سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

صدور مجوز سلاح های شکاری و تبعات آن در خوزستان

شوشان: اخیراً طرحی در استان خوزستان در حال اجراست که برابر شواهد موجود اعلام شده که به کلیه افراد واجد شرایط که دارای اسلحه های شکاری غیرمجاز بوده در صورت ثبت نام در مرکز سلاح و مهمات مجوز سلاح شکاری آنان صادر می گردد.

این امر موجب می گردد تا سلاح های شکاری غیرمجاز که اغلب از طریق غیرقانونی وارد کشور شده اند مجوز دار گردند. ضمن اینکه اجرای این طرح و صدور مجوز جهت اینگونه سلاح ها تبعات جبران ناپذیری را در نا امنی استان به بار خواهد آورد از جمله اینکه :

 1- قاچاق اسلحه به کشور برای مجوز دار کردن این سلاح ها تقویت می شود

 2- بازار خرید و فروش سلاح های غیرمجاز رونق می گیرد

 3- وجود بیش از حد سلاح در اختیار افراد باعث بروز ناامنی می شود

 4- آیا از نیروی انتظامی استعلام شده است که سالیانه چند فقره قتل با اسلحه شکاری صورت می گیرد و یا در چند درصد نزاع های دسته جمعی از اسلحه استفاده می شود؟

با توجه به هم مرزی کشورمان با کشور عراق و رها شدن مرز آن کشور، حجم گسترده ای از سلاح های غیرمجاز وارد استان گردیده که شاهد استفاده از سلاح گرم در اغلب درگیری ها و سرقت های مسلحانه و قتل و سایر جرایم جنایی هستیم و اگر قرار شود به این حجم بسیار گسترده به سلاح های شکاری غیرمجاز، مجوز حمل و نگهداری داده شود در آینده نزدیک باید شاهد افزایش جرایم و نا امنی در استان باشیم و حدود و ثغور مجوزهای سلاح های شکاری غیرمجاز بایستی متناسب با وسعت شکارگاه های استان باشد که در این خصوص اطلاعات و آمار خاصی از سوی مراجع ذیربط اعلام نگردیده است.

از طرفی با توجه به اینکه این گونه سلاح های غیرمجاز به طور قاچاق وارد کشور شده اند و برخی از این سلاح ها که ساخت کشور بلژیک می باشند چنانچه مجوز جهت آنان صادر شود قیمت آنها از پانزده میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال افزایش می یابد و حتی المقدور هزینه گمرکی سلاح های وارداتی می بایست توسط کارشناسان پس از قیمت گذاری اخذ گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد