سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

مقام روس:
به گفته یک مقام روسی، قاچاقچیان مواد مخدر از خاک ترکیه به عنوان گذرگاهی برای انتقال هروئین تولیدشده در افغانستان استفاده می‌کنند.
العالم: ویکتور ایوانوف رییس هیات فدرال مبارزه با مواد مخدر روسیه دوشنبه تاکید کرد که تجار مواد مخدر از ترکیه به عنوان نقطه ترانزیت هروئین افغانستان استفاده می کنند.به نوشته سایت روسیا الیوم، ایوانوف  افزود: مسیر نفت و مسیر مواد مخدر هر دو از اینجا می گذرد، هرچند مقصد آن دو با هم اختلاف دارد؛ هروئین افغانستان از طریق ترکیه به کشورهای بالکان و اتحادیه اروپا منتقل می شود؛ نفت هم در مسیر مخالف جابجا می شود.
وی خاطرنشان کرد که تجارت هروئین افغانستان حدود 150 میلیارد دلار عایدات دارد که وارد چرخه پولی جنایتکاران می شود و به بی ثباتی در کشورهای ترازیت منجر می گردد.
فرانس پرس تحلیل کرد:
این گروه از شبکه های اجتماعی برای انتشار صحنه های هولناک کشتار جمعی و گردن زدن افراد به ویژه چند گروگان غربی در سال گذشته استفاده می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرانس پرس نوشت: گروه تروریستی داعش برای ماندن در صدر اخبار رسانه‌ها به رغم فشار نظامی فزاینده‌ای که در سوریه و عراق متحمل می شود، مدام مرزهای وحشت را فراتر می برد و حد و مرزی برای وحشی‌گیری قائل نیست.
به گزارش «انتخاب»، سازمان ملل متحد این گروه را از زمانی که در مناطقی تحت تصرف خود در سوریه و عراق «خلافت» اعلام کرد بارها به جنایت علیه بشر متهم کرده است.داعش انتشار ویدیوهای مرگبار هولناک را به سلاح اصلی خود برای تبلیغات تبدیل کرده است.
این گروه از شبکه های اجتماعی برای انتشار صحنه های هولناک کشتار جمعی و گردن زدن افراد به ویژه چند گروگان غربی در سال گذشته استفاده می کند.
این گروه تاکنون از طرحی استفاده می کرد که صحنه نخست آن به یک جلاد چاقو به دست و صحنه دوم سر بریده یک قربانی مربوط می شد اما روز سه شنبه ویدیوی کامل سر بریدن چند « جاسوس » را در عراق به نمایش گذاشت.باراک اوباما رئیس جمهور امریکاماه نوامبر داعش را یک « گروه تروریستی » توصیف کرد که از شبکه های اجتماعی به خوبی استفاده می کند.
میا بلوم استاد جورجیا استیت یونیورسیتی اعلام کرد آنها به شیوه های کاملا بیمار گونه متوسل می شوند چون «فکر می کنند که مردم خسته می شوند و آنها همیشه مورد توجه خواهند بود .»
از جمله اقدامات بیرحمانه آنها می توان به سوزاندن زندانیان در داخل قفس و بستن افراد به دو خودرویی اشاره کرد که در دو جهت مخالف حرکت می کنند. داعش همچنین زندانی ها را با منفجر کردن ستون های شهر باستانی تدمر ( پالمیر ) اعدام می کند.
به علاوه این گروه مسئولیت حملات بزرگی را که در خارج روی داده است، از جمله حملات پاریس (‌13 نوامبر با 130 کشته ) و منفجر کردن هواپیمای مسافربری روسیه در آسمان مصر ( 31 اکتبر با 224 کشته ) به عهده گرفته است.
بلوم با اشاره به بازی کامپیوتری « کال آو دیوتی » گفت: « این ویدئوهای خشونت آمیز برای افرادی جذابیت دارد که می خواهند « کال آو دیوتی » واقعی را شاهد باشند. افرادی که در گذشته خشونت را تجربه کرده اند می خواهند آن را باز تولید کنند .»
داعش همچنین اوایل دسامبر در یک سناریو که از یک بازی رایانه ای الهام گرفته بود تصاویر کودک سربازانی را منتشر کرد که بین آوارهای یک قلعه در حال جستجوی زندانیانی هستند که کشته اند.استفاده از کودکان با اهداف تبلیغاتی همچنین شیوه ای برای نشان دادن حراج ترور است.
میا بلوم گفت:‌ « کودکان از ناظران خشونت به عامل آن تبدیل می شوند و این بی سابقه است .»
کارشناس دیگری چارلی وینتر اعلام کرد داعش از این «خشونت افراطی» برای جلب توجه طرفداران خود و به وحشت انداختن مخالفان و همچنین رساندن پیام خود به همه جهان استفاده می کند .»این کارشناس که اقدامات داعشی ها را در اینترنت پیگیری می کند خاطر نشان کرد تبلیغات این گروه انتشار تصاویر خشونت آمیز و معرفی «خلافت» به عنوان یک آرمانشهر اسلامی» را شامل می شود.
به گفته وی، «ویدیوهایی که بیشترین تاثیر را دارند ویدئوهایی هستند که شیوه های جدید کشتن را به نمایش می گذارند. داعش در ماه های اخیر نوع جدید خشونت را با کشاندن قربانیان پشت یک خودرو تا مرگ آنها، غرق کردن و سوزاندن به نمایش گذاشته است.»
این کارشناس افزود: « داعش به اندازه ای گردن زدن افراد را عادی انجام می دهد که دیگر افراد از دیدن آنها تعجب نمی کنند .»
این تشدید خشونت را می توان با تشدید فشار نظامی مرتبط دانست که این گروه در عراق و سوریه تحمل می کند و همچنین از عزمی برای قدرتمند نشان دادن خود به رغم کاهش اقدامات رسانه ای حکایت دارد.
آرون زلین پژوهشگر مرکز بین المللی مطالعات افراطی گری و خشونت سیاسی این دیدگاه را تایید می کند که آثار رسانه ای داعش در ماه های اخیر در نتیجه چند شکست نظامی در سوریه و عراق کاهش یافته است.
فعالیت های رسانه ای داعش بعد از خشونت های ماه مه این گروه در تدمر و الرمادی عراق به اوج خود رسیده بود.
به گفته زلین، 3762 اثر بین ماه های ژوئن و اوت منتشر شد اما تعداد آنها بین ماه های سپتامبر و نوامبر به 2750 کاهش یافت. این کاهش همچنین احتمال دارد با کشته شدن مقامات رسانه ای داعش در حملات ائتلاف بین المللی ضد داعش مرتبط باشد.
از جمله آنها می توان به جنید حسین شخصیت مهم داعش در توییتر و محمد اموازی معروف به جان جهادی اشاره کرد که اغلب در ویدیوهای مربوط به گروگان های غربی قبل از اعدام شدن آنها ظاهر می شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه می‌گوید سامانه دفاعی اس۳۰۰ تا پایان سال جاری میلادی به ایران تحویل داده خواهد شد.
در سال 2010 بود که طی دوران دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه قرارداد 800 میلیون دلاری فروش سامانه موشکی دفاع هوایی اس 300 را لغو کرد.
در آن زمان روسیه اعلام کرده بوده در راستای تحریم‌های مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به خاطر برنامه هسته‌ای ایران، این اقدام را انجام داده است. در مقابل نیز تهران نیز شکوائیه‌ای را برای دریافت غرامت 4 میلیارد دلاری از روسیه به دادگاه داوری ژنو ارائه کرد.
این خبر تکمیل می‌شود....منبع: تسنیم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه قطری الجزیره در گزارشی مدعی شد: «جمهوری اسلامی ایران با خروج بخش بزرگی از نیروهای خود از خاک سوریه -که برای پشتیبانی از «بشار اسد،» رئیس‌جمهور سوریه در این کشور حضور داشتند - فعالیت نظامی خود را در سوریه به طور چشمگیری کاهش داده است.»
نگارنده این گزارش سپس دلایل آنچه کاهش فعالیت نظامی ایران در سوریه خواند، را بررسی کرد و مدعی شد: «واشینگتن یکی از دلایل این اقدام ایران را افزایش شمار کشته‌ها و بویژه از دست دادن فرماندهان ارشد این کشور می‌داند. کاخ‌سفید همچنین هزینه بالای حضور نظامی در سوریه را دلیل دیگر کاهش فعالیت نظامی ایران در این کشور برمی‌شمرد... اگر چه گسترش روزافزون جنگ داخلی سوریه تنها یکی از دلایل تغییر رویکرد ایران درقبال سوریه است و دلایل دیگری نیز وجود دارند که باید بررسی شوند.»
در ادامه گزارش، از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، به عنوان یکی از دلایل کاهش شمار نیروهای [مستشاری] ایران نام برده شده است. نگارنده مدعیست: «توافق هسته‌ای معروف ماه ژوئیه میان ایران و شش قدرت جهانی لحظه بسیار مهمی در تاریخ این کشور محسوب می‌شود. ایران پس از به‌رسمیت شناخته‌شدن و دعوت [قدرت‌های جهانی] از این کشور برای شرکت در مذاکرات صلح وین درخصوص آینده سوریه، لزومی نمی‌بیند با دخالت نظامی، نقش خود را در معادلات تعیین سرنوشت سوریه، یادآور شود.»      
نگارنده گزارش سپس مدعی شده است:  «تهران اکنون نسبت به گذشته اصرار چندانی برای حفظ بشار اسد بر سر قدرت ندارد. از سوی دیگر، نباید رقابت میان تهران و ریاض را که در افزایش مناقشات منطقه خاورمیانه در ده سال اخیر، مؤثر بوده است نادیده بگیریم. اینکه دو کشور به جای درگیری نظامی ترجیح داده‌اند بر سر میز مذاکره نشسته و درخصوص آینده سوریه گفتگو کنند را باید از نتایج مثبت و موفقیت‌آمیز مذاکرات وین به‌شمار آورد. از سوی دیگر، با افزایش حضور نظامی مسکو در سوریه، بسیاری بر این باورند که خطر سقوط دولت کنونی سوریه برطرف شده است. پس از تضمین ادامه کار [دولت کنونی سوریه] و رفع تهدیدها علیه حزب‌الله لبنان، اهداف اصلی ایران برای حضور نظامی در سوریه، محقق شده است. اگرچه، هیچگونه اطمینانی درخصوص توانایی اسد برای بازپس‌گیری مناطق تحت اشغال داعش وجود ندارد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرتیپ ستاد عبدالله السهیان فرمانده نیروهای ویژه عربستان و فرمانده گردان مزدوران بلک واتر در حمله موشکی ارتش یمن به باب المندب کشته شدند.
عربستان سعودی خبر کشته شدن سرهنگ عبدالله السهیان فرمانده نیروهای ویژه این کشور را تائید کرد.
سرهنگ سهیان دو روز پیش  با عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن ملاقات و از او "مدال شجاعت" دریافت کرده بود.
امروز همچنین امارات عربی متحده به کشته شدن یکی از افسران بلندپایه خود در حمله موشکی ارتش یمن اذعان کرده بود اما به درجه نظامی وی هیچ اشاره ای نکرد.ائتلاف به رهبری عربستان در یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرهنگ عبدالله بن محمد السهیان، فرمانده سعودی به همراه یک افسر اماراتی به نام "سلطان بن محمد علی الکتبی" در حمله راکتی در  تعز کشته شده‌اند.تصویری از جنازه فرمانده نیروهای ویژه عربستان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
منابع یمنی امروز از هلاکت 152 تن از نظامیان متجاوز و مزدوران عربستان در حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مرکز فرماندهی عملیات نیروهای متجاوز در باب المندب خبر دادند.تاکنون جسد 23 نظامی سعودی، 9 نظامی اماراتی، 7 افسر مغربی و 42 مزدور از شرکت بلک واتر شناسایی شده است
این حمله موشکی در پاسخ به جنایات عربستان سعودی علیه یمن با استفاده از موشک توشکا صورت گرفته است.

تصویری از جنازه فرمانده نیروهای ویژه عربستان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد