سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

با ثبت‌نام 3 نفر
نخستین روز ثبت نام کاندیداهای اهواز کم‌رنگ بود

خبرگزاری فارس: استقبال نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نخستین روز ثبت‌نام در اهواز کم‌رنگ بود.

خبرگزاری فارس: نخستین روز ثبت نام کاندیداهای اهواز کم‌رنگ بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نخستین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اهواز کم‌رنگ بود و با ثبت نام سه نفر آغاز شد.
فرماندار شهرستان اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز از ثبت‌نام سه نفر در تا ظهر نخستین روز نامنویسی نامزدها در اهواز خبر داد و پیش‌بینی کرد: حدود 30 نفر در این دوره از انتخابات نامزد نمایندگی اهواز در مجلس شوند.
عبدالعزیز فدعمی با اشاره به برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی وزارت کشور افزود: همزمان با سراسر کشور امروز دستور آغاز انتخابات صادر و بلافاصله اعلام وصول به وزارت کشور اعلام و کار اجرایی در اهواز آغاز شد.
وی ادامه داد: همزمان آگهی ثبت نام داوطلبان در اهواز منتشر و دستور تشکیل هیئت‌های اجرایی در فرمانداری باوی، بخشداری ویس و بخشداری حمیدیه صادر شد.
فدعمی از معرفی30 نفر معتمد برای انتخاب هیئت اجرایی خبر داد و گفت: این افراد باید توسط هیئت نظارت تایید شوند. در صورت تایید 20 نفر از معرفی شدگان برای آنها دعوتنامه ارسال می‌شود.
به گفته وی، حداکثر شش روز برای تشکیل هیئت‌های اجرایی  فرصت باقی است و از بین آنها هشت نفر به عنوان معتمد هیئت‌های اجرایی معرفی می‌شوند.
وی اظهار داشت: ستاد انتخابات از چند روز پیش آماده بود و مانورهایی نیز برای آمادگی اجرا شده است،‌ اما ثبت نام کاندیداها از سوم دی ماه تا پایان جمعه بر اساس اعلام رسمی وزارت کشور انجام می‌شود.
فرماندار اهواز با تاکید بر اینکه انتخابات سلیقه‌ای نیست و بر اساس قانون انجام می‌شود، افزود: بررسی صلاحیت‌ها بعد از تشکیل هیئت‌های اجرایی با استفاده از مدارک موجود و تحقیقات محلی و اعلام نظر از مراجع ذیصلاح بررسی صلاحیت ها هم انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه قانون زمانی را برای تبلیغات نامزدها اعلام می‌کند در مورد تبلیغات زودهنگام نامزدها اظهار داشت: نشست‌های محفلی و مراسم‌هایی برگزار شده اما تا زمان ثبت‌نام رسمی نامزدها، نمی‌توان کاندیداها را به صورت قطعی اعلام کرد.
فدعمی با بیان اینکه تمام اقدامات نامزدهای احتمالی رصد شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود 30 نفر از اهواز نامزد انتخابات مجلس شوند.
به گفته وی، در دوره‌های قبل تا 50 نفر نامزد هم از اهواز بوده است اما با شرط تحصیلی که اعلام شده تعداد نامزدها نیز کاهش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد