سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تحلیلهای سیاسی روز

عکسی از ایران که اوباما را وادار به واکنش کرد 

   

انتشار عکسی از یک پدر ور فرزند ایرانی در صفحه فیسبوک یک عکاس آمریکایی موجب شد تا رئیس جمهور ایالات متحده نسبت به ان واکنش نشان دهد.
به گزارش مشرق، کامپلکس، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، در اظهار نظری که برای عکس یک پدر و پسر ایرانی در فیسبوک نوشت، نوع‌دوستی نوجوان تبریزی را «الهام‌بخش» خواند.

در این عکس حکایت نوجوانی روایت می‌شود که به گفته پدرش، در پنج سالگی هنگام بردنِ میوه‌های خریداری‌ شده به سمت خانه، همه آنها را به رهگذران می‌بخشد.

واکنش اوباما به عکسی از ایران

اوباما در زیر این تصویر نوشته است: امیدوارم این مرد جوان هرگز تمایلش را برای کمک به دیگران از دست ندهد. من هم به تلاش‌هایم برای ساختن جهانی بهتر، که همه جوانان مشابه او به استحقاق واقعی خودشان برسند، ادامه خواهم داد.

عکسی که رئیس جمهوری آمریکا برای آن نظر نوشته در صفحه پرطرفدار «آدم‌های نیویورک» منتشر شده که عکاس آن به ایران سفر کرده است.

واکنش اوباما به عکسی از ایران

تصویر پدر و فرزندی که اوباما در واکنش به اظهارات آنها وادار به واکنش شده است.

منبع: مهر

با «معروف‌ترین کودکان خاورمیانه» آشنا شوید +عکس
معمولا کودکان باید اتفاق ویژه ای را رقم بزنند تا با وجود سن کم مورد توجه مردم و رسانه های جهان قرار بگیرند. اما در طول سال‌های اخیر برخی کودکان با وجود عمری کوتاه، خیلی زود میان مردم جهان معروف شدند.
 به گزارش مشرق، جنگ، جنایت و خونریزی سال‌هاست که با کشورهای خاورمیانه عجین شده است. در میان کودکان این منطقه در میان آتش و گلوله به دنیا آمده و از دنیا می روند. آتش جنگ در خاورمیانه از زمان جنگ های جهانی تا امروز همواره روشن بوده است و زنان و کودکان بسیاری قربانی این جنگ های ناخواسته بوده اند. اما در سال های اخیر برخی کودکان شهرتی جهانی پیدا کنند:

علی سعد دوابشه و عکسی که به یادگار ماند

مرداد ماه امسال شهرک‌نشینان صهیونیستی بامداد جمعه خانه یک فلسطینی را به آتش کشیدند که بر اثر آن یک نوزاد شهید و ۳ تن دیگر از جمله والدین این نوزاد مجروح شدند. در این میان «علی سعد دوابشه» نوزاد یک و نیم ساله این خانواده در پی این آتش‌سوزی جان خود را از دست داد و بقیه اعضای خانواده دچار حالت سوختگی از نوع درجه سوم شده‌اند.آلبوم سوخته تصاویر علی خیلی زود در شبکه های اجتماعی منتشر شد و واکنش های جهانی حاکی از آن بود که سوزاندن علی برای رژیم صهیونیستی گران تمام شد.
با «معروف‌ترین کودکان خاورمیانه» آشنا شوید +عکس

حتما این تصاویر علی را رسانه های مختلف دیده اید
با «معروف‌ترین کودکان خاورمیانه» آشنا شوید +عکس

یادگار تلخ غزه ۲۰۱۴

تقریبا در هر یورش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بسیاری از کودکان کشته می شوند و یکی از کودکان نماد آن جنگ می شود. تصویر تلخی که در ادامه می بینید، یادگار تلخ حمله سال ۲۰۱۴ اسرائیل به نوار غزه است.
با «معروف‌ترین کودکان خاورمیانه» آشنا شوید +عکس

صدا، بمب و مرگ

اگر در سال‌های گذشته تنها اسرائیل در جهانی کردن کودکان خاورمیانه نقش داشته، این روزها عربستان در بمباران یمن و کشتار کودکان روی اسرائیل را سفید کرده است. تصاویر زیادی از کودکان یمنی مخابره شده است. اما معروف ترین قربانی خردسال یمن کودکی است که تنها از او یک فایل صوتی به یادگار مانده است. در این فایل صوتی صدای شهادتین کودکان یمنی پیش از بمباران سعودی ها را می شنوید که با صدای بمب های سعودی صدای کودکان برای همیشه قطع می شود.

کودک کشی به سبک داعش

داعش این روزها نماد گروهی حیوانی در منطقه است که فضای مجازی را با تصاویر جنایات متنوع خود پُر کرده است. داعش در زمینه کودک کشی نیز کارنامه بلند بالایی دارد. از اجبار کودکان داعشی به قتل انسان ها گرفته تا زنده سوزاندن کودکان در قفس های آهنین، بخش هایی از جنایت های داعش محسوب می شود. اما تا همین چند وقت پیش معروف ترین کودک سوری؛ دختربچه‌ای شیعه در سوریه بوده که توسط گروه‌های تروریستی تکفیری‌ به زنجیر کشیده شده است؛ سر پدر و مادر این دختربچه در جلوی چشمان وی بریده می‌شود.
با «معروف‌ترین کودکان خاورمیانه» آشنا شوید +عکس

محمد نماد انتفاضه شد

سال ۲۰۰۰ محمد الدوره توانست به نمادی برای کودکان فلسطینی تبدیل شود. نمادی که موجب همدردی و همبستگی بسیاری از مردم جهان شد. اکتبر سال ۲۰۰۰ در روزهای ابتدایی انتفاضه دوم موسوم به انتفاضه الاقصی محمد الدوره به همراه پدرش قصد رفتن به منزل را داشت که در منطقه "نتساریم" در نوارغزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.نظامیان صهیونیست به مدت ۴۵ دقیقه در حال تیراندازی به سوی فلسطینی ها بودند و پدر محمد الدوره برای حفاظت از فرزندش وی را در پشت خود پناه داده بود، اما در نهایت توسط دژخیمان تا بن دندان مسلح رژیم اسرائیل به شهادت رسید.
تصویر کشته شدن محمد هنگامی که در پشت پدر خود مخفی شده بود توسط تصویربردار عرب شبکه ۲ فرانسه ضبط و از این شبکه پخش شد.بعدها ​سالروز شهادت محمد الدوره به روز همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامگذاری شد و این نوجوان ۱۲ ساله به عنوان نماد انتفاضه دوم فلسطین مطرح شد.
با «معروف‌ترین کودکان خاورمیانه» آشنا شوید +عکس

کشتار کودکان قانا

در ۳۰ ژوئیه ۲۰۰۶ در جریان جنگ ۳۳ روزه اسرائیل علیه لبنان روستای قانا مورد حمله و بمباران نظامیان رژیم اشغالگر قدس قرار گرفت.

برخورد دو بمب به یک ساختمان مسکونی چهارطبقه در مرکز روستای قانا به کشته شدن ۵۴ شهروند غیرنظامی از جمله بیش از ۳۷ کودک و زخمی شدن بسیاری انجامید. بسیاری از فقیران و کودکان معلول که قادر به فرار از منطقه نبودند در این ساختمان می‌خوابیدند. خاخام‌ها‌ی صهیونیست گفتند براساس حکم تورات، کشتار مردم در قانا در جنوب لبنان مباح است. خاخام‌ها‌ی صهیونیست همچنین درجنگ موسوم به ۲۲ روزه غزه نیز حکمی درباره کشتار غیرنظامیان لبنانی و فلسطینی در غزه صادر کرده و مدعی شدند بنا به احکام تورات، کشتار زنان و کودکان در زمان جنگ مباح است. تصویر زیر یکی از معروف ترین تصاویر از بمباران روستای قانا بود که در بسیاری از رسانه های جهان منعکس شد
با «معروف‌ترین کودکان خاورمیانه» آشنا شوید +عکس

یک کودک معروف دیکر از سوریه

چندی پیش یک قایق پر از مهاجران غیرقانونی که بیشتر آن‌ها از آوارگان سوری بودند، در نزدیکی سواحل «بودروم» در استان «مولگا» در جنوب غرب ترکیه غرق شد. مهاجران قصد داشتند از طریق دریا خودشان را به جزیره «کوس» یونان برسانند تا از آنجا به کشورهای دیگر اروپایی برسند.تاکنون کشته شدن ۱۲ نفر از مسافران این قایق که در بین آن‌ها تعدادی زن و کودک وجود داشت، تائید شده و جنازه برخی از کشته شدگان از طریق امواج دریا به سواحل ترکیه رسیده است.تصاویر جان باختگان در ساعت‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، تصاویری که نشان می‌دهد نیروهای امدادی ترکیه جنازه غرق شدگان را در ساحل پیدا می‌کنند.در بین تصاویر منتشر شده عکس یک کودک غرق شده سوری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین المللی داشته است.
با «معروف‌ترین کودکان خاورمیانه» آشنا شوید +عکس

روزنامه‌های بین‌المللی، این عکس را، عنوانی برای رنج‌های پناه‌جویان سوری نامیدند. روزنامه ایندپبندنت زیر این عکس نوشت: اگر عکس این کودک غرق شده موضع اروپا را در برابر مهاجران تغییر ندهد، چه چیزی تغییر خواهد داد؟
فعالان، عکس این کودک را با هشتگ غرق شدن کودک منتشر کرده‌اند، کودکی با بلوز قرمز و دوپای کوچک که موج‌ دریا آن را نوازش می‌دهد.منبع: مجله مهر
واکنش آل‌سعود به خطر داعش؛
در 17 ژوئیه گذشته در میان بهت و ناباوری عربستانی‌ها یک جوان 18 ساله عربستانی پیش از منفجر کردن خودرو بمبگذاری شده در یک مرکز ایست و بازرسی پلیس، عمویش را به قتل رساند.
گروه بین‌الملل مشرق - 10 سال پس از افول و کاهش اعتراض‌هایی که گروه تروریستی تکفیری «القاعده» در خیابان های «ریاض»، پایتخت عربستان سعودی آن را هدایت و رهبری می کرد، این کشور در این روزها بار دیگر شاهد حملات تروریستی است، با این تفاوت که میزان و حجم این حملات این بار گسترده تر از دفعات قبل بوده است.
گروه تروریستی تکفیری «داعش» از نوامبر سال گذشته میلادی تاکنون ده ها حمله را علیه عربستان سعودی انجام داده است که منجر به کشته شدن حدود 60 شهروند این کشور شده که در میان آنها شمار زیادی از شیعیان عربستان مشاهده می شوند.

نزدیکان خود که در دستگاه‌های امنیتی و نظامی خدمت می‌کنند را به قتل برسانید!
این آمار و ارقام شبیه و تاحدود زیادی نزدیک به آمار و ارقامی است که طی سال های 2003 تا 2005 میلادی در اوج حملات گروه تروریستی القاعده در عربستان صورت گرفته بود.به این ترتیب عربستان سعودی به عنوان یکی از اعضای ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا و به ویژه به عنوان کشوری که خود را سرمدار و رهبر مسلمانان اهل سنت می داند، به یکی از اهداف «ابو بکر البغدادی»، سرکرده داعش که خود را «خلیفه» و «امیر المومنین» تلقی می کند، تبدیل شده است.
جدیدترین عملیات تروریستی از این دست که گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، روز پنج شنبه 6 آگوست جاری یک تروریست تکفیری اقدام به منفجر کردن خود داخل مسجد یکی از پایگاه های نظامی نیروهای ویژه عربستان سعودی در شهر «ابها» در جنوب غربی این کشور کرد.

در این حمله تروریستی 15 نفر کشته شدند که 12 نفر از آنها را نیروهای پلیس عربستان سعودی تشکیل می دادند و این انفجار تروریستی به یکی از شاخه های داعش به نام «گروه ولایت حجاز» انتساب داده شد، در حالی که عملیات تروریستی پیش از آن به شاخه دیگری از داعش به نام گروه تروریستی «ولایت نجد» نسبت داده شده بود.


آخرین عملیات تروریستی داعش و نفوذ این انتحاری به داخل مقر یگان نیروهای ویژه عربستان سعودی که از جمله نیروهای مبارزه با تروریسم این کشور شمرده می شد، دارای پیام های بسیاری درباره چشم داشت ها و قدرت هجومی این گروه تروریستی تکفیری است.
«ریاض قهوجی»، کارشناس عربستانی امور تروریسم بر این باور است، خطر تروریسمی که هم اکنون عربستان را تهدید می کند، بسیار بیشتر از خطر سال 2000 میلادی است، چون داعش سازمان یافته تر از القاعده و ثروتمندتر از آن است و تنها در اصول و مبادی با القاعده دارای نقطه اشتراک است، با این تفاوت که القاعده برای خود خطوط قرمزی را مشخص کرده بود، در حالی که داعش هیچ خط قرمزی برای فعالیت های خود ندارد.

نزدیکان خود که در دستگاه‌های امنیتی و نظامی خدمت می‌کنند را به قتل برسانید!
تا پیش از حملات داعش علیه عربستان سعودی، ریاض بر این باور بود که آمادگی رویارویی با این گروه تروریستی تکفیری را دارد و حتی خود را در قبال بازگشت تروریست های تکفیری که به سوریه جهت پیوستن به صفوف گروه های تروریستی سفر کرده بودند، ایمن و در امان می دید.
در فوریه سال 2014 و با حمایت بالاترین مقامات دینی و مذهبی وهابی عربستان سعودی «عبد الله بن عبد العزیز»، پادشاه سابق این کشور فرمانی صادر کرد که به موجب آن مقرر شد، شهروندان عربستانی که برای پیوستن به صفوف گروه های تروریستی راهی کشور سوریه شوند، پس از محاکمه به سال های طولانی حبس محکوم می شوند.این فرمان ملک عبد الله در زمانی صادر شد که برآورد می شد، شمار شهروندان سعودی که برای پیوستن به صفوف گروه های تروریستی راهی سوریه شده بودند، به 2300 نفر برسد.مسئولان سعودی دریافته بودند، برخی از مجریان عملیات های تروریستی در سال های 2000 میلادی کسانی بودند که در افغانستان آموزش های نظامی لازم را دیده بودند و یا در عراق علیه نظامیان آمریکایی جنگیده بودند که این کشور را در سال 2003 به اشغال درآورده بودند.این موضوع موجب شد تا انتظار بازتاب های جدیدی از حضور و مشارکت تکفیری های سعودی در صفوف گروه های مسلح تروریستی فعال در سوریه را داشته باشند.

به همین دلیل مسئولان سعودی اقدام به بازداشت شماری از مبلغان تندرو و افراط گرای تکفیری وهابی و پخش برنامه هایی از رسانه های این کشور کردند تا میزان آگاهی و بیداری مردم عربستان به ویژه جوانان این کشور را در زمینه پیوستن به گروه های تروریستی فعال در سوریه افزایش دهند.

در همین راستا آوریل گذشته سرلشکر «منصور الترکی»، سخنگوی وزارت خارجه عربستان با خرسندی از کاهش تعداد شهروندان سعودی جهت رهسپار شدن به سوریه و پیوستن به گروه های تروریستی در این کشور خبر داد.اما تحقیقات صورت گرفته درباره حملاتی که داعش در این هفته های اخیر در عربستان به اجرا گذاشت، از یک واقعیت غیر منتظره پرده برداشت. این تحقیقات نشان داد که اغلب این حملات توسط شهروندان سعودی اجرا شده اند و مجریان این عملیات های تروریستی دارای سوابق جنایی یا محکومیت های کیفری و یا از جمله افراد مظنون به ارتباط با داعش یا دیگر گروه های تروریستی نبوده اند و اغلب از طریق پایگاه های اینترنتی جذب داعش شده اند.در همین راستا و در 17 ژوئیه گذشته در میان بهت و ناباوری عربستانی ها یک جوان 18 ساله عربستانی پیش از منفجر کردن خودرو بمبگذاری شده ای که آن را هدایت می کرد و در یک مرکز ایست و بازرسی پلیس عربستان منفجر کرد، عمویش را به قتل رساند که با سمت سرهنگی در نیروی پلیس این کشور خدمت می کرد، عملیات تروریستی که درپی آن دو نیروی پلیس عربستان زخمی شدند.

نزدیکان خود که در دستگاه‌های امنیتی و نظامی خدمت می‌کنند را به قتل برسانید!

پیش از این عملیات تروریستی داعش ویدئو کلیپی را در پایگاه های اینترنتی وابسته به خود منتشر کرد که در آن از عناصر و هوادارانش خواسته بود، نزدیکان خود که در دستگاه های امنیتی و نظامی خدمت می کردند، را به قتل برسانند.«ایمن دین»، تحلیلگر بحرینی امور امنیتی در این خصوص تصریح کرد که برعکس سرویس های اطلاعاتی و امنیتی غرب، سرویس های اطلاعاتی و امنیتی عربستان به میزان قدرت و توانمندی داعش در جذب نیروی انسانی از طریق شبکه اینترنت توجه نداشتند، به همین دلیل فعالیت های خود را بر تکنیک ها و راهبردهای قدیمی جذب نیرو توسط گروه های تروریستی از جمله القاعده متمرکز کردند که در ارتباط مستقیم و نزدیک و سپس اعزام عناصر برای اجرای عملیات تروریستی در خارج نمود پیدا می کرد.

در میان کسانی که طی هفته های اخیر توسط سرویس های اطلاعاتی عربستان سعودی بازداشت شدند، کسانی بودند که سابقه خروج از عربستان را نداشتند، اما آماده جنگیدن و کشتن هم وطنان سعودی خود را داشتند.

گروه تروریستی تکفیری داعش از قوانین و سیستم بسیار دقیق و سخت گیرانه ای تبعیت می کند و تحقیقات صورت گرفته در عربستان سعودی آشکار ساخت که سرکردگان و فرماندهان این گروه عناصر آموزش دیده خود را برای رفتن به سوریه و عراق تشویق نمی کنند، بلکه از آنها می خواهند تا هسته های خفته ای را در کشورهای خود تشکیل دهند که شناسایی و کشف آنها برای سرویس های اطلاعاتی بسیار سخت و مشکل باشد.

نزدیکان خود که در دستگاه‌های امنیتی و نظامی خدمت می‌کنند را به قتل برسانید!
آنچه به این افراط گرایی در خاورمیانه دامن زده و آن را تشدید کرده است، فتنه انگیزی های طایفه ای به ویژه بین شیعیان و اهل سنت است و در این میان داعش نشان داده که تلاش دارد، از این جو اختلافات طایفه ای و مذهبی در عربستان سعودی نهایت بهره برداری را کند.

در حالی که برخلاف داعش، القاعده در درجه اول به اهداف غرب در عربستان سعودی حمله می کرد که نمونه آن مجموعه بمبگذاری ها و انفجارهایی بود که توسط این گروه در مجتمع ها و کوی های مسکونی وابسته به اتباع غربی در عربستان انجام شد.اما عناصر داعش بیش و پیش از هر اقدامی مناطق شیعی عربستان را هدف قرار دادند تا به این ترتیب به اختلافات و دشمنی طایفه ای و مذهبی در این کشور دامن بزنند. ماه می گذشته دو انفجار انتحاری که داعش در عربستان سعودی دست به آن زد، کشته شدن 25 نفر را در 2 مسجد درپی داشت که اغلب محل تردد و استفاده شیعیان این کشور بود.

این تاکتیک با وجود بازداشت 400 فرد مظنون به ارتباط با داعش طی ژوئیه گذشته در عربستان باز هم در این کشور دنبال می شود و این موجب شده تا بسیاری از کارشناسان امور تروریسم از جمله ریاض قهوجی تاکید کند که شمار شهروندان عربستانی جذب شده توسط داعش در این کشور بسیار زیاد است و آنها به شکلی گسترده و مخفیانه در مناطق مختلف عربستان درحال فعالیت هستند، بدون آنکه سرویس های اطلاعاتی و امنیتی سعودی تا این لحظه امکان شناسایی و کشف آنها را به دست آورده باشند.

کری روایت‌های ساختگی مختلف از توافق هسته‌ای را زیر سوال برد 

   

وزیر خارجه آمریکا در مقاله‌ای روایت‌ها یا داستان‌های ساختگی درباره توافق هسته‌ای ایران را زیر سوال برده است.
به گزارش مشرق، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار مقاله ای به برخی «روایات» یا «داستان‌های ساختگی» درباره توافق هسته‌ای که تیرماه در وین حاصل شد،‌ پرداخت و آنها را زیر سوال برد.

کری در این مقاله نوشت: من دیروز در فیلادلفیا حقایقی را درباره موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران تشریح کردم، موافقتنامه ای که آمریکا و شرکایش برای اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران با این کشور در مورد آن توافق کردند. من می خواهم توضیح دهم که چرا این طرح توافق شده باعث امن تر شدن آمریکا، اسرائیل، کشورهای خلیج فارس و جهان خواهد شد. من همچنین می خواهم توضیح بدهم که این توافق چگونه دسترسی لازم در اختیار ما قرار خواهد داد تا اطمینان حاصل کنیم که برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز باقی می ماند. همچنین هرگونه گزینه برای ما به منظور واکنش به ایران در صورتی که از عمل به تعهداتش خودداری کند، محفوظ خواهد ماند.
همانگونه که همیشه درمورد مسائل بحث برانگیز داغ اتفاق می افتد، اطلاعات غلط فراوانی درمورد این موافقتنامه منتشر شده است. مایلم این اطلاعات نادرست را از طریق بحث درباره پنج روایت مطرح شده درباره توافق هسته ای ایران روشن کنم.

«روایت شماره یک»؛ این توافق برپایه اعتماد یا این انتظار ساده لوحانه استوار است که ایران آنگونه که ما می‌خواهیم عمل خواهد کرد

نخستین مورد از این روایت یا داستان ساختگی این است که توافق با ایران تا حدی بر اعتماد یا این انتظار ساده لوحانه استوار است که تهران رویکرد خود را در بسیاری از سیاست ها که در سطح بین المللی دنبال می کند تغییر خواهد داد. منتقدان بارها و بارها به ما گفته اند که «شما نمی توانید به ایران اعتماد کنید ».
خوب، شما چه خیالی کرده اید؟ در این توالق حتی یک جمله یا پاراگراف وجود ندارد که بر اطمینان یا قول و وعده استوار باشد. ترتیباتی که ما با ایران درمورد آنها توافق کردیم صرفا بر راستی آزمایی و گواه و مدرک استوار است. به همین علت است که این تواق دارای چارچوب است و کاهش تحریم ها کاملا به عملکرد بستگی دارد و به همین علت است که می توانیم بگوییم این توافق در برگیرنده محکم ترین رژیم نظارت و شفاف سازی است که تاکنون درمورد آن مذاکره شده است.

«روایت شماره دو»؛ ما در حال تضعیف امنیت اسرائیل و دیگر متحدان خود در خاورمیانه هستیم

برعکس، به علت چالش ناشی از ایران ما سطح بی سابقه ای از همکاری نظامی، اطلاعاتی و امنیتی را با اسرائیل و دیگران در منطقه داشته ایم. ما مصمم به کمک متحدانمان برای مقابله با تهدیدهای جدید و پیچیده هستیم. ما برای اجرای تحریم ها و جلوگیری از دستیابی سازمان های تروریستی ازجمله حماس و حزب الله به منابع مالی و تسلیحات چه از سوی ایران یا هر منبع دیگر، هر روز با اسرائیل در حال همکاری هستیم. ما در کنار اسرائیل خواهیم ایستاد تا از حملات مرگبار علیه مردم اسرائیل جلوگیری کنیم.

«روایت شماره سه»؛ توافق هسته ای تا حدی به ادامه تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای مشروعیت می بخشد

ایران سالها برنامه هسته ای غیر نظامی داشته و هرگز گزینه ای واقعی برای تغییر آن نداشته است. اما به رسمیت شناختن این واقعیت به معنی مشروعیت بخشیدن به ادامه تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای نیست. در حقیقت این موافقتنامه دقیقا مخالف چنین چیزی است. براساس پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران از هرگونه تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای منع شده است. این یک نکته مهم است و من می خواهم اطمینان پیدا کنم که همه آن را درک کرده اند. جامعه بین المللی به ایران نمی گوید نمی تواند برای مدت 15 سال سلاح هسته ای نداشته باشد. ما نیز به ایران می گوییم این مسئله که تهران نمی تواند سلاح هسته ای داشته باشد برای یک دوره مشخص نیست. هیچ لحظه جادویی وجود ندارد - 15 سال ، 20 سال یا 25 سال از هم اکنون - که ایران بتواند ناگهان از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای موسوم به ان پی تی عبور کند و مفاد آن را نادیده بگیرد. در حقیقت ایران بر اساس موافقتنامه به دست آمده با این کشور ملزم است پروتکل الحاقی آژانس بین المللی انرژی اتمی را امضا کند و آن را به اجرا درآورد. براساس پروتکل الحاقی ایران ملزم است امکان دسترسی بازرسان را از همه تاسیسات هسته ای خود فراهم کند. بنابراین طبیعی است که محدودیت هایی خاص که ما با ایران درباره برنامه هسته ای غیر نظامی این کشور گفتگو کرده ایم پس از یک دوره زمانی شروع به کاهش کند. در برخی موارد این محدودیت 10 یا 15 سال طول خواهد کشید و در برخی موارد نیز 20 یا 25 سال ادامه خواهد داشت. اما دادن رای منفی به کل این موافقتنامه با همه محدودیت های دائمی که ان پی تی بر آن اعمال خواهد کرد آنهم برای چنین دلیلی ، منطقی نیست. اگر خانه شما آتش گرفته باشد آن را خاموش نخواهید کرد زیرا ممکن است 15 سال دیگر مجددا آتش بگیرد؟ خیر، شما آتش را خاموش خواهید کرد و از زمانی که در اختیار دارید خود را برای آینده آماده خواهید کرد.

«روایت شماره چهار»؛ ایران می تواند تاسیسات هسته ای مخفی بسازد زیرا براساس این توافق ایران برای موافقت با دسترسی به یک سایت مشکوک 24 روز فرصت خواهد داشت

در واقعیت 24 روز یا حتی 24 ماه برای از بین بردن همه مدارک مرتبط با یک فعالیت غیر قانونی در یک مکان امکانپذیر نخواهد بود. ماهیت مواد شکافت پذیر و شکل اولیه آن به گونه ای است که شما نمی توانید با پاکسازی، آنها را از بین ببرید. این مواد ممکن است از بین برود اما نشانه های آن سال ها باقی خواهد ماند. آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند درخواست دسترسی فوری به یک سایت مشکوک در ایران را مطرح کند اما ایران می تواند خودداری کند. در برنامه جامع اقدام مشترک روندی برای حل این بن بست طراحی شده است.
براساس این توافق، ایران ملزم است هرگونه اختلاف برسر درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از مراکز هسته ای مشکوک را ظرف مدت 14 روز از طریق مذاکرات حل کند. اگر این اختلاف حل نشد ، این درخواست به کمیسیونی مشترک از نمایندگان گروه پنج به اضافه یک ارسال می شود و کمیسیون مورد نظر نیز یک هفته فرصت دارد به این مسئله رسیدگی کند. ایران ملزم خواهد بود ظرف مدت سه روز درخواست های این کمیسیون مشترک را اجرا کند که در این صورت روند بازرسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از مراکز هسته ای مشکوک ایران 24 روز زمان نیاز خواهد داشت. در غیر اینصورت ایران با بازگشت تحریم ها روبرو خواهد شد. قرار است این روند برای مدت 15 سال ادامه یابد. به این ترتیب روند بازرسی از یک مرکز مشکوک توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی در ابتدا ممکن است 14 روز طول بکشد و سپس در صورت حل نشدن اختلاف ها هفت روز به این زمان اضافه می شود و در نهایت سه روز دیگر به این روند افزوده خواهد شد که روی هم 24 روز می شود. پس می تواند گفت حداکثر زمانی که ممکن است برای بازرسی از یک مرکز مشکوک طول بکشد 24 روز است و نه آنگونکه که چاک شومر سناتور دموکرات مخالف موافقتنامه هسته ای ایران گفته است حداقل 24 روز.

«وهم و خیال شماره پنج»؛ کاهش تحریم که ایران براساس توافق به دست آمده با آن روبرو خواهد شد بسیار زیاد و همچنین بسیار خطرناک است

بی تردید گفتگوهایی که بین آمریکا، آلمان، انگلیس، چین، روسیه، فرانسه و ایران در وین پایتخت اتریش به نتیجه رسید مانند هرگونه مذاکره جدی نوعی بده بستان بود. ایران خواستار کاهش تحریم ها بود و جهان نیز خواستار اطمیان از ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران بود. بدون امتیاز دادن و امتیاز گرفتن ، هیچ موافقتنامه ای با ایران به دست نمی آمد و این کشور با اعمال محدودیت ها بر برنامه هسته ای خود موافقت نمی کرد. اما برخی ها هستند که از مسئله کاهش تحریم ها به عنوان بهانه ای برای مخالفت با موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران استفاده می کنند. این منطق به چند دلیل درست نیست. مهم ترین آن این است که تحریم ها بدون توجه به آنچه که ما انجام می دهیم ، کاهش خواهد یافت. این یک خیال باطل است اگر اعضای کنگره تصور کنند می توانند این موافقتنامه را رد کنند و همچنان کشورهایی مانند چین، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه و هند را که مشتریان اصلی نفت ایران به شمار می روند متقاعد کنند به حمایت از تحریم هایی ادامه دهند که سالانه میلیاردها دلار برای آنها هزینه داشته است. چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

جان کری در پایان نوشت: اشتباه نکنید، موضوع مهم در این توافق این نیست که ایران براساس آن قادر خواهد بود چه کاری انجام دهد بلکه مسئله مهم این است که توافق به دست آمده قادر خواهد بود از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند.

منبع: تسنیم

اندیشمند عربستانی مطرح کرد؛
ریشه وحشی گری هایی که امروز از سوی داعش و تکفیری ها شاهد آن هستیم -در حالی که بر آن نام حدود شرعی می گذارند!- از بنی امیه سرمشق گرفته شده و بنی‌امیه هم از معاویه و معاویه هم از مادرش هند جگرخوار و پدرش ابوسفیان پیروی می کرد که آن رفتار مشهور و فجیع را با جنازه حمزه در جنگ احد کردند.
ریشه های تاریخی قساوت و توحش داعش از کجا نشات می‌گیرد/ از اعدام و عریان کردن زن شیعی در زمان معاویه تا اعدام عجیب محمد‌بن‌ابی‌بکر/ اماده انتشار
گروه بین‌الملل مشرق - دکتر شیخ حسن فرحان المالکی اندیشمند و مبارز سنی عربستانی در سال 1390 هجری قمری در منطقه بنی مالک جنوبی 150 کیلومتری شرق شهر "جازان" متولد شد؛ وی از چهره‌های مشهور در بین پژوهشگران تاریخی در کشورهای عربی و به ویژه عربستان سعودی محسوب می‌شود. فرحان المالکی به خاطر روشنگری هایش علیه وهابیت و سلفی گری و انصافش در برابر شیعیان، و همچنین انتقاد در مورد خلافت معاویه و یزید، اکنون در زندان آل سعود به سر می برد.

حسن فرحان در دسامبر سال 2012 میلادی در برنامه زنده شبکه وصال که متعلق به وهابیون سعودی است به انتقاد از برخی صحابه پیامبر(ص) می پردازد و این انتقاد وی باعث می‌شود آن برنامه قطع شده و دستور پخش این برنامه به طور کلی لغو گردد. 

وی طی مقاله ای با عنوان «هاکم اصول الدواعش» (که در پایگاههای عربی درج شده است) ریشه های تاریخی قساوت جریان تکفیری از جمله داعش را تشریح کرده است.

حسن فرحان در مقاله خود که پیش از رفتن به زندان نوشته است، فهرستی از مسلمانان برجسته اعم از شیعه و سنی را در طول تاریخ ذکر کرده است که بر اثر قساوت حاکمان اموی و یا عباسی با پشتیبانی جریان تکفیر جان خود را از دست داده و قربانی شده اند. ترجمه متن مقاله با اندکی تلخیص چنین است:   
1. حجر بن عدی، صحابی پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ  کشته می شود، چرا؟ چون از نظر حاکم وقت (حجّاج) کافر شده بود و سبب کفرش اجتناب از لعن علی بن ابی طالب بود!  و امروز نیز برخی از ما همچنان از این منطق پیروی می کنیم. 
  
2. غیلان دمشقی پس از بریدن زبان و دستانش کشته می شود، چرا؟ چون کافر شده بود! ماجرای غیلان از این قرار بود که عمر بن عبد العزیز او را موظف نمود تا اموال و گنج های بنی امیه را گرد آوری و مصادره کند و در بازار بفروشد و پول آن را به بیت المال برگرداند و او چنین کرد. غیلان می گفت: من از کسانی که بنی امیه را پیشوایان هدایت می انگارند، بیزارم. آن گاه که هشام بن عبدالملک به حکومت رسید برای غیلان محاکمه ای نمایشی ترتیب داد و سه مساله کلامی در باره خداوند و تشبیه و جبر و اختیار پرسید و چون غیلان اظهار بی اطلاعی کرد، گفتند کافر شده است و او را کشتند!

3. جهم بن صفوان نیز به جرم کفر کشته شد. اما دلیل حقیقی آن این بود که در پایان دوره اموی در خراسان همراه با حارث بن سریج شورش کرد. او در شورش خود به رهبری حارث دعوت به قران و سنت و شورا می کرد. اما او را به جرم کفر کشتند. 
ریشه های تاریخی قساوت و توحش داعش از کجا نشات می‌گیرد/ از اعدام و عریان کردن زن شیعی در زمان معاویه تا اعدام عجیب محمد‌بن‌ابی‌بکر/ اماده انتشار
4. جعد بن درهم را روز عید قربان به جرم کفر سر بریدند و ما امروز از قاتل او ستایش می کنیم. دلیل واقعی قتل او این بود که با یزید بن مهلب رابطه سیاسی داشت و خالد قسری (از حکام اموی) بدون محاکمه و شنیدن حرفهای او، او را کشت و ادعا کرد که او کافر شده است!  
   
5. قنبر غلام امام علی ـ علیه السلام ـ به علت ارتباط و محبتش نسبت به آن امام، توسط حجاج سر بریده می شود در حالی که ما برای رسوا نشدن حجاج بر این جنایت چشم می پوشیم و البته نواصب و دشمنان اهل بیت از این جنایت خرسندند!  
  
6. کمیل بن زیاد نخعی، تابعی عابد و یار علی ـ علیه السلام ـ و یکی از حاملان علم او نیز به همین دلیل توسط حجاج سر بریده می شود و ناصبی ها بر این جنایت شادمانی می کنند. 
   
7. رشید هجری، صحابی پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ که در نبرد احد در جبهه اسلام حاضر بود، توسط زیاد بن ابیه به جرم کفر، تکه تکه می شود در حالی که جرم او چون قنبر و کمیل، اخلاص و دوستی اش نسبت به علی ـ علیه السلام ـ بود. 

8. ابو رافع را بنی امیه پانصد ضربه شلاق زدند تا از دوستی پیامبر دست بردارد و دوستی بنی امیه را بپذیرد. نواصب هرگز این عمل را تخطئه نکردند اما شلاق خوردن احمد بن حنبل (توسط عباسیان) را که کمتر از این مقدار بود، بر بام دنیا فریاد کرده اند. 
ریشه های تاریخی قساوت و توحش داعش از کجا نشات می‌گیرد/ از اعدام و عریان کردن زن شیعی در زمان معاویه تا اعدام عجیب محمد‌بن‌ابی‌بکر/ اماده انتشار
9. میثم تمار را به جرم کفر به دار آویختند و زبانش را بریدند چون از یاران خاص امام علی ـ علیه السلام ـ بود همچون قنبر و کمیل و رشید هجری. و احمقان بر این جنایت کف زدند.    

10. عمرو بن حمق خزاعی صحابی مهاجر (و از یاران علی علیه السلام) به دستور معاویه سرش را بریدند و در دامان همسرش که در زندان معاویه بود، انداختند. ناصبی ها بر این جنایت شادمانند و صحابی بودن و هجرت او را نادیده می انگارند.     

11. ثبجاء زنی صالح توسط ابن زیاد در دوران حکومت معاویه کشته می شود و عریان و واژگون به دار آویخته می شود و ناصبی ها بر این جنایت سکوت می کنند.

12. مصدع معرقب از اهل حدیث به دلیل آن که از لعن امام علی ـ علیه السلام ـ امتناع کرد، دوپایش را بریدند.

13. حطیط زیات یکی از صالحان فقیر و تهی دست به دلیل دوستی اش نسبت به علی ـ علیه السلام ـ توسط حجاج کشته شد و البته ناصبی ها از این جنایت خرسندند.

14. عبدالرحمن بن حسان بکری به دستور معاویه زنده دفن شد چون با حجر بن عدی رفاقت داشت. آن وقت ناصبی ها و افراطی های سلفی در برابر این جنایت سکوت می کنند اما زندانی شدن احمد بن حنبل و ابن تیمیه را جار می زنند.    
ریشه های تاریخی قساوت و توحش داعش از کجا نشات می‌گیرد/ از اعدام و عریان کردن زن شیعی در زمان معاویه تا اعدام عجیب محمد‌بن‌ابی‌بکر/ اماده انتشار
15. فبیصة بن ضبیعة عبسی به دلیل آن که مخالف دشنام دادن به علی ـ علیه السلام ـ بر سر منابر بود، از سوی معاویه به قتل رسید.    
16. شریم بن شداد حضرمی و کدام بن حیان عنزی و محرز بن یحیی تمیمی نیز به دلیل مخالفت با دشنام دادن به علی ـ علیه السلام ـ از سوی معاویه به قتل می رسند. با این حال معاویه نزد ناصبی های سلفی، صحابی پیامبر و دایی مؤمنین که عملش حجّت است، محسوب می شود! 
17. نصر بن علی جهضمی به دستور متوکل عباسی دوست حنبلی ها دو هزار ضربه شلاق می خورد چرا که حدیثی صحیح السند را در فضیلت اهل بیت ـ علیهم السلام ـ روایت کرده بود. در کدام شریعت چنین مجازاتی مشروع است؟ چرا در برابر دو هزار شلاق سکوت می شود اما به خاطر سی ضربه شلاق بر احمد بن حنبل گریه و زاری می شود؟ البته ما نسبت به هر دو معترضیم.
18. نسائی مولف کتاب مشهور سنن نسائی آن قدر توسط ناصبیان شامی کتک می خورد که می میرد چرا که موافق نقل حدیثی در فضیلت معاویه نبوده است. آیا ظلم به او بزرگتر بود یا ظلم به احمد بن حنبل؟!  
19. حاکم، مؤلف کتاب مستدرک، توسط افراطی های سلفی کتک زده شد تا در باره فضیلت معاویه حدیث جعل کند اما از این کار استنکاف کرد. در کدام شریعت چنین امری مجاز است؟ 
    20. ابو محمد زیاد غلام همدان در سال 109 هجری  به دلیل این که در برابر پیشنهاد اموی ها مبنی بر بیزاری از علی ـ علیه السلام ـ مقاومت کرد و زیر بار نرفت، از وسط نصف شد. 
     21. صالح عبدالقدوس زاهد و شاعر که دو بیت شعرش نزد حکومت مهدی عباسی مشتبه و طعنه دار به نظر می رسید به جرم زندیق بودن از وسط نصف شد. آیا در شریعت خداوند چنین امری مجاز است؟     
ریشه های تاریخی قساوت و توحش داعش از کجا نشات می‌گیرد/ از اعدام و عریان کردن زن شیعی در زمان معاویه تا اعدام عجیب محمد‌بن‌ابی‌بکر/ اماده انتشار
22. ابن سکیت، زبان دان مشهور توسط متوکل این دوست صمیمی حنبلی ها (و وهابی ها) به طرز شنیعی که ابتکار یکی از حنبلی ها بود یعنی در آوردن زبانش از پشت سرش کشته می شود چرا که حاضر نشده بود دو پسر متوکل را از حسن و حسین ـ علیهما السلام ـ با فضیلت تر بداند!    
23. ابراهیم بن یزید تیمی یکی از بزرگان تابعین به زندان می افتد و به دستور حجاج سگها را به سلول او می اندازند و او را می درند!    

24. یزید بن مسهر صیداوی و عبدالله بن یقطر توسط ابن زیاد از بام قصر حکومتی پایین انداخته می شوند چرا که به گفته ناصبی ها از دشنام دادن به دروغگوی فرزند دروغگو که منظورشان حسین به علی ـ علیهما السلام ـ است، امتناع ورزیدند. بله این است شریعت و حدود شرعی ناصبی ها و سلفی ها. دهشت انگیز این که عبدالملک بن عمیر راوی مشهور سلفی که با ابن زیاد بود اقدام به سربریدن عبدالله بن یقطر پس از افتادنش بر زمین می کند به این عنوان که او را راحت کند! حال از این قاتل دهها حدیث در کتب حدیثی سلفی ها نقل شده است اما از قربانی حتی یک حدیث نقل شده است و این بیانگر نقش سلطه و حاکمیت در نقل حدیث است.  

25. عبدالله بن عفیف ازدی، تابعی عابد، با دشنام دادن به علی و قتل حسین ـ علیهما السلام ـ مخالفت کرد و اعلام کرد: فرزندان انبیاء را می کشید و چون صدّیقان سخن می گویید؟! از این رو او را به دار آویختند و احادیثش را از کتب حدیثی محو کردند.

26. محمد بن ابی بکر توسط عمرو بن عاص در پوست الاغ مرده گذاشته می شود و آتش زده می شود. در کدام سوره قران عمرو عاص چنین مجازاتی را یافته بود؟ اما ناصبی ها برای این جنایت کف می زنند.    

27. ابن معکبر عابد را ابن زیاد به خاطر یک نظر سیاسی اش قطعه قطعه کرد و ناصبی ها این کار را مبارک می دانند.

28. فیروز عابد و دوستدار امام علی ـ علیه السلام ـ زیر شکنجه حجاج جان داد اما سلفی ها و ناصبی ها در برابر این جنایت سکوت می کنند چرا که دوستداران بنی امیه اند.

29. عبد الله بن زبیر صحابی عابد توسط حجاج همراه با لاشه سگی وارونه به دار آویخته می شود.    

30. عبد الله بن مقفع ادیب مشهور به خاطر موضع سیاسی اش قطعه قطعه می شود و بخشی از گوشتش را در حالی که هنوز زنده است در پیش چشمانش به آتش می اندازند و سپس اعلام کردند به دلیل زندیق بودن او را کشتیم. و البته احمقها باور می کنند.

31. حکم بن عمرو غفاری صحابی، توسط ابن زیاد به قتل می رسد چون حاضر نشد بر دستور معاویه ـ که بر خلاف کتاب خداوند بود ـ مبنی بر اختصاص طلاها و نقره هایی که در فتوحات به دست می آید به معاویه، مهر تایید بزند.      

32. یزید بن نعامه ضبی را بیست سال زندان کردند چون حاکم بصره را با عبارت «الصلاة یرحمک الله» توصیه به نماز کرده بود. در کدامین آیه قران چنین جرم و مجازاتی آمده است؟     
ریشه های تاریخی قساوت و توحش داعش از کجا نشات می‌گیرد/ از اعدام و عریان کردن زن شیعی در زمان معاویه تا اعدام عجیب محمد‌بن‌ابی‌بکر/ اماده انتشار
33. حماده صفریه زنی از خوارج توسط زیاد بن ابیه همچون ثبجاء عریان به دار آویخته شد.    

34. سهل بن سعد و جابر بن عبدالله و ابو سعید خدری که همگی از اصحاب پیامبر بودند، به دستور حجاج با سرب داغ بر گردنهایشان می نویسند: آزاد شدگان حجاج! چرا سلفی ها از این کار خشمناک نیستند؟ مگر آنها صحابی پیامبر نبودند؟ آیا گناه آنان این است که نسبشان به امیة بن عبد شمس نمی رسد؟
حکایات و ماجراها در این باره در تاریخ حکومتها زیاد است و همه آن را در کتابی جمع کرده ام اما پرونده بنی امیه و ناصبی های پیرو بنی امیه در این میان از همه حکومتها زشت تر و سیاه تر است.
و این چنین مجازاتها را هم  که امروز در میان تکفیریها و داعشی ها رایج است، از بنی امیه سرمشق گرفته اند  و بنی امیه هم از معاویه و معاویه هم از مادرش هند جگرخوار و پدرش ابوسفیان پیروی می کرد که آن رفتار مشهور و فجیع را با جنازه حمزه در جنگ احد کردند.
بله اینها فقط نمونه و مشتی از خروار بود و من البته از ذکر مواردی که افراد و قربانیان را خورده اند احتراز کردم. فقط یک مورد آن این که یکی از سادات هاشمی را در سال 610 هجری بعد از آن که قاضی حنبلی فتوا به بدعت گزار بودن او داد، گوشتش را به دندان گرفتند و خوردند!     
بله این است ریشه وحشی گری هایی که امروز از سوی داعش و تکفیری ها شاهد آنیم در حالی که بر آن نام حدود شرعی می گذارند!     
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد