سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

مقام معظم رهبری: مدافعان حرم مبارزه نمی‌کردند باید در کرمانشاه و همدان می‌جنگیدیم

اینها رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند این دشمن می‌آمد داخل کشور
مقام معظم رهبری: مدافعان حرم مبارزه نمی‌کردند باید در کرمانشاه و همدان می‌جنگیدیم
آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اخیرا در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم گفتند: حقیقتا هم شهدای شما، هم خانواده‌ها، ‌پدران، مادران و فرزندان آنان، حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند. این شهدا امتیازاتی دارند: یکی این است که اینها از حریم اهل بیت در عراق و سوریه دفاع کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir، مقام معظم رهبری ادامه دادند: امتیاز دوم این شهدای شما این است که اینها رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند این دشمن می‌آمد داخل کشور ... اگر جلویش گرفته نمی‌شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و بقیه استان ها با اینها می‌جنگیدیم و جلوی اینها را می‌گرفتیم.
آیت الله خامنه ای افزودند: در واقع این شهدای عزیز ما جان خودشان را در راه دفاع از کشور، ملت، دین، انقلاب اسلامی فدا کردند. امتیاز سوم هم این است که اینها در غربت به شهادت رسیدند. این هم یک امتیاز بزرگی است. این هم پیش خدای متعال فراموش نمی‌شود.
عربستان در پی افزایش صادرات ایران قیمت نفت خود را در آسیا کاهش داد
قیمت نفت برنت از ابتدای سال جاری تا کنون به دلیل لغو تحریم‌های ایران و بازگشت بیشتر نفت این کشور به بازارهای جهانی 8 درصد از ارزش خود را از دست داده است.
عربستان سعودی قیمت نفت خود برای تحویل در ماه مارس را در بازارهای آسیایی کاهش داد.به نظر می‌رسد این اقدام عربستان در راستای حفظ هر چه بیشتر بازار خود در آسیا در زمانی است  که نرخ صادرات نفت ایران روندی افزایشی را به خود گرفته است.به گزارش  فارس به نقل از بلومبرگ، بر همین اساس شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان قیمت نفت خود برای تحویل به مشتریان آسیایی را 20 سنت تا یک دلار نسبت به قیمت منطقه‌ای نفت در آسیا کاهش داده است.
قیمت نفت برنت از ابتدای سال جاری تا کنون به دلیل لغو تحریم‌های ایران و بازگشت بیشتر نفت این کشور به بازارهای جهانی 8 درصد از ارزش خود را از دست داده است.
بنا به گفته رابین میلز مدیرعامل شرکت قمرانرژی هیچ یک از دو کشور ایران و عربستان تا قبل از اینکه مشخص شود چه مقدار نفت اضافی به بازار جهانی وارد خواهد شد، قصد ندارند از سهم خود در بازار بین‌المللی نفت عقب‌نشینی کنند.وی تأکید کرد: ایرانی‌ها قصد دارند به بازار جهانی باز گردند و بازار جهانی نیز اولویت اول هر دو کشور محسوب می‌شود.
درخواست ویزای سه نماینده جمهوریخواه آمریکا برای سفر به ایران 
  
این سه نماینده مهم ترین هدف از سفر خود به ایران را مشاهده از نزدیک روند انتخابات هفتم اسفند در ایران اعلام کرده اند.
سه عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا اعلام کردند برای درخواست سفر به ایران از این کشور درخواست ویزا کرده اند.
به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت هیل " لی زلدین " نماینده نیویورک، "مایکل پمپئو" نماینده کانزاس و "فرانک لوبی یندو" نماینده ایالت نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا که هر سه جمهوریخواه و از مخالفان توافق هسته ای با ایران هستند، اعلام کردند برای سفر به ایران درخواست ویزا کرده اند.

لی زلدین یکی از سه نماینده متقاضی سفر به ایران

درخواست ویزای سه نماینده جمهوریخواه آمریکا برای سفر به ایران
این سه نماینده گفته اند درخواست ویزای خود را روز پنج شنبه به دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن ارایه کرده اند.
آنها یکی از اهداف سفر خود به ایران را مشاهده روند انتخابات 26 فوریه (هفتم اسفند) سال جاری در ایران اعلام کرده اند.
آنها با نگارش نامه ای سرگشاده، گفته اند هدف نخست از سفر آنها به ایران مشاهده نزدیک از روند انتخابات آتی ایران است که رویدادی تاریخی است.
آنها تاکید کرده اند که مشتاقند روند دموکراسی  ایران را نزدیک مشاهده کنند و بسیار تاسف برانگیز خواهد بود که پس از استقرار انقلاب اسلامی ایران هیچ آمریکایی فرصت نکند از نزدیک بر آزادانه و عادلانه بودن انتخابات ایران صحه بگذارد.
درخواست سفر این سه نماینده جمهوریخواه به ایران در حالی است که جمهوریخواهان کنگره از جمله این سه نماینده جمهوریخواه به شدت با توافق هسته ای اخیر ایران مخالفت داشته و خواستار اعمال تحریم های جدید علیه ایران به بهانه انجام آزمایش های موشکی پس از توافق هسته ای هستند. 

حضور 3 عضو کنگره آمریکا در دفتر حفاظت از منافع ایران در واشنگتن برای ارائه درخواست دریافت ویزای ایران
درخواست ویزای سه نماینده جمهوریخواه آمریکا برای سفر به ایران

آنها در نامه سرگشاده تاکید کرده اند با توجه به اینکه فرصت زیادی به برگزاری انتخابات هفتم اسفند در ایران باقی نمانده، بهتر است مقامات ایران برای صدور ویزای آنها تعجیل کنند. آنها پنج هدف دیگر از سفر خود را نیز برشمرده اند که عبارتند از:
1- دیدار با رهبری و مسئولان عالی رتبه ایران از جمله وزیر امور خارجه و مسئولان هسته ای کشور
2- بازدید از پارچین و سایت های هسته ای اراک و فردو
3- دریافت توضیحاتی درباره آزمایش های موشکی اخیر بالستیک ایران
4- دیدار با زندانیان آمریکایی در ایران
5- دریافت توضیحاتی از مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره بازداشت کوتاه ملوانان آمریکایی در ایران
معامله 150 میلیارد دلاری ایران و آمریکا از زبان ترامپ !
ترامپ بر این گمان باطل است که در قالب توافق هسته ای، آمریکا 150 میلیارد دلار پول به ایران پرداخت کرده است!
دونالد ترامپ یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه ای که پنج شنبه گذشته در ایالت نیوهمپشایر با شبکه سی ان ان داشت ، سخنانی در انتقاد ازتوافق هسته ای با ایران مطرح کرد که نشان داد او به طور کلی از روند این مذاکرات و توافق بین ایران و گروه 1+5 هیچ اطلاعی ندارد.
به گزارش عصر ایران " کُدی کِین " تحلیلگرو نویسنده آمریکایی در نیویورک (شهر محل زندگی ترامپ) با انتشار مطلبی نوشت: ترامپ در مصاحبه پنج شنبه خود با اندرسون کوپر یکی از مجریان سی ان ان در جمع عده ای از حامیانش در نیوهمپشایر ، توافق هسته ای با ایران را یک ناکامی بزرگ برای دولت آمریکا دانست و خود را یک معامله گر و مذاکره کننده خوب دانست که اگر در جایگاه ریاست جمهوری بود به هیچ عنوان زیر بار توافق موجود هسته ای با ایران نمی رفت.
او در توصیف نحوه مذاکره خود با ایران سخنانی گفت که نشان داد حتی از ساده ترین جزییات توافق هسته ای با ایران هیچ اطلاعی ندارد. از جمله اینکه او بر این باور است که در قالب توافق هسته ای با ایران، دولت اوباما 150 میلیارد دلار پول به این کشور پرداخت کرده است!

معامله 150 میلیارد دلاری ایران و آمریکا از زبان ترامپ !
ترامپ در توصیف نحوه مذاکره خود با ایران در صورتی که رییس جمهور بود ، چنین گفت:" من به آنها (ایران) می گفتم ببنید رفقا، ما( به عنوان دولت آمریکا) خودمان نزدیک به 19 تریلیون دلار بدهی داریم. ما هیچ پولی نداریم و نمی توانیم 150 میلیارد دلار به شما بدهیم. در این موقع ایرانی ها هم می گفتند : ما این پول را می خواهیم. و من در پاسخ می گفتم : ما چنین پولی نمی دهیم چون نداریم. ما چنین پولی نداریم.
ترامپ در ادامه چنین گفت:" من در موضع خود پافشاری می کردم و قبول نمی کردم چنین پولی پرداخت کنم. مذاکرات بدون رسیدن به نتیجه به شکست می انجامید اما دو روز بعد ایرانی ها دوباره تماس گرفته و می گفتند بیایید توافق کنیم و این گونه بدون پرداخت 150 میلیارد دلار آمریکا به ایران، توافق هسته ای انجام می شد."
کدی کین پس از اشاره به متن سخنان ترامپ در مصاحبه اخیر با سی ان ن با تمسخر نوشت : چه مذاکره کننده نابغه با چنین سطحی از مهارت شگفت انگیز در معامله!
او در ادامه افزود: فقط تنها یک مشکل در این تحلیل آقای ترامپ وجود دارد و آن اینکه 150 میلیارد دلاری که او از آن سخن می گوید (حتی با فرض صحت میزان آن) قرار نبود از منبعی تهیه شود و اصلا جزء موضوعات مذاکره نبود. این پول در واقع پول خود ایران بود که در اثر تحریم های آمریکا و اروپا در بانک های مختلف دنیا بلوکه شده بود و قرار نبود از جیب آمریکا پرداخت شود. حتی یک سنت از این پولی که آقای ترامپ در مصاحبه خود به آن اشاره کرده ، از جیب آمریکا نبود، بلکه پول مسدود شده خود ایران بوده است.
این تحلیلگر نیویورکی در ادامه با اشاره به برخی دیگر از مواضع ترامپ در مصاحبه ها و اظهار نظرهای جنجالی گوناگون او را یک نامزد انتخاباتی ناآگاه و متوهم و در عین حال خطرناک برای منافع و امنیت دولت و ملت آمریکا دانسته است و از حامیان او خواسته است تنها به مصاحبه اخیر او با سی ان ان و رفتارهای او در این مصاحبه نگاهی بیندازند و به این نکته توجه داشته باشند که انتخاب فردی چون ترامپ به عنوان رییس جمهوری همان گونه که تاکتیک ها و مانورهای سیاسی اخیر او با ناکامی مطلق مواجه شد - که نخستین اثر ملموس آن در شکست او در انتخابات مقدماتی در ایالت آیوا نمایان شد- برای ملت و دولت آمریکا نیز به یک شکست مطلق خواهد انجامید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد