سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 خلاء مدیریتی در خوزستان/ استاندار پنج ماه معاون ندارد 

اهواز - خبرگزاری مهر: خوزستان به عنوان یکی از استانهای تاثیرگذار و تامین کننده بخش اعظمی از درآمدهای کشور، هم اکنون با یک خلاء مدیریتی مواجه شده و تعدادی از ادارات و ارگانها با سرپرست فعالیت می کنند.به گزارش خبرنگار مهر، شرایط در خوزستان به گونه ای است که با کنار گذاشتنن یا ارتقای هر مدیری، پست و جایگاه سازمانی وی برای مدتی بدون متصدی یا با حضور سرپرست باقی می ماند و این موضوع باعث می شود فرصتهای فراوانی در استان به علت نبود یک مسئول در برخی دستگاه ها از بین برود.

این امر که می توان از آن به عنوان یک معضل در ساختار اداری استان نام برد بارها از سوی رسانه ها و نمایندگان به مسئولان مختلف به خصوص استاندار خوزستان به عنوان نماینده عالی دولت گوشزد شده ولی هنوز حل و مرتفع نشده است.

معاونت عمرانی پنج ماه بدون معاون
 
تیرماه امسال خیرالله خادمی معاون عمرانی استانداری خوزستان در اوج فعالیتهای عمرانی استان خوزستان به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه های راه های کشور انتخاب شد و برخلاف نظر استاندار خوزستان به تهران رفت تا سمت معاونت عمرانی استانداری خوزستان خالی شود.

البته خیرالله خادمی چند ماه قبل از رفتن به تهران به این سمت منصوب شده بود ولی به علت مخالفت استاندار خوزستان با حضور وی در تهران، این رفتن برای مدتی به تاخیر افتاد ولی در نهایت خیرالله خادمی بعد از هفته ها رفت و آمد بین تهران و اهواز در پایتخت ماندنی شد.

با وجود اینکه همگان در خوزستان منتظر معرفی معاون عمرانی جدید بودند ناگهان استاندار خوزستان مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری خوزستان را با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت عمرانی معرفی کرد و این سرپرستی تا به امروز ادامه دارد.

شایعات در مورد معرفی افراد مختلف برای این سمت از همان روز آغاز شد ولی تاکنون کسی به این سمت معرفی نشد این در حالیست که که هر روز بحث معرفی یک نفر مطرح می شود و بی شک در این وضعیت حتی کار کردن غلامرضا اخوان صباغ سرپرست فعلی نیز با تردیدی و دودلی همراه است.
 
استاندار و سایر مقامات استان که بارها اعلام کرده اند خوزستان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده باید اعلام کنند چرا در این کارگاه بزرگ عمرانی معاونت عمرانی بدون مسئول مانده است.

خالی بودن معاونت سیاسی در آستانه انتخابات
 
در تاریخ هشتم مردادماه امسال، وزیر کشور در حکمی سید محمد علی پورموسوی معاون سیاسی استاندار خوزستان را به عنوان مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور منصوب کرد تا استان خوزستان در آستانه ورود به انتخابات سرنوشت ساز و حیاتی مجلس نهم از داشتن معاون سیاسی که در همه استانها به عنوان متولی برگزاری انتخابات از آن یاد می شود محروم شود.

به این ترتیب دومین معاون استاندار خوزستان نیز به پایتخت منتقل شد تا در فاصله دو هفته استاندار دو معاون اصلی خود را از دست بدهد.

یک ماه قبل سید صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور در اهواز در پاسخ به این سئوال که با وجود در پیش بودن انتخابات مجلس هم اینک استانداری خوزستان بدون معاون سیاسی اداره می شود و آیا این مسئله مشکل آفرین نخواهد شد، گفت: چند گزینه برای تصدی این پست در دست بررسی است که یکی از آنها به زودی انتخاب می شود.

مرتضوی عنوان کرد: البته روند فعالیتهای برگزاری انتخابات مجلس در استان خوزستان متوقف نشده و مدیر کل سیاسی استانداری در حال رتق و فتق امور است ولی در اینکه باید هرچه سریعتر معاون سیاسی استانداری منصوب شود شکی نیست و ما نیز به دنبال این کار هستیم.

با وجود اینکه از این گفته معاون سیاسی وزیر کشور یک ماه می گذرد و امروز شنبه ثبت نام نامزدها برای حضورر در انتخابات آغاز شده ولی این « به زودی» اعلام شده از سوی معاون وزیر کشور هنوز محقق نشده است.

به هر حال در آستانه ورود به انتخابات وجود معاون سیاسی برای استاندار پرمشغله خوزستان ضروری است که این پست بیش از این خالی نباشد.

عدم تشکیل سازمان صنایع و بازرگانی خوزستان
 
کشمکش برای معرفی یک نفر به عنوان مدیرکل سازمان جدید التاسیس صنایع و بازرگانی در استان باعث شده برخلاف استانهای دیگر چنین سازمانی در استان خوزستان به مرحله اجرایی نرسد و این دو سازمان کماکان به صورت مجزا از هم در حال فعالیت هستند.

اختلاف نظرها برای انتخاب فردی به عنوان مدیرکل این سازمان جدید در حالی در استان بالا گرفته که در انتصابی عجیب سید خلف موسوی مدیرکل سازمان صنایع و معادن استان خوزستان به عنوان مدیرکل کار و امور اجتماعی استان خوزستان منصوب شد و جایگزین سید منوچهر سید جلالی شد.

این انتصاب که همگان آن را راهکار و انتخابی بی مورد می دانند باعث شده اکنون سازمان صنایع و معاون استان خوزستان حدود یک ماه بدون مسئول و متصدی بماند و صنعتگران استان بلاتکلیف شوند.

هم اینک در این سازمان وضع کارها به گونه ای است که هیچکس خود را مسئول انجام آنها نمی داند زیرا نفر اولی در این سازمان وجود ندارد، این در حالیست که سید خلف موسوی از فرمانداری آبادان یا همان وزارت کشور به وزارت صنایع وقت مامور شد و جابه جایی وی به وزارتی دیگر منطقی به نظر نمی رسد.

قطب کشاورزی خوزستان هشت ماه بدون فرماندار
 
از سویی دیگر شهرستان دزفول به عنوان یکی از شهرهای بزرگ استان و قطب تولید محصولات کشاورزی استان نیز از اردیبهشت ماه امسال تاکنون بدون فرماندار است و توسط سرپرستی اداره می شود.

هر چند در این مدت عبدالرضا احسانی نیا فرماندار سابق رامشیر به عنوان سرپرست به شهر خود بازگشت ولی با توجه به شرایط خاص شهرستان دزفول لزوم معرفی یک فرماندار که به طور طبیعی قدرتی به مراتب فراتر از یک سرپرست دارد در این شهر به شدت احساس می شود.

شاید اگر در این مدت احسانی نیا سرپرست فعلی نیز با حکم فرمانداری در این شهرستان مشغول به کار میشد نیز وضع به مراتب بهتر پیش می رفت تا اینکه این شهرستان را در تب و تاب انتخاب فرمانداری به مدت هشت ماه به حال خود رها کرد آن هم در آستانه آغاز انتخابات، این در حالی است که مدتی قبل فرمانداری آبادان نیز به مدت هفت ماه با سرپرستی اداره شد تا اینکه فرماندار شهرستان امیدیه به عنوان فرماندار به شهرستان آبادان منتقل شد.

در یک ماه گذشته شهرستان مسجدسلیمان نیز بعد از بازگشت محمد خانچی فرماندار شهرستان به وزارت نفت و انتصاب به عنوان مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب توسط سرپرست اداره می شود و وعده ها برای انتخاب فرماندار برای این شهرستان هنوز محقق نشده است.

به هر حال به نظر می رسد استاندار برای اینکه کارها در استان متوقف نشود یا اینکه حرکت فعالیتهای در حال اجرا کند نشود باید قاطعیت بیشتری برای انتخاب معاونان خود و مدیران کل استان داشته باشد تا استان از این بابت ضربه نخورد.

سید جعفر حجازی با وجود اینکه نشان داده برای استان خوزستان یک استاندار پرتلاش و پرجنب و جوش است ولی لازم است هرچه سریعتر در انتخاب مدیران پستهایی که اکنون با سرپرستی اداره می شود اقدام لازم صورت گیرد تا روند پیشرفت و توسعه استان با شدت بیشتری دنبال شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد