سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

آنها در همه امور دخالت دارند از امور سیاسی و اقتصادی گرفته تا مسایل اجتماعی و آموزشی و در همه چیز. ایران هم اکنون مهم ترین بازیگر در ساختار تصمیم گیری سیاسی عراق است .
طارق الهاشمی معاون سنی مذهب رییس جمهوری عراق در اظهاراتی مدعی شد که ایران از حکم دستگیری وی به اتهامات تروریستی حمایت می کند.

به گزارش عصر ایران هاشمی در مصاحبه با روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز گفت : این اصلا اتفاقی نیست که تنها یک روز پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق حکم دستگیری من صادر می شود.

وی در ادامه مدعی شد :‌" حامیان نوری مالکی (نخست وزیر عراق) که هم اکنون دولت عراق و پارلمان این کشور را در دست دارند  در واقع نمایندگان ایران در عراق هستند ."

هاشمی در ادامه با ادعای اینکه وی مخالف سرسخت دخالت ایران در امور داخلی عراق است ، افزود :‌" آنها در همه امور دخالت دارند از امور سیاسی و اقتصادی گرفته تا مسایل اجتماعی و آموزشی و در همه چیز. ایران هم اکنون مهم ترین بازیگر در ساختار تصمیم گیری سیاسی عراق است . آنها حق حاکمیت عراق را تهدید می کنند و من به همین خاطر یکی از منتقدان جدی دخالت های ایران در عراق هستم."

هاشمی در ادامه با متهم کردن ایران به دست داشتن در حکم دستگیری اخیر او به اتهامات تروریستی گفت :‌" تردیدی ندارم که ایران پشت تصمیم اخیر مالکی برای درخواست دستگیری من است ."

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ امیدی به برگزاری یک دادگاه عادلانه برای بررسی اتهاماتش ندارد تلاش کرد تا فرار خود به منطقه کردستان عراق را توجیه کند.

گفتنی است طارق الهاشمی معاون رییس جمهوری عراق هفته گذشته به اتهام ارتباط با شبکه ای تروریستی از سوی دادگاهی در بغداد تحت تعقیب قرار گرفته و برای او حکم بازداشت صادر شده است .

الهاشمی پس از اطلاع از این حکم سریعا به منطقه کردستان عراق رفته و در شهر اربیل اقامت گزیده است .
هفته گذشته نوری مالکی نخست وزیر عراق از دولت کردستان عراق خواست تا هاشمی را برای محاکمه تسلیم دستگاه قضایی کند.

هاشمی اتهامات مربوط به ارتباط خود با گروه های تروریستی را رد کرده و این اتهامات را ساختگی دانسته است .
بسیاری از ناظران امور عراق از احتمال تشدید تنش های سیاسی عراق بین ائتلاف سکولار العراقیه و حامیان مالکی ابراز نگرانی کرده اند .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد