سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

رئیس جمهور عراق با بیان این که هم اکنون در حال همکاری با دولت برای بسیج کردن ارتش و شبه نظامیان شیعی برای اجرای عملیات نظامی برای پس گرفتن شهر الرمادی است ، افزود دولت طرحی را برای تامین امنیت پایتخت ترسیم کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور عراق: ما از ژنرال سلیمانی توصیه نظامی دریافت می کنیم / بغداد در خطر است؛ داعش در صد کیلومتری ماست

رئیس جمهور عراق در مصاحبه با نشریه العرب گفت بغداد قطعا در معرض خطر قرار دارد.
به گزارش «انتخاب»، فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق اظهار داشت: با نزدیک شدن عناصر داعش به بغداد، پس از موفقیت آنان در گسترش سیطره بر شهر راهبردی الرمادی، که در فاصله صد کیلومتری بغداد قرار دارد، این شهر در معرض خطر قرار دارد.
رئیس جمهور عراق با بیان این که هم اکنون در حال همکاری با دولت برای بسیج کردن ارتش و شبه نظامیان شیعی برای اجرای عملیات نظامی برای پس گرفتن شهر الرمادی است ، افزود دولت طرحی را برای تامین امنیت پایتخت ترسیم کرده است.در عین حال برای پس گرفتن شهر الرمادی، مرکز استان الانبار، حمله ای گسترده آغاز و داعش از این شهر بیرون خواهد رفت.
فؤاد معصوم حضور افسران ایرانی را در میدان های جنگ با داعش تکذیب کرد و گفت: عراق از مقامات نظامی کشورهای متعدد از جمله ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران ایران و دیوید پترائوس فرمانده کل سابق نیروهای آمریکایی در عراق توصیه هایی دریافت کرده است.
رئیس جمهور عراق گفت پس گرفتن شهر الرمادی و خارج کردن آن از سیطره داعش موجب احیای روند آشتی بین شیعیان و سنی ها می شود. وی ابراز امیدواری کرد کردها و دیگر گروه های قومی عراق به این روند ملحق شوند.
فؤاد معصوم همچنین گفت احیای آشتی ملی به کنار زدن اعضای ارتش سابق عراق و عناصر حزب بعث که به داعش کمک کردند و در همه نوع تروریسم ضد کشور و ملت عراق نقش داشتند، منجر خواهد شد.

رئیس جمهور عراق در فراخوانی، که آن را عاطفی توصیف کرد، از عشایر سنی ساکن شهر الرمادی خواست برای شکست داعش به ارتش، که اکثر نیروهای آن شیعه هستند، ملحق شوند. وی گفت ما در این نبرد روی ساکنان الرمادی حساب باز کرده ایم. اعضای قبایل به داشتن شجاعت و توان جنگی بالا معروف هستند. در بین آنان افسران بازنشسته زیادی وجود دارند که تجربه کافی را برای دفاع از الانبار دارند.
فؤاد معصوم در پایان گفت در نهایت عراق بر همه اختلافات مقدم است. همه عراقی ها بر لزوم دفاع از الانبار اتفاق نظر دارند و زمانی که همه مردم عراق متحد شوند، پیروزی محقق خواهد شد.
سخنگوی ارتش یمن، به عربستان سعودی هشدار داد حملات نیروهای مسلح یمن و کمیته های مردی به پایگاه های نظامی سعودی ادامه پیدا خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش یمن: گفته بودیم که صبر ما حد و مرزی دارد؛ باید به سعودی ها پاسخ می دادیم / هدف ما آزاد کردن مسجدالحرام است

سخنگوی ارتش یمن، به عربستان سعودی هشدار داد حملات نیروهای مسلح یمن و کمیته های مردی به پایگاه های نظامی سعودی ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش «انتخاب»، سرتیپ شرق لقمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المسیره، درباره عملیات امروز نیروهای ارتش یمن در حمله به پاسگاه های مرزی عربستان سعودی گفت: ما از همان ابتدا به آنها گفتیم که صبر ما حد و مرزی دارد و صبر ما بی پایان نیست. ما حملات و مشکل آفرینی های آنها را تحمل کردیم. آنها خونهای ما را بر زمین ریختند و خانه های ما را ویران کردند. آنها هیچ حد و مرزی را نگه نداشتند و نیروهای مسلح ما و کمیته های مردمی باید به این حملات پاسخ می دادند.
لقمان افزود: ما به عربستان هشدار می دهیم که این حملات فقط سرآغاز پاسخ ما به جنایت های آنها بود و ادامه خواهد داشت. ملت یمن ملت خدادوستی است و خدا هم به آن کمک می کند. ما بر ظلم آنها صبر کردیم و خداوند به مظلومان یاری می رساند. خدا به ما وعده پیروزی داده است.

وی خاطر نشان کرد: ما با پشتیبانی الهی و آنها با حمایت آمریکا و صهیونیسم جهانی عمل می کنند. ما به همین علت از پیروی اطمینان داریم. ما پیروزی را برای خود نزدیک می دانیم. با وجود همه حملات هوایی متجاوزان و با وجود حمایت های آمریکا از آنها، نیروهای مسلح یمن برای دستیابی به پیروزی توانمند هستند. آنها یمن را به میدانی برای آزمایش تسلیحات آمریکا تبدیل کرده اند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره پیروزی ها در جنگ با نیروهای القاعده و شبه نظامیان حزب اصلاح در داخل یمن گفت: حمایت از القاعده در یمن یکی دیگر از ابعاد توطئه علیه کشور ماست. آنها به نام دین از اعضای القاعده که هیچ ارتباطی به دین اسلام ندارند، حمایت می کنند. آنها به نام دین زنان و کودکان را می کشند و خانه ها و بیمارستان ها را ویران می کنند. القاعده، داعش و حامیان آنها در یمن چیزی جز بازوهای صهیونیسم جهانی با همکاری آمریکایی- سعودی نیستند. امروز ثابت شده است که رژیم سعودی بخشی از صهیونیسم جهانی است. ما امیدواریم خدا به ما برای کوتاه کردن دست متجاوزان کمک کند. ما از همه ملت یمن می خواهیم تا از نیروهای مسلح حمایت کنند و از حامیان تکفیریها دوری بجویند.
شرف لقمان گفت: هر کسی در برابر این تجاوزگری ایستادگی نکند، خائن است. بخشی از خاک یمن از سال های گذشته در اشغال سعودیهاست و ما ممکن است برای آزادسازی این مناطق تلاش کنیم. معادل یک سوم خاک یمن، هم اکنون در مناطق جیزان و العسیر در اشغال عربستان است که به دویست هزار کیلومتر مربع می رسد و هدف ما در آینده نزدیک آزادسازی این مناطق است. هدف بلندمدت ما هم یاری رساندن به دین الهی با آزادی مسجد الاقصی پس از آزادسازی مسجد الحرام از دست صهیونیسم جهانی است.
گروه تروریستی داعش روز جمعه مسئولیت حمله انتحاری به مسجد شیعیان در قطیف عربستان را بر عهده گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
داعش مسئولیت انفجار قطیف را برعهده گرفت: شمشیرهایمان را برای بریدن گردن شیعیان تیز کرده ایم / روزهای سختی در انتظار رافضی هاست

فرانس پرس نوشت: گروه تروریستی داعش روز جمعه مسئولیت حمله انتحاری به مسجد شیعیان در قطیف عربستان را بر عهده گرفت.
به گزارش «انتخاب»، داعش در بیانیه ای که در یکی از پایگاه های اینترنتی وابسته به گروه های تروریستی منتشر شد اعلام کرد مسئولیت انفجار انتحاری که روز جمعه یک مسجد شیعیان را در شهرک « القدیح » در منطقه قطیف در شرق عربستان هدف قرار داد بر عهده می گیرد.
در این بیانیه آمده است سربازان خلافت در ایالت نجد این عملیات منحصر به فرد را انجام دادند و عامل این حمله که کمربند انفجاری خود را منفجر کرد ابو عامر النجدی مردی غیور از مردان اهل سنت و برادری شهادت طلب بود.در بیانیه آمده است «250 نفر از رافضی ها در این عملیات مورد اصابت گرفتند».
داعش تصویر عامل انتحاری را نیز منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است: «به کسانی که این عملیات مبارک را محکوم کنند یا محکوم خواهند کرد می گوییم برای ما سر و صدا نکنید ما هیچگاه به سخنان شما گوش نمی دهیم و شمشیرهای خود را برای بریدن گردن رافضی ها تیز کرده ایم.»داعش در این بیانیه به انجام دادن حملات بیشتر علیه شیعیان تهدید و خطاب به شیعیان هشدار داد روزهای سیاه و سختی در انتظار شماست و ما همه مشرکان را از جزیره العرب بیرون می کنیم.
الحیات ادعا کرد:
تهران از تکرار مانورهای گذشته خسته وآزرده خاطر نمی شود و واشنگتن نیز از افتادن در همان دام های گذشته یکی پس از دیگری باز نمی ایستد. هر وقت که آمریکائیها با گزینه ای از ایران مخالفت کردند، مدتی بعد «ناچار شدند» آن را بپذیرند چرا که آن گزینه «بهتر از» چیزی است که ممکن است جایگزین گزینه ایران شود..سپس برای توجیه ماجرا و متقاعد کردن «هم پیمانان» به اینکه امکانی بهتر از این وجود نداشت، بهانه هایی ساخته و پرداخته می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایران برای ورود به بغداد خود را آماده می کند / حفاظت از پایتخت عراق، پیشنهاد جدید وزیر دفاع ایران است

الحیات مدعی شد: اگر شبه نظامیان «بسیج مردمی» در بازپس گیری الرمادی شکست بخورند، چه بسا حیدر العبادی، به عنوان تنها گزینه، از ارتش ایران بخواهد به بهانه حفاظت از بغداد، وارد عراق شود و چه بسا این همان «همکاری» است که وزیر دفاع ایران چند روز پیش در عراق به دنبال آن بوده است.
به گزارش «انتخاب»، روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی با عنوان «ایرانی ها آماده ورود به بغداد هستند» مدعی شد: تهران از تکرار مانورهای گذشته خسته وآزرده خاطر نمی شود و واشنگتن نیز از افتادن در همان دام های گذشته یکی پس از دیگری باز نمی ایستد. هر وقت که آمریکائیها با گزینه ای از ایران مخالفت کردند، مدتی بعد «ناچار شدند» آن را بپذیرند چرا که آن گزینه «بهتر از» چیزی است که ممکن است جایگزین گزینه ایران شود..سپس برای توجیه ماجرا و متقاعد کردن «هم پیمانان» به اینکه امکانی بهتر از این وجود نداشت، بهانه هایی ساخته و پرداخته می کنند.

نویسنده مدعی شد: چند هفته پیش، کشورهای عربی خلیج (فارس) فشار شدیدی بر دولت باراک اوباما اعمال کردند تا وی را وادار کنند در صورتی که بغداد بر شرکت دادن شبه نظامیان شیعه در نبرد آزادی سازی الانبار از دست تشکیلات داعش، اصرار بورزد، از پشتیبانی هوایی ارتش عراق در نبردها علیه این تشکیلات امتناع کند.

اما پاسخ دولت حیدر العبادی به درخواست آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن شبه نظامیان چندان بطول نینجامید و اکنون این دولت عراق است که از «بسیج مردمی» برای طرد این تشکیلات تندرو (داعش) از الرمادی که ناگهان به دست آنها افتاده است، درخواست کمک می کند.

اما به دور از نظریه «توطئه و تبانی»، برخی واقعیت های مربوط به سقوط مرکز استان الانبار را که روشن کننده مسائلی است که وضع عراق بدان جا ختم می شود، تشریح می کنیم:

- حمله «داعش» به الرمادی فقط دو روز پس از پایان نشست سران کشورهای خلیج(فارس) و آمریکا در کمپ دیوید روی داد که در آن بر مقابله با نفوذ ایران در کشورهای عربی به ویژه کشورهای خلیج (فارس) تاکید شده بود.

- ائتلاف بین المللی تحت هدایت آمریکا حدود ده ماه است که روزانه به طور متوسط پانزده حمله علیه نیروهای داعش و پایگاههای این تشکیلات در عراق تدارک می بیند اما این حملات که روزانه دهها میلیون دلار هزینه دارد تاکنون باعث کاهش قدرت تهاجمی این تشکیلات نشده است با وجود اینکه آمریکا مکررا اعلام می کند که داعش در حالت تدافعی قرار دارد.
 ارتش آمریکا برای پیگیری و تحت نظر قرار دادن تحرکات نیروهای داعش، به شبکه گسترده ای از عناصر اطلاعاتی و همچنین کنترل ماهواره ای که می تواند با همه جزئیات حتی حرکت یک خودرو از پایگاههای این تشکیلات و تعقیب آن را رصد کند، تکیه می کند.
- آمریکا و هم پیمانان غربی این کشور با همین ماهواره ها و از طریق پایگاههای متعدد زمینی، تماس های تلفن بی سیم مسئولان و عوامل این تشکیلات را که شبکه ارتباطی زمینی در اختیار ندارند، رصد و کنترل می کنند.

- نیروهای ویژه آمریکا چند روز پیش در شرق سوریه، عملیات هلی برن انجام داند که این عملیات یکی از مسئولان رده دوم در تشکیلات داعش را هدف قرار داد و این بدان معناست که آمریکا هر وقت بخواهد از اطلاعات امنیتی در اختیار خود با مهارت استفاده می کند.

- یگانهای ارتش عراق مستقر در الرمادی، تصمیم گرفتند از مقابله با داعش عقب نشینی کنند و دلیل آن را «شدت نبرد و تعداد نیروهای مهاجم» اعلام کردند که این همان تکرار سناریوی سقوط موصل است.

بنابر این می توان گفت «قصوری» از جانب آمریکائیها و عراقی ها در شناسایی تحرکات نظامی داعش قبل از حمله این تشکیلات به الرمادی وجود داشته است با علم به اینکه این تشکیلات نیروهای زیادی را برای این حمله و غلبه بر این شهر بسیج کرده بود.

نتیجه اینکه باید به شتاب دولت عراق در کمک گرفتن از «جایگزین آماده» ارتشی که میلیاردها دلار برای ساماندهی مجدد و مسلح کردن آن هزینه شده و درخواستش از نیروهای «بسیج مردمی» ایران که افسرانی از تهران آن را هدایت می کنند، برای حرکت به سمت الرمادی به منظور باز پس گیری این شهر، اشاره کرد. همچنین باید به شتاب تحلیلگران آمریکا در تاکید بر این مساله اشاره کرد که بغداد گزینه های زیادی غیر از پناه آوردن به این شبه نظامیان ندارد حتی اگر مشارکت دادن آنها در نبرد، منجر به تنش های فرقه ای در این کشور شود.
در پایان این ادعاها آمده است : استدلالی که دولت عراق ارائه کرده این است که سقوط الرمادی باعث بروز تهدیداتی به ویژه برای بغداد و کربلا دو رکن نفوذ ایران در عراق، شده است. اما اگر شبه نظامیان «بسیج مردمی» در بازپس گیری الرمادی شکست بخورند، چه اتفاقی رخ می دهد؟ به احتمال بسیار زیاد، تنها گزینه العبادی،دعوت از ارتش ایران برای ورود به پایتخت الرشید (بغداد) به بهانه حفاظت از آن است. آیا این همان «همکاری» نیست که وزیر دفاع ایران چند روز پیش در بغداد به دنبال آن بوده است ؟
احمد عسیری سخنگوی ائتلاف سعودی اعلام کرد سناریوها و واکنشهای احتمالی برای برخورد با کشتی کمکهای ایران به یمن مدنظر قرار گرفته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عربستان: سناریوهای برخورد با کشتی ایرانی درنظر گرفته شده است / اگر ایرانی ها می خواهند با انتقال سلاح به حوثی ها جدیت ما را آزمایش کنند، باید بگوییم که اجازه چنین کاری را نخواهیم داد
احمد عسیری سخنگوی ائتلاف سعودی اعلام کرد سناریوها و واکنشهای احتمالی برای برخورد با کشتی کمکهای ایران به یمن مدنظر قرار گرفته شده است.

به گزارش «انتخاب»، احمد عسیری مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی و سخنگوی رسمی ائتلاف سعودی در گفتگو با شبکه الجزیره در خصوص کشتی کمکهای ایران به مردم یمن گفت :« ما تردیدی در خصوص اینکه چگونه باید با این کشتی برخورد کنیم نداریم ، سناریوها و واکنشهایی که باید صورت بگیرد موجود است و همه احتمالات را مدنظر قرار می دهیم اما در واقع ما ترجیح می دهیم کسانی که در این کشتی هستند دست کم شرایط کنونی را درک کنند که هدف نهایی از این عملیات خدمت به شهروندان یمنی و برطرف کردن مشکلات آنها است نه تبلیغات رسانه ای و زبان درگیری»

وی افزود: «ما درحال حاضر در شرایطی قرار داریم که دوست داریم که این کمکها به دست شهروندان یمنی برسد ، روش و مسیر آن مهم نیست بلکه هدف مهم است. راههایی وجود دارد که بارها آن را اعلام کرده ایم ، یا این کشتی باید مورد اطمینان واقع شود چرا که قطعنامه سازمان ملل متحد به شماره 2216 در پاراگراف پنجم ذکر می کند که نباید به شبه نظامیان حوثی هیچ گونه کمکی شود و این حق ائتلاف و دولت یمن است که از این بابت اطمینان حاصل کند. راه حل دیگر این است که این کمکها به سازمان ملل متحد تحویل داده شود و سازمان ملل این کمکها را دریافت کند و پس از آن به روشی مناسب توزیع کند به ویژه اینکه سازمان ملل متحد مسئولیت کمک رسانی کنونی را در یمن برعهده دارد. معتقدم همه این راه حلها آسان و در دسترس همه قرار دارد و به دور از تشنج و تشدید اوضاع است.»

عسیری در پاسخ به اینکه آیا تضمینهایی از پنتاگون که می گوید هیچ تردید یا نگرانی درباره این کشتی ندارد دریافت کرده اید یا نه ، گفت :« این مسئله نیاز به دریافت تضمین ندارد بلکه نیاز به برخورد مسئولانه و در نظر گرفتن اهداف این اقدام دارد که کمک به مردم و شهروندان یمنی است ، ما درحال حاضر در شرایط درگیری قرار نداریم. اگر نیتهایی که رهبران ایرانی اعلام کرده اند که برطرف کردن مشکلات مردم یمن است ما در شرایط منازعه قرار نخواهیم گرفت اما اگر هدف از آن آزمایش میزان جدیت و قاطعیت ائتلاف است ، موضع ائتلاف این است که اجازه نخواهد داد به شبه نظامیان حوثی به هیچ شکلی کمک شود.»

وی در خصوص اوضاع در مرز عربستان سعودی و یمن نیز گفت :« ائتلاف بارها نقضها و حملاتی را که شبه نظامیان حوثی به مرز عربستان سعودی انجام دادند اعلام کرده است ، مهلت به پایان رسید و این نقضها ادامه پیدا کرد و برای همین فرماندهی ائتلاف و نیروهای زمینی و نیروهای مرزبانی و گارد ملی به وظیفه خود در این خصوص عمل کردند تا همه اقداماتی که آنها صورت می دهند از جمله استقرار موشک اندازها و خمپاره اندازها و دیگر اقدامات را از بین ببرند و این تدابیر از زمان پایان آتش بس تا امروز ادامه داشته است و نیروهای مسلح سعودی و نیروهای ائتلاف به وظیفه خود در حفظ مرزهای عربستان سعودی و امنیت و سلامت شهروندان سعودی عمل می کنند.»
سخنگوی انصارالله یمن گفت : با وجود آن که توان لازم را داریم اما شرافت خود را در حمله به رژیم ظالم سعودی حفظ کرده ایم و به موشک باران خاک سعودی ادامه خواهیم داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انصارالله: به موشک باران خاک سعودی ادامه خواهیم داد / وارد خاک عربستان شدیم و بمب گذاریم کردیم / عقب نشینی نخواهیم کرد

سخنگوی انصارالله یمن گفت : با وجود آن که توان لازم را داریم اما شرافت خود را در حمله به رژیم ظالم سعودی حفظ کرده ایم و به موشک باران خاک سعودی ادامه خواهیم داد.

به گزارش «انتخاب»، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن که به استان صعده رفته است به المیادین گفت: عبدربه منصور هادی (رئیس جمهوری مستعفی فراری) با تکرار اظهارات سفیر عربستان سعودی گفته است که با پیوستن اعضای کمیته های مردمی و انقلابی به نیروهای امنیتی مخالفیم. ما البته به ژنو خواهیم رفت تا ببینیم که آیا این نشست قدرت کافی برای اجرای نتایج مذاکرات را خواهد داشت یا نه؟

وی گفت عقب نشینی از شهرها امکانپذیر نیست. ما نمی توانیم از شهرها عقب نشینی کنیم تا طرف مقابل به مانند آنچه در لحج و مأرب و حضرموت انجام داد مشغول کشتار مردم شود. مردم یمن این مسائل را می دانند. ما وقتی از آتش بس سخن می گوئیم درواقع باید اشاره کنیم که این متجاوزان هستند که جنگ را آغاز کرده اند. تجاوزگران خاک یمن را بمباران کرده اند و برای القاعده و تروریستها سلاح ریخته اند. ما آنچه را با سختی از اعضای القاعده گرفته ایم با حیله گری های سیاسی به آنها باز نمی گردانیم. ما بدون هرگونه مداخله خارجی چه ایران و چه عربستان سعودی یا آمریکا به ساختن کشورمان ادامه خواهیم داد.

وی گفت قبایل یمنی اکنون با پشتیبانی ارتش و کمیته های مردمی در آماده باش کامل بسر می برند و رژیم سعودی باید بداند آتش جنگی را برافروخته است که قادر به هدایت کردن آن در مسیرهای مورد نظرش نخواهد بود و نخواهد فهمید که واکنش بعدی ما چه خواهد بود. مگر عربستان سعودی ادعا نکرده است که 98 درصد از توان نظامی انصارالله و 80 درصد از توان ارتش یمن نابود شده است. اما این نیروها اکنون با موشک نجران و جیزان و مناطق دورتر را با موشک هدف قرار می دهند. این موشک ها با هدف گیری دقیق شلیک شده اند و مردم این مناطق این امر را می دانند. دیروز و امروز این مناطق با صدها موشک هدف قرار گرفته اند و درصورت متوقف نشدن تجاوزگری ها حملات موشکی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی انصارالله افزود: هرکس که به مردم یمن و حاکمیت این کشور احترام نگذارد باید بفهمد که به او و خاکش احترام گذاشته نخواهد شد. مردم ما بیش از 40 روز صبر کرده اند. سعودی ها با پشتیبانی آمریکا تسلیحات پیشرفته ای دارند اما اراده و شجاعت ندارند.

وی افزود ما در حملاتمان به عربستان سعودی مناطق مسکونی و کارخانه ها را هدف قرار نداده ایم و زنان را نکشته ایم. ما فقط مراکز نظامی را در مرز هدف قرار داده ایم. ما تصاویر مستندی در اختیار داریم که نشان می دهد خودروهای حامل نظامیان را با بمب هدف قرار داده ایم. ما علیرغم آن که توان لازم را داریم اما شرافت خود را در حمله به رژیم ظالم سعودی حفظ کرده ایم.

وی در اشاره به کشته شدن 25 نظامی سعودی گفت نیروهای ما وارد خاک عربستان شدند و اقدام به بمب گذاری کردند و وقتی نظامیان سعودی وارد این مناطق شدند بمب ها را منفجر کردند. رژیم سعودی نمی تواند این امور را پنهان سازد زیرا ما تصاویر آن را در اختیار داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد