سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی استان

باشگاه استقلال صنعتی خوزستان به بانک ملی ایران واگذار شد.
به نقل از بانک ورزش، سهام باشگاه استقلال صنعتی خوزستان بطور کامل به بانک ملی ایران واگذار شده است و مدیران ورزش بانک ملی ایران در پایان فصل جاری لیگ برتر در خصوص چگونگی ادامه فعالیت این تیم تصمیم گیری خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، مدیران باشگاه استقلال صنعتی خوزستان تا پایان فصل قصد تغییر سرمربی را ندارند و پس از آن تکلیف این باشگاه مشخص خواهد شد.لازم به توضیح است که مراجع قضائی امتیاز باشگاه استقلال خوزستان را به عنوان بخشی از مطالبات بانک ملی ایران از شرکت گروه ملی صنعتی به این بانک واگذار کرده است.
مرجع / خوزستان اسپورت
رئیس هیئت کشتی آبادان :
رئیس هیئت کشتی آبادان با اشاره به ظرفیت‌های خوب آبادان و استان خوزستان در ورزش کشتی از احداث خانه کشتی در سال ۹۴ خبر داد.
حسن مختاری اظهار داشت: اینکه کشتی‌گیران تیم کشتی فرنگی آبادان به دلیل دعوت نشدن در مراسم تجلیل از برگزار کنندگان نخستین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان چند روز به روی تشک نرفتند را تکذیب می‌کنیم چرا که چنین اتفاقی رخ نداده است.
وی با بیان اینکه تشک‌های نخستین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان در سالن کوثر این شهر قرار دارد، افزود: رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان در حال آماده کردن یک سالن کشتی مجهز به عنوان خانه کشتی آبادان است و تشک‌های نخستین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان در آن سالن استفاده می‌شود. این سالن در سال 94 به بهره برداری می‌رسد.
رئیس هیئت کشتی آبادان گفت: خانه کشتی آبادان برای استفاده عموم مردم این شهر در نظر گرفته شده و ارتباطی به شرکت پالایش نفت آبادان ندارد.مختاری در پاسخ به این سئوال که آیا شرایط نگهداری از تشک‌های نخستین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان به صورتی است که به آن‌ها آسیبی وارد نشود، عنوان کرد: در حال حاضر تشک‌های کشتی در یکی از انبار‌ها نگهداری می‌شوند و طی روزهای گذشته نیز با رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان از آن‌ها بازدید کردیم که مشکل خاصی وجود نداشت.
وی اظهار کرد: نمایشگری که در این دوره از مسابقات وجود داشت تحویل هیئت کشتی آبادان شده است و مقرر شد برای برنامه تمرینات و مسابقات کشتی، در سالن کشتی نصب شود.
رئیس هیئت کشتی آبادان در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر اینکه آیا برای مسابقات جهانی کشتی که در آینده برگزار می‌شود آبادان میزبان می‌شود، بیان کرد: چنانچه فدراسیون کشتی میزبانی بعدی مسابقات جهانی کشتی را به خوزستان بدهد به طور حتم ما نیز برای برگزاری مسابقات به میزبانی آبادان از این موضوع استقبال می‌کنیم و آمادگی آن را داریم.
مرجع / تسنیم
معاون رییس جمهور در امور زنان خبر داد:
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حاشیه جلسه هیات دولت در روز گذشته با مسئولان ذیربط گفت و گو کردم و بنا بر اعلام آنان در وزارت کشور در این مورد جلساتی تشکیل و سازو کارهایی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها فراهم شده است.
شهیندخت مولاوردی افزود: طبق نظر رییس جمهور که در جلسه تقدیر از قهرمانان ورزشی مبنی بر ضرورت اتخاذ سازوکارهایی برای رفع تبعیض علیه زنان در صحنه‌های ورزشی بیان شد، جلساتی در وزارت کشور با حضور نمایندگان این وزارتخانه، وزارت ورزش و جوانان و معاونت امور زنان و خانواده تشکیل شد و ساز و کارهایی در زمینه حضور خانواده‌ها و زنان در ورزشگاه‌های رشته‌های خاصی فراهم شد.
وی در ادامه گفت: فعلا قرار است سازو کارهای لازم برای حضور زنان در استادیوم های والیبال فراهم شود البته این سازو کارها برای اجرا هنوز ابلاغ نشده و مقدمات اجرایی شدن آن در حال فراهم شدن است.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: این جلسه در شورای امنیت کشور تشکیل نشده است بلکه با توجه به تصمیم گیری شورای تامین در زمینه اتفاقات مهم مسابقات ورزشی در وزارت کشور برپا شده است.
مولاوردی در پایان تصریح کرد: کمیته مشترکی بین معاونت امور زنان و خانواده و وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است و آیین نامه جامعی را برای حضور خانواده‌ها و زنان در ورزشگاه‌ها به «شورای عالی امنیت ملی» فرستاده‌ایم، اما این آیین نامه هنوز در دستور بررسی این شورا قرار نگرفته است. مرجع / ایسنا
مسابقات شطرنج دختران زیر 20 سال کشور به میزبانی ماهشهر برگزار می​شود.
عبدالامیر خطیب​زاده، رییس هیات شطرنج استان اظهار کرد: این رقابت​ها در رده سنی دختران زیر 20 سال و در بخش انفرادی، 22 تا 28 فروردین‌ماه به میزبانی ماهشهر برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: پیش​بینی می​کنیم که نزدیک به 40 شطرنج​باز از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کنند و ان‌شاالله برای میزبانی مسابقات مشکل خاصی نخواهیم داشت.
رییس هیات شطرنج خوزستان در پایان گفت: ما در سال​های گذشته تجربه برگزاری چنین مسابقاتی را داشته‌ایم و فکر می​کنم در این دوره هم سطح خوبی را از شطرنج​بازان شاهد باشیم. مرجع / ایسنا
هفت ورزشکار خوزستانی جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی کشتی فرنگی آسیا به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شدند.
این اردو از بیستم فروردین‌ماه تا دوم اردیبهشت‌ ماه در خانه کشتی شماره یک تهران برگزار می‌شود.
بر این اساس در وزن 66 کیلوگرم امین سوری، در وزن 71 کیلوگرم رامین طاهری و عظیم گرمسیری، در وزن 75 کیلوگرم پیام بویری، در وزن85  کیلوگرم حبیب‌الله اخلاقی و مجتبی کریم‌فر و در وزن 98 کیلوگرم سیدمصطفی‌ صالحی‌زاده از استان خوزستان به این اردو دعوت شده‌اند.
این اردو جهت آمادگی تیم‌ملی ایران برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا که از 16 تا 20 اردیبهشت‌ماه در شهر دوحه قطر برگزار می‌شود، است. مرجع / ایسنا
اسنوکربازان خوزستانی در مسابقات قهرمانی کشور برای کسب سکوهای برتر به مصاف حریفان خود می​روند.

محمدعلی چابک، رییس هیات بولینگ و بیلیارد استان اظهارکرد: این مسابقات از 22 تا 29 فروردین‌ماه به میزبانی اراک برگزار می​شود.

وی بیان‌کرد: در این مسابقات که در بخش انفرادی برگزار خواهد شد، احسان حیدری​نژاد، علیرضا خداپرست، آرمین محمودی، نعیم اکبری، محمد علیخانی، محسن سالمی، علی مهرزاده و محمد معزی از خوزستان با حریفان به رقابت می​پردازند.

رییس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان گفت: حیدری​نژاد و خداپرست به ترتیب نفرات اول و دوم ایران هستند و ما برای این‌که بتوانیم از سه جایگاه برتر کشور در این دوره از رقابت‌ها به دو جایگاه دست پیدا کنیم، به این مسابقات می​رویم. اسنوکربازان استان آماده​اند و آمادگی​شان عالی است.

وی در ادامه با بیان این‌که در سال 93 فراتر از هدف‌گذاری​مان کار کردیم، عنوان‌کرد: در سال 93 به هفت مدال آسیایی دست پیدا کردیم و در هر دو بخش آقایان و بانوان نیز در بخش انفرادی قهرمانی کشور، 10 تا 15 مدال کسب کردیم.

چابک افزود: در بخش تیمی بانوان نیز به هشت جام و در بخش آقایان هم با توجه به این‌که تنها یک مسابقه تیمی آن هم در رده سنی زیر 15 سال برگزار شد، به یک جام دست پیدا کردیم. همچنین یک نفر از ایران در بخش حرفه​ای‌‌های جهان توانست جواز حضور در مسابقات انگلستان را به دست آورد که آن هم حسین وفایی از خوزستان بود.

وی خاطرنشان‌کرد: طی عملکردی که در سال گذشته داشتیم، مدیرکل ورزش و جوانان استان از ما رضایت کامل داشت و من هم جا دارد از او بابت حمایت​هایش با وجود کبودها، تشکر کنم.
مرجع / ایسنا
دیدارهای معوقه هفته سوم فینال لیگ گلف کشور با حضور تیم‌های خوزستانی برگزار می​شود.

دیدارهای معوقه هفته سوم فینال لیگ گلف کشور، 21 فروردین ماه برگزار می​شود که طی آن دو تیم همشهری پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان به مصاف هم می‌روند و در دیگر دیدار، آزادگان مسجدسلیمان رو در روی شرکت ملی‌حفاری اهواز قرار می‌گیرد.

در جدول رده​بندی فینال لیگ گلف کشور تاکنون ملی‌حفاری اهواز با 7 امتیاز در صدر قرار دارد. نفت، پرسپولیس و آزادگان مسجدسلیمان نیز به ترتیب با 6، 3 و یک امتیاز در رده​های دوم تا چهارم قرار دارند.
مرجع / ایسنا
رییس هیات استان خبر داد:
در سال جدید قصد داریم یک مجموعه سوارکاری در استان احداث کنیم و همچنین میدان اسب‌‌سواری اداره نیرو در اهواز بازسازی خواهد شد
رییس هیات سوارکاری خوزستان گفت: در سال جدید قصد داریم یک مجموعه سوارکاری در استان احداث کنیم و همچنین میدان اسب‌‌سواری اداره نیرو در اهواز بازسازی خواهد شد.

فتاح کنعانی درباره برنامه‌های هیات سوارکاری خوزستان در سال جاری اظهار کرد: ما سال 94 را با برگزاری جشنواره سوارکاری شوش آغاز کردیم و 27 و 28 فروردین ماه نیز در شهرستان کارون رقابت‌های سوارکاری استقامت خوزستان را خواهیم داشت و به دلیل آغاز فصل گرما دیگر مسابقه‌ای را برگزار نمی‌کنیم و ادامه مسابقات در آذرماه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: قصد داریم در این چند ماهی که مسابقه‌‌ای برگزار نمی‌شود، بیشتر وقت‌‌مان را جهت آموزش بگذاریم. برای مربیان و ارتقا سطح آن‌ها دوره‌های مربیگری برگزار می‌کنیم، همچنین آموزش‌های عمومی‌ای برای اسب‌دارها و چگونگی نگهداری و پرورش اسب‌های‌شان خواهیم داشت.

رییس هیات سوارکاری خوزستان اضافه کرد: ما قصد داریم یک مجموعه سوارکاری در استان احداث کنیم و صحبت‌هایی را هم انجام داده‌ایم که بتوانیم در اطراف اهواز این مجموعه را راه‌اندازی کنیم و نزدیک به 40 یا 50 هکتار هم به احداث این زمین اختصاص داده شده است. همچنین با قول‌هایی که از مسوولان گرفته‌ایم میدان اسب‌‌سواری اداره نیرو در اهواز بازسازی خواهد شد.

وی با بیان این‌که در جلساتی که با مسوولان شهرستان شوش داشتیم، قرار شده است 20 هکتار برای احداث یک میدان سوارکاری اختصاص پیدا کند، گفت: ان‌شاالله در همین هفته هماهنگی‌های لازم را برای آغاز احداث این میدان سوارکاری انجام می‌دهیم. همچنین در جلساتی که با مسوولان منطقه آزاد آبادان داشتیم، قرار شده است که پیست سوارکاری آبادان بازسازی شود و تغییراتی در این پیست به وجود بیاید. ان‌شاالله می‌خواهیم امسال هم در آبادان مسابقات کشوری برگزار کنیم.

کنعانی ادامه داد: طبق برنامه‌هایی که داریم تقویمی برای برگزاری مسابقات تدوین خواهیم کرد. همچنین ما کمیته بانوان را فعال کرده‌ایم و در رابطه با رشته‌های پرش و درساژ هم می‌خواهیم ابتدا آموزش را شروع کنیم‎؛ چرا که  در بخش‌های پرش و درساژ هیچ امکاناتی در استان وجود ندارد و باید برای شروع این رشته‌ها، از آموزش شروع کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: در سال 94 ما خوب شروع کردیم و در یک ماه یک مسابقه را برگزار کردیم و مسابقه‌ی دیگری را هم می‌خواهیم برگزار کنیم. این نشان‌دهنده آن است که امسال سال پر مسابقه‌ای خواهیم داشت. بزرگترین رویدادهایی که امسال برای سوارکاری خوزستان پیش‌بینی می‌شود؛ احداث مجموعه سوارکاری و بازسازی باشگاه سوارکاری نیرو در اهواز است. امیدوارم با به نتیجه رسیدن این برنامه‌‌ها، سوارکاری استان را بیشتر از گذشته فعال ببینیم.
مرجع / ایسنا
هیات تیراندازی خوزستان یک دوره مسابقه ویژه بانوان به مناسبت گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه(س)، مصادف با روز زن، در اهواز برگزار می‌کند.

سیدسالار محمدنیا، رییس هیات تیراندازی استان اظهارکرد: این رقابت روز جمعه (21 فروردین‌ماه)، در هر دو بخش تپانچه بادی و تفنگ بادی در اهواز برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که شرکت در این رقابت برای عموم آزاد است، گفت: با توجه به این‌که علاقه‌مندان به تیراندازی در استان به ویژه در بخش بانوان بسیار هستند و هر زمان که مسابقه‌ای برگزار کرده‌ایم، استقبال خوبی صورت گرفته است، پیش‌بینی می‌کنم از این مسابقه نیز استقبال خوبی صورت بگیرد. در پایان مسابقه نیز جوایز نفیسی به نفرات برتر اهدا می‌شود.

رییس هیات تیراندازی خوزستان در ادامه خاطرنشان‌کرد: امسال برای فعال‌تر کردن بخش بانوان برنامه‌هایی مدنظر داریم و در پی پیدا کردن اسپانسری برای تیم لیگ یکی بانوان استان در کشور برای شرکت در فصل 95-94 هستیم. همچنین قرار است تیم دیگری از آبادان در لیگ دسته یک بانوان کشور حضور پیدا کند.
مرجع / ایسنا
در هفته دهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال کشور، نفت در آبادان میزبان پمینای اصفهان است و تیم‌های ماهشهری در شهرآوردی دیگر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

هفته دهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال کشور فردا در شهرهای آبادان، ماهشهر، گرگان و تهران پیگیری خواهد شد و طی آن‌ها، نمایندگان استان خوزستان به مصاف حریفان خواهند رفت.

در همین چارچوب پالایش نفت آبادان در خانه میزبان پمینای اصفهان است.

تیم اصفهانی که در بازی رفت با تکیه بر بازیکن خارجی و سیه چرده خود به سختی توانست از سد نماینده آبادان بگذرد، فردا در مقابل نفت متحول شده قرار خواهد گرفت.

آبادانی‌ها که در آخرین دیدار سال 93 موفق شدند دانشگاه آزاد مدعی را از پیش روی بردارند، با اضافه کردن دو بازیکن خارجی به مجموعه خود امیدوار است در دیدار فردا بتواند دو امتیاز حساس را از پمینا دست کند و وضعیت خود را در جدول رده بندی مسابقات بهبود بخشد.

در ماهشهر نیز یک دیدار جذاب بین دو تیم همشهری برگزار خواهد شد.

منتخب ماهشهر که پیش از این با نام صنایع پتروشیمی در مسابقات شرکت می‌کرد، با نتایج خوبی که در لیگ حرفه‌ای به دست آورده فردا با دستان باز به مصاف کهکشانی‌ها خواهد رفت.

منتخب ماهشهر که هم اکنون در جایگاه پنجم به سر می‌برند، امیدوارند تا با بازی خوب خود در این دیدار بتوانند دست به کار بزرگی بزنند.

در طرف مقابل نیز پتروشیمی بندر امام قرار گرفته که با کوله باری از تجربه و افتخارات سعی دارد یک تدارک جدی را در این دیدار تجربه کند و خود را برای روز‌های سخت این آوردگاه آماده سازد.

بندر امامی‌ها که در آخرین دیدار سال 93 موفق شدند مهرام را در تهران از پیش روی بردارند، حالا با به خدمت گرفتن گیبسون آمریکایی، نقاط ضعف احتمالی خود را برای ادامه کار پوشش دادند.

در کل سالن بعثت ماهشهر در دیدار فردا شاهد دیدار جذابی خواهد بود و علاقه‌مندان زیادی را به این سالن خواهند کشاند.

هفته دهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال کشور فردا برگزار خواهد شد که طی آن، پالایش نفت در خانه به مصاف پمینا می‌رود و دو تیم ماهشهری این رقابت‌ها از ساعت 16 در سالن بعثت ماهشهر رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.
مرجع / فـارس
کاپیتان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: با پیروزی در برابر مس کرمان در بازی آینده، ۹۰ درصد راه صعود به لیگ برتر طی می شود.

حسن هوری اظهار کرد: در روزهای گذشته تمرینات بسیاری را داشتیم و حتی در روز سیزدهم فروردین نیز مشغول تمرینات بودیم و بازیکنان تیممان تمرینات خوبی را انجام دادند.

وی افزود: در حال حاضر شرایط برای ارائه یک بازی خوب آماده شده است و چنانچه موفق به شکست تیم فوتبال مس رفسنجان شویم، ۹۰ درصد راه را برای صعود به لیگ برتر طی کرده ایم.

کاپیتان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان ادامه داد: انتظار می رود هواداران با حضور پرشور خود در بازی مقابل مس رفسنجان، تیم نفت را حمایت کنند زیرا این تیم متعلق به شهر آبادان است به همین دلیل امید می رود تا با ورود این تیم به لیگ برتر، افتخاری دیگر برای مردم و شهر آبادان کسب شود.

هوری در همین خصوص تاکید کرد: تاکنون حمایت های هواداران آبادانی مطلوب بوده است و انتظار داریم که با حمایت های بیشتر آنها، روحیه بازیکنان بیش از پیش تقویت شود و برد ارزشمندی را مقابل تیم فوتبال مس رفسنجان کسب کنیم.

وی اضافه کرد: آبادان مهد فوتبال کشور است و واقعا حیف است که تیم فوتبال صنعت نفت آبادان وارد لیگ برتر نشود.

کاپیتان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با اشاره به سرمربی این تیم عنوان کرد: «کارلوس مانوئل»، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان فردی حرفه ای است و با بازیکنان ارتباط اثربخشی دارد و همچنین با تمام وجود آموزش های لازم را ارائه می دهد.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان هم اکنون با ۳۱ امتیاز در رده چهارم گروه «ب» لیگ دسته اول کشور قرار دارد. نفتی ها روز دوشنبه، هفدهم فروردین از ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه تختی آبادان میزبان تیم فوتبال مس رفسنجان هستند.
مرجع / مـهـر
ورزشکار خوزستانی به اولین اردوی آمادگی تیم‌ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولان در سال جدید دعوت شد.

غلامرضا رحیمی از استان خوزستان در این اردو در بخش ریکرو شرکت خواهد کرد.

اردوی تیم‌ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولان ایران از بیست و سوم فروردین‌ماه تا سوم اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.
مرجع / ایسنا
از سوی سرمربی تیم‌ملی فوتبال زیر 13 سال کشور،‏ دو خوزستانی به اردوی تیم‌ملی دعوت شدند.

حسین شاهوردی و علیرضا باویه از استان خوزستان به این اردو فراخوانده شدند.

این اردو از روز جمعه (21 فروردین‌ماه) به مدت پنج روز در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود.
مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد