سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

وزارت دفاع آمریکا در تلاش است با ایجاد فضای بیم و هراس از آنچه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می خواند، کشورهای عرب منطقه حوزه خلیج فارس را به خرید بیش از پیش جنگ افزارهای خود ترغیب کند.
به گزارش گروه بین الملل مشرق، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که کشور پادشاهی عُمان درصدد خرید 12 جنگنده اف16 چندمنظوره از آمریکاست که از جمله جنگنده‌های بسیار پیشرفته در جهان و ساخت شرکت "لوکهید مارتن" است.

این قرارداد خرید در چارچوب اقدامات اخیر آمریکا برای جوسازی علیه ایران در میان کشورهای عربی و ایجاد ترس و وحشت ساخت بمب اتمی توسط تهران است، بویژه آنکه تنگه هرمز میان دو کشور ایران در شمال و عمان در جنوب تقسیم شده است.

ارزش این قرارداد تسلیحاتی عمان به 600 میلیون دلار می‌رسد، این درحالی است که ناوگان دریایی عمان عملاً 12 جنگنده اف16 سی/دی در اختیار دارد.

پنتاگون اعلام کرده است که به موجب این قرارداد، این جنگنده‌ها، در نوامبر 2016 به پادشاهی عمان تحویل داده خواهد شد؛ این درحالی است که "لاورا اسپیرت" سخنگوی لوکهید مارتن ادعا کرد که با امضای این قرارداد، تاکنون 15 کشور سفارش خرید 54 فروند از این جنگنده‌ها را به این شرکت داده‌اند.
 
یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان نیز برای نخستین بار در اظهاراتی ضد ایرانی در نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض که از ساعاتی پیش آغاز به کار کرده است، اعلام کرد موضوع روابط با ایران از جمله دستور کارهای نشست ریاض است.

از دیگر کشورهایی که در نتیجه بیم و هراس ایجاد شده توسط آمریکا درصدد خرید این جنگنده‌ها برآمده اند، کشور عراق است که دو قرارداد برای خرید 36 جنگنده از این نوع را با آمریکایی‌ها به امضا رسانده‌اند که قرارداد اول شامل تحویل 18 فروند از این جنگنده‌ها بوده و سپتامبر آینده تحویل بغداد خواهد شد.
 
این درحالی است که کنگره آمریکا از انعقاد قرارداد دیگری به ارزش 2.3 میلیارد دلار سخن گفته که خرید 18 فروند دیگر از این هواپیماها را شامل می‌شود.

همچنین در ماه گذشته کاخ سفید به کشور امارات متحده عربی فروش 600 بمب "سنگرشکن" را برای مقابله با خطرهای منطقه‌ای و بالا بردن قدرت بازدارندگی این کشور پیشنهاد داد چراکه واشنگتن اعتقاد دارد، امارات متحده عربی نیز از آنجا که نزدیک ایران قرار دارد، بسان عمان بیش از کشورهای دیگر عرب حوزه خلیج فارس در معرض خطر دستیابی ایران به بمب هسته‌ای قرار دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد