سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

اجازه دومای روسیه به اقدام نظامی علیه ترکیه

رئیس دومای روسیه با بیان اینکه ترکیه به عمد قصد کشتار خلبانان روسی را داشته تاکید کرد روسیه مجاز به انجام اقدامات نظامی در پاسخ به این اقدام است.
 به گزارش مشرق، پایگاه النشره اعلام کرد: «سرگئی ناریشکین» رئیس دومای روسیه، در واکنش به اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده روسیه در آسمان سوریه، اعلام کرد روسیه مجاز به اقدام نظامی علیه ترکیه در واکنش به اقدام اخیر این کشور است.وی در ادامه افزود: این اقدام ترکیه یک اقدام جنایتکارانه محسوب می شود چرا که در واقع ترکیه به عمد اقدام به قتل خلبانان روس نموده است و باید عواقب این اقدام را متحمل شود.ناریشکین گفت: هویت اشخاصی که این جنایات را علیه خلبانان روس مرتکب شده اند، مشخص است و طبق قوانین بین المللی باید محاکمه شوند و روسیه مجاز است تا علیه ترکیه  اقدام نظامی کند.
سرنگونی جنگنده روسیه در آسمان سوریه توسط جنگنده اف-۱۶ ترکیه خشم مقامات و مردم روس را در پی داشت. در همین رابطه «ولادیمر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، اعلام کرد این اقدام ترکیه عواقب سنگینی را برای این کشور در پی خواهد داشت.منبع: مهر
اعزام 50 نظامی آمریکا به کردستان سوریه/ ورود هواپیماهای نظامی آلمان به جنگ داعش در سوریه
این نظامیان آمریکایی از طریق خاک ترکیه وارد شهر کردنشین کوبانی سوریه شده اند.
آمریکا به کردستان سوریه نیروی نظامی اعزام کرد.به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، آمریکا 50 نیروی نظامی به کردستان سوریه اعزام کرده است تا از جنگ با داعش حمایت و پشتیبانی کنند.آمریکا گفته است هدف از این اقدام حمایت و پشتیبانی از جنگ نیروهای نظامی کردهای سوریه با داعش است.
قبل از این هم مجموعه دیگری از نظامیان ویژه آمریکا به شهر کردنشین قامشلی سوریه اعزام شده بود.هم اکنون نیروهای نظامی کُرد سوریه یکی از مهمترین نیروهای زمینی در جنگ با داعش در سوریه به شمار می روند.
کردهای سوریه پس از آغاز بحران در سوریه در سال 2014 شاهد عقب نشینی ارتش سوریه از شهرهای کردنشین بودند. در نتیجه شهرهای کردنشین سوریه توسط کمیته های نظامی تشکیل شده توسط ساکنان این شهرها اداره می شود.آمریکا چندی پیش هم نزدیک به 50 نیروی نظامی ویژه ارتش خود را برای استقرار در مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح دولت بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه ) اعزام کرده بود که هدف از آن حمایت از جنگ این مخالفان علیه داعش اعلام شده بود.این نظامیان آمریکایی از طریق خاک ترکیه وارد شهر کردنشین کوبانی سوریه شده اند.همزمان آلمان اعلام کرد وارد جنگ با داعش در سوریه شد.
سلاح‌های استراتژیک روسیه برای مقابله با ترکیه
پایگاه خبری نشنال‌اینترست، فهرستی از برخی سلاح‌های روسیه تهیه کرده که ترکیه را به عقب‌نشینی و اجتناب از رویارویی نظامی با روسیه متقاعد می‌کند.
به گزارش مشرق ، اقدام آنکارا در روز سه‌شنبه برای انهدام یک فروند جنگنده سوخو 34 روسیه، به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شد و عده‌ای این گمانه‌زنی را مطرح کردند که این حادثه ممکن است به تقابل نظامی دو کشور منجر شود. پایگاه خبری نشنال‌اینترست، فهرستی از تجهیزات نظامی و سلاح‌های روسیه تهیه کرده که ترکیه را به عقب‌نشینی و اجتناب از رویارویی نظامی با این کشور ترغیب می‌کند.
در گزارش پایگاه نشنال‌اینترست، اشاره‌ای به موشک‌های بالستیک یا سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه اشاره نشده و تنها تسلیحاتی که برای عملیات نظامی محدود مد نظر هستند، مانند بمب‌افکن‌ها، کروزرهای مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده و سامانه‌های جنگ الکترونیکی را شامل می‌شوند.
جنگنده‌های سوخو 34 که آزمون نظامی‌اش را در سوریه پس داده، اولین تجهیزات جنگی‌ای هستند که به ذهن خطور می‌کنند. این جت‌های نسل چهارم، که اولین بار در مارس 2014 مورد بهره‌برداری قرار گرفتند قرار است جایگزین سوخو 24 شوند.
در گزارش نشنال‌اینترست اشاره شده سوخو 34 بر خلاف جنگنده‌های اف 16 ترکیه، قابلیت حمل سلاح‌ها و سوخت بیشتر دارند. روسیه در حال حاضر 80 سوخو 34 دارد که حدود 15 فروند از آنها در سوریه مستقر است.
سوخو 34 نزدیک 40 میلیون دلار قیمت دارد و می‌تواند با سرعت حداکثر 1200 کیلومتر در ساعت پرواز کند. حداکثر برد آن 2500 مایل، بدون سوخت‌گیری است.
نشنال‌اینترست می‌نویسد در صورتی که موشک‌های هوا به هوای AA-10 و AA-12 سوخو 34 را در نظر بگیریم، توان جنگی آن بیشتر معلوم می‌شود. برد عملیاتی موشک‌های AA-12 بر روی سوخو 34 برابر با 68 مایل است، در حالی که موشک‌های AIM-120 AMRAAM جنگنده‌های ترکیه، 30 مایل بُرد دارند.

جمرهای (نوفه‌ساز) زمین‌پایه کراسوکا-4
سکوی اخلالگر «کراسوکا - 4» آخرین نسخه سامانه جنگ الکترونیکی است که از سال 2014 عملیاتی شده است. این سامانه برای ایجاد اخلال در رادارهای زمینی و رادارهای هوایی از جمله واحدهای «آواکس» طراحی شده است. برد عملیاتی این نوفه‌سازها 190 مایل است و قابلیت اخلال دائمی دستگاه رادیو - الکترونیک را دارد. گفته می‌شود نیروهای روسی متسقر در سوریه یک جمر کراسوکا 4 دارند. به نوشته نشنال‌اینترست، این سامانه‌ها می‌توانند هواپیماهای نیروهای هوایی ترکیه را «کور کنند» و با دشوار کردن ترسیم نقشه هوایی از شرق دریای مدیترانه و سوریه برای آنها عملیات در برابر روس‌ها را تضعیف کند.
ناوهای کلاس اسلاوا
این کروزرها به 16 موشک ضد ناو «بازالت P-500»،ب 64 سامانه دفاع موشکی اس - 300 و دو موشک زمین به هوای کوتاه برد OSA-M رادارهای سه بعدای جستجو و رصد مجهز هستند.منبع: فارس
چرا سوخو 24 قادر به مقابله با اف 16 نبود؟
پس از سرنگون شدن یک فروند جنگنده سوخو 24 روسیه بوسیله جنگنده اف 16 ترکیه، سؤالهایی درخصوص علت وقوع این حادثه مطرح شده است.
به گزارش مشرق، هواپیمای سوخو24 روسیه با موشک هوا به هوا که از جنگنده ترکیه‌ای اف 16 شلیک شده بود، هدف قرار گرفت. خلبان روس که از این حادثه نجات پیدا کرده، گفته است که جنگنده ترکیه از پشت سر آنها را هدف قرار داد.
سوخو 24، هواپیمای بمب افکنی است که از آن برای پایین انداختن بمبهای هوشمند و یا عادی با قدرت تخریب بالا علیه مواضع و اهداف زمینی استفاده می‌شود.سرعت بمب افکن سوخو24 در مقایسه با هواپیماهای هجومی و جنگنده‌ها پایین تر است زیرا این هواپیما برای حمل بمب مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل از سوخو24 برای انجام مانور و یا درگیری‌های هوایی استفاده نمی‌شود.
البته باید توجه داشت که سوخو 24 از نوع بمب افکن‌های متوسط به شمار می‌آید، و بمب افکن‌های راهبردی بزرگتر و قدرتمندرتی نیز وجود دارند که می‌توانند موشکهای بالدار و بمبهای سنگین هسته‌ای را حمل کنند.در مأموریتهای بمباران مواضع دشمن، معمولا جنگنده‌ها و هواپیماهای هجومی، این بمب افکن‌ها را همراهی می‌کنند.این بمب افکن پس از بمباران مواضع تروریستها در شمال سوریه در حال بازگشت به فردوگاه "حمیمیم" سوریه بود، و هیچ جنگنده و یا هواپیمای هجومی آن را همراهی نمی کرد زیرا روسیه، ترکیه را یک کشور "دوست" تصور می‌کرد و از یادداشت امضا شده با ائتلاف بین المللی ضد داعش برای پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای روسیه در حریم هوایی سوریه و نزدیک مرزهای ترکیه با خبر بود. منبع: العالم
"نفوذ" ، ماجرای افسر انگلیسی در بیت مرجع شیعه و درس هایی برای ایران امروز 
 
این موضوع در تاریخ جمهوری اسلامی نیز مسبوق به سابقه است: افرای مانند بهرام افضلی که فرمانده کل نیروی دریایی ارتش بود و بعدها مشخص شد نفوذی حزب توده است یا مسعود کشمیری که دبیر شورای امنیت کشور بود و در ترور شهیدان رجایی و باهنر دست داشت.
عصر ایران - روز گذشته، رهبر معظم انقلاب بحث مهمی را درباره مقوله "نفوذ" مطرح کردند که اگر فارغ از نگاه های جناحی بدان نگریسته شود، می تواند بحث نفوذ را که اخیراً از سوی ایشان مطرح شده، در راستای منافع ملی، سر و سامان دهد.تا پیش از سخنان، برخی افراد موضوع نفوذ را مسأله ای سطحی و ای بسا ابزاری تلقی می کردند اما سخنان رهبری این نهیب را به آنان زد که مقوله نفوذ را نه در میان افراد عادی یا حداکثر در بین روزنامه نگاران که باید در سطوحی فراتر جست و جو کرد ، هر چند که ممکن است در بین برخی افراد غیر متنفذ یا روزنامه نگار هم مصداق هایی داشته باشد.
ماجرای جالبی که رهبری در این باره تعریف کردند، می تواند در جهت دهی به بحث نفوذ، بسیار مثمر ثمر باشد.
ایشان به ماجرای نوکر یکی از مراجع نجف اشاره کردند که روابط خیلی خوبی هم با مردم و طلاب داشت و به فراخور کارش، همیشه در بیت آن مرجع حضور داشت و در جریان همه اتفاقات بود. نکته اینجاست که مدت ها بعد، مشخص شد که او از افسران ارشد انگلیس بوده است که وظیفه داشته در بیوت مراجع نفوذ کند.
اشاره رهبری به این ماجرای، نکته ظریفی دارد و آن این که نفوذ را باید در سطوح بالا و در جاهایی که مرجع تصمیم گیری و تصمیم سازی هستند جست و جو کرد.این موضوع در تاریخ جمهوری اسلامی نیز مسبوق به سابقه است: افرای مانند بهرام افضلی که فرمانده کل نیروی دریایی ارتش بود و بعدها مشخص شد نفوذی حزب توده است یا مسعود کشمیری که دبیر شورای امنیت کشور بود و در ترور شهیدان رجایی و باهنر دست داشت و نظایر این ها.
در مصر نیز یک عامل نفوذی که جزو حلقه اول اطرافیان جمال عبدالناصر - رئیس جمهور وقت - بود، باعث شکست ارتش های عربی در جنگ شش روزه در برابر اسرائیل شد و تاریخ را به کلی دگرگون ساخت.
ماجرایی که رهبر انقلاب درباره بیت آن مرجع در نجف تعریف کردند و اشاره ایشان به این که نفوذی ها سعی در اثر گذاری در تصمیمات دارند و نیز تجربیات متعدد تاریخی در ایران و سایر کشورهای جهان، این نکته راهبردی را یادآور می شود که نباید بحث نفوذ به موارد سطحی و نازل تقلیل داد.
به  عنوان مثال، در دولت قبل، مدام مشاهده می کردیم که تصمیماتی که به طور آشکاری علیه کشور هستند شکل می گیرند و ضربه پشت ضربه بر منافع عمومی وارد می کنند.به راستی آیا نباید به این همه دستورات خانمان برانداز لااقل تردید کرد و درباره پشت پرده آنها، تحقیق جدی و اطلاعاتی شود؟
این اصل درباره دولت کنونی هم صدق می کند و اگر تصمیماتی که آشکارا و حتی هوشمندانه علیه منافع ملی اند، مدام و مکرر اتخاذ و عملیاتی شوند، حتماً محل تأمل خواهد بود؛ درست مانند بازیکن فوتبالی که در یک بازی، مدام گل به خودی می زند که نمی توان مثلاً 10 گل به دروازه خودی در یک بازی را به پای خطا و اقبال بد نوشت.
سخن در این باره زیاد است و باز هم در این باره خواهیم نوشت لذا بی مناسبت نیست پایان نوشتار را به مرور سخن رهبری درباره ماجرای نفوذ افسر انگلیسی در بیت مرجعیت اختصاص دهیم:
"مرحوم آقای آسیّد حسن تهامی که از علمای بزرگ کشور ما و ساکن بیرجند بود، رفته بود در بیرجند مانده بود؛ ملّای خیلی بزرگی بود، اگر در قم یا نجف میماند، حتماً مرجع تقلید میشد؛ مرد بسیار دانایی بود.
ایشان خودش برای من نقل کرد؛ گفت آن‌وقتی که عراقی‌ها با انگلیس‌ها میجنگیدند -در  ۱۹۱۸؛ قریب صد سال پیش- یکی از مراجع وقت، یک نوکری داشت که خیلی مرد خوبی بود، با طلبه‌ها گرم میگرفت، صحبت میکرد، با همه آشنا بود، با همه رفیق بود؛ اسمش را هم ایشان میگفت؛ من یادم نیست. گفت بعد که انگلیس‌ها غلبه پیدا کردند و عراق را تصرّف کردند و آخرین جا نجف بود که وارد نجف شدند، خبر رسید به طلبه‌ها که این نوکر فلان آقا، یک افسر انگلیسی است!
گفت: من باور نکردم؛ گفتم مگر می شود چنین چیزی؟ بعد می گفت در بازار حویش -بازار معروفی است در نجف- داشتم میرفتم، دیدم هفت هشت ده نفر افسر انگلیسی و نظامی انگلیسی سوار اسب دارند می‌آیند -آن‌وقت با اسب رفت‌وآمد میکردند- یک افسری هم جلویشان است؛ خب، من کنار واایستادم که اینها بیایند رد شوند؛ وقتی رسیدند به من، دیدم آن افسری که جلو بود، از آن بالا گفت: آقای آسیّد حسن، حالت چطور است!
نگاه کردم دیدم بله، همان آقایی است که نوکر فلان مرجع بود؛ سالها ما این را میدیدیم. گاهی نفوذ این‌جوری است؛ نفوذ شخصی است؛ وارد خانه‌ی کسی، وارد دستگاه کسی میشوند. در دستگاه‌های سیاسی هم الی‌ماشاءالله از این قبیل وجود داشته است؛ امروز هم ممکن است باشد؛ البتّه خطرناک است."
مشاور فرمانده سپاه قدس: ایران 14 دپوی زیرزمینی موشک دارد/ شهادت 180 ایرانی در سوریه
مشاور عالی فرمانده سپاه قدس گفت: جمهوری اسلامی ایران 14 دپوی زیرزمینی به نام 14 معصوم در عمق 30 تا 500 متر در اختیار دارد.
به گزارش ایسنا، سردار حسن کریم پور در یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان اظهار کرد: در این دپوها به هر میزان که تجهیزات لازم باشد نه یکی و نه دو تا بلکه به هر میزان نیاز باشد، اگر از هر کشوری به سمت ایران یک موشک شلیک شود این مراکز به‌ صورت اتوماتیک تمام مراکز مهم کشور حمله‌کننده را موشک‌باران می‌کند.
وی افزود: روی کره زمین تنها کشوری که تمام مساحت کشورش را پازل 20 کیلومتر در 20 کیلومتر قرار داده و وسطش پدافند گذاشته که اگر تعداد این پدافندها به 5 هزار و 500 عدد برسد، سامانه پدافندی کشور تکمیل می‌شود، ایران است و در حال حاضر 3هزار و500 تا دایر است و هیچ هواپیمایی نمی‌تواند وارد جمهوری اسلامی ایران شود.
وی خاطرنشان کرد: وقتی سرمِس که تمام تلاش دشمن و آمریکا بود وارد ایران شد، ایران توانست نزدیک نطنز آن را مورد هدف قرار داده و زمین گیر کند.
مشاور عالی فرمانده سپاه قدس با طرح این سوال که «چرا عربستان سعودی که روزانه 6 میلیون بشکه نفت را مجانی به آمریکا می‌دهد قیمت نفت را از 118 دلار به 46 دلار رساند؟»، گفت: برخی، در پاسخ به این سوال می‌گویند برای این‌که اقتصاد ایران دچار مشکل شود. مگر ایران چقدر نفت صادر می کند، ایران یک میلیون و 170 هزار بشکه نفت صادر می‌کند، آمریکا از دل شن و ماسه توسط 56 شرکت نفت استخراج می‌کند و برایش 46 دلار تمام می‌شود همین آمریکا برای اولین بار نفتش را ملی اعلام کرده و چون خودکفا شده در آینده نزدیک از خاورمیانه خواهد رفت.
وی با بیان این‌که «بساط آمریکا از خاورمیانه در حال برچیده شدن است»، تصریح کرد: اگر آمریکا از خاومیانه برود اولین کشوری که فرو می ریزد عربستان است، عربستان آمد نفتش را با رقابت همان شرکت‌ها در اختیار آمریکا داد و التماس کرد که از منطقه نرود، و 840 میلیارد دلار در کشورهای اروپایی و آمریکایی دارد و می‌گوید نصفش را خرج می‌کنم تا آن شرکت‌ها شکست بخورند تا دوباره امریکا نیاز به منطقه داشته باشد؛ لذا آمریکا دارد از منطقه می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: عوامل دستی آمریکا دو عنصر هستند، یکی جریان وهابیت که القاعده و النصره است و یکی جریان بالا که می گوید امپراطور عثمانی به رهبریت آتاتورک در ترکیه است، که این دو جریان دو شمشیر دارند شمشر داعش به دست آتاتورک و شمشیر القاعده به دست وهابیت است.
مشاور عالی فرمانده سپاه قدس اظهار کرد: در آینده نزدیک امپراطور عثمانی از منطقه خاورمیانه به سمت اروپای شرقی می‌رود، به عبارتی دیگر مأموریتی که آتاتورک‌ها می‌خواستند بر خاورمیانه تسلط داشته باشند و کشوری مثل سوریه جلوی آن‌ها ایستاد و نتوانستد تسلط پیدا کنند حالا مأموریتش به سمت اروپای شرقی است.
وی با تأکید بر این‌که «بساط داعش و امثال آن‌ها جمع خواهد شد»، اظهار کرد: از آن‌جایی که شهادت‌طلبی برای مبارزه با استکبار از ایران زیاد است؛ لذا جنگ در ائتلاف ما یک جنگ جبهه‌ای است و باید افراد متخصص را از ایران اعزام کنیم؛ زیرا در دو قسمت درگیری داریم یکی مدافعان حرم و دیگری در ائتلاف است که در بحث ائتلاف باید افراد متخصص را اعزام کنیم.
وی تأکید کرد: داعش در طی دو ماه آینده به درک واصل خواهد شد برای این‌که مأموریت داعش‌ها در خاورمیانه تمام شده است و نمونه آن ارزانی قیمت نفت است، قدرت جمهوری اسلامی تا جایی پیش رفته که آمریکا دارد از منطقه می‌رود و با التماس می‌گوید که اسرائیل من را چه کار می‌خواهید بکنید؟
کریم پور اظهار کرد: علم بسیجی و علم ایرانی در دنیا حرف اول را می‌زند. مثال آن را در بحث هوا و فضا، ژنتیک، دیجیتال و هسته‌ای و بسیاری از موارد دیگر می‌توانید مشاهده کنید.
وی خطاب به خانواده‌های معظم شهدا، دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و بیانات ایشان درباره اهمیت جلسه شهدا به عنوان یک فریضه واجب را یادآور شد و در ادامه با بیان این‌که «خناسان، مشرکان و بی بصیرت‌های زمان مأموریتی را که پیامبر اکرم(ص) به عنوان غدیر به امام علی(ع) دادند را به غربت بردند»، گفت: پس از آن حضرت حق تعالی، عاشورا را بنا نهاد یعنی عاشورا و یاران امام حسین(ع) اولین مأموریت را در حوزه شهادت داشتند.
وی اظهار کرد: امام راحل دستاورد انقلاب را تحویل سپاه دادند تا آن‌ها از آن دستاورد حمایت کنند اما مشرکین عصر حاضر از پشت به ما خنجر زدند و منافقین را علم کردند و این غدیری که می بایست دستاورد انقلاب را حفظ کند به غربت رفت و گرفتار مرزهای پر سر و صدا و پر آشوب شد.
مشاور عالی فرمانده سپاه قدس خاطرنشان کرد: آن‌قدر در حوزه بسیجی عاشورایی آماده جان دادن در خط امام حسین(ع) داریم که اگر بنا باشد نیرو از ایران اعزام کنیم اتوبوس کم می‌آوریم؛ لذا امام، شهید نمی‌خواهد، بلکه امام کسانی را زنده می‌خواهد که در کنارش باشند و در این صورت هرکاری کنند اجر و ثواب شهادت برای‌شان نوشته می‌شود.
وی بر حضور قدرتمند بسیجیان در همه عرصه‌ها تأکید کرد و گفت: بایستی در ارتش و سپاه به عنوان بسیج در تمام حوزه‌ها از جمله علمی، نظامی، فرهنگی و ... بسیج وار وارد شویم و بتوانیم تمدن اسلامی را که پایه ریزی شده برقرار کنیم.
وی ادامه داد: وقتی از بزرگانی نظیر آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله صدوقی و رهبر انقلاب می‌پرسیم برای چه به جبهه آمده‌اید می‌گویند آمده‌ایم تا خود را بسازیم. همین سوال را از سردار قاسم سلیمانی کردم ایشان گفتند زمانی که من در جبهه بودم در طول 8 سال دفاع مقدس حتی یک گناه هم در آن‌جا گزارش نشد، بخاطر اینکه جبهه قطعه‌ای از بهشت است و آن‌جا گناه نمی‌شود کرد؛ لذا در جبهه، گروه‌بازی، تهمت، غیبت و گناه نبود و ترس از خدا باعث شد شهدای جنگ بزرگ شوند و این مراقبت شهدا بود که به این مقام والا رسیدند. مقام معظم رهبری در مورد مقام شهدا فرمودند «قلم من از توصیف مقام شهید قاصر است. نگاه به شهید یک نگاه وجه الله است.»
مشاور عالی فرمانده سپاه قدس با اشاره به جایگاه والای شهدا، خاطرنشان کرد: درجنگ 31 روزه که دشمنان با حماس داشتند سید حسن نصرالله برای اعزام به منطقه نیرو نداشت و تعداد اندک سربازان مشاهده کردند که شهدای آن منطقه بلند شدند، اسلحه به دست گرفتند و از سرزمین اسلامی خود دفاع کردند و به آرامگاه خود برگشتند، ما نیز بر سر سفره شهدا رزق می‌خوریم.
وی با اشاره به شهادت 188 شیعه ایرانی در سوریه، تأکید کرد: خون شهدا در دنیا مشت محکمی را بلند کرده و می‌گوید تنها ملتی که در مقابل استکبار می‌ایستد ایرانی‌ها هستند و اگر مبارزه حق و باطل نبود این مدال از طرف امام زمان(عج) بر سینه محبان شهدا زده نمی‌شد و مادران و دوستداران شهدا بدانند که شهدا همواره زنده‌اند. به واسطه خون شهدا همه ابرقدرت‌ها اعلام کردند که ایرانی‌ها به عنصر چهارم دست یافته و طبیعت را به جنگ با ما می‌فرستند بر پایه همین تفکر زمانی که هواپیمای دشمن به طبس وارد شد طوفان شن به خاطر خون شهدا به جنگ با دشمن رفت و نابودش کرد.
وی گفت: اوباما اعلام کرده که غزه و حماس باید خلع سلاح شوند اما ما می‌گوییم نباید خلع سلاح شوند بلکه کرانه باختری نیز باید مجهز و مسلح شوند و ما به هرکس که در مقابل اسرائیل بایستد کمک خواهیم کرد. رهبر معظم انقلاب به خاطر اثر خون شهدا و تفکر بسیجی و به خاطر این‌که ایران صاحب علم از طریق دانشگاه است در مقابل استکبار جهانی شمشیر را از رو بسته‌اند، ما 2400 دانشمند در دانشگاه آزاد اسلامی داریم که در جهان نمونه است، کشتی و لوکوموتیو علم ایران را رهبر معظم انقلاب هدایت می‌کنند. ما در برابر تهاجم دشمنان چه صهیونیسم و چه آمریکا برای دفاع از خودمان می‌ایستیم و در همان سطحی که به ما حمله کنند به آن‌ها حمله خواهیم کرد.مشاور عالی سپاه قدس با تاکید بر این‌که «استفاده و نگهداری از سلاح هسته‌ای از سوی رهبری حرام اعلام شده است» خاطرنشان کرد که این حرامی سر جای خودش، ولی اگر رهبری این حرام را بردارند من به عنوان یک محقق می‌گویم ساخت یک سلاح هسته‌ای از ساخت یک عینک آسانتر است.
مشاور عالی نیروی قدس سپاه تأکید کرد: به دنیا اعلام می‌کنیم که دشمنان اسلام در هر سطحی به ما حمله‌ور شوند در همان سطح به آن‌ها حمله خواهیم کرد، البته آمریکا سطحی را اعلام نکرده است.
وی ادامه داد: زمانی که شهید الله دادی با شهید مغنیه در حال عبور بودند دشمن به دو ماشین آن‌ها حمله کرد و 7 نفر را به شهادت رساند در همین رابطه سید حسن نصرالله به اسراییل می‌گوید شما قاعده بازی را عوض کردید قرار نبود ماشین ما را بزنید؛ لذا ده روز بعد به دو ماشین اسراییلی حمله کردند و از انجایی که خداوند کمک می کند آرپیجی به سمت ماشینهای پر از مواد منفجره رفت.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال 92 فرمودند، لانه اصلی توطئه علیه ملت ایران آمریکاست؛ زیرا امروز پس از سی و چندی سال است که هرگاه نام دشمن می‌آید ذهن ایرانیان به سمت آمریکا می‌رود خوب است که آن‌ها بفهمند ملت ایران در طول این سال‌ها مراحلی را پشت سر گذارده است که هر وقت می‌گویند دشمن، مردم ایران به امریکا فکر می‌کنند؛ لذا این مسئله بزرگی است برای ملتی که می‌خواهد در دنیا با آبرو زندگی کند. مرکز توطئه و اساس دشمنی آمریکا است؛ البته دشمنان دیگری هم هستند که در ردیف اول به حساب نمی‌آوریم، رژیم غاصب صهیونیستی هم وجود دارد منتها به قد و قواره‌ای نیست که دشمن اصلی به حساب آید.
کریم‌پور در پایان با تقدیر از برگزار کنندگان این یادواره و با بیان این‌که «از این‌که رئیس این دانشگاه دستش در دست بسیج است، خوشحالیم» افزود: امید است این جلسات سبب بروز نگاه عالی در حوزه علم و بسیج ایجاد شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد