سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر

عدم انتخاب و طولانی شدن پروسه انتخاب شهردار علاوه برآنکه شورای شهر را با مخاطراتی مواجه می کند، باعث تزلزل مدیریتی و عملکردی در شهرداری خواهد شد و این قطعا برای مردم این شهر نگران کننده خواهد بود

در نخستین روزهای سال جدید، محمد حویزاوی شهردار خرمشهر پس از۱۸ ماه از سمت خود استعفا داد و این استعفا مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار گرفت و عزیز ساعدی با ۱۱ رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری خرمشهر انتخاب شد.

به گزارش تابناک خوزستان، برخی ها دلیل استعفای حویزاوی را به ماجرای خودسوزی یک شهروند دستفروش خرمشهری مرتبط می دانند و برخی دیگر، حضور احتمالی وی در رقابت های انتخاباتی را دلیل استعفای او عنوان می کنند. 

اما رییس شورای شهر خرمشهر دلیل استعفای شهردار را اینگونه عنوان کرده بود که شهردار مستعفی خرمشهر به دلیل فرار از استیضاح، استعفا داده است.

علی بندری گفت: عملکرد شهردار خرمشهر در خصوص طرح های عمرانی شهری نامطلوب بوده و اعضای شورای شهر قصد داشتند وی را به دلیل واقعه خودسوزی یک شهروند خرمشهری که منجر به مرگ وی شد، استیضاح کنند.

برخی دیگر از اعضای شورای شهرنیز ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دلیل اصلی استعفای حویزاوی خرمشهر بیان می کنند.

دلیل استعفای حویزاوی هرچه بود اینک خرمشهر حدود سه ماه است که شهردار ندارد و شورای شهر نیز بدلیل اختلاف درونی نتوانسته است شهردار جدید خود را برگزیند.

در این مدت بارها جلسه شورای شهر بدلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد اعضا به رسمیت نرسید و هشدارها و انتقادات فرماندار و امام جمعه این شهر نیز نتوانست گره انتخاب شهردار را در شورای شهر باز کند.

در این مدت شورای شهر خرمشهر با حاشیه هایی نیز مواجه بوده است؛ از عدم حضور مکرر برخی از اعضا در جلسه شورا تا سوزاندن در خانه یکی از اعضای شورا و هشدارهای پیاپی امام جمعه خرمشهر در خطبه های نمازجمعه برای تعیین تکلیف وضعیت مدیریت شهری.

حجت الاسلام سیدنبی موسوی امام جمعه خرمشهر پس از چندبار انتقاد از شورای شهر خواستار سلب عضویت اعضایی شد که در جلسات شورا حاضر نمی شوند.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به اینکه انتخاب شهردار خرمشهر به بن‌بست رسیده است، گفت: در حالی که انتظار می‌رفت که مشکل انتخاب شهردار با ورود مسئولان حل شود ولی برخی منافعشان در گرو گزینه موردنظر خود در شهرداری است.

وی افزود: تردید نکنید که تنها منافع شخصی مانع انتخاب شهردار خرمشهر شده است.

وی ادامه داد: بارها گفته‌ام؛ شورای شهر چند فرد توانمند را بیاورند و شهرداری را به شخصی واگذار کنند که توان ایجاد تحول در شهر را داشته باشد اما با این صحبت‌ها بنده را متهم به حمایت از شخص خاصی می‌کنند.

ولی اله حیاتی فرماندار خرمشهر هم مهلتی یک هفته ای را برای شورای شهر تعیین کرد با این وجود یک هفته نیز از این مهلت فرماندار می گذرد و همچنان گره کور انتخاب شهردار باز نشده است.
لجاجت اعضای شورا بر سر مواضع خود و عدم وجود همدلی و همگرایی در شورا باعث شده است تا شهر خرمشهر که هنوز هم زخم های هشت سال جنگ تحمیلی را بر پیکر خود احساس می کند این روزها بدلیل بلاتکلیفی مدیریت شهری، نگران امروز و فردای خود در توسعه و عمران شهری باشد. 

عدم انتخاب و طولانی شدن پروسه انتخاب شهردار علاوه برآنکه شورای شهر را با مخاطراتی مواجه می کند، باعث تزلزل مدیریتی و عملکردی در شهرداری خواهد شد و این قطعا برای مردم این شهر نگران کننده خواهد بود.

لازم است مسئولان محلی خرمشهر همچون فرماندار و در صورت نیاز مسئولان استانی با ورود جدی به موضوع، ضمن تلاش برای ایجاد فضای همدلی و تعامل در شورای شهر، اقدامات قانونی را برای حل و فصل مشکلات ایجاد شده در دستور کار خود قرار بدهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد