سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان:
طبق ماده 61 قانون جدید انتخابات کاندیداها حق الصاق ( عکس، پوستر، اعلامیه، اطلاعیه، زندگی نامه، تراک) بر روی دیوارهای شهر را به هر نحوی نداشته و فقط می توانند دارای عکس 10.15 و زندگی نامه 15.20 یا اطلاعیه به صورت بروشور باشند این نامزدها همچنین به هیچ عنوان حق تبلیغات را در منازل شخصی ندارند
حمید قناعتی در نشست صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشریح مسایل موجود در زمینه انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی در استان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه استان و حضور فعال آنان در تمام زمینه ها آنان را ناشر و امانت دار حقایق جامعه خواند.
قناعتی با بیان اینکه صدور دستور آغاز فعالیت های انتخاباتی از سوم دی ماه سال جاری از سوی وزیر کشور گفت: با توجه به حساسیت این دوره انتخابات به عنوان اولین انتخابات بعد از فتنه سال 88 انتظار می رود همچون گذشته شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم که ناشی از بصیرت آنان است، خواهیم بود. حضور 85درصد از واجدین شرایط در آخرین دوره انتخابات اعلام حمایت از دولت و پایبندی آنان به انقلاب اسلامی بوده است.
وی با اشاره به فصل الخطاب بودن قانون در تمام جریانات افزود: همه مسئولان در این زمینه مصممند با محوریت قانون طبق سفارشات مقام معظم رهبری جهت قانون مداری گام بردارند و اقدامات اجرایی این دوره را با حساسیت بالا برعهده گیرند.
این مقام مسئول انتخابات را نه یک هدف که یک وسیله جهت احراز عرصه خدمت بزرگ تری عنوان نمود و بیان داشت: باید مراقب باشیم در این میان دچار مشکل و اقدامات غیر قانونی شد چراکه انتخابات باید ضامن وحدت ملی ما باشد و اگر در این مسیر کسی به هر نحوی قدم بردارد موظف است در راستای تضمین وحدت ملی باشد.
مسئول کمیته سیاسی و آموزشی ستاد انتخابات استان در خصوص اقدامات تبلیغاتی نامزدها در سطح شهر که در گذشته تاثیر سویی بر چهره آن می گذاشت گفت: تبلیغات خارج از محدوده قانونی ممنوع بوده و طبق ماده 61 قانون جدید انتخابات کاندیداها حق الصاق ( عکس، پوستر، اعلامیه، اطلاعیه، زندگی نامه، تراک) بر روی دیوارهای شهر را به هر نحوی نداشته و فقط می توانند دارای عکس 10.15 و زندگی نامه 15.20 یا اطلاعیه به صورت بروشور باشند این نامزدها همچنین به هیچ عنوان حق تبلیغات را در منازل شخصی ندارند و مابقی موارد تبلیغاتی نیز اگر خارج از ستادهای تبلیغاتی آنان صورت گیرد غیر قانونی و مستلزم برخورد از سوی هیات بازرسی انتخابات خواهند بود.
وی خبر داد: تشکیل هیات بازرسی انتخابات از طرف وزیر در وزارت کشور تایید گردیده و در استان ها نیز هیات های بازرسی ضمن تعامل با مردم جهت دریافت شکایات از ستادهای تبلیغاتی و انتخاباتی در راستای برخورد با متخلفان وارد عمل خواهند شد.
حمید قناعتی همچنین از اجرای طرح جامعه رای گیری الکترونیکی در 10درصد از حوزه های اخذ رای خبر داد و افزود: هنوز این 10درصد مشخص نشده چراکه برخی از شهرستان ها فاقد زیرساخت های الکترونیکی می باشند.
قناعتی در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه ترویج فرهنگ انتخاباتی در جامعه تصریح کرد: رسانه ملی در ابتدا به تعریف واژه انتخاب و ضرورت آن در زندگی مردم پرداخت و در حال حاضر با تصمیم به اعمال شتاب بیشتری در این زمینه گرفته است.
وی در پاسخ به سوال برخی از خبرنگاران مبنی بر حضور تمام وقت ناظرین نامزدهای انتخاباتی در محل حوزه گفت: به هیچ عنوان این ناظرین نباید از محل حوزه به هر دلیلی بیرون رفته و باید تا پایان استخراج و تنظیم صورت جلسه در محل حوزه حضور داشته باشند و تنها در صورت اعمال عملی غیرقانونی از سوی آنان این امر صورت خواهد پذیرفت.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری از تشکیل ستاد انتخابات و اعضای آن در استان خبر داد و ادامه داد: جلساتی توسط این ستاد جهت بررسی مسایل انتخاباتی با روند بسیار خوبی تشکیل و سه مانور انتخاباتی نیز در همین راستا برگزار گردیده است.امروز نیز چهارمین مانور نبز برگزار خواهد شد.در حال حاضر ثبت نام فرضی نامزدها در حال انجام بوده که از سوم دی ماه جاری واقعی خواهند شد.
وی با اشاره به تلاش بسیار همگان و در راس آن نقش موثر مقام معظم رهبری جهت بصیرت افزایی امت خود عنوان کرد: حضور در انتخابات به عنوان تعلقات سیاسی، دینی، اجتماعی و منطقه ای مطرح است و مردم آن را حق خود دانسته و با تفکری در محدوده های خارج از مرزها یکزبان رای خود را تیری بر قلب دشمنان اسلام می دانند.
مسئول کمیته سیاسی و آموزشی ستاد انتخابات استان تاکید کرد: با تمام نامزدهایی که تلاش دارند با سیاه نمایی اقدامات دولتی سعی در از بین بردن بستر اعتماد مردم دارند برخورد شده و این اقدامات به طور مستقیم بر تایید صلاحیت آنان موثر خواهد بود.
وی در ادامه به تشریح آمار و پیش بینی های ستاد انتخابات استان پرداخت و گفت: همچون گذشته و به دلیل عدم اعمال تغییر در اجزای تقسیمات کشوری در حوزه انتخاباتی در استان تعداد نامزدها 18 نفر بوده و تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار در استان نیز2هزار و823 شعبه پیش بینی شده است.هر کاندیدا به تعداد مناطق شهرداری شهرش می تواند یک ستاد تبلیغاتی و در سایر شهرها و مراکز هر بخش نیز تنها یک ستاد می تواند داشته باشد.
قناعتی در پایان شرایط رای دهندگان و انتخاب شوندگان را اینگونه بیان کرد: طبق ماده 27 قانون انتخابات رای دهندگان باید دارای 18 سال تمام( متولدین 12/12/72 و قبل از آن) بوده، تابعیت جمهوری اسلامی داشته و از از عقل(عاقل) برخوردار باشند.انتخاب شوندگان نیز طبق ماده 28 قانون انتخابات باید 30سال تمام و حداکثر 75 سال سن داشته، دارای تابعیت جمهوری اسلامی و انتظام عملی به جمهوری اسلامی و قانون اساسی و ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل نورانی ولایت فقیه داشته، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا معادل آن( ارزش استخدامی داشتن)، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه و سلامت جسمانی( بینایی، شنوایی و گویایی) باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد