سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک اعتراض رسانه های

تابناک خوزستان:رسم توهین آمیز هدیه دادن به خبرنگاران را پایان دهید

پایگاه خبری 'تابناک خوزستان ' در مطلبی با عنوان ' خبرنگاران خوزستانی، آزاده و مستقل هستند؛ رسم توهین آمیز هدیه دادن به خبرنگاران را پایان دهید ' به بررسی این مساله پرداخته است

تابناک خوزستان نوشت: این موضوع نه تنها توهین به خبرنگاران و اهالی رسانه در خوزستان است بلکه با اصول حرفه ای فعالیت روابط عمومی سازمانها در تضاد است ضمن آنکه نحوه تخصیص قانونی و پرداخت این مبالغ نیز می تواند مورد پرسش و پیگیری دستگاههای نظارتی قرار بگیرد.
متاسفانه مدتی است برخی از دستگاهها و ادارات کل در سطح استان، در حاشیه کنفرانس های خبری مدیران ارشد خود یا سایر برنامه ها، پاکت هایی حاوی هدایای نقدی را به خبرنگاران رسانه ها می دهند که به نظر می رسد بیش از هرچیز توهین به عزت و آزادگی خبرنگاران زحمتکش و مستقل خوزستانی است.
به گزارش تابناک خوزستان، همگان از تلاش ها و زحمات خبرنگاران خوزستانی در سرما و گرما و گرد و غبار و... اطلاع دارند و تلاش آنها برای ایفای رسالت حرفه ای و مستقل شان را مشاهده می کنند اما هر ازچندگاهی و بویژه پس از آنکه در رسانه ها به یک دستگاه انتقاداتی وارد می شود، آن دستگاه بجای پاسخگویی شفاف در خصوص عملکرد خود، هدایای نقدی را به خبرنگاران پرداخت می کنند.
اگرچه اینگونه اقدامات قطعا اثری بر روحیه حرفه ای و آزاداندیش خبرنگاران و روزنامه نگاران مستقل خوزستانی نخواهد داشت اما می تواند این توهم را برای دستگاهها ایجاد کند که بجای رفع ایرادات و انتقادات و پاسخگویی به افکار عمومی در خصوص انتقادات وارد شده، می توانند با توسل به چنین روش هایی فضای نقادی و پرسشگری را کمرنگ کنند.
این موضوع نه تنها توهین به خبرنگاران و اهالی رسانه در خوزستان است بلکه با اصول حرفه ای فعالیت روابط عمومی سازمانها در تضاد است ضمن آنکه نحوه تخصیص قانونی و پرداخت این مبالغ نیز می تواند مورد پرسش و پیگیری دستگاههای نظارتی قرار بگیرد.
این هدیه دادن ها نه کمکی به اصحاب رسانه است و نه در شان آنان و نه می تواند کمکی به رفع مشکلات اصحاب رسانه خوزستان بکند.
دستگاهها اگر اعتباراتی در این زمینه ها دارند با برگزاری جشنواره های رسانه ای مرتبط با حوزه های فعالیت خود، رسانه ها را به تولید آثار برتر و مناسب و حرفه ای و البته مستقل تشویق کنند و بر اساس شاخص های حرفه ای پس از داوری آثار، به برندگان جوایزی اهدا کنند اما اینکه در حاشیه کنفرانس های خبری، هدایایی به خبرنگاران داده شود، ضمن زیرسوال بردن شان آنها، این شایبه را ایجاد خواهد کرد که آن ادارات و سازمانها راه پاسخگویی شفاف به انتقادات را در برابر خود بسته دیده اند و با چنین روش هایی قصد جلوگیری از انتقادات نسبت به خود هستند و این در شان دستگاههای اداری و ادارات کل استان نخواهد بود.
امیدواریم این رویه غیرحرفه ای و نامیمون برای همیشه پایان یابد و در کنفرانس های خبری صرفا شاهد پرسش و پاسخ های شفاف و البته سازنده خبرنگاران و مدیران باشیم.
تابناک خوزستان بزودی لیستی از دستگاهها و ادارات کلی که در حاشیه کنفرانس های خبری یا سایر برنامه ها به خبرنگاران هدیه داده یا می دهند را منتشر خواهد نمود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد