سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تحلیل ورزشی

فارس گزارش می‌دهد
فولاد نرم؛ عزم جدی سقوط تیمی که همیشه مدعی بود

نتایج ضعیف تیم فولاد خوزستان و نیاز به برنامه‌ریزی متفاوت برای بازگشتن این تیم به روزهای خود به دغدغه جدی علاقه‌مندان به رشته فوتبال تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس: فولاد نرم؛ عزم جدی سقوط تیمی که همیشه مدعی بود                

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور در حالی آغاز شد که هواداران تیم فولاد خوزستان با توجه به نتایج بسیار ضعیف این تیم از آغاز فصل امید چندانی به موفقیت این تیم در برابر تیم مدعی سایپا در کرج نداشتند.

با توجه به شرایط پیش‌بینی شده در این بازی نیز به‌مانند مسابقات قبلی این تیم خوزستانی بود که به‌عنوان بازنده از میدان خارج و باعث ایجاد یک حسرت دوباره برای هواداران خود شد.

تیم فولاد خوزستان که در 5 فصل گذشته لیگ همواره به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی به‌حساب می‌آمد و قهرمانی در دو فصل پیش این تیم را به‌عنوان یکی از قدرت‌های اصلی فوتبال کشور معرفی کرد و در ابتدای فصل نیز به‌عنوان یکی از تیم‌های مدعی نام برده می‌شد.

با شروع فصل، کسب نتایج ضعیف یک امر عادی دانسته و از فشار تمرینات و بدن‌سازی به‌عنوان عامل اصلی این موضوع نام برده می شد که به هواداران وعده شروع روزهای خوب به‌مانند فصول قبل داده می‌شد.

با حرکت لیگ به‌سمت هفته‌های ششم و هفتم باز هم هواداران متعصب این تیم آن‌هم به‌صورت ناباورانه شاهد شکست‌های داخل و خارج از خانه بودند و تقریبا پیش‌بینی برد برای این تیم یک امر دور از انتظار دانسته شده و شاید از همین هفته‌های آغازین مردم خوزستان در انتظار یک پایان شوم برای باشگاه فولاد خوزستان هستند؛ چیزی که با این نتایج ضعیف دور از انتظار نیست.

این تیم در اوایل فصل با تغییرات مدیریتی خود گام در عرصه لیگ گذاشت و با وعده‌های داده شده در جهت حفظ تیم، شاهد خروج برخی از بازیکنان بوده و با توجه به جذب بازیکنان جدید انتظار می‌رفت تداوم موفقیت‌های قبل حفظ شود.

با نامی مانند فولاد خوزستان، بدون شک هیچ بازیکن و ستاره‌ای در صورت داشتن پیشنهاد جدی از این باشگاه به سادگی از کنار آن رد نمی‌شد، ولی با این وجود در ابتدای فصل لیست منتشر شده باشگاه آنچنان که باید و انتظار می‌رفت پربار از حضور نام ستارگان نبود و اسامی تا حدودی برای پر کردن لیست فصل بعد تیم ذکر شده بود.

در این بین رفتارهای سلیقه‌ای در جهت حفظ بازیکنانی چون احمد آل‌نعمه، محسن مسلمان و محمد قاضی نیز نباید نادیده گرفته شود و سرنوشت این بازیکن در همان روزهای نخستین حضورش در فولاد برای فصل بعد مشخص شد و قاضی به راحتی از جمع سرخ‌پوشان اهوازی جدا شد.

با وجود اینکه در زمان فصل نقل و انتقالات لیگ برتر بازیکنان تاثیرگذار خوزستانی لیگ برتر مانند ایمان مبعلی، میلاد میداودی، عبدالله کرمی و چندتن از دیگر بازیکنان در مصاحبه‌های  خود از علاقه‌مندی برای حضور دوباره در فوتبال خوزستان سخن گفته بودند، ولی مورد توجه مربیان این باشگاه نبوده و راهی به‌جز فوتبال خوزستان انتخاب کردند، بازیکنانی که هر کدام در تیم‌های خود جز تاثیرگذارترین یاران آن به‌حساب می‌آیند.

با تمام تغییرات مدیریتی و بازیکنی این باشگاه محبوب خوزستانی برای حرکت به‌سمت موفقیت‌های بیشتر، نه‌تنها تحول مثبتی صورت نگرفت، بلکه این تیم را در زمره آسان‌ترین حریفان برای سایر تیم‌ها قرار داده است، به گونه‌ای که شاید مربیان و بازیکنان حریفان با جمله کلیشه‌ای هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیرند به میدان مسابقه خواهند رفت؛ اما در دل بدون داشتن ترس از قرار گرفتن در مقابل حریف خود در انتظار کسب سه امتیاز مسابقه حرکت می‌کنند.

با این تفاسیر، فولاد خوزستان این تیم با اصالت خوزستانی برای ماندن خود و اثبات قطبیت استان خوزستان در این رشته ورزشی نیازمند یک شروع دوباره است، شروعی که هر چند در روزهای تعطیلی لیگ و حضور تیم ملی در مسابقات خود محقق نشد، اما انتظار می‌رود در تعطیلی دیگر و چند روزه لیگ به‌دلیل مسابقات تیم ملی، مربیان چاره‌ای بیندیشند تا که خاطره سال پس از قهرمانی فولاد در لیگ برتر و سقوط به لیگ یک دوباره تکرار نشود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد