سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 احمد الاسیر، روحانی تندروی لبنانی شنبه در جریان عملیان نیروهای امنیتی در جنوب این کشور بازداشت شد. وی از سال گذشته که در درگیری هوادارانش با ارتش لبنان ده‌ها تن کشته شدند، مخفی شده بود.به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، احمد الاسیر، روحانی سلفی و تندرو لبنانی در فرودگاه بیروت و زمانی که تلاش داشت کشور را ترک کند، دستگیر شده است. این خبر می‌تواند بار دیگر اوضاع سیاسی لبنان را متشنج کند و خشونت را به خیابان‌های این کشور بازگرداند.گفته می‌شود وی که از مخالفان سرسخت حزب‌الله لبنان و از حامیان گروه‌های تروریست سوری است، سال گذشته در پی درگیری شدیدی که میان هوادارانش و ارتش لبنان روی داد و در پی آن 18 نظامی ارتش و 11 فرد مسلح کشته شدند، از لبنان گریخته بود.
احمد الاسیر تاکنون چند بار در سوریه ظاهر شده که در کنار گروه‌های مخالف تندرو سوری از جمله النصره علیه دولت سوریه و حزب‌الله لبنان جنگیده است.
هواداران الاسیر بارها با گروه‌های نزدیک به حزب الله در شهرهای شمالی لبنان به ویژه طرابلس با یکدیگر درگیر شده اند که این درگیری‌ها تاکنون ده‌ها کشته بر جای گذاشته است.
انتشار ویدیو جنجالی از خشم وزیر خارجه روسیه از اظهارات عادل الجبیر؛
انتشار یک ویدئو از کنفرانس خبری لاوروف که عادل الجبیر را «احمق لعنتی» خطاب می کند، بحث برانگیز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لاوروف خطاب به وزیر خارجه عربستان سعودی: احمق لعنتی!

رای الیوم نوشت: انتشار یک ویدئو از کنفرانس خبری لاوروف که عادل الجبیر را «احمق لعنتی» خطاب می کند، بحث برانگیز شده است.
به گزارش «انتخاب»، روزنامه رای الیوم چاپ لندن در گزارشی از کنفرانس خبری سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و عادل الجبیر همتای عربستانی او نوشت فعالان در فضای مجازی، ویدئویی متشر کرده اند که نشان می دهد لاوروف، عادل الجبیر را در کنفرانس خبری مشترک، احمق لعنتی خطاب کرده و این ویدئو بحث برانگیز شده است. بنابر این گزارش، هنگامی که عادل الجبیر در کنفرانس خبری مشترک در حال سخن گفتن بود، لاوروف نمی دانست که میکروفون باز است و واژه «احمق های لعنتی» را به کار برده است.با این حال ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه چنین موضوعی را نپذیرفت و گفت نباید براساس لب خوانی قضاوت کرد زیرا خبرنگاران حاضر در کنفرانس، چنین مطلبی را بازگو نکرده اند و من نیز هیچگونه سخن ناسزایی از لاوروف نشنیدم.
با این حال رسانه های بین المللی و عربی در روزهای گذشته این خبر را به طور گسترده بازتاب داده اند.
در اعماق اروپا و آفریقا،‌ آسیا و آمریکا این ندا می‌تواند پیروانی مخلص داشته باشد. ما صدای اسلام را نه از طریق صفیر گلوله بلکه از طریق مدارس، منابر، حجره‌ها و مأذن‌ها با منطق و استدلال به دنیا رساندیم. ما تابع قرآنی هستیم که می‌گوید همه سخن‌ها را بشنوید و بهترینش را انتخاب کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که قدرت ما در سایه منطق، توان مذاکره و گفتمان جدید ماست، گفت: ما قدرت را در زور بازو و سلاح نمی‌بینیم بلکه قدرت را در منطق و استدلال و به اهتزاز درآوردن پرچم صلح می‌دانیم.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به این‌که نه بمب اتم توانست برای صهیونیست‌ها امنیت و ثبات به وجود آورد و نه سلاح‌های مدرن توانست امنیتی برای کشورهای همسایه ما به وجود آورد، اظهار کرد: این کشورها فکر می‌کردند با بمب و هواپیما می‌توانند ملت مظلوم یمن را زیر بمباران قرار دهند.

وی همچنین گفت: امنیت را دانش، وحدت، یگانگی، انسجام و اخلاق به وجود می‌آورد. قدرت علمی، سیاسی و معنوی ما علیه هیچ کشور اسلامی نخواهد بود. ما با توان خود می‌خواهیم در منطقه صلح و ثبات را ایجاد کنیم. ما ثابت کردیم با قدرت سیاسی و منطق قادریم در برابر بزرگترین قدرت‌ها بنشینیم و آنها را وادار کنیم که در برابر حق مسلم ملت ما سر فرود آورند و اعتراف کنند که ملت ما با استدلال می‌تواند به حقوق خود برای دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دست یابد.

روحانی با اشاره به این‌که این اجلاس در یک شرایط حساس و شرایطی که برای مسلمانان ناگوار است برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ما شاهد فرقه‌گرایی، طایفه گرایی، اختلاف، خشونت، افراطی‌گری و کشتار و آوارگی مسلمانان هستیم. دشمنان ادیان ابراهیمی به ویژه دین اسلام قرن‌ها در پی این تفکر بودند که اساساً دوران دین به سر آمده است. غرب می‌گفت دین واپسگرایی و ارتجاع است و شرق می‌گفت تخدیرکننده جامعه و نسل جوان است. شرق و غرب هر دو یک هدف را دنبال می‌کردند و آن مقابله با دینی بود که ضد استعمار، ضد استبداد است و دینی که به وجودآورنده ‌استقامت، مقاومت و اخلاق است. آنها این دین را مانع منافع مادی خود تلقی می‌کردند.

روحانی با بیان این‌که انقلاب بزرگ اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و این توهم که دوران دین به پایان رسیده است خط بطلانی کشید، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به این تفکر که دین تنها عبادت و مناسک است و برنامه زندگی فردی بوده و از دنیای سیاست و مدیریت فاصله دارد خط بطلان کشید. انقلاب اسلامی اعلام کرد که دین بزرگترین قدرت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که توان مدیریت و اداره جامعه را دارد و می‌تواند همزمان با استبداد،‌ استعمار و استثمار بجنگد و بدون تکیه بر شرق و غرب بلکه با تکیه بر ایمان یک ملت در برابر همه قدرت‌ها پیروز شود.

رئیس جمهور همچنین با بیان این‌که انقلاب اسلامی پرچم احیای دین را در جهان برافراشت، گفت: ایستادگی ملت افغانستان در برابر شوروی، حرکت بزرگ احیای تفکر اسلامی در سراسر خاورمیانه، سرآغاز شروع اذان در مآذن‌ آسیای مرکزی و قفقاز، حضور مردم لبنان و مقاومت در برابر صهیونیست‌ها، حرکت اسلامی در ترکیه و شمال آفریقا و حرکت مقاومت جویانه اسلامی در سراسر دنیای اسلام موجی بود که از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. موج انقلاب اسلامی اعلام کرد که مرز اسلام خون، نژاد و افراط نبوده بلکه اعتقادات، ایمان و اخلاق است و این الگو، مرزهای نظامی و جغرافیایی را نمی‌شناسد.

رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه افزود: در اعماق اروپا و آفریقا،‌ آسیا و آمریکا این ندا می‌تواند پیروانی مخلص داشته باشد. ما صدای اسلام را نه از طریق صفیر گلوله بلکه از طریق مدارس، منابر، حجره‌ها و مأذن‌ها با منطق و استدلال به دنیا رساندیم. ما تابع قرآنی هستیم که می‌گوید همه سخن‌ها را بشنوید و بهترینش را انتخاب کنید.

روحانی در ادامه با بیان این‌که اسلام دینی است که سرآغاز حکومتش بر پایه پیمان عقبه آغاز شده است، گفت: حکومت اسلام با قانون و قرارداد با قبایل آغاز شد و تا زمانی که یهود، نصاری و کفار پای قرارداد ماندند پیامبر اسلام (ص) نیز پای قرارداد ماند. اسلام دین صلح و سلام است، اسلام شمشیر دارد اما جز در ضرورت از آن استفاده نمی‌کند. اسلام با منطق و استدلال با جهان حرف می‌زند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که مکتب اهل بیت (ع) مکتب تصویر واقعی اسلام و قرآن است، تأکید کرد: برخلاف کسانی که می‌خواهند در منطقه تفرقه ایجاد کنند، اعلام می‌کنیم که ما هلال شیعه نداریم. ما قمر و بدر اسلام داریم. همه مسلمانان یکپارچه و متحد در برابر کفر و نفاق هستند. امام (ره) ما به ما یاد دادند که چگونه شیعه و سنی در کنار هم باشند و رهبر انقلاب هم همواره بر اصل وحدت تکیه کرده است. دیروز غرب و شرق می‌خواست بگوید دوران دین به پایان رسیده اما انقلاب اسلامی این واقعیت را مشخص کرد که عصر امروز عصر دین است و اخلاق و ایمان منجی عصر ماست. امروز دشمن فهمیده دین‌زدایی نتیجه ندارد بنابراین، مسیر انحرافی جدیدی را آغاز کرده و آن تحریف واقعیت دین است. دشمن می‌خواهد دین اخلاق، قانون، برادری و رحمت را به دین خشونت، افراط، کشتار، تفرقه و انشقاق منحرف کند. ما باید در برابر این انحراف بایستیم.

روحانی در ادامه گفت: عصر پیامبر (ص) اسلام عصر حاکمیت اکثریت با حفظ حقوق اقلیت بود، در ایران نیز مبنا اسلام و مردم‌سالاری است اما حقوق اقلیت هم محفوظ است. اکنون برادری در میان شیعه و سنی برقرار بوده و مردم ایران چه مسلمان و ارمنی و چه زرتشتی همه عاشق اهل بیت (ع) بوده و به امام حسین (ع) و یارانش احترام می‌گذارند. ایران اسلامی یک نمونه به حساب می‌آید.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که مکتب اهل بیت (ع) یعنی مکتب تفسیر راستین اسلام و قرآن، افزود: مگر می‌توان مسلمانی را یافت که به اهل بیت (ع) احترام نگذارد و آینده تاریخ جهان را به مهدویت گره نزند. ما یک راه و یک هدف داریم. امروز منطقه ما در برابر همه جهانیان کلمه «سواء» است. این کلمه به معنای صلح، همزیستی مسالمت‌آمیز، وحدت و برادری همه مسلمانان، دنیای عاری از خشونت و جهانی عاری از انشقاق و افتراق است. در ایران اهل سنت با ما برادرند و از حاکمیت، قانون و رهبری دفاع کرده و حتی در کردستان،‌ترکمن صحرا، خراسان، هرمزگان و سیستان مرزبانان خوب سرزمین ما هستند.

وی افزود: دشمن می‌خواهد ما را از اسلام واقعی جدا کرده و دین را منشأ خشونت قرار دهد. در حالی که همه ادیان در پی کرامت انسانی بوده‌اند. اما چطور شده که به نام دین موسی در فلسطین کشتار به راه می‌اندازند. دین موسی دین اخلاق بوده نه دین تجاوز. این یک انحراف در دین ابراهیمی است. در آسیا هم به نام دین بودا انسان سوزی می‌کنند و در خاورمیانه یک عده ناآگاه یا مزدور به نام اسلام خشونت کرده و مسجد، کلیسا و معابد را نابود می کنند. در حالی که قرآن می‌گوید هر جایی که نام خدا برده می‌شود چه کلیسا، چه کنیسه و چه مسجد باید مورد دفاع باشد. اساس آیات جهاد قرآن با کلمه دفاع شروع می‌شود. «ان الله یدافع عن الذین آمنوا». اسلام از آزادی، ‌مردم‌سالاری دینی و حیثیت مردم دفاع می‌کند.

روحانی همچنین خاطرنشان کرد: دیروز برای احیای اسلام در برابر دین زدایی و امروز برای احیای اسلام در برابر تحریف وظیفه داریم. اجازه ندهیم دین اسلام که دین مدافع انسان‌هاست از طریق گروهک‌های تروریستی دین خشونت و کشتار معرفی شود.

رئیس جمهور با اشاره به دوران زندگی امام سجاد (ع) که دوران ارعاب و یأس بود، خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) توانست با معنویت و اخلاق امید را به جامعه بازگرداند. وی نشان داد که باید همیشه سخن حق بگویند و اگر نمی‌توانند با صراحت حرف بزنند با زبان رمز حرف بزنند. ما اگر نمی‌توانیم بگوییم حاکم و والی تو باید تواضع در برابر مردم داشته باشی و گردن کشی نکنی آنگاه با زبان دعا می‌توانیم بگوییم که خدایا اگر من در جامعه مقامی پیدا کردم به همان اندازه در نفس خود احساس فروتنی بیشتری می‌کنم. این امام سجاد (ع) است که همه معارف دین را در قالب دعا بیان کرد. دنیای امروز مشتاق اسلام معرفت، عطوفت، سلام، صلح، مقاومت و ایستادگی است. امام سجاد (ع) در همان مقطع در رساله حقوق خود انواع حقوق مردم را بیان می‌کند. دین اسلام دین اخلاق، حقوق و معنویت است و اساس بعثت پیامبر (ص) هم برای اتمام اخلاق بود.

رئیس دولت یازدهم خطاب به علمای حاضر در این اجلاس، گفت: پیام اجتماع شما، جمع شدن عاشقان اهل بیت (ع) برای وحدت دنیای اسلام و صلح و ثبات و آشنایی بیشتر با معارف اهل بیت است. رئیس جمهور در پایان گفت: برای ما شیعه یمنی، عراقی،‌ لبنانی، سوری با اهل سنت عراق، یمن، فلسطین و اکراد عراق هیچ تفاوتی ندارد. ما خواهان صلح و امنیت و برادری برای همه و برای منطقه خواهان توسعه هستیم.

یدیعوت آحارانوت:
ارائه دو طرح صلح برای سوریه از طرف ایران و عربستان سعودی احتمال نزاع نیابتی با مشارکت عمیق تر دو طرف در بحران سوریه را مطرح می سازد.
طرح پیشنهادی ایران برای حل بحران سوریه چیست؟ / نبرد تهران و ریاض شدت می گیرد!

یدیعوت آحارانوت نوشت: ارائه دو طرح صلح برای سوریه از طرف ایران و عربستان سعودی احتمال نزاع نیابتی با مشارکت عمیق تر دو طرف در بحران سوریه را مطرح می سازد.به گزارش «انتخاب»،  سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به ترکیه روز سه شنبه لغو شد. انتظار میرفت وی در آن سفر طرح جدید جمهوری اسلامی را برای دستیابی به توافق صلح در سوریه ارائه دهد.
طبق ادعای العربی الجدید، طرح ایران کنترل سوریه را بین اسد و نیروهای شورشی تقسیم می کند و طبق آن، هر گروه کنترل سرزمین هایی را که هم اکنون در اختیار دارد، حفظ خواهد کرد و حلب تحت کنترل بین المللی قرار خواهد گرفت چون در دست ارتش و نیروهای شورشی است.

در این توافق همچنین بر لزوم همکاری بین حکومت سوریه و نیروهای شورشی در جنگ با نیروهای داعش تاکید شده است. از جنگ بر ضد شبه نظامیان داعش به عنوان ابزاری برای متحد کردن جناح های متخاصم استفاده خواهد شد. در طرح ایران آغاز گفتگوها بین شورشیان و مقامات سوریه به منظور تشکیل یک دولت وحدت ملی پیشنهاد شده است.
در حالیکه غرب اغلب خواستار برکناری بشار اسد رئیس جمهور کنونی سوریه به عنوان بخشی از هر توافق صلح بوده است، در طرح ایران رئیس جمهور سوریه در سمتش باقی می ماند اما احتمالا در برابر انتخاباتی که تحت نظارت ناظران بین المللی برگزار خواهد شد، آسیب پذیر خواهد بود.
اما ایران تنها بازیگر منطقه ای نیست که یک جبهه دیپلماتیک جدید در سوریه گشوده است. عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه شنبه عازم مسکو شد تا با مقامات روسی که از اسد حمایت مالی، راهبردی و نظامی بعمل می آورند، درباره این مسائل گفتگو کند.
طبق طرح صلح سعودی یک دولت موقت در سوریه تشکیل خواهد شد و اسد از مشارکت در دولت آینده بازداشته می شود.
ایران و عربستان سعودی رقبای منطقه ای اند و ارائه این دو طرح احتمال یک نزاع نیابتی در سوریه را با مشارکت عمیق تر دو طرف پس از حل و فصل توافق هسته ای ایران با غرب مطرح می سازد.عربستان سعودی خواستار خروج ایران از جمله نیروهای حزب الله از سوریه است و میگوید، ایران نمی تواند بخشی از راه حل باشد چون بخشی از مشکل است.
اسپوتنیک:
آمریکایی ها معتقدند تشکیل چنین محوری به معنای بزرگترین تغییر در توازن قوا در منطقه خاورمیانه در شصت سال اخیر در جهت خلاف منافع آمریکا خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تشکیل محور ایران - روسیه - چین کلید خورد

پژوهشگران و سیاستمداران آمریکایی معتقدند توافق هسته ای با ایران، زمینه ساز تشکیل محور مسکو- پکن- تهران است.
به گزارش «انتخاب» به نقل از اسپوتنیک، این سئوال که چرا روسیه از توافق هسته ای با ایران حمایت کرد در کانون توجه رسانه های آمریکایی قرار دارد.
 روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از پژوهشگران و سیاستمداران آمریکایی که علل و انگیزه های حمایت روسیه از توافق درباره برنامه هسته ای ایران را بررسی می کنند نوشت: «توافق هسته ای با ایران به روسیه و چین امکان می دهد نفوذ خود را در خاورمیانه تقویت کنند... و تشکیل محور مسکو- پکن- تهران تقریبا حتمی است» زیرا لغو تحریم ها به ایران امکان می دهد با عضویت در سازمان همکاری شانگهای به شرکای راهبردی روسیه و چین ملحق شود.
آمریکایی ها معتقدند تشکیل چنین محوری به معنای بزرگترین تغییر در توازن قوا در منطقه خاورمیانه در شصت سال اخیر در جهت خلاف منافع آمریکا خواهد بود.از نظر آمریکایی ها، عملا تشکیل این محور که واشنگتن خواهان تشکیل آن نیست آغاز شده است. سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پس از منتشر شدن گزارش هایی درباره سفر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به روسیه در نیمه دوم ماه ژوئیه، نگرانی واشنگتن را از این مسئله اعلام کرد. در این گزارش ها آمده است سلیمانی با مقامات روس درباره مسائل منطقه ای و دوجانبه و فروش موشک ضدهوایی و دیگر سلاح ها به ایران رایزنی کرده است.این گزارش ها که مسکو آن را تکذیب کرد میزان نگرانی آمریکا را از شکل گیری محور جدیدی که تهران را به مسکو و پکن پیوند می دهد، نشان داد.
در گفتگو با السفیر؛
سفرم به ترکیه کوتاه می شد. من به لبنان سفر کردم تا با تمام سلام نخست وزیر این کشور پیش از سفر او به اردن دیدار کنم. رجب طی اردوغان رئیس جمهور ترکیه در استانبول و احمد داود اوغلو نخست وزیر و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه این کشور در آنکارا بودند و دیدار با هر سه نفر آنها در مدت کوتاه امکان پذیر نبود. من هفته آینده به ترکیه سفر خواهم کرد تا بتوانم دیدارهای زمان بندی شده و فشرده خود را انجام دهم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ظریف: اگر قرار باشد کسی طرف دیگر را راضی کند، این سعودی ها هستند که باید ما را راضی کنند / از صمیم قلب برای دوستانمان در منطقه لبخند می زنیم

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد این کشور از دیپلماسی لبخند در تعامل با کشورهای عربی هم استفاده می کند.به گزارش «انتخاب» به نقل از پایگاه خبری «روزنامه السفیر»، محمد جواد ظریف در مصاحبه با این روزنامه بر تمایل تهران برای همکاری و تلاش به نفع ملت های منطقه تاکید کرد و گفت: ما امیدواریم حل پرونده هسته ای ایران تاثیر مثبتی در حل و فصل پرونده های منطقه داشته باشد.
ظریف افزود: به اعتقاد ما مسئله هسته ای مسئله ای حاشیه ای بود که حل و فصل شد، اما مسئله واقعی و اساسی مربو ط به این منطقه است. ما به همکاری و تلاش به نفع این منطقه و ملت های آن تمایل داریم. ما امیدواریم تلاش ها به نفع همه کشورهای منطقه باشد.

وی علت تعویق سفرش به ترکیه را سفر به لبنان دانست و گفت: نمی توانستم با مقامات ترکیه در مدت زمانی کوتاه دیدار کنم و هفته آینده به این کشور سفر خواهم کرد.
ظریف در پاسخ به این سوال که آیا دیپلماسی لبخند که تهران در مذاکره با غرب درباره پرونده هسته ای از آن استفاده می کرد، برای گفتگو با عربستان سعودی هم مناسب است؟ گفت: ما از صمیم قلب برای دوستانمان در منطقه لبخند می زنیم.
وزیر امور خارجه ایران درباره ابراز تردید عربستان سعودی درباره حسن نیت تهران در منطقه و متهم کردن آن به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه افزود: ما معتقدیم دوستان ما در عربستان باید واقعیت ها را آنطور که هست ببینند. ما با مشکلات زیادی روبرو شدیم و آنها را تحمل کردیم. ما با رنج های بزرگی از طرف همسایگان مان روبرو شدیم. این ما نبودیم که از صدام حسین علیه سعودیها حمایت کردیم، بلکه آنها بودند که از صدام حسین در جنگ علیه ما حمایت می کردند. اگر قرار باشد کسی طرف دیگر را راضی کند آنها هستند که باید ما را راضی کند. البته ما چنین خواسته ای را مطرح نکرده ایم.محمد جواد ظریف ابراز امیدواری کرد پیامدهای پرونده هسته ای تاثیر مثبتی داشته باشد و پرونده های منطقه هم حل و فصل شود.ظریف در این مصاحبه از روزنامه السفیر برای انتشار مقاله اش تشکر کرد و گفت: امیدوارم پیامی که در این مقاله وجود داشت به منطقه رسیده باشد، زیرا منطقه به آن نیاز دارد.
وی درباره علت لغو سفرش به ترکیه گفت: سفرم به ترکیه کوتاه می شد. من به لبنان سفر کردم تا با تمام سلام نخست وزیر این کشور پیش از سفر او به اردن دیدار کنم. رجب طی اردوغان رئیس جمهور ترکیه در استانبول و احمد داود اوغلو نخست وزیر و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه این کشور در آنکارا بودند و دیدار با هر سه نفر آنها در مدت کوتاه امکان پذیر نبود. من هفته آینده به ترکیه سفر خواهم کرد تا بتوانم دیدارهای زمان بندی شده و فشرده خود را انجام دهم.
پس از آن که دان شاپیرو سفیر آمریکا در اسرائیل تهدید به قتل شد، پلیس اسرائیل تصمیم گرفت تدابیر امنیتی را برای محافظت از او افزایش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نظر می رسد تحرکات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برضد توافق آمریکا- ایران در خصوص برنامه هسته ای تهران موجب شد برخی شهروندان این رژیم، سفیر آمریکا در تل آویو را تهدید کنند به گونه ای که تدابیر امنیتی برای محافظت از او افزایش یافته است.

به گزارش «انتخاب»، روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت: پس از آن که دان شاپیرو سفیر آمریکا در اسرائیل تهدید به قتل شد، پلیس اسرائیل تصمیم گرفت تدابیر امنیتی را برای محافظت از او افزایش دهد.

به نوشته این روزنامه، پیام های تهدید آمیز علیه شاپیرو در روز های اخیر به سفارت آمریکا رسید که در خیابان «یرکان» تل آویو قرار دارد. این تهدیدها به دنبال توافق آمریکا و قدرت های بزرگ با ایران و حملات تحریک آمیز مقامات اسرائیلی علیه دولت آمریکا و علیه توافق با ایران مطرح شد. کار به جایی رسید که فردی ناشناس پیامی تهدید آمیز برای صفحه شاپیرو در فیسبوک فرستاد.

به دنبال شکایت سفارت آمریکا، پلیس اسرائیل تصمیم گرفت تدابیر امنیتی را برای محافظت از سفارتخانه آمریکا و منزل شاپیرو تشدید کند. پلیس همچنین اعلام کرد درباره این تهدیدها تحقیق می کند هرچند تاکنون اطلاعاتی درباره کسانی که این پیام ها را فرستاده اند در اختیار ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ترکیه ای ها از توافقنامه هسته ای خوشحال هستند با لبخند گفت: بله آنها از صمیم قلب خوشحال هستند و امیدوارم همه منطقه از این توافق خوشحال باشد. به جز بنیامین نتانیاهو همه باید از این توافقنامه خوشحال باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد