سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی خوزستان

حسینی: با استانی شدن انتخابات همه نگاه​ها استانی می​شود
سیاسی  8:54:20 1394/02/05
942-473-5 کد خبر

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب انتخابات استانی با حفظ سهمیه شهرستانی با 149 رأی موافق در مجلس، گفت: این طرح از چند ماه گذشته توسط تعداد زیادی از نمایندگان به مجلس ارائه شد و دارای چند ماده است که مهمترین آن حفظ سهمیه شهرستانی است.

سیدشریف حسینی در گفت​وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: منظور از سهمیه شهرستانی این است به طور مثال کسی که داوطلب نامزد شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی است باید سه شرط مصوبه را داشته باشد. از جمله این شروط این است که نامزد باید در گذشته یک دوره نماینده شهرستان مورد نظر باشد، متولد شهرستان مورد نظر باشد و یا 5 سال سکونت در شهر مورد نظر را داشته باشد. به طور نمونه در خرمشهر کسی نماینده می​شود که حداقل موفق به کسب 15 درصد آرای این شهرستان شود.

وی با بیان اینکه سهم نمایندگان استان همان 18 نفر است و تغییری نمی​کند، تصریح کرد: بالا یا پایین بودن تعداد آرای کلانشهرها تأثیری بر سایر شهرهای کوچک ندارد و به طور نمونه کسی که در اهواز نامزد می‌شود در واقع با سایر شهرها رقابت نمی​کند بلکه فقط با نامزدهای اهواز رقابت خواهد داشت.

حسینی با اشاره به مزایای استانی شدن انتخابات خاطرنشان‌کرد: با استانی شدن انتخابات همه نگاه​ها استانی می​شود، یعنی همه نمایندگان به دلیل این‌که کل مردم استان به آن‌ها رأی داده​اند در قبال کل استان مسئولیت دارند؛ همچنین اختلافات موجود جای خود را به اتحاد بین نمایندگان می​دهد، یعنی چیزی که مردم خواستار آن هستند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان‌کرد: با استانی شدن انتخابات از خرید و فروش آرا که در دوره‌های قبل که در برخی شهرهای کوچک استان به دلیل اختلاف کم آرا اتفاق می​افتاد جلوگیری خواهد شد. به طور مثال در دوره​های انتخابات گذشته، شهرهایی داشتیم که اختلاف آرا بین نمایندگان زیر 100 رأی بود و این اختلاف کم انگیزه را برای خرید و فروش آرا بیشتر می​کرد.

حسینی بیان کرد: از مزایای دیگر استانی شدن انتخابات افزایش ظرفیت مجلس است که چهره​های استانی از شهرهای مختلف وارد مجلس می​شوند و این کار موجب می​شود که کار کارشناسی، تخصصی و قانونگذاری در مجلس تقویت شود.

وی تصریح کرد: با استانی شدن انتخابات اگر نماینده​ای کم​کاری یا در حق کسی کم​لطفی کند، نماینده دیگری که از استان رأی آورده می​تواند به حل مشکلات آن منطقه یا شهرستان بپردازد. به طور کلی این موارد در کنار هم توانمندی در خدمت‌رسانی به مردم را بیشتر می​کند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: این طرح که اکنون به تصویب مجلس رسیده، با تأیید نهایی از سوی شورای نگهبان اجرا خواهد شد و می​تواند نگاه جمعی را در کشور حاکم کند و شرایط تصمیم‌گیری و نظارت را افزایش دهد.

حسینی یادآورشد: به نظر من طرح استانی شدن انتخابات شرایط مثبتی را در کشور رقم می​زند که امیدواریم با این کار شاهد یک مجلس توانمند، فعال و قانونگذار واقعی باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد