سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شورای شهر اهواز

عضو شورای شهر اهواز:

شهردار اهواز تا 10روزه آینده در خصوص بودجه ۹۳ توضیح دهد

حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز
شناسهٔ خبر: 2790336 -
اهواز - عضو شورای شهر اهواز گفت: شهردار اهواز ۱۰ روز فرصت دارد در خصوص تحقق بودجه سال ۱۳۹۳ این سازمان توضیحات خود را شورای شهر ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری پیش از ظهر امروز دوشنبه در نطق پیش از دستور نود و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز اظهار کرد: خیلی از پروژه‌های اهواز از جمله منطقه هفت به دلیل نبود اعتبارات راکد مانده است. چند ماه پیش به شهردار اعلام کردیم که خودش ورود پیدا کرده و به پروژه‌های مسکوت مانده مناطق اعتبار بدهد ولی این کار تاکنون صورت نگرفته است.

وی افزود: پروژه‌ای در جاده ساحلی که چند ماه راکد مانده است. همچنین پارکینگ طبقاتی خیابان طالقانی که قرار بود ۱۰ ماهه تحویل داده شود اکنون بعد از گذشت دو سال، هنوز هم تمام نشده است. این پروژه ایراد فنی هم داشته و آب‌بندی نشده و در حال حاضر آب مثل چشمه‌ای در سطح پارکینگ جاری است. هشت دهنه مغازه‌ای که اجاره آن در حال پرداخت بوده هم هنوز به اتمام نرسیده است.

عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: حتی به درخت‌های کنار جدول آب هم نمی‌توانند بدهند. ورزشگاهی که در ۶۸ متری بلوار کوی علوی شروع‌شده و هشت ماه پیش با چه تبلیغاتی کلنگ زنی شد ولی سقف آن تخریب‌شده به‌گونه‌ای که پیمانکار این پروژه آن را رها کرده و نگهبان هم چهار ماه حقوق نگرفته است.

حیدری تصریح کرد: میدان لشکرآباد تنها دو ضلع آن کار شده ولی کار اضلاع دیگر آن به‌صورت لاک‌پشتی پیش می‌رود. زیرگذر شریعتی که کار تملک آن‌هم انجام‌شده ولی در ضلع شرقی با وجود اینکه شمع‌ها آماده بوده، هنوز هیچ کاری صورت نگرفته و همان‌طور باقی‌مانده است.

وی ادامه داد: هر کسی که در اهواز مشغول ساختمان‌سازی بوده با ساخت دیوارهای آهنی (پلیت) پیاده‌رو را اشغال کرده و خیابان را نیز با مصالح ساختمانی مسدود کرده است. همچنین پیاده‌روهای پل لشکر خراب‌شده و شهرداری المان شهری آخر پادادشهر که دلفین و آب‌نما بوده را نیز برداشته و یک نماد بسیار ساده به‌جای آن جایگزین کرده‌اند.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: همان‌طوری که اعضای شورای شهر در مقابل مردم مسئول هستند طبیعتا در قبال خانواده خود نیز وظایفی دارند. برادر یکی از اعضای شورای شهر با حس انتقام‌جویانه توسط شهردار اخراج شده بنابراین این عمل شهردار قابل انتقاد است.

حیدری گفت: سال گذشته شهردار در ۹ماهه اول سال اعلام کرد که ۶۸ درصد از بودجه تأمین‌شده است و در سه ماه دیگر هم تا ۱۰۰ محقق می‌شود. ۷۲ درصد از این بودجه به اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص‌یافته و تمام این پروژه‌های نیمه‌تمام هم در این بودجه ردیف داشته‌اند. در نهایت کتبا از شهردار طرح سؤال می‌کنم و ظرف ۱۰ روز باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: وقتی این پروژه‌های نیمه‌تمام، باقی‌مانده به معنای این است که یا بودجه شهرداری محقق نشده و یا اینکه هزینه‌ها صرف این پروژه‌ها نشده است.

ابراهیم نوشادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اهواز در پاسخ به نطق حیدری عنوان کرد: تمام شهرداری‌ها در درآمدزایی و بهره‌برداری از پروژه‌ها مشکل‌دارند. قطعا برخی از اهداف شهرسازی و مشارکت‌ها تحقق پیدا نکرده و باید به این مهم توجه داشت که در کل استان مشکل سرمایه‌گذاری داریم.

وی اضافه کرد: ‌در بودجه سال ۹۲ به‌صورت کلی ۹۵ درصد از ۴۸۰ میلیارد اعتبار داخلی محقق شد ولی ۱۳۷ میلیارد از اعتبار سال ۹۳ محقق نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد