سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

متن کامل نامه احمدی‌نژاد به رهبری: برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارم (+ تصویر نامه)

به لطف خداوند متعال و با افتخار همواره به‌عنوان سرباز کوچک انقلاب و خادم مردم باقی خواهم ماند.
 محمود احمدی‌نژاد با ارسال نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد: در عمل به منویات معظم‌له، برنامه‌ای برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی سال آینده ندارند.

به گزارش  عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مهر مردم، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)

رهبر معظم انقلاب اسلامی

سلام علیکم

همان‌گونه که مستحضر هستید در دیدار مورخ نهم شهریورماه سال جاری، اینجانب برنامه‌های تبیین انقلاب در سراسر کشور را تشریح نمودم، پس از آن حضرتعالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و اینجانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم.
ضمن تشکر از بیانات مهم حضرتعالی در جلسه درس خارج فقه مورخ پنجم مهرماه جاری، به استحضار می‌رسانم که در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه‌ای برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی سال آینده ندارم.
به لطف خداوند متعال و با افتخار همواره به‌عنوان سرباز کوچک انقلاب و خادم مردم باقی خواهم ماند.
از خداوند منان برای حضرتعالی سلامتی و موفقیت بیشتر و برای ملت بزرگوار ایران عزت و سربلندی روزافزون، در سایه عنایات حضرت ولی‌عصر (عج) مسالت دارم.

محمود احمدی‌نژاد

تصویر نامه محمود احمدی نژاد به مقام معظم رهبری را ببیند:


متن کامل نامه احمدی‌نژاد به رهبری: برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارم
احمدی نژاد چه خواهد کرد؟
احمدی نژاد حالا که می‌بیند نمی‌تواند بازیگر انتخابات ریاست جمهوری باشد می‌خواهد کارگردانی آن را به عهده بگیرد.
عصر ایران؛ مصطفی داننده- با توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر عدم شرکت محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 این سوال در اذهان ایجاد شده است که آینده احمدی نژاد چه خواهد شد؟ آیا احمدی نژاد به راحتی صحنه سیاسی کشور را ترک خواهد کرد و گوشه نشین می‌شود؟

آنهایی که او را می‌شناسند می‌دانند که رییس جمهور سابق ایران با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد به همین آسانی صحنه سیاسی کشور را ترک نمی‌کند و بازی را به هاشمی، روحانی، اصلاح طلبان و اصول‌گرایان واگذار نخواهد کرد. طی 24 ساعت گذشته تحلیل‌های گوناگونی در مورد آینده او منتشر شد. از بازگشت احمدی نژاد به شهرداری تهران تا پذیرفتن معاون اولی یکی از نامزدهای انتخابات از پیش بینی‌هایی است که در مورد رییس دولت‌های نهم و دهم انجام شده است. تحلیل دیگری که می‌شود به آن اشاره کرد و در این نوشتار به آن می‌پردازیم این معناست که احمدی نژاد حالا که نمی‌تواند خودش در انتخابات شرکت کند، فرد دیگری را به نمایندگی خود وارد کارزار انتخابات کند.

احمدی نژاد چه خواهد کرد؟

احمدی نژاد می‌تواند از مدل هاشمی استفاده کند. هاشمی وقتی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد تلاش کرد تا در قامت حامی "حسن روحانی" وارد صحنه شود. هاشمی در حالی که می‌خواست نامزد انتخابات ریاست جمهوری باشد تبدیل به رییس جمهور ساز شد. آیت‌الله در مجلس دهم نیز این نقش را تکرار کرد. در کنار هاشمی رییس دولت اصلاحات نیز در سال 88 و 92 این استراتژی را دنبال کرد. احمدی نژاد هم حالا که می‌بیند نمی‌تواند بازیگر انتخابات ریاست جمهوری باشد می‌خواهد کارگردانی آن را به عهده بگیرد. به نظر می‌رسد احمدی نژاد از امروز تا زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تلاش خواهد کرد تا نامزدی شبیه به خود را از نظر سیاسی و اجتماعی راهی کارزار انتخابات ریاست جمهوری کند. احمدی نژاد در این میان اما یک مشکل بزرگ دارد. هاشمی و خاتمی وقتی تصمیم گرفتند رییس جمهور ساز شوند افرادی را انتخاب کردند که شناخته شده بودند و هرکدام در قامت یک رییس دولت بودند و حتی سابقه حضور در بالاترین مقام‌های اجرایی کشور را داشتند اما احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری و بعد از آن نتوانست جریان و فردی را تربیت کند که بتواند بار را از دوش جریان احمدی نژاد بردارد. احمدی نژادی‌ها که به جریان "سوم تیر" معروف هستند، نتوانستند برای گفتمان خود جریان سازی کنند. احمدی نژاد امروز تنها ترین و شناخته شده ترین نماینده این جریان در جامعه است. یکی دیگر از مشکلات احمدی نژاد این است که او به واسطه مدیریتش در دولت‌های نهم و دهم بسیاری از وزرا و معاونین خود را تبدیل به رقیب کرد. امروز جدی ترین مخالفان احمدی نژاد کسانی هستند که با او کار کرده‌اند. پورمحمدی، متکی، دانش جعفری، صفار هرندی، مصلحی و بسیاری دیگر از جدی ترین منتقدان رییس جمهور سابق ایران هستند. به نظر می‌رسد که نامزد احتمالی مورد حمایت احمدی نژاد از حلقه فعلی نزدیک به اوست یا نامزد اصول‌گرایی مانند ضرغامی که از نظر فکری به احمدی نژاد نزدیک باشد. باید دید که رییس جمهور سابق ایران چه زمانی از استراتژی‌های خود بعد از نهی رهبری رونمایی خواهد کرد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به توصیه رهبر ایران به احمدی‌نژاد

سخنگوی وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص توصیه رهبر ایران به عدم کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات پیش رو گفت: از اصلاحات سیاسی بزرگ در ایران استقبال می‌کنیم.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری  سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص توصیه رهبر انقلاب به احمدی‌نژاد،  سوالی پرسیده شد و خبرنگار آمریکایی گفت آیا این خبر خوبی برای آمریکا بوده است؟مارک تونر در پاسخ تاکید کرد: قصد ندارم در خصوص مسائل داخلی ایران اظهارنظر کنم، فارغ از آن باید بگویم ما از اصلاحات سیاسی بزرگ در ایران استقبال می‌کنیم، اما در خصوص اینکه قرار است چه اتفاقی در ستادهای انتخابی کاندیداهای ریاست جمهوری ایران بیفتد، هیچ اظهارنظری نمی‌کنم.
منبع: ایلنا

جزئیات بیشتر جلسه احمدی نژاد با مقام معظم رهبری

روزنامه جمهوری اسلامی جزئیات بیشتری از جلسه احمدی نژاد با مقام معظم رهبری را منتشر کرد.

براساس اخبار غیررسمی، جزئیات بیشتری از این دیدار بدین شرح است:
این دیدار به درخواست محمود احمدی نژاد در تاریخ سوم شهریورماه صورت پذیرفته و در آن جلسه رئیس دفتر رهبر انقلاب هم حضور داشته است.
احمدی نژاد به بیان گزارش از سفرهای استانی اخیر خود پرداخته و ادعا کرده است "عملکرد ضعیف دولت مردم را مستاصل کرده است و از من تقاضای ورود به انتخابات دارند". مقام معظم رهبری در جواب تاکید کرده‌اند "این سفرها نباید شائبه انتخاباتی به خود بگیرد، چون قرار نیست، جناب عالی در این رقابت شرکت کنید". ایشان در برابر اصرار احمدی نژاد که خواست و فشار مردم بسیار زیاد توصیف کرده، تاکید کرده "حضور شما در انتخابات موجب ایجاد دو قطبی است و این موضوع به صلاح امر انقلاب و مردم نیست و شما باید در برابر این خواست مقاومت کنید".

سرلشکر فیروزآبادی: عربستان خطا کند تنبیهی می‌شود که دیگر خبری از عربستان سعودی و وهابیت در جهان نباشد

بوش پسر آماده شده بود و به عراق آمد و به فرماندهان نظامی‌اش دستور حمله به ایران را داد اما آنها گفتند که آیا فکر جواب ایران را کرده‌ای و او را وادار کردند که منصرف شود و به آمریکا برگردد.
مشاور ویژه فرمانده معظم کل قوا گفت: اگر عربستان خطایی کند تنبیهی می‌شود که دیگر خبری از عربستان سعودی و وهابیت در جهان نباشد.
به گزارش فارس سردار سرلشکر میرحسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه جشنواره مالک اشتر که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو سال است که عربستان سعودی مردم و کودکان یمنی را قتل عام می‌کند.
وی با اشاره به تهمت‌هایی که به ایران زده می‌شود گفت اگر ما می‌خواستیم در این موضوع دخالت کنیم همان روز اول برای آنها موشک می‌فرستادیم اما هنر ما این است که ملت‌ها را آموزش می‌دهیم و کار مستشاری می‌کنیم و ملت ها باید از درون قوی شوند.
فیروزآبادی تاکید کرد امروز جمهوری اسلامی ایران حرف اصلی را در منطقه می‌زند و بقیه کشورها که مورد تهاجم ظالمان قرار گرفتند از تجربیات ایران استفاده می‌کنند.
مشاور ویژه فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: عربستان در حدی نیست که بتواند ایران را تهدید کند نه نیروی انسانی اش را دارد نه فرمانده و نه امکانات. آنها می‌خواهند با هواپیماهای آمریکایی و اسرائیلی و خلبانان استیجاری پاکستانی، اماراتی و سودانی ارتش، سپاه و بسیج انقلاب اسلامی را که آمریکا را پشیمان کرده مورد تهاجم قرار دهند؟
فیروزآبادی گفت: بوش پسر آماده شده بود و به عراق آمد و به فرماندهان نظامی‌اش دستور حمله به ایران را داد اما آنها گفتند که آیا فکر جواب ایران را کرده‌ای و او را وادار کردند که منصرف شود و به آمریکا برگردد.
وی ادامه داد: ما به دنبال جنگ با هیچ کشور مسلمانی نیستیم اما اگر عربستان سعودی خطایی کرد تنبیهی می‌شود که از عربستان و وهابیت خبری در جهان نباشد.
فیروزآبادی ادامه داد: اگر لازمه دفاع تهاجم باشد تهاجم می‌کنیم اگر دشمن تهاجم کند قطعا آن را با تهاجم پاسخ می‌دهیم. البته تهاجم پیش دستانه نداریم.
وی خاطرنشان کرد: ما در طراحی دفاعی خود جنگ نامتقارن را دنبال می‌کنیم و این یعنی محاصره نقاط ضعف و قوت دشمن تجهیزات و آموزش‌هایی که بتواند به نقاط قوت و ضعف دشمن حمله کند را تامین کنیم.
رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما برای مقابله با توانمندی هوایی دشمنان فرا منطقه‌ای بر روی حوزه موشکی برای مقابله با آنها تاکید کرده‌ایم. البته تقویت نیروی هوایی نیز مدنظر است.
فیروزآبادی اظهار داشت: توان موشکی ایران بازدارنده است و آمریکایی‌ها هم در چند روز اخیر به آن اعتراف کردند. امروز تمام قدرت‌های جهان به دقت عمل و قدرت عملیاتی موشک‌های جمهوری اسلامی اذعان دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد