سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

لکه‌های نفتی کارون را آلوده کرد/معرفی نیروگاه رامین به مراجع قضایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آلودگی رودخانه کارون به لکه‌های نفتی از روز گذشته، از معرفی نیروگاه رامین به عنوان منشاء آلودگی این رودخانه به مراجع قضایی خبر داد.

خبرگزاری فارس: لکه‌های نفتی کارون را آلوده کرد/معرفی نیروگاه رامین به مراجع قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز از روز گذشته لکه‌های نفتی رودخانه کارون را در نزدیکی روستاهای ویس آلوده کرده و اثر این آلودگی ها تا امروز ادامه دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با تایید آلودگی‌های نفتی در بالادست رودخانه کارون، گفت: از ساعت 20 روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر آلودگی رودخانه کارون با لکه‌های نفتی دریافت و  در ساعت 23 این آلودگی محرز شد.
تورج همتی افزود: شدت این آلودگی به قدری است که آثار آن تا امروز به صورت لکه‌‌های نفتی بزرگ حدود 2 تا 3 مترمربع روی رودخانه کارون دیده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این آلودگی نفتی در بالادست نیروگاه رامین دیده نمی‌شود، اظهار داشت: وجود آلودگی در پایین دست نیروگاه رامین و اطراف این نیروگاه ثابت شده است.
همتی بیان کرد: بر اساس بررسی‌ها این آلودگی مازوت است که از این ماده برای شستشوی توربین‌ها استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: مسئولان نیروگاه رامین، شستشوی اسیدی در این نیروگاه را تایید، اما تخلیه این مواد زائد را به رودخانه کارون رد می‌کنند، با این حال شواهد حاکی از آن است که آلودگی‌های نفتی از این نیروگاه به رودخانه کارون تخلیه شده است.
به گفته وی نیروگاه رامین در تخلیه آلودگی به رودخانه کارون سابقه داشته و گزارش‌هایی در این رابطه به ویژه از مردم به دست ما رسیده است، اما این نیروگاه همیشه شب ها اقدام به تخلیه آلودگی می‌کند و جمع آوری مستندات دراین رابطه به سختی انجام می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: بر اساس مستنداتی که به دست آمده نیروگاه رامین به عنوان منشاء آلودگی نفتی رودخانه کارون به مراجع قضایی معرفی می‌شود.
وی گفت: آلودگی نفتی حاوی مواد سمی خطرناکی است که علاوه بر تاثیر منفی بر آب آشامیدنی باعث مرگ آبزیان می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد