سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

درحالی آزادسازی پل‌بند گرگر برای گذر دسته‌های عزاداری از سوی فرماندار شوشتر صادر شده است که این پل هنوز مرمت و علاج بخشی نشده و احتمال ریزش پل و خطر مرگ شهروندان شوشتری و دسته‌های عزاداری این شهرستان وجود دارد. این درحالی‌است که نماینده شوشتر موسسه گنجینه ملی آب و پایگاه میراث فرهنگی شوشتر را  مقصر اصلی هر اتفاقی می‌داند.

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ پل‌بند گرگر که به دلیل ریزش و  ترک‌های عمیق بیش از 2 سال است هیچگونه عبور و مروری روی آن انجام نمی‌شود درحالی به منظور عبور دسته‌های عزاداری از سوی فرماندار شوشتر آزاد شده است که این‌پل هنوز مرمت نشده و احتمال ریزش و خطر مرگ برای دسته‌های عزاداری را دوچندان می‌کند.

به گزارش‌CHN پل بند گرگر که بیش از 2 سال از تعطیلی آن می‌گذرد درحالی آزادسازی شد که سازمان میراث فرهنگی و پایگاه شوشتر به دلایل مختلفی از جمله عدم تامین اعتبار نتوانستند این پل را علاج بخشی و مرمت کنند. هر چند که بیش از 2 ماه است طرح مرمت به موسسه گنجینه ملی آب ایران واگذار شده و قرار است این موسسه به مرمت پل بپردازد. هم اکنون نیز موانع این پل توسط آتشنشانی شوشتر و به درخواست فرماندار شوشتر برداشته شده و درحال حاضر تردد ماشین آلات و انسان از روی آن صورت می‌گیرد.

«سادات ابراهیمی»، نماینده شوشتر مقصر اصلی آزادسازی را سازمان میراث‌فرهنگی و وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: «به دلیل اهمال کاری مسئولان مربوطه از جمله وزارت نیرو و سازمان میراث‌فرهنگی بعد از گذشت بیش از 2 سال از تخریب و ریزش پل بند گرگر و عدم مرمت آن مردم ناراضی بودند تااینکه بحث عبورو مرور هیات مذهبی مطرح شدو با پیگیری مردم این پل بازگشایی شد.

وی در خصوص عبور و مرور دسته‌های عزاداری و  پیش‌بینی هر گونه اتفاقی ادامه داد: «هر اتفاقی ممکن است. چنانچه احتمال به وقوع پیوستن حوادث در هر پروژه‌ای وجود دارد به‌طوری‌که این احتمال می‌تواند یک درصد و یا 99 درصد باشد اما برخی کارشناسان معتقد هستند که وضعیت پل‌بند گرگر به‌گونه‌ای نیست که خطر جدی آن را تهدید کند.»

نماینده شوشتر افزود: «اظهار نظر کارشناسان فنی نشان می‌دهد دیواره شمالی پل مشکلی ندارد و عبور و مرور می‌تواند صورت بگیرد.»

این‌درحالی‌است که مهمترین و بزرگترین  دسته‌های عزداری عاشورا در شوشتر وجود دارد و همین موضوع به دلیل اینکه عبور و مرور را از روی این پل بیشتر می‌کند تا حدودی جای نگرانی دارد. هم‌اکنون سازمان آب و برق و موسسه گنجینه ملی آب با این موضوع مخالف هستند و گفته می‌شود پایگاه سازه‌های  آبی تاریخی شوشتر هم هیچگونه اطلاعی برای آزادسازی و تردد روی پل بند گرگر نداشتند. 

درحال‌حاضر2 هیات بزرگ مذهبی در دو سمت پل‌بند گرگر  وجود دارد به نام هیات عزاداران محلی بلیتی و هیات صالح پیغمبر که با عبور از این پل به بقاع متبرکه مقام عباس، امامزاده عبدالله و برائبن مالک دسترسی پیدا می کنند. و این دسته ها بزرگترین دسته‌های شوشتر نامیده می‌شوند که با آزادسازی پل احتمال صدمات جانی در آن دیده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد