سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان خبر داد:
تبدیل فرودگاه آبادان به بزرگترین و فعال‌ترین کارگو ترمینالی کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان از امکان تبدیل این فرودگاه به بزرگترین و فعال‌ترین کارگو ترمینالی کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: تبدیل فرودگاه آبادان به بزرگترین و فعال‌ترین کارگو ترمینالی کشور

محمدرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: فرودگاه آبادان در غرب شهر آبادان و در محدوده منطقه آزاد قرارگرفته است.
وی افزود: این فرودگاه از اولین فرودگاه‌های ایران بوده که سابقه احداث آن به سال‌های ایجاد ساختمان پالایشگاه آبادان است.
سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان تصریح کرد: فرودگاه آبادان دارای یک ترمینال، یک باند اصلی پرواز به طول 3400 متر و یک باند فرعی به طول 2400 متر و مجهز به دستگاه‌های DVOR و ILS بوده که از سیستم‌های مدرن ناوبری هوایی است.
وی با بیان اینکه فرودگاه آبادان از نظر موقعیت جغرافیایی در اروند می‌تواند به بزرگترین و فعال‌ترین کارگو ترمینالی کشور تبدیل شود خاطرنشان کرد: فرودگاه آبادان نیازمند مساعدت همه  دستگاه‌های استانی است.
وی عملکرد فرودگاه آبادان را در شش ماهه اول سال 90 مثبت ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد پرواز بین‌المللی به 90 فقره رسید و رشد 11 برابری مسافر را در پروازهای بین‌المللی نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.
رضایی افزود: تحقق این موضوع جز با تلاش و کوشش مسئولان دوایر داخلی و پرسنل فرودگاه آبادان و ارگان‌های تابعه فرودگاهی قابل تحقق نبود.
وی با بیان برخی اقدامات صورت گرفته اخیر در این فرودگاه عنوان کرد: در راستای افزایش ضریب امنیت و ایمنی پروازها، پست‌های برق روشنایی باند فرودگاه این شهرستان به‌سازی شد.
سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان تصریح کرد: بدین منظور دو دستگاه کولر اسپیلت نصب، محوطه اطراف تسطیح و روشنایی محوطه پست‌ها به سامانه کم‌مصرف تغییر پیدا کرد.
وی تأکید کرد: این تغییرات هدایت ایمن‌تر هواپیماها را به دنبال خواهد داشت.
رضایی عنوان کرد: همه تلاش ما در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی پروازها در این فرودگاه و اعتماد و آسایش شهروندان است.
وی ادامه داد: مطمئناً پیشرفت بخش‌های مختلف این فرودگاه ارتباط مستقیمی با ارتقای سطح اقتصادی منطقه دارد.
سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان با تأکید بر سابقه درخشان این فرودگاه اظهار داشت: امیدواریم با تعامل و حمایت هر چه بیشتر مسئولان استانی روزبه‌روز شاهد توسعه ابعاد مختلف این فرودگاه بین‌المللی باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد