سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر

وزیر جهاد کشاورزی:
واگذاری 9 هزار هکتار اراضی خرمشهر به شرکت نفت پذیرفتنی نیست

وزیر جهاد کشاورزی واگذاری 9 هزار هکتار از اراضی خرمشهر را برای توسعه پروژه‌های نفت غیرمنطقی و غیر قابل پذیرش خواند.

خبرگزاری فارس: واگذاری 9 هزار هکتار اراضی خرمشهر به شرکت نفت پذیرفتنی نیست                

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، محمود حجتی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی جمع حاضر، اظهار کرد: بیشتر مطالب بیان شده نیازمند پیگیری و بررسی است که بخش اعظم این موارد به مطالبی مربوط است که تعهداتی داشته‌ایم و به آن عمل نکرده‌ایم و یا اینکه برآوردهای هزینه صورت گرفته برآوردهای اشتباهی بوده است.

وی به موضوع واگذاری 9 هزار هکتار از اراضی خرمشهر به وزارت نفت اشاره و آن را مردود اعلام کرد و گفت: طرح مربوط به وزارت نفت یا در حد ابلاغیه است و ارزش اجرایی ندارد یا اینکه مصوبه‌ای اشتباه است که باید نسبت به اصلاح آن کوشید.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در هیج جا هزار هکتار اراضی برای میدان‌های نفتی نیاز نبوده و در هیچ نقطه‌ای برای برداشت از میادین نفتی، عرصه برای برداشت واگذار نشده است.

حجتی با بیان اینکه کل عرصه‌های نفتی در ایران در گذر تاریخ معادل 9 هزار هکتار نمی‌شود، تاکید کرد: در اینکه این طرح امری اشتباه است جای شکی نیست و مدیران کل باید از مصوبات دفاع کرده، موضوع را منعکس کنند و در سطح استان و اداره کل پیگیر این امر باشند.

وی در ادامه به شهرک پرواربندی غیر فعال خرمشهر اشاره کرد و گفت: این مطلب بار‌ها بیان شده اما توجهی به آن نشده است که دامپروری چه در زمینه پروار و چه در زمینه دام شیری باید با زارعت تلفیق شود.

وزیر جهاد کشاورزی، کشاورزی را همانند رشته درهم تنیده‌ای دانست و تصریح کرد: دامداری که تمام علوفه خود را از بازار تامین می‌کند دامدار موفق نیست، بسیار متضرر خواهد بود و این امر به تجربه اثبات شده است و برای کاهش هزینه‌ها باید تولید و مصرف در کنار هم قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تجدیدنظر و یا فسق قرارداد با شرکت‌هایی که قادر به عمل به تعهدات خود در آبادسازی زمین‌ها نبوده‌اند را راهکاری قانونی برای آبادسازی زمین‌ها دانست.

حجتی در ادامه با تاکید بر محدودیت منابع مالی در اجرای پروژه‌‌ها بر ضرورت اولویت‌بندی کار‌ها و طرح‌ها تاکید کرد و متذکر شد: باید اولویت‌ها را بر اساس اعمال کمترین هزینه با بالا‌ترین کارکرد در نظر گرفت.

وی مشکلات موجود در خرمشهر را نسبت به آبادان مشکلاتی ساده و قابل حل برشمرد و از پیشروی کار تا حد مطلوب در این شهر خبر داد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما مدیون خرمشهر و و مردم این شهر هستیم، ابراز امیدواری کرد که قدمی در راستای رفع مشکلات موجود در عرصه کشاورزی این شهر برداشته شود.

حجتی در پایان عنوان کرد: امیدواریم طبق توافق‌های صورت گرفته شاهد برداشت قابل قبولی در منطقه و استفاده از کشت صیفی و سبزی و گرایش به سمت باغ‌های مدرن باشیم و این حداقل خدمت به مردم این شهر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد