سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان در هفته ای که گذشت

خوزستان در هفته‌ای که گذشت؛

انتقاد اعضای شورای شهر اهواز از شهردار تا استعفای برخی مسئولان خوزستانی برای انتخابات

خبرگزاری تسنیم:در هفته ای که گذشت شاهد انتقادات برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به عملکرد شهردار این کلانشهر بودیم، همچنین برخی مدیران خوزستانی نیز تا پایان مهلت قانونی برای حضور در انتخابات مجلس استعفا دادند. 

                                                            

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از تولید 850 هزار تن ورزق فولادی خبر داد و برای بهسازی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی خوزستان 50 میلیارد ریال اختصاص یافت.

همچنین نماینده ماهشهر در مجلس از آسیب رسیدن به 40 درصد غلات آبی حوضه رودخانه زهره خبرداد و معاون بهره برداری آبفای خوزستان گفت 55 درصد آب خوزستان از آب‌های سطحی تدمین می‌شود.

افزایش هزینه‌های کشاورزی خوزستان پس از انتقال آب این استان، شناخت اولویت‌های تیم ملی فوتسال بانوان از زبان سرمربی این تیم و تأکید اعضای شورای شهر اهواز مبنی بر استیضاح شهردار این کلانشهر از دیگر اخبار مهم خوزستان در هفته گذشته بود.

حمایت مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین پشتوانه تیم مذاکره کننده ایران است

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: مقام معظم رهبری از تمام گروه‌ها و جناح‌ها می‌خواهد که از دستگاه دیپلماسی کشور در مسئله هسته‌ای قاطعانه حمایت کنند و این بزرگ‌ترین پشتوانه برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران است.

خشکسالی به 40 درصد غلات آبی حوضه رودخانه زهره خسارت وارد کرد

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوضه رودخانه زهره کشت دیم به طور کامل از بین رفت، گفت: به دلیل خشکسالی و پدیده گرد و خاک بیش از 40 درصد غلات آبی این حوضه از بین رفت.

قهرمانی در رقابت‌های آسیایی مهم‌ترین هدف تیم ملی فوتسال بانوان است

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: مهم‌ترین هدف تیم فوتسال بانوان ایران کسب مقام قهرمانی در مسابقات آسیایی مالزی است.

خشکسالی 55 درصد اراضی کشاورزی هندیجان را از بین برد

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: خشکسالی و کمبود بارش‌های جوی سبب از بین رفتن 55 درصد اراضی کشاورزی هندیجان شد.

شهردار اهواز باید استیضاح شود

عضو شورای شهر اهواز گفت: شهردار فعلی اهواز باید استیضاح شود چرا که ماندن وی به شهر خسارت می‌زند، سکان شهر و شهرداری باید به دست فردی باشد که تشنه کارهای عمرانی و بزرگ باشد.

55 درصد آب آشامیدنی خوزستان از آب‌های سطحی تأمین می‌شود

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: آب شرب 55 درصد شهرهای خوزستان از طریق برداشت از آب های سطحی و 45 درصد دیگر از آب های زیر زمینی تأمین می‌شود.

کاهش نزولات جوی مهم‌ترین عامل بروز ریزگردها در کشور است

رئیس اداره بیابان زدایی منابع طبیعی خوزستان گفت: کاهش نزولات جوی در چندساله گذشته مهم‌ترین عامل بروز خشکسالی و عامل تولید ریزگردها در کشور است.

50 میلیارد ریال به بهسازی بیمارستان‌های خوزستان اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان گفت: برای بهسازی و نوسازی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و ارتقای هتلینگ آن‌ها براساس برآوردهای اولیه بیش از 5 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

انتقال آب خوزستان سبب افزایش هزینه تولید محصولات کشاورزی شده است

فرماندار ویژه دزفول گفت: سیاست‌های غلط در انتقال آب خوزستان سبب افزایش هزینه در تولید محصولات کشاورزی شده و باید برای کاهش این هزینه‌ها چاره‌ای اندیشید.

برخی مسئولان خوزستانی برای حضور در کارزار انتخابات استعفا دادند

برخی از مسئولان دولتی در خوزستان برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس از سمت خود استعفا کردند اما شهردار اهواز به این عرصه ورود نکرد و نیز استعفای شهردار آبادان تاکنون پذیرفته نشده است.

امسال بیش از 850 هزار تن ورق فولادی در شرکت فولاد اکسین تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته 783 هزار تن ورق فولادی در شرکت فولاد اکسین خوزستان تولید شد، گفت: هدف امسال این شرکت تولید 850 هزار تن ورق فولادی است.

تفکر ناسیونالیستی در زمان خلافت بنی‌امیه بر جهان اسلام حاکم شد

عضو هیئت علمی دانشگاه شوشتر گفت: در زمان خلافت بنی‌امیه و بنی‌عباس یک تفکر ناسیونالیستی بر جهان اسلام حاکم شد و به همین دلیل ایرانیان اسلام واقعی را در کلام امام علی(ع) یافتند.

لایروبی غیر استاندارد رودخانه دز سبب اتلاف آبزیان شده است

رئیس اداره محیط زیست دزفول گفت: عدم توجه به رعایت نکات زیست محیطی و سازمان محیط زیست توسط شهرداری دزفول در طرح لایروبی مناطقی از رودخانه دز، سبب اتلاف آبزیان در محدوده بوستان رعنا و ولی عصر( ع) شده است.

سالانه 535 هزار لیتر شیر در خوزستان تولید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون تولیدات دامی خوزستان با بیان اینکه این استان سالانه به 800 هزار لیتر شیر نیاز دارد، گفت: در حال حاضر سالانه 535 هزار لیتر شیر در خوزستان تولید می‌شود.

دمای هوای اهواز به 50 درجه می‌رسد‌

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دمای هوای خوزستان روند افزایشی به خود گرفته و در یکی دو روز آینده دمای هوای برخی از شهرهای خوزستان به 50 درجه می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد