سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

دبیر کمیسیون صنایع مجلس:
کارخانه قند دزفول به شرکت نیشکر واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واگذاری کارخانه قند دزفول به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد.

خبرگزاری فارس: کارخانه قند دزفول به شرکت نیشکر واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدشریف حسینی در همایش دبیران اجرایی خانه کارگر با اشاره به مشکلات چندین ساله کارخانه قند دزفول گفت: با هماهنگی انجام شد مقرر شد به دلیل ارتباط کاری بین این دو کارخانه قند دزفول به شرکت توسعه نیشکر واگذار شود.
به گفته وی، مذاکرات انجام و نیشکر موافقت خود را برای خرید این کارخانه اعلام کرده است.
نایب رئیس مجمع نمایندگان خوزستان همچنین با بیان اینکه مشکلات کارگری زبانزد خاص و عام شده، افزود: قوانین با دلسوزی در مجلس تصویب و همه منتظر اجرا می‌شوند اما بعضی قوانین را سلیقه‌ای اجرا می‌کنند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوزستان با بیش از ۴. ۵ میلیون نفر جمعیت از استانهای صنعتی کشور است.
وی با اشاره به آمار بالای جمعیت کارگران شاغل در صنعت نفت، گفت: بیمارستان بزرگ نفت جایی برای کارگران ندارد، به همین دلیل احداث بیمارستان صنعتی در یکی از سفرهای دولت به استان مصوب شده است.
نایب رئیس مجمع نمایندگان خوزستان اظهار داشت: واقعیتی است که دریافت حقوق کارگران در تمام کشور با اختلال روبه روست اما اراده‌ای در بعضی وزارتخانه‌ها برای حل مشکل نیست و بعضی مسئولان به سادگی از کنار مشکلات کارگران می‌گذرند.
وی افزود: همه حتی با تاخیر دو ماهه در پرداخت حقوق دچار مشکل می‌شوند اما مسئولان به سادگی از کنار کارگری که روی اعلامیه فروش کلیه را در دست دارد بی‌توجه می‌گذرند و گویی عادی شده است.
حسینی با اشاره به جلسات بی‌نتیجه‌ای که برای حل مشکلات لوله سازی خوزستان با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شده افزود: مجموعه خانه کارگر باید ندا و صدای کارگران را به گوش مسئولان برسانند.
به گفته وی، برای ارگانی که نام تامین اجتماعی را یدک می‌کشد و رفاه در آن وجود دارد شایسته نیست که قطعه‌ای از یک کارخانه را برای وصول مطالباتش بفروشد. مسئولان باید به به جای قطع آب و برق این واحد‌ها به دلیل بدهی، فکر برای راه اندازی این کارخانه‌ها کنند.
وی در ادامه در مورد مشکلات کارخانه لوله سازی خوزستان گفت: با پیگیری حدود هشت ماه حقوق برای کارگران لوله سازی از وزارت صنعت و معدن اختصاص یافت.
حسینی افزود: کارخانه لوله سازی در حال حاضر با جدا کردن مطالبات و بدهی‌ها آماده واگذاری به بخش خصوصی و سرمایه گذاران است.
وی مشکلات شرکت‌های لوله سازی از جمله سدید را نیز ناشی از واردات لوله توسط شرکت‌های دولت عنوان کرد و گفت: برخی وزارت خانه‌ها از خارج از کشور لوله وارد می‌کنند اما حاضر به خرید تولیدات داخل نیستند.
وی اظهار داشت: در حالی که از صنعت خودرو حمایت‌های کلان می‌شود از تولیدات داخلی دیگر از جمله لوله سازی هیچگونه حمایتی نمی‌شود.
نماینده مردم اهواز در مجلس تاکید کرد: بر اساس فرمان رهبر حمایت از تولید کنندگان داخلی با توجه به مشکلات تحریم‌ها لازم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد