سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

مدیر کل میراث خوزستان خبر داد:
پیشرفت 35 درصدی موزه منطقه‌ای خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از پیشرفت 35 درصدی موزه منطقه‌ای خوزستان در دو سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری فارس: پیشرفت 35 درصدی موزه منطقه‌ای خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پرویز پورفرخی بعدازظهر امروز در پایان بازدید از روند احداث موزه منطقه‌ای خوزستان در پارک جزیره شادی گفت: عملیات اجرایی احداث این موزه از سال 88 آغاز شده و تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: با تقاضای اداره کل میراث فرهنگی خوزستان 4 هکتار زمین در جزیره شادی حد فاصل پل سفید و پل سیاه برای احداث موزه منطقه‌ای خوزستان اختصاص یافت و مجوزهای لازم از اداره کل موزه‌های کشور نیز دریافت شد.
پورفرخی اظهار داشت: با توجه به تمدن غنی خوزستان و وجود بخش‌های باستانی منحصر به فرد و آثار و محوطه‌های تاریخی؛ همچنین آثاری که از تمدن دوره اسلامی، موزه منطقه‌ای می‌تواند با نمایش نمادهایی از آن پیوندی میان دوران طلایی اسلامی و باستانی ایجاد کند.
وی با اشاره به تصویب احداث این موزه در سفر هیئت دولت به استان از منابع ملی گفت: عملیات اجرایی موزه از پایان سال 88 آغاز شده و تاکنون 35 درصد پیشرفت دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه این موزه در سه طبقه با 15 هزار مترمربع زیربنا احداث می‌شود، افزود: 6 هزار مترمربع از موزه شامل طبقه همکف و قسمت‌هایی از طبقه اول اجرا شده است و محوطه سازی‌ها، پردازش محتوایی با گالری‌های مختلف و تکمیل ساختمان سه طبقه جزو فازهای بعدی است.
پور فرخی اعتبار هزینه شده در این موزه را تاکنون حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: فاز نخست موزه منطقه‌ای خوزستان تا سه سال آینده باید به اتمام برسد و احداث آن نیاز به 11 میلیارد تومان اعتبار دارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبار بیشتر، این پروژه قطعا سرعت بیشتری خواهد داشت.
وی با اشاره به تداخلی که محوطه سازی‌های پارک جزیره در موزه ایجاد کرده، گفت: شهرداری اهواز بدون هماهنگی با میراث فرهنگی، محوطه‌سازی‌هایی انجام داده که مکاتباتی برای توقف انجام گرفته است.
پورفرخی افزود:‌ ورودی موزه بر اساس طراحی مصوب اداره کل موزه است و نباید تداخل در آن ایجاد شود، ورودی موزه آب نماهایی دارد که تامل در ورود ایجاد می‌کند، محوطه‌های یک موزه برای جلب نظر و ورود بسیار مهم هستند
وی خاطرنشان کرد: طراحی محتوایی در حال انجام است و در سال 91 تصویب نهایی می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه احتمال وقوع سیلاب را در موزه منطقه‌ای را غیرممکن اعلام کرد و اظهار داشت: سیلاب‌ها در مطالعات بررسی شده‌اند، اما با توجه به وضعیت کنونی رودخانه کارون و کاهش دبی رودخانه نسبت به سال‌های گذشته همچنین ساخت سد در بالادست، دیگر از سیلاب‌های تاریخی که جلگه خوزستان را غرقابی می‌کرد خبری نیست و احتمال سیل به صفر می رسد.
وی افزود: در طرح توسعه موزه ایجاد دسترسی برای ورود به جزیره‌های اطراف و اکوتوریسم فراهم شده است.
به گفته وی، برای همکاری در احداث موزه مستقل دفاع مقدس در کنار موزه منطقه‌ای خوزستان نیز آماده همکاری هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد