سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

ابوبکر بغدادی بین مرگ و زندگی است 

  

خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد، سرکرده داعش به شدت مجروح شده است.
 به گزارش انتخاب به نقل از العالم، خبرنگار شبکه العالم خاطرنشان کرد، اطلاعات رسیده حاکی است که "ابوبکر بغدادی" در عملیات روز یکشنبه از ناحیه سر مجروح شده و اکنون در وضعیت بین مرگ و زندگی قرار دارد.
 سرتیپ "یحیی رسول" سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز اعلام کرد که بغدادی در این عملیات به شدت مجروح شده است.
 ستاد رسانه جنگ عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد که این عملیات پس از دریافت اطلاعات دقیق توسط نیروی هوایی ارتش انجام شد.
 بر اساس این بیانیه، کاروان خودروهای ابوبکر بغدادی در حال حرکت به سوی منطقه "الکرابله" هدف جنگنده های عراقی قرار گرفت. قرار بود در این منطقه نشستی با حضور سران داعش برگزار شود. نیروی هوایی ارتش عراق مقر داعش در این منطقه را نیز بمباران کرد. در این عملیات شمار قابل توجهی از سرکردگان داعش کشته شدند، ولی ستاد رسانه جنگ تأکید کرد که از سرنوشت بغدادی خبری ندارد. 
با این حال پس از مدتی خبرگزاری رویترز به نقل از منابع بیمارستانی و شاهدان عراقی تأکید کرد که در حمله به کاروان داعشی ها، شماری از سرکردگان این گروه کشته شدند، ولی "ابوبکر بغدادی" جزو کشته شدگان نیست. 
ابوبکر بغدادی در مارس گذشته نیز در جریان حملات هوایی به مقر او در استان الانبار به شدت مجروح شد، به صورتیکه پس از آن گروه داعش فردی به نام "ابو العلاء العفری" را به صورت موقت سرکرده این گروه اعلام کرد.

فرمانده سپاه: سوریه خط مقدم انقلاب اسلامی است/ خیانت آل‌سعود و داعش را پاسخ خواهیم داد 

  

وی افزود: کوله‎بار تجربیات سردار در سوریه و مهم‌تر از همه امداد الهی که به کمک وی آمد، باعث شد تا سوریه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروز شود.
فرمانده سپاه: سوریه در روزهای آینده شاهد پیروزی‌های بزرگی است/ تا ریشه‌کنی کامل داعش از پای نمی‎نشینیمفرمانده‌کل سپاه شهادت سردار همدانی را به مردم تبریک و تسلیت گفت و اظهار کرد: خداوند شهید همدانی را در جنگ هشت ساله دفاع مقدس حفظ کرد تا در سوریه و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) جانفشانی کند. به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر "محمدعلی جعفری" در مراسم تشییع پیکر سردار شهید همدانی در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان، تصریح کرد: آنهایی که در راه خدا می‌جنگیدند در گام اول به تمایلات دنیوی و زندگی‌های مادی و روزمره پشت پا می‌زدند و مردانی در راه خدا کشته می‌شوند که در راه خدا تعهد دارند.  
وی عنوان کرد: سردار همدانی در دفاع از جبهه مقاومت اسلامی به شهادت رسید و با بصیرت راه شکرگزاری نعمت‌های الهی را فهمید و در راه خدا کوشید چون می‌دانست صرف ایمان در راه خدا چیزی جز جهاد در عرصه‌های مختلف نیست. جعفری یادآور شد: سردار همدانی در اوان انقلاب نقش بسزایی در مقابله با منافقان داشت و در سال‌های دفاع مقدس هم همین‌گونه بود به طوریکه توان سازماندهی و مدیریت در شهرهای مختلف را داشت و تشکیل تیپ انصارالحسین(ع) از جمله افتخارات او به شمار می‌آید.  
وی با بیان اینکه متوسلیان، شهبازی و همت از همرزمانش بودند، تصریح کرد: خدا او را با آرزوی شهادت که در دل داشت حفظ کرد تا نظام جمهوری اسلامی از وجودش بهره ببرد. خدمات بسیار ارزنده‌ای هم در سازماندهی نیروی زمینی سپاه داشت. 
 وی عنوان کرد: با تشکیل سپاه‌های استانی فرماندهی محمدرسول الله(ص) را در تهران بر عهده گرفت و تلاش‌های او در تهران به ویژه در سال 88 باعث دفع فتنه شد، همچنین در واقعه 9 دی به شایستگی از تجربیات ارزنده خود استفاده کرد، پس از آرامش تهران، آرام و قرار نداشت و به مدافعان حرم در سوریه پیوست و در خط مقدم آن جبهه داوطلبانه حاضر شد و تشکیل جبهه عظیم مردمی را در سوریه بر عهده گرفت و با تلاش و مجاهدت این جبهه را حفظ کرد به طوریکه اگر تلاش‌های او نبود دمشق سقوط کرده و حالا سرنوشت انقلاب اسلامی هم نامعلوم بود. وی به بیان علت اهمیت سوریه برای جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: مردم ما بصیرت دارند و می‌دانند سوریه خط مقدم انقلاب اسلامی است و امنیت منطقه و جمهوری اسلامی به سوریه و مقاومت در این جبهه وابسته است به طوریکه مقام معظم رهبری هم سوریه را خط مقدم جبهه دانسته و بر حفظ آن تاکید کرده‌اند. شهید همدانی همه این واقعیت‌ها را درک کرده و آماده بود تا از خط مقدم سوریه حفاظت کند. 
 جعفری خاطرنشان کرد: ما مردم باید این بصیرت را حفظ کرده و شکرگزار نعمت ولایت و نصرت‌های رسیده از سوی خدا به خاطر وجود مقام عظمای ولایت باشیم. 
 وی همچنین نخستین شرط جهاد و مبارزه را جانبازی و گذر از جان و زندگی دانست و افزود: براساس سوره‌ای از قرآن خوب می‌دانیم خدای متعال چه ارزشی برای جایگاه شهدا قائل است. شهید همدانی می‌دانست که برای طی مسیر خدا تقوا لازم است و بر این اعتقاد تلاش کرد تا تقوا را پیشه خود سازد چون تنها راه جهاد در راه خدا تقواست. وی در بخش دیگری اظهار کرد: ما مردمان انقلاب به کشورهای دنیا به ویژه آل ‌سعود مسلمان‌کش ثابت خواهیم کرد که جلوی ظلم آنها می‌ایستیم و خیانت آل‌سعود و داعش را پاسخ خواهیم داد. فرمانده‌ کل سپاه تاکید کرد: آل‌سعود بداند که خون کشته‌شدگان فاجعه منا دامن آنها را خواهد گرفت. منبع: تابناک

دونالد ترامپ: کشورهای عربی بخشی از خاک سوریه را تصرف کنند و پناهجویان را آنجا ساکن کنند 

 

کاندیدای جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا گفت: تا زمانی که پوتین داعش را مورد هدف قرار می دهد من از حملات هوایی روسیه در سوریه حمایت می کنم."دونالد ترامپ" پیشنهاد کرد کشورهای عربی خلیج فارس بخش هایی از خاک سوریه را تصرف کنند تا در این مناطق، پناهجویان سوریه مستقر شوند.
به گزارش عصرایران، "دونالد ترامپ" مهمترین کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در سال 2016 در سخنانی در شبکه آمریکایی "سی بی اس" گفت آنچه که آنگلا مرکل صدراعظم (نخست وزیر) آلمان در برابر پناهجویان انجام می دهد دیوانگی است.
ترامپ ادامه داد: حرکت های مهاجرت را دوست ندارم. مهاجران را دوست ندارم. ناآرامی هایی در آلمان وجود دارد. آنچه که مرکل در آلمان انجام داد دیوانگی بود.
هم اکنون حدود 4 میلیون نفر از شهروندان سوریه به عنوان پناهجو و آواره به خارج از این کشور فرار کرده اند. در حال حاضر شمار زیادی از پناهجویان سوریه و عراق در حال حرکت به سمت کشورهای اروپایی هستند. آلمان مهمترین مقصد مورد علاقه پناهجویان سوریه و عراق است.
براساس نظرسنجی های موجود در آمریکا، در حال حاضر دونالد ترامپ پرطرفدارترین کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات سال آینده (2016) ریاست جمهوری آمریکاست. او یک کارآفرین، میلیاردر، فعال اقتصادی در زمینه های مختلف از جمله تجارت، مسکن و ساخت و ساز و مجری برنامه های تلویزیونی است.

دونالد ترامپ: کشورهای عربی بخشی از خاک سوریه را تصرف کنند و پناهجویان را آنجا ساکن کنند
با این حال ترامپ که یک میلیاردر است و قبل از این سخنان جنجال برانگیزی در مخالفت با مهاجران مکزیکی در آمریکا گفته بود از پذیرش 10 هزار پناهجو توسط کشورش حمایت کرده است.ترامپ ادامه داد: اما استقبال و پذیرش 200 هزار نفر پناهجو؛ اگر مشخص شود آنها از داعش هستند به مانند اسب تراواست.
پیش بینی می شود آلمان در سال جاری میلادی بین 800 تا یک میلیون پناهجوی خارجی پذیرش کند. مرکل گفته است که کشورش توانایی پذیرش این تعداد از پناهجویان را دارد.ترامپ همچنین پیشنهاد ایجاد منطقه پرواز ممنوع در بخشی از سوریه برای استقرار پناهجویان در آن را مطرح کرد.
وی افزود: کشورهای جنوب خلیج فارس باید کنترل بخشی از خاک سوریه را در دست بگیرند و در آن، منطقه امن ایجاد کنند تا افراد پناهجو در آن مستقر شوند.
این کاندیدای جمهوری خواهان آمریکا ادامه داد: وقتی بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرد امکان استفاده از زور و قدرت نظامی علیه وی وجود داشت.
ترامپ همچنین گفت که او با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توافق نظر دارد زیرا او هم به هیچ وجه از اوباما خوشش نمی آید.وی توضیح داد: تا زمانی که پوتین داعش را مورد هدف قرار می دهد من از حملات هوایی روسیه در سوریه حمایت می کنم.
رئیس جمهور روسیه از قدرت مقابله روسیه می گوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با کانال تلویزیونی «روسیه-یک» در باره ضربه موشک های کروز دریا پایه «کالیبر» به مواضع داعش در تاریخ 7 اکتبر به تفصیل صحبت کرد.
توضیحات پوتین در باره پرواز موشک های روسی بر فراز ایران/ سلاح های ارتش روسیه به روز رسانی می شود
سرویس سیاسی فردا: به گفته پوتین موشک های «کالیبر» از 2012 در تسلیح ارتش روسیه بوده و برد آن‌ها 1500 کیلومتر است.

 پوتین گفت:
«آنها واقعاً مجتمع های پیچیده و همانطوریکه زندگی نشان داد بسیار ثمربخش هستند. خط سیر پرواز موشک ها بر فراز دو کشور (ایران و عراق) قرار داشت و در حین پرواز در ارتفاع از 80 تا 1300 متر 147 چرخش انجام دادند. این، اطلاعات محرمانه ای نیست و شرکای ما لا اقل در سطح کارشناسان می‌دانند که روسیه دارای چنین سلاحی است».
هواپیما های نیروی هوافضای روسیه  به پرواز های رزمی ادامه می دهند. هدف آن‌ها مقر های فرماندهی، انبار های تسلیحات و اردوگاه های تروریست ها هستند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که روحیه تعدادی از  شبه نظامیان داعش «فلج شده و آن‌ها به سرعت نواحی عملیات جنگی را ترک می کنند».
پوتین همچنین تعریف کرد که کاربرد موشک های «کالیبر» نشان داد که روسیه از اراده استفاده از سلاح های دارای فناوری پیشرفته برخوردار است اگر این کار مطابق منافع ملی آن باشد. به گفته رئیس جمهور، روسیه همچنین دارای موشک هایی با توان تخریب در مسافت چهار و نیم کیلومتری است که مشابه موشک های موجود در آمریکا است. این سلاح در روسی یک وسیله هوا پایه است و از این پس روسیه قادر است از فضای هوایی خود به این مسافت ضربه بزند.
رئیس جمهور در باره  برنامه تجدید تجهیز ارتش روسیه به سلاح های پیشرفته تعریف کرده یادآوری نمود که برنامه دولتی تسلیحات چند سال پیش تهیه شده و حالا درست اجرا است. علتش آن نیست که روسیه برای انواع اعمال تجاوزکارانه تدارک می دید. علت این است که «مجتمع های ضربتی آن زمان که حالا هم در تسلیح ارتش روسیه هستند — سامانه های ضربتی و دفاعی هستند که بتدریج کهنه  شده و از کار می افتند». به گفته پوتین احتیاج به جایگزین کردن واردات که بروز کرده به نفع صنایع دفاعی این کشور است. پوتین اطمینان داد که کاربرد تسلیحات جدید در سوریه موجب پیدایش مسابقه تسلیحاتی جدید نخواهد شد. وی گفت:
«وسایل کنونی تخریب و حمل تکمیل و دگرگون شده و این روند در کشور های دیگر سریعتر از روسیه صورت می گیرد. از این رو ما به ناچار مجبوریم کاری کنیم تا عقب نمانیم. تأکید می‌کنم ما مجبور هسیتم».
پوتین در این مصاحبه همچنین در باره این اتهامات صحبت کرد که ضربات نظامی نه به داعش بلکه به مخالفان ایراد می شود. پوتین گفت که نمایندگان دیگر کشور ها از دادن آماج ها در اختیار روسیه برای وارد کردن ضربات به تروریست ها امتناع کردند. رئیس جمهور گفت:
«اگر آن‌ها در‌واقع بهتر می‌دانند و مایلند با تروریسم مبارزه کنند بگذار به ما پناهگاه های مشخص تروریست ها، مقر های اداری و انبار های تسلیحات و تکنیک را بدهند. به ما هدف‌ها بدهید. کار آسانتری از این نیست».
رئیس جمهور اشاره کرد که جامعه بین‌المللی تا بحال تا چنین سطح کار مشترک نرسیده است.
به گزارش وزارت دفاع روسیه، در طول دو روز اخیر نیروی هوافضای روسیه 64 پرواز رزمی بر فراز اراضی استان های حما، لاذقیه، ادلب و رقه انجام داده و در نتیجه مواضع شبه نظامیان داعش و ستاد صحرایی دسته های تروریست ها و تأسیسات مهمدسی و انبار های تسلیحات و تدارکات مادی و فنی و چهار اردوگاه شبه نظامیان نابود شد
گزارش نبر میدانی سوریه
شماری از عناصر گروه‌های تروریستی که در استان «ادلب» سوریه حضور دارند پس از حملات شدید هوایی و زمینی جنگنده‌های روس و ارتش سوریه و شکست‌های پیاپی، برخی از مواضع خود در «فوعه» «کفریا»‌ را ترک کردند تا خلأ ناشی از شکست‌ در منطقه سهل الغاب را پوشش دهند.
عقب‌نشینی تروریست‌ها از «فوعه» و «کفریا»/ معامله ترکیه با تروریست‌ها چه بود؟/ وقتی همکاری سه‌جانبه ایران و روسیه و سوریه جواب می‌دهد
سرویس مقاومت فردا: یک منبع نزدیک به گروه تروریستی «أحرار الشام الإسلامیة» در «ادلب» اعلام کرد که عناصر این گروه و سایر گروه‌های تروریستی از جمله «جیش الفتح» از سرکرده‌های خود می خواهند که عقب‌نشینی کنند.
این منبع در گفت‌وگو با روزنامه دولتی «الوطن» سوریه علت این مسئله را ناتوانی این گروه‌ها برای مقابله با ائتلاف ارتش سوریه و جنگنده های روسیه عنوان کرد.به گفته این منبع، گروه تروریستی «جبهه النصره» که هدایت گروه جیش الفتح را بر عهده دارد به عناصر خود و سایر گروه‌های تروریستی تأکید کرده است که پایگاه‌ها و مواضع خود را در خطوط تماس با ارتش حفظ کنند تا این مواضع مانند روستای «البحیصه» و «تل سکیک» به دست ارتش نیفتد و به تبع آن موجی از عقب‌نشینی در میان گروه‌های مسلح ایجاد شود؛ زیرا این مسئله با پیمان‌ این گروه‌ها با ترکیه منافات دارد. گروه‌های تروریستی متعهد شده بودند که در ازای دریافت ابزارهای مدرن جنگی از ترکیه در مواضع خود ایستادگی کنند.
این منبع همچنین تصریح کرد، اینکه کشورهایی مانند عربستان و قطر از طریق ترکیه گروه‌های مسلح را به بیش از هزار موشک «تاو» ساخت آمریکا مجهز کرده‌اند واقعیت‌های جنگ را تغییر نداده است؛ جنگی که در آن روحیه تروریست‌ها کاهش یافته است و احتمالا اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند نقشه میدانی به صورت بسیار زیادی طی یک هفته آینده به سود ارتش سوریه تغییر خواهد کرد.
به گفته این منبع، کشورهای حامی تروریست‌ها فقط برای ایستادگی بر روی عناصر چچنی، ازبک و تاجیک حساب باز کرده‌اند تا مانع از پیشروی ارتش شوند.
در همین راستا، روزنامه «رأی الیوم» نیز گزارش داد که «عبدالله المحیسنی» شخص موسوم به «قاضی شرعی» گروه جیش الفتح نیز با انتشار یک پیام صوتی از همه تروریست‌های سوریه خواستار «بسیج عمومی» شده است؛ مسئله‌ای که در واقع از شکست تروریست‌ها در برابر ارتش سوریه و حملات نیروی هوایی روسی حکایت دارد.
این روزنامه به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش داد: «برای نخستین بار شماری از گروه‌های مسلحی که شهرک‌های کفریا و فوعه را در ریف ادلب محاصره کرده بودند [از این منطقه] عقب‌نشینی کردند تا خلأ ناشی از شکست‌های افراد مسلح در منطقه سهل الغاب را پوشش دهند».
از سوی دیگر، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که مرکزش در لندن قرار دارد و وابسته به معارضان است نیز اعلام کرد، هدف از حملات زمینی نیروهای سوری در شمال غرب کشور «در درجه نخست حمایت از مناطق تحت سیطره نظام در استان‌های حماه و لاذقیه است تا نیروهای نظام پس از آن پاتکی را برای بازپس‌گیری استان ادلب انجام دهند».
یک منبع نظامی سوری نیز در راستای تأیید اظهارات دیده‌بان اعلام کرد که هدف از عملیات ارتش سوریه در حال حاضر بازپس‌گیری شهر ادلب است که پیش از پایان سال جاری محقق خواهد شد.
جنگنده‌های روسیه نیز از چندی پیش در راستای درخواست دولت سوریه، در حال بمباران گروه‌های تروریستی در خاک این کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد