سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک بحران

 

تشکیل کارگروه ” گذر از تنش آبی” در شرکت آبفا روستایی خوزستان
اقتصادی  12:4:42 1393/12/13
9312-6974-5 کد خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و بروز پدیده خشکسالی که از سال 85 تاکنون در وضعیت حادتری قرار گرفته است و تداوم آن در سال آینده پیش بینی می‌شود، در این شرکت کار گروهی با عنوان  ”گذر از تنش آبی”تشکیل شده است.

 به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، درویشعلی کریمی در این زمینه اظهارکرد: بیش از 60 درصد منابع آب شرب روستاهای استان از طریق رودخانه‌ها و حدود 40 درصد دیگر از طریق منابع آب‌های زیر زمینی با 280 حلقه چاه و 60 دهنه چشمه تامین می‌شود.

وی افزود: بر اثر شرایط  ناشی از خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در مناطق جنوبی استان با مشکل کیفی و در مناطق شمالی و زاگرس نشین با توجه به افت شدید سطح ایستایی چاه‌ها با مشکل کمی در تامین آب شرب مواجه خواهیم شد.

کریمی تصریح کرد: این کارگروه در راستای مدیریت و عبور از این مشکلات تشکیل شده است که مصوباتی از جمله بهسازی 60 دهنه چشمه، حفر 11 حلقه چاه عمیق، کف شکنی و مهندسی مجدد 108 حلقه چاه، جلوگیری از هدررفت آب و بازسازی شبکه توزیع فرسوده، رینگ کردن تاسیسات همجوار، نصب کنتور حجمی در خروجی تاسیسات آبرسانی و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب شرب داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با تاکید بر ضرورت جلوگیری از هر گونه احتمال تنش بحران زا، اعتبار مورد نیاز برای کنترل و مدیریت شرایط ناشی از خشکسالی را 350 میلیارد ریال برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد