سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

رونق تولید صنایع دستی دربهبود صنعت گردشگری خوزستان موثر است

اهواز- عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان (تاریانا) گفت: یکی از راه حل های گسترش صنعت گردشگری در حوزه خوزستان ایجاد وتوسعه کسب و کار های کوچک چون تولید صنایع دستی و غذای محلی در حوزه گردشگری است.

'مجتبی گهستونی' سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضعف موجود در زیرساخت های گردشگری استان خوزستان اظهار داشت: با وجود انگیزه، هدف و پتانسیل گردشگری برای ورود توریست داخلی و خارجی به خاطر جاری و ساری بودن روابط به جای ضوابط حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان با مشکلات عدیده‌ای روبه روست.

وی گفت: تدبیر، در چگونگی جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، ایجاد شرایط مناسب و انگیزه متناسب برای راهنمایان تور، تاکید بر آموزش و پژوهش در حوزه گردشگری از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

گهستونی بیان داشت: الزام آژانس‌ها برای ورود گردشگر به درون استان، حمایت از ایده کارآفرینان برای پیشبرد اهداف گردشگری، اختصاص وام‌های کم بهره و طولانی به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری و آموزش خردسالان از دیگر راه‌های گسترش صنعت گردشگری در این استان است.

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان (تاریانا) افزود: جامعه بومی- محلی نیازمند آموزش و نظارت کافی است. آموزش همراه با آگاهی شرط اصلی موفقیت در جذب گردشگر است.

وی با اشاره به برخی آثاراستانی در خوزستان که مورد کم توجهی اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته اند افزود: اندیکا با وجود پل تاریخی نگین، گوردخمه‌ها، آبشار و سایت‌های تاریخی دوره ایلیمایی فاقد اداره میراث فرهنگی است، این کمبود در مورد شهر گتوند هم با توجه به قدمت و اهمیت آن صادق است.

وی گفت: باغملک به عنوان یکی از شهرهای مهم گردشگری و با وجود داشتن روستاها و آبشارهای دیدنی از یک اداره میراث قوی بی بهره است چرا که این اداره حتی عاجز از تأمین هزینه‌های خود است و با چنین شرایطی هیچ انتظاری نمی‌توان از این اداره داشت.

گهستونی افزود: به عبارتی بسیاری از این اداره‌ها در حد یک نمایندگی بر روی کاغذ نزول شأن پیدا می‌کنند و حتی از داشتن چند موتور یا صندلی بی‌بهره‌اند.

وی همچنین با اشاره به چند منطقه گردشگری دیگر در استان که به آن ها توجه نمی شود بیان داشت: بندر امام، هندیجان و ماهشهر به عنوان شهرهایی که به خلیج فارس راه دارند نه تنها اداره میراث فرهنگی ندارند بلکه هرگز از بعد گردشگری دریایی نیز مورد مطالعه قرار نگرفته اند و مسیر گردشگری برای آنها تعریف نشده است.

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان (تاریانا) افزود: به طور کلی بخش های عمده ای از شرق خوزستان به دست فراموشی سپرده شده و هیچ برنامه یا زیرساخت گردشگری برای این منطقه تعریف نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد