاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد