سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

نماینده مردم آبادان در مجلس خبر داد
توسعه ابعاد اقتصادی فرودگاه بین‌المللی آبادان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آبادان در مجلس از توسعه ابعاد اقتصادی فرودگاه بین‌المللی آبادان با استفاده از فضای هوایی عراق خبر داد.

خبرگزاری فارس: توسعه ابعاد اقتصادی فرودگاه بین‌المللی آبادان

سیدعلی موسوی‌جرف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: آبادان شهری ا‌ست دارای ظرفیت‌های بالا که باید با برنامه‌ریزی صحیح و مطلوب از آنها استفاده شود.
وی افزود: دارا بودن از ذخایر غنی نفت و گاز، برخورداری از منطقه آزاد اروند و آب‌های آزاد و همچنین داشتن فرودگاه بین‌المللی این مهم را به اثبات می‌رساند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور عراق پس از مدت‌ها رایزنی، موافقت خود با طرح تقرب فرودگاه آبادان را اعلام کرد به گونه که این کشور اجازه داد برخی پروازهای این فرودگاه برای فرود و برخاستن از این فرودگاه وارد حریم هوایی این کشور شوند.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های اجرای طرح تقرب فرودگاه آبادان، کاهش لغو پروازهای این فرودگاه خواهد بود.
موسوی‌جرف ادامه داد: این فرودگاه تا پیش از جنگ تحمیلی یک نقش ترانزیتی از غرب به شرق را برعهده داشته و در آن زمان روزانه 63 پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می‌شده، اما بعد از جنگ این نقش به کشورهای دیگر سپرده شده است.
وی افزود: باند اصلی فرودگاه آبادان به گونه‌ای طراحی شده که هواپیماها برای فرود مجبور به پرواز در قسمتی از آسمان عراق هستند و در زمان جنگ این مسئله عملیاتی نبود، اما بعد از جنگ چون تفاهم‌نامه‌ای وجود نداشت هواپیماها مجبور به پرواز از باند مخالف بودند که در بسیاری از موارد با سرعت شدید باد و گرد و غبار همراه بود که موجب کاهش دید و حتی کنسل شدن پروازها می‌شد.
نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از دو سال گذشته تاکنون پیگیر این مسئله بودیم و با نشستی که با وزیر راه سابق داشتیم یک کارگروهی برای این مسئله تشکیل شد و پس از آن در دستور کار وزارت امور خارجه قرارگرفت و هم‌اکنون نیز موافقت وزیر راه عراق جذب شده است.
وی همچنین از جایگزینی تدریجی هواپیماهای توپولف در فرودگاه بین‌المللی این شهرستان خبر داد.
موسوی‌جرف اظهار داشت: با توجه به اینکه مقرر شد تا از اواسط تابستان امسال هواپیماهای دیگری جایگزین توپولوف‌های فعلی در فرودگاه‌های کشور شوند این مسئله توسط نمایندگان آبادان در مجلس نیز مورد پیگیری قرار گرفت.
وی افزود: اجرای یک طرح در فرودگاه آبادان علاوه بر امتیازات مناسبی که دارد ممکن است مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از این مشکلات این است که اجرای این طرح ممکن است به دلیل اینکه جایگزینی توپولوف‌ها با روند مناسبی صورت نگیرد منجر به کاهش تعداد پروازهای فرودگاه آبادان شود.
وی تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به تاکید نمایندگان آبادان در مجلس مبنی بر عدم کاهش پروازهای فرودگاه آبادان در تذکری به وزیر راه خواسته شد تا روند جایگزینی توپولوف‌ها در این فرودگاه به صورت تدریجی انجام گیرد.
موسوی‌جرف با بیان اینکه روند جایگزینی‌ توپولوف‌ها در فرودگاه آبادان از نیمه دوم سال آغاز شود، گفت: این طرح یکی از طرح‌های مهم در زمینه حمل‌ونقل هوایی در کشور است که در دستور کار وزارت راه قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد