سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

در داربی خوزستان فولاد سه بر دو از سد نفت مسجد سلیمان گذشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- دیدار تیم های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان از ساعت 17:30 امروز(پنج شنبه) در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد. این بازی با برتری 3 بر 2 شاگردان دراگان اسکوچیچ به پایان رسید. در این دیدار نانگ در دقایق 5 و 79 و قاضی در دقیقه 11 گل‌های فولاد را به ثمر رساندند و پاشنکو در دقیقه 29 و حمید بوحمدان در دقیقه 82 از روی نقطه پنالتی برای نفتی ها  گلزنی کردند.فولاد خوزستان با  این پیروزی 47 امتیازی شد و به رده سوم جدول صعود کرد تا امیدش برای رسیدن به قهرمانی پررنگ شود. نفت مسجد سلیمان هم با 21 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد.

در ادامه دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال خوزستان برابر راه آهن به تساوی رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز (جمعه) با انجام بازی‌های باقی‌مانده از ساعت 17:30، به پایان رسید. در یکی از این دیدارها دو تیم انتهای جدولی راه‌آهن و استقلال خوزستان در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند که دو تیم به تساوی 2 بر 2 رسیدند.بازیکن ملی‌پوش راه‌آهن، رامین رضاییان (47 و 80) و میثم مجیدی (64) و مهدی مومنی (67) برای استقلال گلزنی کردند.استقلال خوزستان با یک امتیازی که به دست آورد 25 امتیازی شد و بدون تغییر، در جایگاه سیزدهم جای گرفت. راه‌آهن هم با 22 امتیاز در رتبه پانزدهم جدول قرار گرفت.

تالوکار خوزستانی تیم‌ملی ووشو گفت: مهم‌ترین هدفم در سال جاری حضور در مسابقات جهانی و کسب خوش‌رنگ​ترین مدال است.

رضا خلف​زاده در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری داشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، درباره آمادگی‌اش اظهار کرد: از لحاظ آمادگی جسمانی شرایط خوبی دارم. اسفندماه در اردوی تیم‌ملی یک مسابقه درون اردویی داشتم و توانستم مقام اول را به دست آورم. همچنین 15 اردیبهشت‌ماه دومین مسابقه انتخابی  اردوی تیم‌ملی را پیش رو دارم و اکنون برای آن مسابقات آماده می​شوم.وی در خصوص عملکردش در سال 93 عنوان کرد: سال گذشته یکی از بهترین سال​های من بود؛ چرا که برای مسابقات آسیایی سهمیه گرفتم و در تیم‌ملی ثابت شدم. البته به خاطر بعضی سیاست​های فدراسیون به دلیل این‌که تجربه کافی نداشتم به رقابت​های آسیایی اعزام نشدم اما در کل گرفتن سهمیه برای حضور در مسابقات آسیایی برایم موفقیت بسیار خوبی بود. در مسابقات غرب آسیا هم توانستم به مدال طلا برسم و در کل عملکردم رو به پیشرفت بود و نسبت به سال‌های گذشته بهتر کار کردم.دارنده مدال طلای مسابقات 2015 غرب آسیا به اهدافش در سال جاری اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین هدف من در سال جاری حضور در مسابقات جهانی و کسب مدال است. امیدوارم که بتوانم در این مسابقات خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کنم.وی با اشاره به وضعیت خوب ووشوی خوزستان، تصریح کرد: ووشوی خوزستان وضعیت خوبی دارد. ما در سال‌های گذشته در بخش ساندا مدالی به دست نمی​آوردیم اما در سال جدید توانستیم یک مدال طلا به دست آوریم و این نشان​دهنده این است که ووشوکاران استان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده​اند و روند رو به رشدی را طی می‌کنند. در آینده صد درصد همین روند در استان ادامه خواهد داشت و ان‌شاالله برنامه​ها به خوبی پیش خواهد رفت.

تیم دو و میدانی پسران نونهال خوزستان در رقابت​های منطقه 5 کشور که به میزبانی اهواز برگزار شد، برای چهارمین سال متوالی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و دختران نونهال خوزستانی نیز در همین مسابقات به دو نشان برنز رسیدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- رقابت​های پسران نونهال کشور روز جمعه (28 فروردین‌ماه) در پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی تختی اهواز برگزار شد و پس از قهرمانی خوزستان الف با 55 امتیاز، اصفهان با 46 امتیاز نایب‌قهرمان شد و چهارمحال و بختیاری با 27 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در بخش انفرادی این دوره از رقابت​ها، در ماده دو 100 متر، محمدعلی ‌پورسعیدی از خوزستان الف، محمدحسین قادرنیا از اصفهان و محمد حبیبی از خوزستان الف به ترتیب اول تا سوم شدند. در دو 400 متر نیز حسین رضاقلیان از اصفهان به قهرمانی رسید، محمد حبیبی از خوزستان الف در مکان دوم قرار گرفت و محمدحسین عادل​نیا از اصفهان سوم شد.

در دو 800 متر، محمدعلی پورسعیدی و علیرضا عفری هر دو از خوزستان الف اول و دوم شدند و حسین رضاقلیان از اصفهان در جایگاه سوم قرار گرفت. در دو 3000 متر نیز اسماعیل صمیمی از چهارمحال‌وبختیاری در جایگاه نخست قرار گرفت و علیرضا قاسمی و علی عسکری به ترتیب از خوزستان الف و ب، دوم و سوم شدند. در دو 100 متر با مانع نیز علی دادخواه و علیرضا برزی هر دو از اصفهان جایگاه اول و دوم را به خود اختصاص دادند و دانیال عرب از خوزستان الف، سوم شد.  در پرش ارتفاع حمید دادخواه و مهرشاد سلیمانی هر دو از اصفهان اول و دوم شدند. در این ماده به دلیل به حد نصاب نرسیدن امتیازات، نفر سوم معرفی نشد. در پرش طول دانیال عرب از خوزستان الف به قهرمانی رسید، علیرضا برزی از اصفهان دوم شد و ابوالفضل هاشمی از چهارمحال‌وبختیاری در مکان سوم ایستاد. در پرتاب وزنه 4 کیلویی، علی​اصغر عباسی از اصفهان قهرمان شد و معین نیکفر و دانیال خضریان هر دو از خوزستان الف دوم و سوم شدند. در پرتاب نیزه 600 گرمی نیز ابوالفضل هاشمی از چهارمحال‌وبختیاری، علیرضا قاسمی از خوزستان الف و محمدرضا وردی​پور از خوزستان ب به ترتیب اول تا سوم شدند. در پرتاب دیسک یک کیلویی نیز دانیال صفی از چهارمحال‌وبختیاری به قهرمانی رسید، دانیال خضریان از خوزستان الف دوم شد و محمد ملک​پور از چهارمحال‌وبختیاری در جایگاه سوم قرار گرفت.همچنین مسابقات دو و میدانی دختران نونهال منطقه 5 کشور هم‌زمان با رقابت‌های پسران در بندرعباس برگزار شد. خوزستان با چهار دو و میدانی‌کار در این مسابقات شرکت داشت که در بخش تیمی این رقابت​ها با کسب 19 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت.در بخش انفرادی نیز پارمیس حیدری در دو 1500 متر سوم شد و در دو 400 متر در مکان چهارم ایستاد. شکوفه بهرامی نیز در پرتاب وزنه به مدال برنز دست پیدا کرد و در پرتاب نیزه چهارم شد.

زهرا اسکندری نیز در دو​های 100 متر آزاد و 100 متر مانع عنوان چهارمی این دوره از رقابت​ها را به خود اختصاص داد.

داور المپیکی خوزستان در رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی آفریقا قضاوت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- کنفدراسیون کشتی آفریقا با ارسال دعوت نامه‌ای از اردوان صاحب داور ارشد و المپیکی کشورمان برای قضاوت در پیکارهای قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی آفریقا دعوت کرد.این رقابت‌ها سوم و چهارم خردادماه در شهر اسکندریه کشور مصر برگزار خواهد شد. ابراهیم امامی دیگر داور ارشد و المپیکی ایران است که برای قضاوت در این پیکارها انتخاب شده است.صاحب نزدیک به 20 سال است که داور بین‌المللی این رشته است. او قرار است اردیبهشت و شهریورماه سال جاری نیز در رقابت‌های قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی به قضاوت بپردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد