سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

واکنش شدید هوجین‌تائو به موضوع حمله به ایران 

براساس گزارش بولتنی از وزارت دفاع روسیه، رئیس جمهور چین صراحتاً هشدار داده است که اگر ایالات متحده به ایران حمله کند، وارد جنگ علیه این اقدام آمریکا خواهد شد، هرچند این جنگ به منزله شروع جنگ جهانی سوم باشد.

به گزارش سایت اوباما، پایگاه خبری چیمپ ریپورتس در گزارشی فاش کرد: یکی از بولتن‌های وزارت دفاع روسیه که دیروز در اختیار پوتین و مدودف قرار گرفته بیان‌گر این مطلب بوده است که هوجین تائو رئیس جمهور چین، با این اصل که اگر غرب به رهبری آمریکا به ایران حمله کند، «اقدام نظامی مستقیم و فوری» ضرورت دارد، موافقت کرده است.
 
این بولتن همچنین فاش ساخت که رهبر چین به نیروهای دریایی کشورش دستور داده که «آماده جنگ» شوند. 
 
بر اساس این گزارش، هوجین تائو در خصوص ورود به جنگ با طرف‌های غربی، با «ژانگ ژائوژونگ» دریاسالار برجسته چینی هم نظر شده است. این دریاسالار چینی هفته گذشته گفته بود که «چین به هیچ وجه برای حمایت از ایران درنگ نخواهد کرد حتی اگر این اقدام منجر به آغاز جنگ جهانی سوم شود». 
 
بر اساس گزارش جدید منابع اطلاعاتی آمریکا، چین حدود 3هزار سلاح هسته‌ای دارد. این درحالی است که بر اساس گزارش واشنگتن تایمز نیز کره شمالی در حال ساخت موشکی است که توانایی اصابت به آمریکا را دارد.
 
برخی ناظران بر این باورند که این تصمیم چین، به خاطر حضور نظامی آمریکا در استرالیاست که چین آن را ورود به یک ابرقدرت در حوزه نفوذ ابرقدرتی خود ارزیابی کرده است و با هدف موازنه قوا بین قدرت‌های بزرگ، با تصمیم احتمالی آمریکا به مبارزه برخاسته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد