سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

در اتفاقی غیرمترقبه؛
ابرها منجمان جوان خوزستانی را غافلگیر کرد

خبرگزاری فارس: پس از آنکه انجمن نجوم شوشتر آمادگی خود را برای رصد خسوف امروز در این شهرستان اعلام کرد، ابری شدن یکباره هوا مانع از رصد این پدیده نادر شد.

خبرگزاری فارس: ابرها منجمان جوان خوزستانی را غافلگیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، پس از آنکه مسئول انجمن نجوم شهرستان شوشتر صبح امروز برای رصد خسوف کامل در این شهرستان اظهار آمادگی کرد با ورود سامانه ابری به خوزستان عملا این اتفاق نیفتاد.
مصطفی کاظمی اظهار می‌کند: آمادگی کامل برای رصد این خسوف با پنج تلسکوپ در مکان امامزاده عبدالله شوشتر وجود داشت که این مهم به دلیل ابری بودن هوا اتفاق نیافتاد.
وی می‌افزاید: صبح امروز شرایط برای رصد این اتفاق نادر در شهرستان شوشتر وجود داشت ولی به یکباره سامانه ابری وارد استان شد و این مهم اتفاق نیفتاد.
وی با تاکید بر اینکه رصد خسوف امشب برای این انجمن اهمیت بسیار زیادی داشت، تاکید می‌کند: چنین اتفاقی تا چهار سال دیگر در کشور ایران رخ نمی‌دهد و به این دلیل رصد این اتفاق نادر در شهرستان شوشتر برای این انجمن اهمیت بسیار زیادی داشت.
کاظمی خاطر نشان می‌کند: اعضای انجمن برای برگزاری این برنامه از هفته‌ها قبل برنامه ریزی کرده بودند ولی این اتفاق غیرمترقبه رصد این اتفاق نادر را غیرممکن کرد.
در این باره رئیس اداره کل هواشناسی خوزستان می‌گوید: زبانه های پرفشاری که مرکز آن در شمال کشور واقع شده است در حال نفوذ، و استقرار و ریزش هوای سرد عرض‌های شمالی بر روی استان و افت محسوس دما خواهد شد.
مسعود دهملایی تاکید می‌کند: رشد ابر و ورود این سامانه به خوزستان باعث شده است تا آسمان در شهرهای شمالی استان ابری باشد و این اتفاق از صبح امروز قابل پیش بینی بود.
این مقام مسئول می‌افزاید: در لایه میانی جو نیز خط ناپایداری که عمدتا تاثیرات آن به شکل افزایش ابر و بارندگی در شمال غرب کشور است باعث افزایش ابر در خوزستان خواهد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان تاکید می‌کند: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری بعضا همراه با غبار محلی و گاهی توام با وزش باد قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود و انتظار افت بیشتر دما طی فردا و پس فردا وجود خواهد داشت.
آنچه مهم است آن است که در شرایط کنونی این رصد از طرف جوانان شهرستان شوشتر انجام نشد و باید برای تکرار آن در چهار سال آینده برنامه ریزی کرد.
گزارش: مجتبی نارنج پور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد