سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

جعفری پیروزی‌های انقلاب اسلامی در بُعد جهانی و فراملی را مرهون هدایت‌های تعیین‌کننده مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: هر روز شاهد تقویت بُعد بیرونی انقلاب اسلامی و افزایش قدرت جمهوری اسلامی هستیم که این با نصرت الهی و لطف خداوند بوده است.

فرمانده کل سپاه گفت: آل سعود در معرض سقوط است و تسلط مردم یمن بر کشورشان موج مهمی است که موج بعدی آن انشاالله منجر به سقوط آل سعود خواهد شد.

به گزارش تسنیم، سرلشکر محمدعزیز جعفری فرمانده کل سپاه که صبح امروز (دوشنبه) در ششمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه در مسجد جامع دانشگاه بقیة‌الله سخن می‌گفت، با اشاره به موفقیت‌های علمی و پزشکی کشور تصریح کرد: پیشرفت علمی باید اسلامی باشد و اگر اسلامی نباشد در مسیر انقلاب اسلامی و اهداف آن نبوده است، چرا که منظور ما از علم و پیشرفت علم اسلامی و پیشرفت اسلامی است.

وی با بیان اینکه پیشرفت کشور دغدغه پاسداران و همه مومنان انقلابی است، تصریح کرد: دفاع از پیشرفت و حمایت از حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی یکی از عرصه‌های پاسداری است و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی از دغدغه‌های دفاع است.
جعفری انقلابی بودن و انقلابی ماندن، مردمی بودن و مردمی ماندن، استقلال کشور و فراملی بودن را از خصوصیاتی دانست که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکیدات فراوانی داشته است.

فرمانده کل سپاه توجه بُعد فراملی و جهانی انقلاب اسلامی را از دیگر وظایف سپاه دانست و گفت: آرمان و هدف غایی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن اسلامی است که ما تلاش و پیشرفت‌مان را در مسیر ایجاد تمدن اسلامی دنبال می‌کنیم؛ امنیت و سلامت دو بُعد مهم در جامعه اسلامی است که ما باید برای حفظ انقلاب اسلامی و البته به بُعد فراملی آن باید توجه لازم را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در مراحل اول انقلاب شاهد درگیری‌های دفاعی و امنیتی بودیم و اکنون در دهه پیشرفت اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: اکنون نوبت و زمان ثمره انقلاب اسلامی در حوزه علم و پیشرفت اسلامی است که لازمه آن تلاش و حرکت جهادی است چرا که بدون حرکت جهادی اهداف ما محقق نخواهد شد.

جعفری با بیان اینکه جهاد اصطلاحی عامه است، افزود: منظور از جهاد تنها دفاع نظامی و مقابله سخت نیست، چرا که جهاد فرهنگی، جهاد در عرصه‌های سیاسی و جهاد علمی با حرکت جهادی نیز بسیار مهم است و ما باید به آن توجه لازم را داشته باشیم.
فرمانده کل سپاه مشکلات مالی و بودجه‌ای را در مسیر تحقق اهداف علمی انقلاب اسلامی واقعیت دانست و در عین حال گفت: ما باید با روحیه و حرکت جهادی مشکلات را رفع کنیم.

وی به بُعد بیرونی و فراملی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بُعد بیرونی انقلاب اسلامی که همان ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است، به خوبی پیش رفته است و البته نقش ما و مردم مقاومت در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های دشمن است.

جعفری پیروزی‌های انقلاب اسلامی در بُعد جهانی و فراملی را مرهون هدایت‌های تعیین‌کننده مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: هر روز شاهد تقویت بُعد بیرونی انقلاب اسلامی و افزایش قدرت جمهوری اسلامی هستیم که این با نصرت الهی و لطف خداوند بوده است.
فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: امروز عربستان خائن پا جا پای اسرائیل صهیونیست گذاشته است و هرچه زمان می‌گذرد ما شاهدیم که دست مخالفین انقلاب اسلامی در حال رو شدن است.
وی با اشاره به حمله رژیم سعودی به یمن تاکید کرد: عربستان با پررویی، بی‌شرمی، وقاحت و زیر پا گذاشتن تمام اصول اسلامی به یک کشور مسلمان که به دنبال نفی نظام سلطه و استقلال است حمله کرده و بدون هماهنگی با جاهای دیگر، آنجا را بمباران می‌کند. اگر ملاحظاتی برخی مسئولان ما دارند و حرفی نمی‌زنند به خاطر مقاطع گذشته است که این (ملاحظات) باید شکسته شود چرا که آنها با بمبارانی که انجام دادند ملاحظات را شکستند.
جعفری تسلط مردم یمن بر کشورشمان را اتفاق مهم و تعیین‌کننده دانست و تاکید کرد که انشاءالله موج بعدی این اتفاقات منجر به سقوط آل سعود خواهد شد.
فرمانده کل سپاه همچنین گفت: آل سعود در معرض اضمحلال و سقوط است و تحلیلگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از این موضوع سخن گفته‌اند که امیدواریم این مهم محقق شود. منبع: تسنیم
بوش با پرهیز از انتقاد صریح از اوباما در موضوعات سیاست خارجی گفت وقتی فردی در جایگاه رییس جمهور آمریکا قرار می گیرد باید آن قدر با قدرت و قاطع موضع گیری و اقدام کند که متحدان و دشمنان آمریکا بدانند دقیقا موضع رییس جمهور آمریکا درباره مسایل جهانی چیست.
جورج دبلیو بوش رییس جمهور سابق آمریکا در سخنانی نادر و در اقدامی کم سابقه در اظهار نظری علنی درباره گفت و گو های هسته ای با ایران اعلام کرد ایالات متحده آمریکا باید نشان دهد می تواند به وعده های خود عمل کند ولی در عین حال تاکید کرد با رفع تحریم های ایران مخالف است.مخالفت جورج دبلیو بوش با رفع تحریم های ایران

به گزارش عصر ایران به نقل از نیویورک تایمز بوش که شنبه شب در اجتماع 700 نفری از یهودیان حامی مالی به حزب جمهوریخواه در گردهمایی رهبران این حزب و یهودیان در شهر لاس وگاس سخن می گفت با ابراز تردید در استراتژی گفت و گوهای هسته ای با ایران از رفع تحریم های این کشور بر اثر توافق هسته ای ابراز نگرانی کرد و گفت با این کار ایالات متحده اهرم فشار موثر خود بر ایران را از دست می دهد.

بوش که در پشت درهای بسته و در نشست خصوصی سخن می گفت به طور صریح از دولت اوباما در قبال رویکردهایش نسبت به برنامه هسته ای ایران انتقاد نکرد اما با به میان کشیدن تردیدهایی درباره موفقیت نهایی و از دست دادن اهرم تحریم در صورت توقف آنها ، مخالفت خود را با رویکرد دولت اوباما در مذاکرات هسته ای با ایران به صورت تلویحی اعلام کرد. او درباره اهداف و نیات رهبران ایران از برنامه های هسته ای ابراز تردید کرد و گفت در چنین شرایطی رفع تحریم ها و برداشته شدن اهرم های فشار از روی ایران نمی تواند کار عاقلانه ای باشد.

این نخستین موضع گیری صریح و رسمی بوش از زمان آغاز گفت و گوهای هسته ای با ایران از نزدیک به دو سال گذشته بدین سو است و تا کنون رییس جمهور سابق آمریکا از اظهار نظر علنی و صریح در این باره خودداری کرده است.

بوش در سخنان خود درباره موضوعات دیگری از جمله نامزدی هیلاری کلینتون از حزب دموکرات برای انتخابات آتی ریاست جمهوری، نامزدی برادر کوچکترش جب بوش برای انتخابات آتی، شیوه ها و رویکردهای دوران ریاست جمهوری اش و بسیاری دیگر از موضوعات سخن گفت.

بوش با پرهیز از انتقاد صریح از اوباما در موضوعات سیاست خارجی گفت وقتی فردی در جایگاه رییس جمهور آمریکا قرار می گیرد باید آن قدر با قدرت و قاطع موضع گیری و اقدام کند که متحدان و دشمنان آمریکا بدانند دقیقا موضع رییس جمهور آمریکا درباره مسایل جهانی چیست.

بوش درباره نامزدهای ریاست جمهوری آتی نیز سخن گفت و با توانمند خواندن هیلاری کلینتون اما گفت او قابل شکست است. او از نامزدی برادرش در انتخابات آتی هم دفاع کرد و در عین حال تاکید کرد نامزدهای خوبی از حزب جمهوریخواه برای رقابت در انتخابات آتی وجود دارد. بوش با این حال تاکید کرد به دلیل پیوند خانوادگی با جب بوش صلاح نمی داند بیشتر درباره نامزدهای انتخابات آتی آمریکا اظهار نظر کند.

بوش از سال 2012 و از زمان انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته که تنها با گفتن چهار کلمه " من از رامنی حمایت می کنم" (I’m for Mitt Romney ) از رقیب جمهوریخواه اوباما دفاع کرده بود،در مسایل سیاست داخلی و خارجی آمریکا اظهار نظر نکرده است.

گفتنی است سخنان بوش در یک جمع خصوصی بیان شده است و هیچ خبرنگاری در جمع حاضران نبوده است ولی شنوندگان و حاضران در جلسه از سخنان بوش به رسانه ها نقل قول کرده اند.

بوش از زمان ترک منصب ریاست جمهوری در ژانویه 2009 ترجیح داده است از انظار عمومی و اظهار نظر درباره مسایل سیاست داخلی و خارجی آمریکا دوری کند و بیشتر اوقات خود را در مزرعه شخصی اش در تگزاس می گذراند.
همزمان با این سخنان، جنگنده های اسرائیلی در عصر یکشنبه مناطق مرزی سوریه با اسرائیل را بمباران کردند. به گفته اسرائیل، در این عملیات، یک گروه مسلح متشکل از 4 نفر به اتهام تلاش برای مین گذاری در مرزهای سوریه با اسرائیل مورد هدف قرار داد گرفته و کشته شدند.
موشه یعالون وزیر دفاع اسرائیل گفت که اسرائیل به ایران اجازه نمی دهد به حزب الله لبنان، سلاح پیشرفته بدهد.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت اسرائیلی "والا"، یعلون در سخنرانی در عصر روز یکشنبه در ساختمان وزارت دفاع اسرائیل ادامه داد: هم اکنون، ایران تلاش ها برای مسلح کردن حزب الله لبنان به سلاح پیشرفته و جدید را ادامه می دهد.

وی ادامه داد: حزب الله لبنان از طرق مختلف تلاش می کند این سلاح را به دست آورد. کسب چنین سلاحی توسط حزب الله، خط قرمز است.

وزیر دفاع اسرائیل بعد از بمباران سوریه: اجازه نمی دهیم ایران به حزب الله لبنان سلاح بدهد

وزیر دفاع اسرائیل توضیح داد: اسرائیل اجازه نمی دهد این سلاح ویژه به سازمان های تروریستی که حزب الله لبنان آنها را رهبری می کند منتقل شود. اسرائیل به ایران و حزب الله اجازه نمی دهد در مرزهای ما با سوریه، شبکه های تروریستی ایجاد کنند.

یعلون افزود: هر کسی که امنیت شهروندان اسرائیلی را در هر زمان و هر مکانی تهدید کند تحت تعقیب قرار می گیرد.
او همچنین درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: ایران تلاش می کند جهان را فریب دهد.

همزمان با این سخنان، جنگنده های اسرائیلی در عصر یکشنبه مناطق مرزی سوریه با اسرائیل را بمباران کردند. به گفته اسرائیل، در این عملیات، یک گروه مسلح متشکل از 4 نفر به اتهام تلاش برای مین گذاری در مرزهای سوریه با اسرائیل مورد هدف قرار داد گرفته و کشته شدند.

جنگنده های اسرائیلی همچنین عصر روز جمعه گذشته با حمله به منطقه قلمون سوریه، مراکز وابسته به دولت سوریه و حزب الله لبنان را بمباران کردند.
قلمون سوریه در نزدیکی مرز لبنان قرار دارد و هم اکنون در کنترل حزب الله لبنان است. نیروهای حزب الله لبنان در این منطقه سوریه در حال جنگ با گروه های مسلح هستند.

برخی منابع آگاه گفته اند به احتمال زیاد این بمباران اسرائیل، انبارهای سلاح شامل تسلیحات استراتژیک و موشک های دوربرد اسکاد را هدف گیری کرده بود.
الهه کولایی
کد خبر: ۴۹۱۳۷۲
-

فرمان روز گذشته رئیس جمهور روسیه مبنی بر لغو ممنوعیت فروش سامانه موشکی «اس 300» به ایران، در صدر توجه مطبوعات و رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفته است

به گزارش «تابناک»، در سال ۲۰۰۷ قراردادی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷ برای فروش ۵ سیستم اس-۳۰۰ از سوی روسیه به ایران به امضا رسیده بود که بدون تحویل هیچگونه موشکی از سوی روس‌ها فسخ شد. دیمیتری مدودیف رئیس‌جمهور روسیه در سال ۲۰۱۰ در راستای اجرای قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت دستوری را صادر کرد که به موجب آن فروش هرگونه موشک و جنگ‌افزارهای دیگری چون تانک‌های جنگی، خودروهای زرهی، ادوات توپخانه‌ای کالیبر بالا، کشتی‌ها و هواپیما و هلیکوپترهای نظامی به ایران ممنوع شده ‌بود.

در واکنش به این امر، ایرانی‌ها یک درخواست غرامت ۴ میلیارد دلاری را به دیوان بین‌المللی داوری فرستادند. روس‌ها در تلاش برای صرفنظر کردن ایران از درخواست غرامت، سیستم تور ام-۱ را به جای آن پیشنهاد دادند که گفته می‌شود توسط ایران رد شده‌است. آنتی ۲۵۰۰ نیز پیشنهاد دیگری است که می‌تواند برای نیازهای ایران مناسبتر باشد. محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در سفری که به مسکو داشت گفته بود که تهران تمایلی ندارد به جای سامانه اس ٣٠٠ از روسیه سامانه آنتی-٢۵٠٠ دریافت کند.

اما در تازه ترین تحول، رئیس جمهور روسیه روز گذشته اعلام کرد که ممنوعیت تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران لغو شده است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور نیز گفت با توجه به حصول پیشرفت قابل توجه در مذاکرات هسته ای ایران و چشم انداز لغو تحریم ها، دلیلی برای ادامه محدودیت فروش این سامانه موشکی به ایران وجود ندارد.

در همین زمینه الهه کولایی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل روسیه در گفت و گو با تابناک به بررسی این تصمیم جدید روسیه پرداخته است.

خانم دکتر کولایی ارسال هرگونه سلاح به ایران بر طبق قطعنامه 1929 خلاف می باشد. به نظر شما دلیل اینکه روسیه در این برهه زمانی تصمیم گرفته است که دوباره سامانه اس 300 را به ایران تحویل دهد چیست؟

تا زمانی که در مورد اقدام اخیر رئیس جمهور روسیه اطلاعات بیشتری منتشر نشود؛ نمی توان در مورد رفتار روسیه قضاوت دقیقی داشت. روس ها پیش از این وعده هایی به ایران داده اند و رفتاری کردند که در چارچوب توافق ها و همکاری های دوجانبه قابل قبول نبوده است. بنابراین در این زمینه به صرف وجود دستور لغو تحریم از سوی رئیس جمهور قضاوت هنوز زود است. با توجه به نفوذ تلاویو در مسکو و پیوند های گوناگونی که میان روسیه و اسرائیل وجود دارد و الزاماتی که دیپلماسی روسیه در تنظیم با جامعه جهانی و به خصوص رژیم های بین المللی دارد؛ قضات زود خواهد بود و باید منتظر رفتارها و پیامدهای دیگر این تصمیم باشیم. من فکر می کنم باید کمی منتظر گذشت زمان برای رسیدن به تحلیل دقیق و عینی در خصوص رفتار روسیه در این زمینه باشیم.

آیا احتمال می دهید یک عضو دائم شورای امنیت قطعنامه فصل هفتمی شورای امنیت را نقض کند؟

روس ها نشان داده اند که چندان به قواعد بین المللی پایبند نیستند. اگر پایبند بودند تجریه اوکراین را شاهد نبودیم. آنها در مخمصه در روابط با غرب به ویژه با امریکا هستند که بر این اساس می توان انتظار هرنوع رفتاری را از سوی روس ها داشته باشیم.

مقامات روسیه اعلام کرده اند که هر لحظه ممکن است سلاح های اس 300 را به ایران تحویل دهیم. این جمله بدان معنا نیست که روسیه بخواهد از کارت ایران برای مشکلات بین المللی از جمله موضوع اوکراین و همچنین روابط با اروپا و امریکا استفاده کند؟

پیشینه تنظیم رابطه روسیه با ایران نشان داده است که عامل امریکا و ملاحظات روسیه در ارتباط با غرب همواره بر روابط دوجانبه سایه افکنده است. در این زمینه نیز نمی توان استثنا قائل شد. سیاست روسیه در سال های اخیر بیش از اینکه شاهد تغییر بوده باشد؛ شاهد تدوام بوده است. در این زمینه تردید نمی توان داشت که مسائل و مشکلات جدی روسیه با غرب در این چارچوب می تواند مورد توجه قرار بگیرد. اما به نظر می رسد قبل از هر نوع تحلیل دقیق باید نتایج عملی و اجرایی این دستور آقای پوتین را مشاهده کنیم.

بعضی تحلیلگران این اقدام پوتین را به سنگ اندازی در مذاکرات هسته ای تعبیر می کنند. شما چنین تحلیلی را قبول دارید؟

برخورد روسیه در فضای مذاکرات به خوبی نشان دهنده تناقص اشکار در رفتار این کشور می باشد. روس ها از یک طرف به دنبال روشن شدن ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران هستند.از سوی دیگر در جهت همکاری با غرب و البته حل مسائل خود از هیچ ابزاری نمی گذرند. بنابراین در این خصوص هم دغدغه های مشترک در مور ابعاد نظامی مهم است و هم از دست ندادن فرصت های ایجاد شده برای روسیه در تحریم و روابط ایران با غرب مهم می باشد . به نظر می رسد این ملاحظات باعث تغییرات کنونی شده است که از یک سو روسها مایل به حل پرونده هسته ای ایران هستند و از سوی دیگر مایل به از دست دادن فرصت های خود در شرایط تحریم نیستند.

ایران باید نسبت به تصمیم جدید روس ها چه واکنشی نشان بدهد؟

سیاست خارجی ایران که آقای روحانی که بر پایه تعامل سازنده واستفاده از عقل و منطق و تجریه استوار کرده اند؛ در همین رفتار روسیه آشکار شده است. چنان که تعادل بخشی سیاست خارجی ایران ادامه پیدا بکند؛ بدون شک ما شاهد فرصت های دیگری برای تامین منافع ایران خواهیم بود. آنچه که در رفتار اخیر روسیه انعکاس پیدا کرده است؛ از یک سو در سطح بین المللی در رفتار روابط با امریکا ریشه دارد و از سوی دیگر بازتابی از سیاستی است که در کشور ما دنبال می شود و در تلاش های دیپلماتیک سوئیس آثار خود را به نمایش گذاشته و پیش از این گسترش خواهد داشت.

در نهایت به نظر شما آیا روسیه حاضر به دادن سامانه اس 300 به ایران خواهد بود؟

روس ها نشان داده اند در تنظیم رابطه خود با غرب به ویژه امریکا از اهرم ایران همواره بهره گرفته اند. بنابراین در این زمینه سایه این رفتار بر تصمیم گیری های موجود افتاده است و نمی توان تصویر روشنی در این زمینه داد. چرا که ما اطلاع دقیق از آن چه در پس پرده سیاست در حال رخ دادن است، نداریم. بنابراین من فکر می کنم پیش از هر چیز باید منتظر پیامدهای رفتاری این دستور باشیم.

تنور رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، روز به روز در حال گرم‌تر شدن است و در این میان، موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران، یکی از محورهای اصلی موضع‌گیری نامزدهای احتمالی را تشکیل می‌دهد. همایش اخیر نامزدهای حزب جمهوری خواه، به محلی برای انتقادات شدید از توافق هسته‌ای و موضع‌گیری علیه ایران تبدیل شد.
کد خبر: ۴۹۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ - 27 April 2015
تنور رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، روز به روز در حال گرم‌تر شدن است و در این می‌ان، موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران، یکی از محورهای اصلی موضع‌گیری نامزدهای احتمالی را تشکیل می‌دهد. همایش اخیر نامزدهای حزب جمهوری خواه، به محلی برای انتقادات شدید از توافق هسته‌ای و موضع‌گیری علیه ایران تبدیل شد.

به گزارش «تابناک»، شماری از چهره‌های برجسته حزب جمهوری خواه و نامزدهای احتمالی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، روز شنبه در کازینوی «شلدون آدلسون»، از بزرگ‌ترین حامیان ملی حزب جمهوری‌خواه گرد هم آمده و ضمن تأکید بر حمایت خود از رژیم اسرائیل، به انتقاد از توافق هسته‌ای احتمالی دولت اوباما با ایران پرداختند.

این برنامه که در واقع، جلسه چهره‌های برجسته جمهوری‌خواه با «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» بود، به محلی برای خودنمایی نامزدهای احتمالی این حزب تبدیل شد تا بتوانند بیشترین میزان حمایت مالی را از آدلسون و دیگر حامیان مالی یهودی دریافت کنند.

در جریان جلسه روز گذشته، تد کروز، سناتور آمریکایی و ریک پری، فرماندار سابق تگزاس سخنرانی کردند و ضمن حمایت از رژیم اسرائیل، به توافق هسته‌ای با ایران تاختند. کروز در اظهارات خود گفت: «آیا نقشه‌های بعدی از جهان، ملت اسرائیل را نشان خواهد داد؟ این موضوعی است که اهمیت دارد».

جلسه روز گذشته که تنها بخش علنی از مجموعه جلسات چهار روزه نامزدهای احتمالی جمهوری خواه با اعضای ائتلاف یهودی بود، با سخنرانی دیوید فلاوم، رئیس ائتلاف یهودیان جمهوری خواهان آغاز شد. وی در اظهارات خود، درباره توافق با ایران خطاب به اوباما گفت: «دکمه توقف را فشار بده و برای دستیابی به یک توافق بهتر مذاکره کن».

در ادامه تد کروز که به طور کلی به واسطه مواضع خود علیه دولت اوباما شناخته شده است، وعده داد هر اقدامی که در توان داشته باشد برای جلوگیری از توافق هسته‌ای ایران انجام خواهد داد. پری نیز در موضوع ایران، خواستار کنار گذاشتن توافق هسته‌ای و در عوض، افزایش بودجه نظامی آمریکا شد. وی همچنین خواستار افزایش نیروهای نظامی آمریکا در مرز لهستان به منظور مقابله با روسیه و همچنین مقابله با خطر نفوذ افراط‌گرایی شد.

وی افزود: «این به معنای درخواست جنگ نیست؛ این درخواست دستیابی به قدرتی است که جلوی جنگ را بگیرد».

ائتلاف یهودیان جمهوری خواه اعلام کرده شمار اعضایش طی دو سال اخیر به بیش از دو برابر افزایش یافته و میزان کمک‌های مالی به حدی رسیده که از مبلغ ۴.‌۵ میلیون دلار هزینه شده برای جمهوری‌خواهان در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری فرا‌تر خواهد رفت.

جمهوری خواهان امیدوارند که نگرانی جامعه یهودیان آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، سبب شود آرای آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری به سمت حزب جمهوری خواه هدایت شود. مت بروکس، مدیر اجرایی ائتلاف در این زمینه می‌گوید: «جو سیاسی در حال حاضر بسیار به نفع ماست و همه کسانی که اینجا هستند، این فرصت را احساس می‌کنند».

اما دموکرات‌ها در این زمینه دیدگاه دیگری دارند. دبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی دموکرات‌ها می‌گوید: «آرای یهودیان در صورتی بیشتر به سمت جمهوری خواهان متمایل خواهد شد که این حزب دست از تلاش برای سیاسی کردن رابطه آمریکا و اسرائیل برداشته و بر اقتصاد، شرافت انسانی و موضوعاتی که برای یهودیان آمریکایی اهمیت دارد، تمرکز نماید».

گفتنی است، بخش‌های دیگر جلسه جمهوری‌خواهان با ائتلاف یهودیان، شامل حضور و سخنرانی چهره‌های سر‌شناس این حزب، از جمله جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان و جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکاست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد