سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از نمایندگان استان در مجلس

نمایندگان مجلس در سال92 طرحی با عنوان حمایت از صنعت برق کشور امضا و به تصویب رساندند که مبنای بودجه کشور از سال92 تا کنون شده است. نام برخی نمایندگان خوزستان پای این طرح دیده می شود...

اطلاعات واصله به تابناک خوزستان حکایت از امضای دو تن از نمایندگان اهواز و همچنین نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی پای طرحی است که پس از تصویب آن(طرح حمایت از صنعت برق کشور) بموجب آن از سال 92 تا کنون مبلغ قبوض برق شهروندان افزایش می یابد.

سیدشریف حسینی، ناصر سودانی دو نماینده اهواز و حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر در مجلس از جمله ی امضاکنندگان طرح حمایت از صنعت برق کشور هستند. همچنین نام سیدشکرخدا موسوی و سید حسین دهدشتی نماینده آبادان در طرح ها و اصلاحات پیشنهادی پیوستی این طرح به چشم می خورد.

نمایندگان مجلس در سال92 طرحی با عنوان حمایت از صنعت برق کشور امضا و به تصویب رساندند که مبنای بودجه کشور از سال92 تا کنون شده است.

در جدول زیر اسامی و امضای پیشنهاددهندگانِ طرح حمایت از صنعت برق کشور را می بینید که در شور مجلس به تصویب رسید.

امضای سه نماینده خوزستان پای طرح افزایش مبلغ قبوض برق و سکوت15نماینده دیگر استان
امضای سه نماینده خوزستان پای طرح افزایش مبلغ قبوض برق و سکوت15نماینده دیگر استان
امضای سه نماینده خوزستان پای طرح افزایش مبلغ قبوض برق و سکوت15نماینده دیگر استان
به گزارش تابناک خوزستان، بر اساس بند 69 ماده واحده بودجه کل کشور در سال 92 که به تصویب نمایندگان مجلس رسید و در سال های بعد ادامه پیدا کرد، وزارت نیرو موظف شد علاوه بر دریافت بهای برق به ازای هر کیلو وات ساعت برق فروخته شده مبلغ سی (30) ریال به عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه درج و از مشترکین برق به استثنای مشترکین خانگی روستایی دریافت نماید. 

وجوه حاصله به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و عین وجوه دریافتی صرفا بابت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدید پذیر و پاک هزینه می شود .

پس از تصویب و اعمال این ماده واحده و از زمان اجرای این قانون تاکنون از سوی مردم اعتراضات، مراجعات و مکاتبات فراوانی درخصوص افزایش مبلغ قبوض و اضافه شدن مبلغی تحت عنوان عوارض برق در قبض برق مصرفی مشترکین شاهد بوده ایم اما نمایندگان خوزستان نه تنها اقدامی برای درنظر گرفتن شرایط مردم استان در این زمینه و اصلاح این تبصره نداشتند بلکه در سه سال گذشته این تبصره بدون هیچگونه مخالفتی از سوی این نمایندگان محترم به تصویب رسیده است!
با توجه به اینکه در مناطقی مانند شهرستان های اهواز، ماهشهر، امیدیه و دیگر شهرهای استان برحسب تعرفه تعیین شده میزان 6000کیلو وات ساعت بعنوان سقف مصرف یک دوره دو ماهه برای یک مشترک خانگی تعیین شده است که همین میزان مصرف با در نظر گرفتن 30ریال بعنوان مبنای محاسبه باعث می شود یک مشترک ساکن در منطقه گرم همانند شهر اهواز مبلغ 180 هزار ریال بابت عوارض برق در قبض دوره گرم خود برمبنای میزان مصرف (درصورت کاهش مصرف برق، ضریب کاهش و در صورت افزایش مصرف، ضریب افزایش ) پرداخت کند.

این درحالی است که مشترکین دیگر مناطق کشور به دلیل عدم نیاز به لوازم برودتی و در نتیجه مصرف کمتر برق هزینه کمتری را پرداخت نموده و متوجه عوارض برق نمی گردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد